Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 12:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Panasonic 32PD30 eller Phillips 32PW9528 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 14 April 2004 kl. 16:22 | IP-adresse registreret  

aner det ikke, kender ikke denne "billedstabilisator".
Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

forår
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 17 April 2004 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:

Iflg. Sonys katalog: Sony har for nylig introduceret VPS (Vertical Picture Stabiliser), der bevarer billedets stabilitet og justering på skærmen.

Til top Vis forår's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af forår

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2004 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

De forskellige firmaer har vel smarte navne og betegnelser for alle deres gizmoes.  Jeg kan ikke se hvordan dette skulle være bedre. 

Faktum er dog, at man ikke får 100 % perfekt geometri med et crt fjernsyn.

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 17 April 2004 kl. 23:46 | IP-adresse registreret  

forår skrev:

jdg1 skrev:

Iflg. Sonys katalog: Sony har for nylig introduceret VPS (Vertical Picture Stabiliser), der bevarer billedets stabilitet og justering på skærmen.

Ja, det har de, men det har intet med geometrien at gøre. Geometrien er en smule skæv på stort set alle tv - specielt 16:9-tv. Først i de senere år har producenterne lagt funktionen ind i menuerne så man kan rette billedet op på tv´et manuelt.

Det jeg nævnte med service-menuen er reelt nok - det kommer fra en reparatør fra et Panasonic-center. Selvom man ikke har ændret noget kan de se hvornår der har været nogen derinde - og det er garantien det går ud over, men hvad dælen skal man iøvrigt også derinde??

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 April 2004 kl. 00:17 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
forår skrev:

jdg1 skrev:

Ja, det har de, men det har intet med geometrien at gøre. Geometrien er en smule skæv på stort set alle tv - specielt 16:9-tv. Først i de senere år har producenterne lagt funktionen ind i menuerne så man kan rette billedet op på tv´et manuelt.

Det jeg nævnte med service-menuen er reelt nok - det kommer fra en reparatør fra et Panasonic-center. Selvom man ikke har ændret noget kan de se hvornår der har været nogen derinde - og det er garantien det går ud over, men hvad dælen skal man iøvrigt også derinde??

tjaa... geometrien er sjældent indstillet særligt godt (brug f.eks. DVE og du vil se skæve linjer).  Bl.a. panasonic kan slet ikke følge med f.eks. loewe der klart har bedre QA!!!  En anden ting er farvebalancen, den er heller ikke helt optimal out-of-the-box!!

Frank
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 24 April 2004 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

DrNo skrev:

Kanon jdg1 & PSSO...... jeg har prøvet at lege lidt med de forskellige ting og er mere eller mindre overbevist om at problemet kan afhjælpes ved at ændre på indstillingerne. Desværre har jeg ikke selv supermeget forstand på det. Så derfor hvis der sidder en tv-kyndig person fra Odense eller omegn derude et eller andet sted og har lyst til at få en kop kaffe og et par flasker rødvin.... så skriv da for fa'en

Ellers tror jeg sq der skal investeres i en eller anden form for kallibrerings dvd til formålet og så derefter afsættes en dag til det.

/DrNo

Hej DrNo
Jeg har sendt dig en privat besked. 

Til top Vis Frank's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frank

pete1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 Maj 2004 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

jeg har købt panasonic tx-32pd30d i tyskland med bord for dkr 12.000 inkl. forsendelse - fedt tv - men manualen er kun på tysk - hvem ved hvordan man fjerner angivelsen af kanalnummer i øverste venstre hjørne?
Til top Vis pete1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pete1

whatz
Branchemedlem
Branchemedlem
Hififreaks

Bruger siden: 02 September 2003
Sendt: 19 Maj 2004 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

trykker på firkanten med et + inde i ;p
Til top Vis whatz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af whatz Besøg whatz's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes