| Forfatter |
|
Hilowfi Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 549
|
| Sendt: 19 November 2011 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
 __________________ Når du taler kan du kun sige noget du allerede ved. Når du lytter kan du lære hvad andre ved.
|
| Til top |
|
| |
Hilowfi Forum Bruger

|
| Sendt: 19 November 2011 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|

__________________ Når du taler kan du kun sige noget du allerede ved. Når du lytter kan du lære hvad andre ved.
|
| Til top |
|
| |
Hilowfi Forum Bruger

|
| Sendt: 19 November 2011 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Hilowfi Forum Bruger

|
| Sendt: 19 November 2011 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Hilowfi Forum Bruger

|
| Sendt: 19 November 2011 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Hilowfi Forum Bruger

|
| Sendt: 19 November 2011 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
NriK Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
| Sendt: 19 November 2011 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser bare godt ud det der.
totalt proff detalje med at de affasede kanter på basenhederne passer med kanten på den dobbelte baffel .
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 19 November 2011 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser rigtig spændende ud. Skal du finere dem, eller skal de males.
carsten
|
| Til top |
|
| |
Hilowfi Forum Bruger

|
| Sendt: 19 November 2011 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak tak for de fine ord tak , jeg skal have ahorn finer på siderne og på toppen , fronten og bagsiden + fødderne skal males sorte så de glæder jeg mig super meget til når jeg kommer så langt
VH T __________________ Når du taler kan du kun sige noget du allerede ved. Når du lytter kan du lære hvad andre ved.
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

|
| Sendt: 19 November 2011 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er det nok en god ide at sprøjtemale fronten inden du. begynder på fineringen. Held og lykke.
carsten
|
| Til top |
|
| |
Hilowfi Forum Bruger

|
| Sendt: 19 November 2011 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej carste måske , men jeg kan bare være bange for at når så fineren skal limes på så skal der slibes efter og så måske komme til at slibe på de ny malet, men jeg høre lige maleren om hvad han syndes er bedst
VH T __________________ Når du taler kan du kun sige noget du allerede ved. Når du lytter kan du lære hvad andre ved.
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

|
| Sendt: 19 November 2011 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skal du ikke være bange for. Du dækker bare kanten af med malertape, og så tørrer du overskydende lim af med det samme. Jeg vil ikke mene at de skal fineres først og males bagefter.
carsten
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 19 November 2011 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når jeg undersænker sætter jeg først fræseren til den ydre diameter. Laver et styrehul hvor centrum af højttaleren skal være. Her placeres en bolt og fræseren virker nu som en passer. Sætter fræsedybden til samme mål som tykkelse på højttaler chassiset - f.eks. 6 mm. Herefter rykkes diameteren ind til den indre - altså selve hullet. Der fræses af flere omgange så dybt som man nu kan komme. Resten klares nemt med en stiksav.
Ser gedigent ud Hilowfi. Skal der trekantlister i hakket mellem frontplade og kabinet? ... eller er det til en stoframme?
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
Hilowfi Forum Bruger

|
| Sendt: 20 November 2011 kl. 07:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej carsten ja du har måske ret er selv lidt i tvivl men nu høre jeg lige maleren bare for en orden skyld
|
| Til top |
|
| |
Hilowfi Forum Bruger

|
| Sendt: 20 November 2011 kl. 07:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej janils tak og regner med at mellem front og kabinet skal der slibes og lægges en fuge så man ikke kan se samlingen og så skal jeg have lavet et frontstof til dem da jeg har små finger i huset he he
|
| Til top |
|
| |
High sky Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 279
|
| Sendt: 24 November 2011 kl. 08:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej low fi
Det ser super godt ud, men da jeg har bygget en del selv er der lige et par ting som undrer mig. Først vil jeg lige sige at det er imponerende hvad du får ud af den billige fræser.
Jeg kan se du har delt kabinettet op i tre kamre, men er der kammer nok til bassen øverst, og ville det ikke være bedre hvis du havde lavet et lidt mindre kammer til diskant og mellemtoner, sådan at luften kunne passere bagom denne.
Og lige en sidste ting, det er jo en meget dyb front baffel og skal du ikke have udfræset på bagsiden af baserne så de kan få mere luft bagud ind i kabinettet. De sidder jo næsten i et rør med den dybe baffel.
Men super flot lavet og det enden helt sikkert godt.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Hilowfi Forum Bruger

|
| Sendt: 25 December 2011 kl. 09:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
High sky skrev:
Hej low fi
Det ser super godt ud, men da jeg har bygget en del selv er der lige et par ting som undrer mig. Først vil jeg lige sige at det er imponerende hvad du får ud af den billige fræser.
Jeg kan se du har delt kabinettet op i tre kamre, men er der kammer nok til bassen øverst, og ville det ikke være bedre hvis du havde lavet et lidt mindre kammer til diskant og mellemtoner, sådan at luften kunne passere bagom denne.
Og lige en sidste ting, det er jo en meget dyb front baffel og skal du ikke have udfræset på bagsiden af baserne så de kan få mere luft bagud ind i kabinettet. De sidder jo næsten i et rør med den dybe baffel.
Men super flot lavet og det enden helt sikkert godt.
Mvh.
|
|
|
tak tak ja den billige fræser har tjent mig godt he he , mth til bass rum vil jeg prøve at skabe lidt større bas tryk i bunden men det bliver jo ikke meget forskel idet at jeg kan justere basflexrøret men nu skal det prøves he he  __________________ Når du taler kan du kun sige noget du allerede ved. Når du lytter kan du lære hvad andre ved.
|
| Til top |
|
| |
Hilowfi Forum Bruger

|
| Sendt: 25 December 2011 kl. 09:05 | IP-adresse registreret
|
|
|

så kom der lidt finer i ahorn __________________ Når du taler kan du kun sige noget du allerede ved. Når du lytter kan du lære hvad andre ved.
|
| Til top |
|
| |
Hilowfi Forum Bruger

|
| Sendt: 25 December 2011 kl. 09:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Hilowfi Forum Bruger

|
| Sendt: 25 December 2011 kl. 09:08 | IP-adresse registreret
|
|
|

så skal der trykkes i 12 timer ipå 4 sider og 2 toppe he he __________________ Når du taler kan du kun sige noget du allerede ved. Når du lytter kan du lære hvad andre ved.
|
| Til top |
|
| |