| Forfatter |
|
sfhansen Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2010 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 65
|
| Sendt: 02 December 2011 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas P skrev:
Hej med jer.
Jeg overvejer en opgradering at mit nuværende system hvor en Ipod touch via Wadia 170i Transport føder direkte ind i DAC'en i mine AVI 9.1T
højtalere. Jeg vil gerne have bedst mulig lyd ud af mine CD'er ved i fremtiden at rippe dem til en HD i Flac format og derfra via en Sonus videre til
Højtalerne.
Jeg er (også) ny på området og har trods læsning af trådene om Sonus her på sitet, samt artiklerne fra Streamtech, alligevel et par spørgsmål som
jeg håber i kan hjælpe med.
1: Bedste lyd er med kabel mellem HD og Sonus, altså undgå Wifi og netværksrouter?2: Er en ReadyNAS "bedre/hurtigere/nemmere osv." end
f.eks en Verbatim HD fra Hifiklubben?3: Frakobling af wifi i Sonos er en lydmæssig forbedring?4: Modificering af Gert i Tyskland vil også gavne i dette
tilfælde hvor Sonosen kun skal håndtere det digitale signal?5: (Måske dumt spørgsmål men bær over med mig) hvordan fungerer fjernbetjening af
Sonos'en f.eks via app på min Ipod når/hvis wifi kredsløbet fjernes?6: (Måske dumt spørgsmål nummer 2 men bær over med mig) Når jeg skal lagre
cd'erne kan jeg tilkoble HD'en direkte til min PC altså ingen grund til at gøre det over et netværk?7: dBpoweramp Reference er bedste software
program til at rippe med?
Systemet jeg har i tankerne ser således ud:
http://i1098.photobucket.com/albums/g373/ttp1851/SonosLayout .jpg
På forhånd mange tak.
Hilsen Thomas P
|
|
|
Hej Thomas
1 ja skærmet cat 6 kabel. Eller frakobling af wifi og tilslut en sonos 100 til sonos zp 90? I følge en artikel jeg har læst skulle en netværksswitch være
bedre ( link til norske hifisentralen i sonos cullen tråden ) min plan er at købe sådan en, de er billige, og så tilkoble den trådløse router en af portene.
Jeg kan af gode grunde ikke afprøve det på nuværende tidspunkt :-)
2 det ved jeg ikke, jeg har selv en Verbatim den virker fint, men jeg har intet sammenligningsgrundlag
3 ja det syntes jeg og mange som du sikkert har læst i trådene om Sonos mod
4 jeg har kun bedt om en forbedring af det digitale signal, men du kan også få optimeret det analoge, det ene eller begge dele
5 via trådløs router
6 Det ved jeg ikke, men der er 3 usb indgange på Verbatimen, ellers har jeg hørt at folk tilslutter en sonos 100 til sonos zp 90 og på den måde
genetablere den trådløse forbindelse. (Som i svar 1) om der så skal bruges en mere fra routeren, det ved jeg ikke
7 det ved jeg heller ikke, men det var først da jeg fik DBpoweramp, at jeg kunne få den rigtige nummerrækkefølge af de rippede albums i sonos
biblioteket. Hverken WMplayer eller Itunes kunne gøre det . Desforuden giver den besked hvis ripningen er ukorrekt så du har en change for at lave
det om. Det gjorde førnævnte programmer heller ikke, enten kunne de eller også kunne de ikke pga fx for mange rIdser i CD'en.
Hej Henrik og Jesper
Jeg har ikke hørt noget endnu, jeg håber ikke han er mand der holder weekend! Jeg har faktisk en sonos 100 liggende, hvis jeg skulle få brug for at
køre trådløst. Jeg har faktisk aldrig set en sonos 200 andet end på billede. Der var en i Hifiklubben der sagde at man fik en bedre brugerflade i Ipad.
Så da jeg samtidig havde brug for at få en hurtigere adgang til internettet, var det lige den løsning jeg syntes best om. __________________ Venlig hilsen Steen
|
| Til top |
|
| |
Darwin Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2010 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 784
|
| Sendt: 03 December 2011 kl. 07:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Thomas
1 ja skærmet cat 6 kabel. Eller frakobling af wifi og tilslut en sonos 100 til sonos zp 90? I følge en artikel jeg har læst skulle en netværksswitch væreDin Sonos skal på en eller anden måde kobles til en netværks switch her er det fint at bruge et cat 6 kabel mellem RJ45 porten på sonos zp90 også over i din switch bedre ( link til norske hifisentralen i sonos cullen tråden ) min plan er at købe sådan en, de er billige, og så tilkoble den trådløse router en af portene. Jeg kan af gode grunde ikke afprøve det på nuværende tidspunkt :-) 2 det ved jeg ikke, jeg har selv en Verbatim den virker fint, men jeg har intet sammenligningsgrundlag Idag bruger jeg min stationær komputer som stores, men nas drev er bedre er bedre, jeg har bare ikke fået mit til i nu 3 ja det syntes jeg og mange som du sikkert har læst i trådene om Sonos mod 4 jeg har kun bedt om en forbedring af det digitale signal, men du kan også få optimeret det analoge, det ene eller begge dele Den analoge upgrade skulle være noget mere omfattende også prisen ;-) 5 via trådløs router 6 Det ved jeg ikke, men der er 3 usb indgange på Verbatimen, ellers har jeg hørt at folk tilslutter en sonos 100 til sonos zp 90 og på den måde det tror jeg ik ! vil tro at usb indgangende er til ekstra Ext HD genetablere den trådløse forbindelse. (Som i svar 1) om der så skal bruges en mere fra routeren, det ved jeg ikke 7 det ved jeg heller ikke, men det var først da jeg fik DBpoweramp, at jeg kunne få den rigtige nummerrækkefølge af de rippede albums i sonos DBpoweramp virker rigtig godt biblioteket. Hverken WMplayer eller Itunes kunne gøre det . Desforuden giver den besked hvis ripningen er ukorrekt så du har en change for at lave det om. Det gjorde førnævnte programmer heller ikke, enten kunne de eller også kunne de ikke pga fx for mange rIdser i CD'en.
Hej Henrik og Jesper
Jeg har ikke hørt noget endnu, jeg håber ikke han er mand der holder weekend! Jeg har faktisk en sonos 100 liggende, hvis jeg skulle få brug for at køre trådløst. Jeg har faktisk aldrig set en sonos 200 andet end på billede. Der var en i Hifiklubben der sagde at man fik en bedre brugerflade i Ipad. Jeg bruger 200 i nu, men den bliver skiftet til noget Ipad jeg har set det hos en meget bedre bruger flade pga størrelsen men 200 virker fint Så da jeg samtidig havde brug for at få en hurtigere adgang til internettet, var det lige den løsning jeg syntes best om.
Henrik __________________ Venlig hilsen Steen
|
| Til top |
|
| |
sfhansen Forum Bruger

|
| Sendt: 03 December 2011 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nongen som der har sammenlignet Sonos/Cullen 24/96 el 192 med Sonos/Gert Volk? Fx Jesper og Henrik :-)
__________________ Venlig hilsen Steen
|
| Til top |
|
| |
Thomas P Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 297
|
| Sendt: 03 December 2011 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Darwin skrev:
|
Hej Thomas
1 ja skærmet cat 6 kabel. Eller frakobling af wifi og tilslut en sonos 100 til sonos zp 90? I følge en artikel jeg har læst skulle en netværksswitch væreDin Sonos skal på en eller anden måde kobles til en netværks switch her er det fint at bruge et cat 6 kabel mellem RJ45 porten på sonos zp90 også over i din switch bedre ( link til norske hifisentralen i sonos cullen tråden ) min plan er at købe sådan en, de er billige, og så tilkoble den trådløse router en af portene. Jeg kan af gode grunde ikke afprøve det på nuværende tidspunkt :-) 2 det ved jeg ikke, jeg har selv en Verbatim den virker fint, men jeg har intet sammenligningsgrundlag Idag bruger jeg min stationær komputer som stores, men nas drev er bedre er bedre, jeg har bare ikke fået mit til i nu 3 ja det syntes jeg og mange som du sikkert har læst i trådene om Sonos mod 4 jeg har kun bedt om en forbedring af det digitale signal, men du kan også få optimeret det analoge, det ene eller begge dele Den analoge upgrade skulle være noget mere omfattende også prisen ;-) 5 via trådløs router 6 Det ved jeg ikke, men der er 3 usb indgange på Verbatimen, ellers har jeg hørt at folk tilslutter en sonos 100 til sonos zp 90 og på den måde det tror jeg ik ! vil tro at usb indgangende er til ekstra Ext HD genetablere den trådløse forbindelse. (Som i svar 1) om der så skal bruges en mere fra routeren, det ved jeg ikke 7 det ved jeg heller ikke, men det var først da jeg fik DBpoweramp, at jeg kunne få den rigtige nummerrækkefølge af de rippede albums i sonos DBpoweramp virker rigtig godt biblioteket. Hverken WMplayer eller Itunes kunne gøre det . Desforuden giver den besked hvis ripningen er ukorrekt så du har en change for at lave det om. Det gjorde førnævnte programmer heller ikke, enten kunne de eller også kunne de ikke pga fx for mange rIdser i CD'en.
Hej Henrik og Jesper
Jeg har ikke hørt noget endnu, jeg håber ikke han er mand der holder weekend! Jeg har faktisk en sonos 100 liggende, hvis jeg skulle få brug for at køre trådløst. Jeg har faktisk aldrig set en sonos 200 andet end på billede. Der var en i Hifiklubben der sagde at man fik en bedre brugerflade i Ipad. Jeg bruger 200 i nu, men den bliver skiftet til noget Ipad jeg har set det hos en meget bedre bruger flade pga størrelsen men 200 virker fint Så da jeg samtidig havde brug for at få en hurtigere adgang til internettet, var det lige den løsning jeg syntes best om.
Henrik __________________ Venlig hilsen Steen
|
|
|
Hej igen Og mange tak for jeres venlige og hjælpsomme svar. Jeg er (håber jeg da) bestemt blevet klogere og har derfor lavet et revideret lay-out via link nedenfor. Feedback meget velkommen.
Hilsen Thomas P
http://i1098.photobucket.com/albums/g373/ttp1851/Visio-Sonos Layoutrev1.jpg
__________________ "I don't care for fancy music
if my feet can't shuffle around"
Lynyrd Skynyrd
|
| Til top |
|
| |
Darwin Forum Bruger

|
| Sendt: 03 December 2011 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil tro du skal havde dine flac filer liggende på din bærebar eller det du kalder hard disc skal ændres til et NAS
Én af Sonos-musikafspillerne (eller en BRIDGE) skal kabelforbindes til din eksisterende netværksrouter
|
| Til top |
|
| |
Thomas P Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 297
|
| Sendt: 03 December 2011 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Darwin skrev:
|
Jeg vil tro du skal havde dine flac filer liggende på din bærebar eller det du kalder hard disc skal ændres til et NAS
Én af Sonos-musikafspillerne (eller en BRIDGE) skal kabelforbindes til din eksisterende netværksrouter
|
|
|
Hej Darwin. Det er faktisk også meningen. Laptop'en er kun tegnet med for at illustrere forbindelsen fra cd'drevet i min bærbare og til hard discen (NAS eller Verbatim) i forbindelse med ripning af filerne og hentning af album data. Når det er sket vil den ikke være en fast bestandel af systemet ud over når der skal gemmes eventuelle nye cd'er.
Hilsen Thomas P __________________ "I don't care for fancy music
if my feet can't shuffle around"
Lynyrd Skynyrd
|
| Til top |
|
| |
sfhansen Forum Bruger

|
| Sendt: 04 December 2011 kl. 00:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas P skrev:
Darwin skrev:
|
|
|
Hej Darwin. Det er faktisk også meningen. Laptop'en er kun tegnet med for at illustrere forbindelsen fra cd'drevet i min bærbare og til hard discen
(NAS eller Verbatim) i forbindelse med ripning af filerne og hentning af album data. Når det er sket vil den ikke være en fast bestandel af systemet ud
over når der skal gemmes eventuelle nye cd'er.
HilsenThomas P |
|
|
Ups korrektion af mit svar
Med hensyn til spørgsmål 6. Din plan kan godt lade sig gøre, det med at rippe CD'er direkte fra din laptop, du skal bare bruge lanporten i stedet for
usbporten, evt via en netværksswitch
__________________ Venlig hilsen Steen
|
| Til top |
|
| |
sfhansen Forum Bruger

|
| Sendt: 06 December 2011 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ho Ho Sonos er på vej hjem til daddy!
jkjaers skrev:
| Min Sonos blev sendt tilbage samme dag Gert modtog den, så det har du ret i - DHL spilder til gengæld dig |
|
|
På et døgn er den noget fra Stuttgard til køngen... 27,8 km  i følge google map 20 km i gå afstand, man kan gå den tur med pakken 6 gange på
et døgn!
Men jeg glæder mig __________________ Venlig hilsen Steen
|
| Til top |
|
| |
sfhansen Forum Bruger

|
| Sendt: 09 December 2011 kl. 02:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjaers skrev:
| Jeg er yderst tilfreds med opgraderingen. Hver en krone værd. |
|
|
Jeg har modtaget min Sonos "Gert Volk" mod tilbage  min umiddelbare oplevelse er Ja altså bare ja! sådan skal det være, musik på et
bagtæppe af ingenting, og mange flere nuancer i lydbilledet. Hver en krone værd. Mere lytning i morgen jubi! __________________ Venlig hilsen Steen
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 09 December 2011 kl. 08:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
sfhansen skrev:
jkjaers skrev:
| Jeg er yderst tilfreds med opgraderingen. Hver en krone værd. |
|
|
Jeg har modtaget min Sonos "Gert Volk" mod tilbage min umiddelbare oplevelse er Ja altså bare ja! sådan skal det
være, musik på et
bagtæppe af ingenting, og mange flere nuancer i lydbilledet. Hver en krone værd. Mere lytning i morgen jubi! |
|
|
Fedt! __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
| Sendt: 13 December 2011 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fik du også fjernet wifi kortet ? - gjorde jeg selv i sidste uge, og synes det gav lidt ekstra - nu er den altså virkelig virkelig god.
__________________ Med Venlig Hilsen
|
| Til top |
|
| |
sfhansen Forum Bruger

|
| Sendt: 13 December 2011 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Knoxville skrev:
Fik du også fjernet wifi kortet ? - gjorde jeg selv i sidste uge, og synes det gav lidt ekstra - nu er den altså virkelig virkelig god.
|
|
|
Jeg afkoblede de tre coaxstik, inden Gert Volk lavede modificationen og fjernet boardet og antennerne, Allerede da jeg gjorde det, syntes jeg at der
skete en forbedring af lyden, der gjorde at den gav CDafspilleren baghjul __________________ Venlig hilsen Steen
|
| Til top |
|
| |
sfhansen Forum Bruger

|
| Sendt: 14 December 2011 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som konklusion på denne tråd
Der er ikke så meget at tilføje det jeg har sagt den mod er hver en krone værd. - jitter + musik =
Min første oplevelse efter modificeringen, var at lyden var blevet renere med flere nuancer og at der var tabt bund, men efter at have lyttet mere,
syntes jeg mere at det bund var uren lyd, som gjorde lydbilledet tungere end det skulle være
Jeg læste også en tråd om vigtigheden af at stømmen er faset rigtigt. Efter en del stikvendinger og lytninger til musik og tomgangsbrum og
håndspålæggelser, syntes jeg faktisk at det har givet lidt mere godt til lydbilledet. Når stikket vendte forkert lød det som at det gav mere bund, men
faktisk ved nærmere lytning en mere "bøvet" bulder lyd. Som bandet lige havde røget et par fede inden de gik i gang, når stikkene vendte rigtig var
musikken og musikkerne blevet clean igen. Og! Opsampleren virker bedre dener også blevet renere. Selv cdafsp er blevet renere. Nu bliver det
jo sjovt at måle det efter ved lejlighed, for jeg har ikke brugt polsøger til seancen.
Nu håber jeg bare at Sonos lukker op for 24 /96-192
Det næste jeg skulle kigge på var nok strøm, skinne, skilletrafo, hvis der er nogen der har et godt råd til den gamle her er de meget velkomne.
Tak for råd og vejledning, det har virkelig givet kasse på lyttefronten __________________ Venlig hilsen Steen
|
| Til top |
|
| |
Darwin Forum Bruger

|
| Sendt: 17 December 2011 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Steen dejlig du er blevet tilfreds men din modifikation 
I det nye år når mine højttaler har fået nogle flere drifttimer ja så kommer jeg til at koble en skille trafo foran
jeg går også og ser efter en ext DAC som modtage både coaixel og digital balanceret signal den må gerne værre til den lidt varme side måske med rør...
men jeg skal nok melde tilbage når jeg har fået skilletrafoen foran
Henrik
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 17 December 2011 kl. 00:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Din nye DAC kunne måske være Danish Audio Design's dyreste model. Den er med rør og XLR indput. Der er vist én til salg på KSB  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Darwin Forum Bruger

|
| Sendt: 17 December 2011 kl. 09:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt sikret en spænden mulighed, men min udfordring er dog at jeg idag får bedre lyd på mit musik systen når jeg bruger Sonos ZP 90 Cullen mod 24/96 ret ind i min Primare SP32.
DACen i SP32eren er god men den reclokker ik signalet, så når jeg lytter musiken fra Sonosen så har jeg bedre 3D billede mere præsis placeringer..af de enkle ting i lydbilledet..
Så ved brug af min Primare DVD30 og drevet sender det digitale signalet direkte via AES/EBU input så høre man nemt Jitteren, ikke noget jeg lade mærke til tidliger da jeg brugte de analoge balanceret udgangne på DVD30eren ..men nu bruger jeg de kabler andet sted i mit setup og mine prioteter for fremtiden er streaming..
Så skal jeg gå DAD vejen med rør eller via Wyred 4 Sound DAC2 som også har fået fine test og har de indgange jeg har behov for..
Nu ser jeg i en anden tråd at der er nogen i det østjydske som ser på muligheden for Wyred 4 Sound DAC 2 så den vil jeg lige følge nøje ;-) DAC som tidliger kostede en bondegård og som sikret er rigtig gode også til mit formål dog mangler der lide den recloking , men prisen er stadig lidt over en ny Wyred
jeg ser også at Wyred 4 har muligheden for usb samt hdmi indgang. jeg har prøvet at bruge min Pioneer LX91 BD afspiller på min SP32 til afspiling af musik i BD format med de mange informationer som ligger på det medie det er vildt så meget mere man får af alt..og hvis det bliver bedre med en dac Uha......
Så der er mange spørsmål som skal afklares, da min musik via Sonos gør der rigtig godt men har sin begrænsing i 16/44
Udvikling af DACen går super stærk og bliver bare bedre og billiger
http://www.avtainment.dk/forum/wyred-4-sound-dac2_topic1033_ post39304.html#39304
Henrik
|
| Til top |
|
| |
Darwin Forum Bruger

|
| Sendt: 19 December 2011 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Din nye DAC kunne måske være Danish Audio Design's dyreste model. Den er med rør og XLR indput. Der er vist én til salg på KSB |
|
|
Det er da en mulighed, jeg har søgt lidt på den, ikke mange info at hente, men den ser solid ud og den smule der er skriver af andre om deres oplevelser er gode..
men 13K også også mange penge at bruge hvis den ikke passe i mit setup. jeg kan også være lidt bekymret der er jo ikke solgt mange herhjemme men ser to 10ere og en 5ere tilsalg lige nu bare her på H4A
Er der nogen som har oplevet denne DAD 10 med det hele
|
| Til top |
|
| |
Maniq Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2011 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 80
|
| Sendt: 19 December 2011 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg hørte den til 6500 forleden og den lyder brand godt! Ro, overskud og masser af fylde. Tjek evt. tråden "hvilken DAC" på side 2 hvor jeg har
skrevet lidt yderligere om oplevelsen. Sælger er utroligt pålidelig også.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 19 December 2011 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Darwin
Jeg har selv DAC 10 og kan stå inde for den. Behagelig, levende, dynamisk og med masser af info. DAC 15 med rør mener jeg den hedder har lige været til salg på KSB. Men DAC 10 tror jeg at du bliver glad for og det to mindre kasser. De er ikke ret stor, selv om det ser sådan ud. 24x24x9cm. Den har 2 digitale indgange med omskifter. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Darwin Forum Bruger

|
| Sendt: 19 December 2011 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
|
Darwin
Jeg har selv DAC 10 og kan stå inde for den. Behagelig, levende, dynamisk og med masser af info. DAC 15 med rør mener jeg den hedder har lige været til salg på KSB. Men DAC 10 tror jeg at du bliver glad for og det to mindre kasser. De er ikke ret stor, selv om det ser sådan ud. 24x24x9cm. Den har 2 digitale indgange med omskifter.
|
|
|
Den jeg har set på er også en 10ere egen strømforsyning, en kondensatorbank, et Dac modul også udgangsmodul med rør den ser spænden ud 4 kasser 21 kg
|
| Til top |
|
| |