Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 00:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Cerwin Vega (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
carr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2010
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 18 December 2011 kl. 08:20 | IP-adresse registreret  

Jeg læser indlægget som at han står og overvejer at købe DC-15 el. AT-100, ikke at han vil have blæst ørene ud med et "halbal" anlæg.

Et par DC-15 ligger brugt omkring 1500-2500 og har han en stue på ca 30kvm er de rigeligt til at få vindue og vægge til at stå at ryste med det forstærker effekt han har til rådighed.

Vælger han at købe 2 15" beyma enheder, skal han bygge kasser og delfilter ved siden af, for at få en PA bund med en enhed hvor frekvens kurven dykker fælt under 40hz, er godt klar over at han sikkert godt kan få en PA enhed til at gå dybere end producenten foreslår, men så ender han også op med et par kæmpe kasser, som nu spiller ligeså dybt som et par DC-15 og 3 gange højere, men det kan han bare ikke bruge til noget da han samtidig har bygget en HiFi top, som ikke kan matche Beyma enheder og som ikke kan spille højere end mellemtone og diskanterne i et par DC-15, ved godt at man sagtens kan bygge en HiFi top som kan spille højere end Vega men ikke inden for de penge som vega koster.

Et par vega basser kan ikke levere mere end et par PA basser. men rent prismæssigt og til stue brug får du alt hvad du betaler for i f.eks et par DC-15 til 2500kr. og inden for de penge tror jeg ikke man kan bygge noget med PA enheder som ville lyde bedre, det ville spille højere men ikke bedre.

Så jeg syntes stadig at et par DC-15 udfra de 2 højtalere der er på tale, er det bedste valg.

Til top Vis carr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af carr

highenden
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 November 2011
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 18 December 2011 kl. 08:22 | IP-adresse registreret  

carr skrev:

Jeg læser indlægget som at han står og overvejer at købe DC-15 el. AT-100, ikke at han vil have blæst
ørene ud med et "halbal" anlæg.

Et par DC-15 ligger brugt omkring 1500-2500 og har han en stue på ca 30kvm er de rigeligt til at få vindue og vægge til
at stå at ryste med det forstærker effekt han har til rådighed.

Vælger han at købe 2 15" beyma enheder, skal han bygge kasser og delfilter ved siden af, for at få en PA bund med en
enhed hvor frekvens kurven dykker fælt under 40hz, er godt klar over at han sikkert godt kan få en PA enhed til at gå
dybere end producenten foreslår, men så ender han også op med et par kæmpe kasser, som nu spiller ligeså dybt som et
par DC-15 og 3 gange højere, men det kan han bare ikke bruge til noget da han samtidig har bygget en HiFi top, som ikke
kan matche Beyma enheder og som ikke kan spille højere end mellemtone og diskanterne i et par DC-15, ved godt at man
sagtens kan bygge en HiFi top som kan spille højere end Vega men ikke inden for de penge som vega koster.

Et par vega basser kan ikke levere mere end et par PA basser. men rent prismæssigt og til stue brug får du alt hvad du
betaler for i f.eks et par DC-15 til 2500kr. og inden for de penge tror jeg ikke man kan bygge noget med PA enheder som
ville lyde bedre, det ville spille højere men ikke bedre.

Så jeg syntes stadig at et par DC-15 udfra de 2 højtalere der er på tale, er det bedste valg.

101% enig
Til top Vis highenden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af highenden

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes