| Forfatter |
|
Apexx512 Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 303
|
| Sendt: 30 November 2011 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder virklig interessant. Altså efter alle de indlæg her må jeg nok sige jeg må tænke mere over det...
|
| Til top |
|
| |
Robert GS Branchemedlem

Ground Sound
Bruger siden: 15 Marts 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 532
|
| Sendt: 30 November 2011 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Apexx512 skrev:
Robert GS: Du behøver ikke være sarkastisk og heller ikke arrogant, men respekter venligst tråden. Hvis du læser indlæggene
igennem finder du, at jeg arbejder med musik til dagligt. Jeg er på udkig efter HiFi til hjemmet, ikke PA udstyr. |
|
|
Undskyld at jeg quoter - men det gør tråden mere læsbar for alle. Jeg sad faktisk lidt og overvejede mine ord, men kom frem til at der skulle lidt tryk på og du lader ikke til at stå tilbage med 31337 sproget. Du burde også have en del erfaring i og med du arbejder med musik til daglig, men det kan jo være i mange afskygninger. Jeg lever af at udvikle og sælge aktiv elektronik specielt rettet mod Hi-Fi og det er med en baggrund som tager udspring fra PA siden. Jeg skal da ikke sige mig fri for at være farvet, men jeg prøver at være åben for nye indtryk - selv overfor passive systemer  Jeg vil også opfordre dig til at være åben over for f.eks. XTZ Divine - mest fordi jeg tror du får en rimelig god højttaler - i hvert fald med gode Hi-Fi enheder  Mvh. Robert GS
|
| Til top |
|
| |
Apexx512 Forum Bruger

|
| Sendt: 30 November 2011 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jow, ja jow, jeg beklager, men jeg sad altså også og lavede noget andet samtidigt og kiggede ikke lige alle reviews igennem.
Jeg har læst det xtz divine review nu og jeg kender godt dan. Skræmmende stor ellers. Men jeg ved ikke lige hvad jeg gør nu.
Det ser ud som om faktisk alle her har anbefalet for/effekt, og det må jeg jo lige kigge tænke igennem.
Jeg kommer selv i et andet forum og rådgiver mange om køb af hardware i afskygning af PC. Et sted synes jeg det handler
mere om at købe hvad man vil til en hvis grænse, jeg mener lidt hvis man vil have det bedste i den forstand. Hvorfor så ikke
købe det brugt, så for man sikkert meget mere for pengene...lidt ironisk må jeg nok sige.
Men stands endelig tråden her, jeg er helt rød i hovedet over det input jeg har fået her allerede, det er noget der skal tænkes
igennem.
|
| Til top |
|
| |
Morten A Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 869
|
| Sendt: 30 November 2011 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
En sidste ting! En del overser betydningen af indretningen i rummet, ved selvfølgelig ikke om du har tænkt på det og hvordan du bor, men problemet er tidens boligstil, med store glaspartier, 5 m høje kiplofter, glas og stål, ingen gardiner, tæpper og få møbler, det skaber elendig akustik.
Denne tråd har lige været oppe og er et godt eksempel. Placering af ht og lytteposition skal også overvejes som flere kommer ind på i den. http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=92015&K W
|
| Til top |
|
| |
Apexx512 Forum Bruger

|
| Sendt: 01 December 2011 kl. 00:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad ville man kunne opleve af akustiske gener i en lettere simpelt rum ½ åbent til andet lokale med mindre gulvtæppe...og
audyssey?
|
| Til top |
|
| |
Clemensen2k Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2010 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 141
|
| Sendt: 01 December 2011 kl. 00:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du lyder da godt nok som noget af en tosse. Men den arrogance og "paratviden" burde du slet ikke spørge om råd. Dine
udtalelser om XTZ er fuldstændig vanvittige.
|
| Til top |
|
| |
Apexx512 Forum Bruger

|
| Sendt: 01 December 2011 kl. 00:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
!
|
| Til top |
|
| |
Robert GS Branchemedlem

Ground Sound
Bruger siden: 15 Marts 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 532
|
| Sendt: 01 December 2011 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clemensen2k skrev:
Du lyder da godt nok som noget af en tosse. Men den arrogance og "paratviden" burde du slet ikke spørge om råd. Dine
udtalelser om XTZ er fuldstændig vanvittige. |
|
|
Tæl til 10 og læs indlæg lige et par trin oppe !
|
| Til top |
|
| |
JBLPro Udelukket fra forum

Tak og farvel!
Bruger siden: 25 April 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 726
|
| Sendt: 01 December 2011 kl. 07:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Apexx512 skrev:
Hvad ville man kunne opleve af akustiske gener i en lettere simpelt rum ½ åbent til andet lokale med mindre gulvtæppe...og audyssey? |
|
|
Højst sandsynlig en masse efterklang. Audyssey kan ikke gøre et dårligt rum godt. Specielt ikke for lang efterklang.
Mht hifi og >10" enheder, så er du lidt galt på den. Prøv at se på JBL's Array, K2 og Everest.
|
| Til top |
|
| |
aprox Udelukket fra forum

Tidl. Denon4life - Mulig svindler i KSB
Bruger siden: 12 April 2011 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 928
|
| Sendt: 01 December 2011 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja ved godt at anthem er dyrere men der er også klasser af forskel med hensyn til lydkvaliteten de er lyden der er i højsædet hos dem, og nej ved godt at den ik er thx godkendt men det vil også kun få noget ud af hvis du bruger thx godkendte højtalere og kabler og selvfølgelig en afspiller der også er godkendt og meget bekendt så er dali ik godkendt til thx. men nok om det jeg syntes ik du skal snyde dig selv for et lydt til anthem og feks oppo bpd 95 cocktailen der kan nad og mange andre godt pakke sammen da anthem watt opgiveler måles med alle kanaler i brug og der sidder nogle gode strømforsyninger i begge, det er der mange der kan lære af
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 01 December 2011 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tannoy HPD-385 - 15" enhed der virkelig kan spille musik
|
| Til top |
|
| |
Apexx512 Forum Bruger

|
| Sendt: 01 December 2011 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes indtil videre det ligner et overkill med en av processor til 50k alene. Hvad ville effektdelen så koste?
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 01 December 2011 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Apexx512 skrev:
Hvad ville man kunne opleve af akustiske gener i en lettere simpelt rum ½ åbent til andet lokale med mindre gulvtæppe...og
audyssey? |
|
|
Højst sandsynligt dårlig lyd. __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
Apexx512 Forum Bruger

|
| Sendt: 01 December 2011 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay skrev:
Apexx512 skrev:
Hvad ville man kunne opleve af akustiske gener i en lettere simpelt rum ½ åbent til
andet lokale med mindre gulvtæppe...og
audyssey? |
|
|
Højst sandsynligt dårlig lyd. |
|
|
Så er det jo godt at lettere simpelt er et relativt begreb :) Tak for info.
|
| Til top |
|
| |
Apexx512 Forum Bruger

|
| Sendt: 01 December 2011 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
denon4life: Ville denne effekt del gøre tricket? Jeg var også selv interesseret i at placere forstærker meget højere på
budgettet, men så var der det med den var anbefalet o.s.v.
http://www.ktradio.dk/product_detail.asp?id=2684
|
| Til top |
|
| |
wamba Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1260
|
| Sendt: 01 December 2011 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Spændende budget du har dig, det giver jo nogle fantastiske muligheder.
For det første skal du ikke tage dig af den arrogante holdning, der er til Hifiklubben herinde, du kan få sublime produkter i den butik, det hele drejer sig jo om smag og behag.
Jeg har selv være lidt inaktiv på dette forum de sidste par år, og var helt overvældet over den "love" der var til XTZ da jeg kom tilbage. Jesus christus, man skulle tro folk var blevet hypnotiseret... Bevares, jeg har ikke hørt ret meget XTZ, kun få ting og det lød ganske udmærket. Den med at deres produkter "banker" alt andet i prisen, og gerne produkter til det dobbelte, hopper jeg ikke på! Det ikke mine erfaringer indtil videre...
Nå, det var et lille sidespring.
Jeg har selv ejet en del forskelligt, bl.a. også Denons produkter. Jeg må indrømme, at de falder ikke i min smag klangmæssigt. De har en masse features og er helt fremme i skoene. Jeg vil dog personligt aldrig lægge så mange penge for en reciever i den klasse, der vil jeg også gå efter noget for/effekt løsning. Du er meget bedre stillet i fremtiden, kommer der en masse nye features (hvilket du ser ud til at holde af), så er det jo bare at skifte forforstærkeren, som måske koster 10-20.000 kr afhængig af hvilken kvalitet du ender med.
Jeg kan varmt anbefale Nad i denne kombination, deres startmodel på for effekt til små 30.000 kr samlet, vil efter MIN mening lyde langt bedre end den valgte Denon model.
Problemet er lidt at det skal jo passe til din smag, det er så forskelligt hvilke parringer der er gode med forskellige højttalere... F.eks. kan en reciever med fed lyd være et dumt match til B&W, som er en mørk og fed lydende højttaler, du ender med et mudret lydbillede? Bare en "tænkt" situation.
Alternativt vil jeg også gerne slå en varm anbefaling på Primare, det også lækkert grej til prisen. De valgte Dali højttaler spiller jo rigtig godt, der er mange andre mærker og jeg håber du giver dig selv tid til at lytte lidt omkring.
Du har et STORT budget, de skal da bruges fornuftigt. Det vil da være ærgeligt du kunne finde et bedre anlæg der faldte bedre i din smag, og så ikke engang ha lyttet til alternativer?
Hvem ved - måske ender du tilbage på den kombination du allerede har nu, men i det mindste sover du godt... :)
|
| Til top |
|
| |
wamba Forum Bruger

|
| Sendt: 01 December 2011 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Husk i øvrigt tiderne er trange, ved mange forhandlere kan man ved store systemløsninger godt slå lidt af prisen..
Så se dig for.. :)
|
| Til top |
|
| |
Apexx512 Forum Bruger

|
| Sendt: 01 December 2011 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var godt med noget realistisk filosofi i denne tråd. Jeg har tænkt over det, og jeg tror ender med de valgte højtalere - men
en overhængene chance for en anden forstærker løsning, ihvertfald med mindre den står med opgradering i en helt ny version
når jeg køber det, ved ikke lige om det er noget der er rundt om hjørnet. Dog skal du også overveje at den denon er med
internet radio, hvilket jeg gætter på koster op imod 10000 løst designet taget i betragtning, den er jo integreret. Og tak for
tippet med tiderne, den var super.
|
| Til top |
|
| |
Bonde1985 Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 420
|
| Sendt: 01 December 2011 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Apexx512 - har du overvejet at kigge lidt på marantz for -og effektforstærker - de skulle eftersigende give rigtig meget
lyd for pengene, og være
fortrinelige til musik. Jeg har desværre ikke selv hørt marantz endnu...
HER
|
| Til top |
|
| |
wamba Forum Bruger

|
| Sendt: 01 December 2011 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bonde1985 skrev:
Hej Apexx512 - har du overvejet at kigge lidt på marantz for -og effektforstærker - de skulle eftersigende give rigtig meget lyd for pengene, og være fortrinelige til musik. Jeg har desværre ikke selv hørt marantz endnu...
HER |
|
|
Også et rigtig godt tip! :)
|
| Til top |
|
| |