| Forfatter |
|
simonlund52 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2010 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 306
|
| Sendt: 20 December 2011 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
simonlund52 skrev:
Jeg har bare set op til flere stereo forstærkere med A og B indgange til både left og
right højttalere. På disse forstærkere kan man nemlig justere equalizeren på både A og B indgange uafhængigt af hinanden. er
du sikker på at disse ekstra terminaler ikke er beregnet til biamping? |
|
|
Hmm...der er forstærkere
med A og B udgange, så du kan bruge 2 sæt højttalere, men det er samme effekt del, der trækker begge sæt med en omskifter
mellem de 2 sæt. Har intet med bi-amping at gøre. |
|
|
Nå for søren.!
|
| Til top |
|
| |
simonlund52 Forum Bruger

|
| Sendt: 20 December 2011 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
850,- for thuleIA100. Så er der godt nok en der har overpriced sin på DBA til 3900,-.. Jeg har et budget på 3000,-. Hvad skal
jeg købe for dem?
|
| Til top |
|
| |
simonlund52 Forum Bruger

|
| Sendt: 20 December 2011 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har netop fundet denne:
http://www.dba.dk/forstaerker-xtz-a-100-d3-180/id-79495499/
Er dette et godt valg og hvor meget bør jeg give for den?
|
| Til top |
|
| |
P.Storgaard Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juni 2011 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 109
|
| Sendt: 20 December 2011 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
simonlund52 skrev:
850,- for thuleIA100. Så er der godt nok en der har overpriced sin på DBA til 3900,-.. Jeg har et budget
på 3000,-. Hvad skal
jeg købe for dem? |
|
|
Den på DBA er en nyere model end min.
Min er med grøn volume knap, mener den er fra omkring 1994.
/Peter
|
| Til top |
|
| |
simonlund52 Forum Bruger

|
| Sendt: 20 December 2011 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay. Men jeg ved ikke helt om det skal være den vincent sv eller thule IA100 eller XTZ class A 100 D3.. Jeg tror at alle 3 er en
god forstærker. Spørgsmålet er hvilke ting de 3 hver i sær er gode til og hvad for en der kan levere den bedste lyd til prisen..
Jeg må indrømme at jeg ikke aner en skid om det. Så derfor hælder jeg en anelse til XTZ'en da den har et fedt design og at
den er til salg til en god pris kun få km væk herfra samt. den er af samme mærke som mine højttalere.
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 20 December 2011 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spring du bare på den XTZ, du bliver næppe skuffet.
|
| Til top |
|
| |
simonlund52 Forum Bruger

|
| Sendt: 20 December 2011 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder sgu godt. Hvor meget vil du mene jeg skal give for den med kvittering og i fin stand?
|
| Til top |
|
| |
P.Storgaard Forum Bruger

|
| Sendt: 20 December 2011 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg har os selv en XTZ A100 og jeg er meget glad for den, bruger den ikke PT da den er lånt ud til en ven, men jeg er fuldt ud
tilfreds med den.
Hvis den ikke fejler noget er 3500 vel en okay pris?, men du skal da prøve at handle den ned i pris.
/Peter
|
| Til top |
|
| |
P.Storgaard Forum Bruger

|
| Sendt: 20 December 2011 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal lige huske at XTZ forstærkern er ret dyb (omkring 45Cm) og at den vejer godt til (23Kg).
Så mål lige om du har plads til den (Mit lille ikea møbel var ved at brase sammen under den)
/Peter
|
| Til top |
|
| |
Casper_LC Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 277
|
| Sendt: 20 December 2011 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
3500 syntes jeg virker som en fair pris.. Men man kan jo altid prøve at prutte den lidt...
Det er fin forstærker der spiller meget neutralt.. Hvis du ikke bor langt derfra, så syntes jeg da at du skal tage forbi og tage
et kig på den..
Det skal så lige nævnes at min er på værksted lige nu for at få displayet repareret... Jeg ved ikke om det er en almindelig
fejl.. Der behøver ikke og være noget galt med den du køber, det er nok bare mig der er uheldig..
Jeg er ihvertfald glad for min, og savner den ret meget..
Der findes ret mange anmeldelser af den på nettet, så det er muligt at læse lidt om den..
Casper C
__________________ Forstærker, Xtz A100D3.
Dac, SilverStone EB01
Højttaler, Infinity delta 70.
|
| Til top |
|
| |
simonlund52 Forum Bruger

|
| Sendt: 20 December 2011 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder godt. Jeg prøver da lige at få den ned omkring 3k.. Mht. størrelsen så er da alligevel ikke plads til nogen forstærker
på mit tv møbel så jeg skal have fundet mig et hjørne møbel der kan bære vægten.
|
| Til top |
|
| |
simonlund52 Forum Bruger

|
| Sendt: 20 December 2011 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
så nu har jeg snakket med manden. Han ville sælge forstærkeren for 3200,- med manual, emballage, hvittering, fjernbetjening
og så er det den i sort/sølv. Han siger at den er fuldstændig intakt. Han kommer ind til mig med den så jeg kan sætte den til
mine egne højttalere og i mine omgivelser. Det sker en gang mellem jul og nytår eller mandag efter nytår. da jeg købte xtz
99.36 fik jeg 2 stk. højttalerkabler af mærket supra linc 2.5 OFC kabel. Så det går jeg ud fra bliver mit nye setup
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 20 December 2011 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
simonlund52 skrev:
så nu har jeg snakket med manden. Han ville sælge forstærkeren for 3200,- med manual, emballage, hvittering, fjernbetjening og så er det den i sort/sølv. Han siger at den er fuldstændig intakt. Han kommer ind til mig med den så jeg kan sætte den til mine egne højttalere og i mine omgivelser. Det sker en gang mellem jul og nytår eller mandag efter nytår. da jeg købte xtz 99.36 fik jeg 2 stk. højttalerkabler af mærket supra linc 2.5 OFC kabel. Så det går jeg ud fra bliver mit nye setup |
|
|
Det er rigtigt lækkert, at du kan få den at høre på dit eget udstyr i din egen stue. Det er vejen frem.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
simonlund52 Forum Bruger

|
| Sendt: 20 December 2011 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det var også det jeg tænkte!
Tak for hjælpen alle jer der har været så flinke!
af ren nysgerrighed: Hvad lytter i efter når i er ude og lytte til noget HIFI i overvejer at købe og hvad for noget musik kunne i
finde på at sætte på afspilleren for at kunne hører forskellen?
Og det skal lige siges at det eneste jeg har at afspille med er min ps3 via billige phono kabler, computer/iphone via minijack-
phono.. Bør jeg købe noget andet til afspilning eller er bør jeg bare købe nogle ordentlige phono kabler?
|
| Til top |
|
| |
Casper_LC Forum Bruger

|
| Sendt: 20 December 2011 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil bare bruge din ps3 til at afspille fra..
Angående dit musikvalg, så vælg noget du kender rigtig godt.. På den måde har du en fornemmelse af hvordan det plejer at
lyde og hvordan det lyder med xtz'en.. Vælg noget der udfordre alle frekvensområder..
Hvis du vælger at købe forstærkeren, kan vi begynde at snakke om hvordan du skal tilslutte dine forskellige medier.. I xtz'en er
der nemlig en glimrende dac...
Dac, SilverStone EB01
|
| Til top |
|
| |
simonlund52 Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2011 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay. Men bør jeg Ikk under alle omstændigheder købe nogle andre phono kabler? Hvad er det nu en dac gør?
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2011 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
simonlund52 skrev:
| Okay. Men bør jeg Ikk under alle omstændigheder købe nogle andre phono kabler? Hvad er det nu en dac gør? |
|
|
Hvis det blot er de sorte tynde billige kabler, der tit følger med billigt udstyr, bør du nok købe nogle bedre. Sæt 400kr af til et sæt kabler og prøv at låne dem med hjem og lyt. Aftal med sælger, at du gerne vil returnere dem og få pengende retur, så du ikke brænder inde med dem. Så kan du prøve andre kabler fra samme butik eller et andet sted.
En DAC, altså Digital til Analog Converter, laver det digitale signal fra cd og andre typer digitale kilder til et analog din forstærker kan arbejde videre med til det signal du får at høre. En A/D Converter gør det omvendt.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Casper_LC Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2011 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det bare er til at lytte med når han kommer forbi med forstærkeren, så syntes jeg du skal vente..
Hvis nu du ender med at købe XTZ'en, så skal du til at købe kabler igen. Da du så skal til at køre din computer og ps3 digitalt
igennem DAC'en i din XTZ..
Dac, SilverStone EB01
|
| Til top |
|
| |
simonlund52 Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2011 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er fordelen i en DAC og er der en i alle forstærkerer?
Så skal jeg vel købe optiske kabler og coaxiale kabler for at køre det digitalt? men der er jo også de almindelige phono-
indgange i xtz'en har jeg set
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2011 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
simonlund52 skrev:
Hvad er fordelen i en DAC og er der en i alle forstærkerer?
Så skal jeg vel købe optiske kabler og coaxiale kabler for at køre det digitalt? men der er jo også de almindelige phono- indgange i xtz'en har jeg set |
|
|
Det er op til dig om vil benytte optisk eller elektrisk forbindelse, hvis XTC'en har begge dele. Fordelen ved, at den er indbygget, er at du ikke skal have flere bokse stående og nej, der er ikke DAC's i alle forstærkere. Men det burde der måske være rent praktisk set. Det vil være en fordel for dig, at køre digitalt frem for at konvertere fremme i pc'en og køre analogt via phono kabler.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |