| Forfatter |
|
osprey Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1053
|
| Sendt: 02 December 2011 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
CD'en dør i 2012
For de personer hvor tingene går i stykker ____ for de går i stykker.
En grammofonplade går aldrig bare i stykker. Men hvad gør en CD? den arbejder i hele sin levetid, og hos de personer hvor uheldet er ude går både CD og afspiller i stykker.
Så det er helt klart et CD medie har sine begrænsninger.
Hvilket for mig er forklaringen på Moore's lov om Harddiske og pladsen på samme. Hvem har brug for Personlige billeder og musik (jeg ser bort fra Film) af en mængde der fordobles hver 18. måned, at der altid er plads ovre på ens ny Harddisk. (til både det gamle og det kommende Nye). __________________ Langt om længe overbevist 1080p24 Fan. Og at Fladskærmene ER Lokomotivet som trækker bedre opløsninger. Har fået et Følge Pengestrømmen problem.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 02 December 2011 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kunne man ikke blot forestille sig, at det blot er en måde at få gang i salget igen. Lidt, som når en musiker dør lidt tidligt, så drøner folk ud og køber dennes plader.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
exciter Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 03 December 2011 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
copman Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 518
|
| Sendt: 03 December 2011 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hermann. skrev:
Medlyd skrev:
Hej
Det der bekymrer mig mest er, hvad der skulle animere producenter af CD-afspillere til fortsat at lave dem ! Så er man jo tvunget ud i, at skulle overfører sine (1500) cd plader til sin PC. |
|
|
Det skal nok være muligt at købe en CD afspiller de næste 20 år, for fuldstændig som pladespillerne har de stadig brugere. Og de enorme samlinger af CDer gør naturligt at vi også vil have en CD afspiller om mange år. Og CDens tid er måske ovre som masseprodukt, men den vil fortsætte som niche, og jeg vil fortsat købe dem. For jeg gider ikke streamet musik, jeg hører CDer og bruger dem også i bilen. Så det system der har tjent os så godt, vil vi nok fortsætte med.
CDen er HIFI branchens største succes og fortjener  .
|
|
|
HØRT - HØRT!
Vi gider ikke streaming l**t , sjælløse gejl. 
vh COPMAN (tilbage efter ca. 3 års "pause") __________________ Subs er UNDERvurderede i high-end...
|
| Til top |
|
| |
aprox Udelukket fra forum

Tidl. Denon4life - Mulig svindler i KSB
Bruger siden: 12 April 2011 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 928
|
| Sendt: 03 December 2011 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
hey jeg er helt enig det er altså også lidt hyggen med at gå og finde nogle gode cd'er man kan smække på
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 03 December 2011 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
osprey skrev:
|
CD'en dør i 2012
For de personer hvor tingene går i stykker ____ for de går i stykker.
En grammofonplade går aldrig bare i stykker. Men hvad gør en CD? den arbejder i hele sin levetid, og hos de personer hvor uheldet er ude går både CD og afspiller i stykker.
Så det er helt klart et CD medie har sine begrænsninger.
|
|
|
Den forstår jeg ikke. Jeg købte mine første cd´er da systemet kom frem og de både lyder og ser ud som nye endnu. På en vinylplade er der slidtage hvergang den afspilles, det er der ikke på en cd.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 04 December 2011 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den polycabonat, de uden på det blanke lag er ikke helt ilt tæt, så det blanke lag irre med tiden og kan derfor ikke reflektere lyset fra laseren. Det er det, der menes med, at cd'en arbejder hele tiden. Men der går laaang tid.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
osprey Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1053
|
| Sendt: 05 December 2011 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ Stanley
Jeg burde have skrevet at selve skiven knækker af sig selv. __________________ Langt om længe overbevist 1080p24 Fan. Og at Fladskærmene ER Lokomotivet som trækker bedre opløsninger. Har fået et Følge Pengestrømmen problem.
|
| Til top |
|
| |
benson1984 Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 69
|
| Sendt: 07 December 2011 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
.... ja, lad os endelig få cassettebåndet tilbage. Eller endnu bedre spolebånd! Nej - download og HD filer er helt fint.
Jeg kommer ikke til at savne CD. Ripper dem alligevel og lægger det hele på loftet bagefter.
LP'erne får dog lov til at blive i stuen og de spiller fortsat mere og mere. Især nu da de også lukker ned for FM-båndet og prakker os flere fantastiske nye DAB kanaler på.
|
|
|
Du kommer altså til at savne cd'en for hvordan er det lige du gemmer din musik? Blot en tanke. Det er uden tvivl et salgstrick at de store, cd-salget er voldsomt dalende og udbyderne er desperate. Selvfølgelig har streaming og hd-filer sine praktiske fordele, men så længe der ikke er en garanti eller filosofi, der giver udtryk for bedre kvalitet end cd'en, hvad er så pointen? Jeg betror mig 100% indtil videre til cd'en. //Benson __________________ NAD C355BEE,
Audiolab 8200CD,
B&W DM685,
NAD T585,
Sennheiser 518,
Div. Xindak kabler
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 07 December 2011 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
benson1984 skrev:
janils skrev:
.... ja, lad os endelig få cassettebåndet tilbage. Eller endnu bedre spolebånd! Nej - download og HD filer er helt fint.
Jeg kommer ikke til at savne CD. Ripper dem alligevel og lægger det hele på loftet bagefter.
LP'erne får dog lov til at blive i stuen og de spiller fortsat mere og mere. Især nu da de også lukker ned for FM-båndet og prakker os flere fantastiske nye DAB kanaler på.
|
|
|
Du kommer altså til at savne cd'en for hvordan er det lige du gemmer din musik? Blot en tanke.
Det er uden tvivl et salgstrick at de store, cd-salget er voldsomt dalende og udbyderne er desperate. Selvfølgelig har streaming og hd-filer sine praktiske fordele, men så længe der ikke er en garanti eller filosofi, der giver udtryk for bedre kvalitet end cd'en, hvad er så pointen?
Jeg betror mig 100% indtil videre til cd'en.
//Benson
|
|
|
Det var jo dette jeg skrev i mit indlæg.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
benson1984 Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 69
|
| Sendt: 07 December 2011 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
@allanowich Sorry, ikke meningen at kopiere. Indimellem dropper man at læse folks indlæg, i dette tilfælde dig. Vi deler jo så blot samme tanke, og skål på det ;)
__________________ NAD C355BEE,
Audiolab 8200CD,
B&W DM685,
NAD T585,
Sennheiser 518,
Div. Xindak kabler
|
| Til top |
|
| |
Dranov Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 224
|
| Sendt: 07 December 2011 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øhh troede at cd'en allerede var død ...
__________________ /Dranov
|
| Til top |
|
| |
Denims Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 Januar 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 78
|
| Sendt: 08 December 2011 kl. 00:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
At streame og downloade musik er fremtiden, det kan vi nok ikke komme udenom. Måske de som har investeret i en meget
dyr cd afspiller nærmest nægter at tro at dette medie er på vej ud(hvilket jeg sagtens kan forstå). Men når alt kommer til
alt, så er der kun nuller og et-taller på en cd, hvilket gør det helt oplagt at vi skal til at downloade eller streame musikken.
Anskaf dig eks. en Naim HDX-SSD og du er ret godt kørende. hvis du oven i købet smider en Naim DAC på og dertil-hørende
eksterne strømforsyninger, kan det næsten ikke fås bedre.
Jeg tror ikke at fremtidige produktioner fra blandt andet Abbey Road studios som koster millioner af kroner at producere,
kun kommer til at ligge tilgængeligt i et komprimeret filformat som mp3. De store tunge kunstnere vil da ikke acceptere at få
aflivet deres musik på den måde.
Jeg er overbevist om, at bliver cdén afskaffet, vil et format som eks. wav være tilgængeligt online.
LPén tror jeg til gengæld vil overleve flere årtier frem, udover at den for de lidt ældre minder om en svunden tid, vil den for
de unge rumme et statement og en identitet. LPén er stilet, nostalgisk og lyder skide godt :-)
|
| Til top |
|
| |
callesoroe Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 760
|
| Sendt: 08 December 2011 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
copman skrev:
Hermann. skrev:
Medlyd skrev:
Hej
Det der bekymrer mig mest er, hvad der skulle animere producenter af CD-afspillere til fortsat at lave dem ! Så er man jo tvunget ud i, at skulle overfører sine (1500) cd plader til sin PC. |
|
|
Det skal nok være muligt at købe en CD afspiller de næste 20 år, for fuldstændig som pladespillerne har de stadig brugere. Og de enorme samlinger af CDer gør naturligt at vi også vil have en CD afspiller om mange år. Og CDens tid er måske ovre som masseprodukt, men den vil fortsætte som niche, og jeg vil fortsat købe dem. For jeg gider ikke streamet musik, jeg hører CDer og bruger dem også i bilen. Så det system der har tjent os så godt, vil vi nok fortsætte med.
CDen er HIFI branchens største succes og fortjener  .
|
|
|
HØRT - HØRT!
Vi gider ikke streaming l**t , sjælløse gejl. 
vh COPMAN (tilbage efter ca. 3 års "pause")
|
|
|
Vi vil også have hestevognene tilbage istedet for de der moderne biler.... __________________ Callesoroe
|
| Til top |
|
| |
MGTF Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2010 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 412
|
| Sendt: 08 December 2011 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er lige begyndt at kigge på lidt PC audio og jeg kan kun sige at det er meget interessant og at der er mange muligheder/udfordringer...ikke mindst betjeningsmæssigt, samt rigtig rigtig god lyd. Man skal bare tænke sig om. Jeg er også den trofaste tilhænger af LP`en....og CD`en. Jeg synes at der er rart at man har noget fysisk i hånden. Det kan desværre ikke erstattes af PC`en. Men som musikformidler er PC`en uovertruffen.
Husk ikke at brænde broen(fortiden) bag sig. Det er den der har gjort at vi er der hvor vi er. Udviklingen kan ikke stoppes. Glem det. Kom op på hesten og videre. Mulighederne er uendelige...begrænsningen er dig selv. Gør det du selv synes er godt for dig.
Man kan spå om så meget, men fortiden viser alligevel at ingen eller få havde ret. Ingen ved med sikkerhed hvor vi er på vej hen. 
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 08 December 2011 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
MGTF skrev:
|
Ingen ved med sikkerhed hvor vi er på vej hen. nej, ikke med den tange gang menesker har i dag alt skal være nemt, bekvemt og smart så kommer lyden i anen række. |
|
|
|
| Til top |
|
| |
MGTF Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2010 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 412
|
| Sendt: 08 December 2011 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
nhj4 skrev:
MGTF skrev:
Ingen ved med sikkerhed hvor vi er på vej hen. nej, ikke med den tange gang menesker har i dag
alt skal være nent, bekvemt og smar så kommer lyden i anen række. |
|
|
|
|
|
Du mangler nogle taster på dit tastatur.
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 08 December 2011 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 08 December 2011 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
nhj4 skrev:
MGTF skrev:
Ingen ved med sikkerhed hvor vi er på vej hen. nej, ikke med den tange gang menesker har i dag
alt skal være nemt, bekvemt og smart så kommer lyden i anen række. |
|
|
|
|
|
Det fede er at vi har muligheden for bedst mulig lyd PLUS nemt, bekvemt og smart. Kan slet ikke se hvad problemet er  .
Med CD mediet fik vi muligheden for at levere lydkvalitet langt over de stakkels gamle analoge vinyl-plader. Nu er vi blot gået
skridtet videre da det alligevel var digitalt og gør det endnu smartere end CD-mediet var.
Kender godt Loudness-war og lignende diskussioner, men lad venligst vær med at give mediet skylden
|
| Til top |
|
| |
Max.H Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2011 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 451
|
| Sendt: 09 December 2011 kl. 09:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
rskriver skrev:
[QUOTE=nhj4] [QUOTE=MGTF]
Med CD mediet fik vi muligheden for at levere lydkvalitet langt over de stakkels gamle analoge vinyl-plader. Nu er vi blot gået
skridtet videre da det alligevel var digitalt og gør det endnu smartere end CD-mediet var.
Kender godt Loudness-war og lignende diskussioner, men lad venligst vær med at give mediet skylden  |
|
|
Lp'en er stadig bedst til at spille klaver
|
| Til top |
|
| |