| Forfatter |
|
pinkhenrik Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2007 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 109
|
| Sendt: 18 December 2011 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tillader mig lige at stille et tåbeligt spørgsmål her, da jeg er en novise mht grammofoner:
Kan min gamle Thorens TD320 klare en pladestrammer ?
Jeg tænker jo på at der vel på en eller anden måde skal korigeres for den øgede vægt ? Er det noget jeg selv kan udføre eller kræver det special udstyr ?
__________________ If you can't laugh at yourself...Dont't worry, sombody else will.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 18 December 2011 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Pinkhenrik
Som du kan se på min signatur, så har jeg en TD321 og den har jeg en PolyPush vavuum sug på. Tidligere havde jeg en Platter Matter med en Michell pladestrammer på. Så det kan du sagtens have. Du kan jo justere ophæng i 3 planer. Du kan have en plade puk, der vejer op til et 2-300g. Lejet er 1 cm i diameter, så det er rimeligt stærkt. 
De små flade plast stykker, der sidder i en 3 kant kan du løfte af og her justere ophænget. Bare du har et lille let waterpas eller libelle. Det kan du sagten udføre selv, ingen problemer dér. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
pinkhenrik Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2007 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 109
|
| Sendt: 19 December 2011 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Allanowich.
Tak for dit svar. Jeg vidste godt at man kunne indstille ophænget, men jeg var mere optaget af motorens omdrejninger (mere vægt, lavere hastighed),eller har jeg fattet minus ?
Jeg havde denne her pladestrammer i tankerne: http://elektronik-lavpris.dk/product_info.php?products_id=97 512
Jeg har en AM anti-static måtte liggende oven på den originale, men vil prøve enten kork eller skrid-måtte for at se om der er hørbar forskel.
Ja, undskyld de dumme spørgsmål, men man skal jo lære så længe man lever... __________________ If you can't laugh at yourself...Dont't worry, sombody else will.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 19 December 2011 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pinkhenrik
Der bliver ingen problemer med hastigheden. Er den samlede ekstra vægt på et ½ kg, er der ikke noget at bekymre sig om. Husk når du justerer water, at have lp på også. Stil også pladespilleren helt i water og så indstil ophæng derefter. Så vil der ikke være vinkel forskel mellem rem og motor og dermed stabil gang. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 20 December 2011 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Du kan have en plade puk, der vejer op til et 2-300g. Lejet er 1 cm i diameter, så det er rimeligt stærkt.
|
|
|
Er det, i dine øjne, et kraftigt dimensioneret leje?? 
Mvh. Niels
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 20 December 2011 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
allanowich skrev:
Du kan have en plade puk, der vejer op til et 2-300g. Lejet er 1 cm i diameter, så det er rimeligt stærkt.
|
|
|
Mvh.
Niels
|
|
|
Nej, der er tykkere lejer f.eks dem Micro Seiki har i nogle af deres modeller. Men 1cm er dog i den pæne ende for 0.5cm-0,7cm ses tit i mange pladderspillere.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 21 December 2011 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Nilau skrev:
allanowich skrev:
|
|
|
Mvh.
Niels
|
|
|
Nej, der er tykkere lejer f.eks dem Micro Seiki har i nogle af deres modeller. Men 1cm er dog i den pæne ende for 0.5cm-0,7cm ses tit i mange pladderspillere.  |
|
|
Ja, du har desværre nok ret. Mvh. Niels
|
| Til top |
|
| |
ypke Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 71
|
| Sendt: 21 December 2011 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Rainbow. Jeg synes også selv du egenlig har svaret på om du skal bruge pladestrammer. Hvis du synes det lyder bedst uden pladestrammer, så er der heller ikke nogen grund til at bruge nogen :-) Det er jo hvor godt musikken lyder, og ikke alle mulig mærkelige teorier og formaninger om pladestrammere, der er vigtigt!
CARS10, hvorfor er det noget vrøvl det med ikke at bruge pladestrammer?! Du kommer ikke med nogen forklaring eller noget, du siger bare det er noget vrøvl og at man skal bruge pladestrammer, hvorfor? Fordi du gør det eller hvad? ;-)
Den forstår jeg ikke helt Nilau, det er jo kun plader man spiller på en pladespiller, så hvorfor er et centerleje på 1 cm ikke et kraftigt centerleje? Hvad er det lige for nogle plader du spiller hehe!
|
| Til top |
|
| |