| Forfatter |
|
rskriver Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 22 November 2011 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
ginger skrev:
store højtalere handler om bas - og med 40kvm er troværdig bas problematisk at opnå.men er bas uden
betydning,eller lytter du mere til hvad du tror er WF - så køb dog et sæt dali minuetde er små og ganske nydelige - og lyder
rimeligt fra ca 100hz og opmed lidt held kan de endda gemmes helt af vejen i en reol
|
|
|
Kommer nok også lidt an på hvor meget bas man personligt bryder sig om, og hvordan den 40kvm stue er formet. Bare fordi
du er vildt basglad behøver andre ikke være det.
Men ja, 40Kvm er en del, så et par gulvhøjttalere ville nok være at foretrække.
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger


Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 22 November 2011 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
JK-68 skrev:
Mange tak for den store respons, mht silverline højtalerene så er de mega grimme i mine øjne :) Kan se at i alle linker til store gulv højtalere, men er det ikke muligt at købe et par gode standerhøjtalere, til min stue. Jeg skal jo ikke spille særligt højt? #Cleaner.dk har du nogle links? |
|
|
Er der et WAF problem involveret ? - så send da hende der ud og købe noget hun kan li at se på.
Hvis nej, og du gerne vil have god lyd, kan du vel finde et par pinde og koble en sub på, så kan det æstetiske nok også klares.
Standerhøjttalere kan såmænd da også spille en stue op, hvis de får assistance i den ende af lydbilledet, hvor de falder af. __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
ginger Udelukket fra forum

Dobb.prof. Slowon/Granberg osv.
Bruger siden: 10 Marts 2011 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 267
|
| Sendt: 22 November 2011 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
rskriver skrev:
ginger skrev:
store højtalere handler om bas - og med 40kvm er troværdig bas problematisk at opnå.men er bas uden
betydning,eller lytter du mere til hvad du tror er WF - så køb dog et sæt dali minuetde er små og ganske nydelige - og lyder
rimeligt fra ca 100hz og opmed lidt held kan de endda gemmes helt af vejen i en reol
|
|
|
Kommer nok også lidt an på hvor meget bas man personligt bryder sig om, og hvordan den 40kvm stue er formet. Bare fordi
du er vildt basglad behøver andre ikke være det.
Men ja, 40Kvm er en del, så et par gulvhøjttalere ville nok være at foretrække. |
|
|
jeg er sgu da ikke "vildt basglad" blot fordi jeg gerne vil have vibs under 100hz! IRL er der liv under 100hz - så bryder man sig ikke om det,må man i min optik ha en fobi
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 22 November 2011 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du nævnte blot 12- og 15tommer basenheder. Har selv været den glade ejer af et sæt hjemmebyggede Proac Response 2,5
kloner som klarede 25hz -3db som en 2-vejs gulvhøjttaler med en 7" bas i hver. Synes fint de spillede min daværende 30kvm
stue op. Selvfølgelig ikke noget "thump" i brystkassen, men lyden var der fint nok.
Så ja selvfølgelig er der liv under 100hz, og trådstarter efterspørger ikke højttalere der ikke kan levere herunder. Han
efterspørger blot en stander-højttaler.
|
| Til top |
|
| |
ginger Udelukket fra forum

Dobb.prof. Slowon/Granberg osv.
Bruger siden: 10 Marts 2011 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 267
|
| Sendt: 22 November 2011 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvilken standerhøjtaler leverer under 100hz lineært i 40 kvm?
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 22 November 2011 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvilken gulvhøjttaler leverer under 100hz lineært i 40kvm?
kommer vel an på akustikken, ligesåvel som med standerhøjttalere :)
|
| Til top |
|
| |
Riis Forum Bruger


Bruger siden: 26 Oktober 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 420
|
| Sendt: 24 November 2011 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv et par Audiovector M3 signature mk2. De bør også kunne fåes til omkring 5K i dag.
Det er en højttaler uden så mange dikkedarer. Har ikke rigtig nogle svage sider, og med en god forstærker kvitterer den med et flot lydbillede og en meget detaljeret diskant. Nyprisen er 20K+ og hvis du finder et sæt på 7-10 år, burde det passe med prisen.....
Og ellers er XTZ som der bliver nævnt heller ikke dårlig - den får i hvert fald fremragende anmeldelser.
Der er faktisk nogen til salg her:
http://www.dba.dk/audiovector-m3-signature-mk2/id-78897878/
Disse kunne også være et bud, de skulle spille aldeles fremragende:
http://www.dba.dk/vienna-acoustics-haydn-grand/id-78686756/
Og så er der denne klassiker, som helt sikkert også bør være et emne (læs evt. test her på siden)
http://www.dba.dk/system-audio-sa-k2-ny-pris/id-78379160/
Mht. Dali 870 Evidence, så har jeg hørt den, og var ikke imponeret. Har hørt at 470'eren spiller bedre, men tror ikke at den kan følge med de andre 3 jeg linker til..... __________________ "Shown how to feel good - and told to feel bad"
|
| Til top |
|
| |
Morten A Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 870
|
| Sendt: 24 November 2011 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger


Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2063
|
| Sendt: 24 November 2011 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
I tråde som disse plejer jeg altid at nævne Avance.
Kig efter et sæt Magnum eller Dana gulvhøjttalere, så er du godt kørende.
mvh
Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
| Til top |
|
| |