| Forfatter |
|
rotelman Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2008 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 537
|
| Sendt: 13 December 2011 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man går efter den højeste lyd kvalitet kan en super PC + extern DAC med async. USB eller spdif men det kræver USB til
spdif converter ala M2Tech's hiface + J River + en masse windows optimering give et bedre resultat end mange af disse små
streamingsløsninger... MEN der skal arbejdes en del med opsætningen, det er en del dyrere og ikke en multirums løsning
|
| Til top |
|
| |
mbull Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2006 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 512
|
| Sendt: 13 December 2011 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Alland Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 515
|
| Sendt: 13 December 2011 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er også på Squeezebox-holdet.. Jeg kan tilslutte mig rigtig meget af det der tidligere er blevet skrevet, bl.a. oplever jeg den ikke så ringe ud af boksen, som det nogen steder fremstilles..
Bevares, jeg oplever da stor forskel både med DAC og udskiftet PSU herhjemme, men det kommer også an på grejet den kobles op mod.. Ved A/B test på en Primare surroundreceiver til 30K med 2 stk. SB Touch (1 med min Panos batt. PSU, 1 med standard PSU) koblet på hver deres digitale indgang med ens kabler, hørte vi også forskel.. Men ikke noget helt vildt - der syntes jeg forskellen med bedre PSU var noget større herhjemme med Stello DA 100 Sig. DAC..
Problemstillingen er vel at man ikke kan levere det hele til den pris hverken Sonos eller SB Touch koster.. Da jeg læste overskriften var min første tanke også Linn's DS systemer.. De spiller røv-godt - især de 2 største, men det er også en noget andet prisramme vi snakker om..
Mht. brugervenlighed, så betjener jeg mine Squeezeboxe lidt kombineret - dog aldrig med hverken touchpanel eller remote.. Primært iPeng på iPad eller fra webinterfacet på computeren.. Til radiolytning og baggrundsstøj er det så mest fra iPhonen, da den altid er ved hånden.. iPeng HD på iPad er vildt godt!! Jeg har 1 Touch i stuen, 1 classic i køkkenet og 1 classic i soveværelset, og har ingen problemer med multirum... WiMP virker også upåklageligt efter min mening..
Har ingen erfaring med Sonos eller Spotify..
God jagt.. //Allan
|
| Til top |
|
| |
Maniq Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2011 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 80
|
| Sendt: 13 December 2011 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ mbull, det ser sgu meget godt ud! Det ville jeg med stor sandsynlighed også gøre brug af, hvis/når jeg køber en Touch. @ Alland, der er mange, der anbefaler Squeezebox Touch, og det er umiddelbart også den jeg hælder til. Sonos er ude.
Dog synes jeg virkelig den Olive 03HD Music Server ser lækker ud!  Også mange penge, ja, men jeg var i forvejen ude i at være villig til at bruge +/- 9000 DKK, så længe lyden overgår hvad en Squeezebox Touch kan levere. Jeg har heller ingen ekstern DAC, den DAC jeg bruger ligger i min Arcam AVR 400.
|
| Til top |
|
| |
Alland Forum Bruger

|
| Sendt: 13 December 2011 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Maniq skrev:
@ mbull, det ser sgu meget godt ud! Det ville jeg med stor sandsynlighed også gøre brug af, hvis/når jeg køber en Touch.
@ Alland, der er mange, der anbefaler Squeezebox Touch, og det er umiddelbart også den jeg hælder til. Sonos er ude.
Dog synes jeg virkelig den Olive 03HD Music Server ser lækker ud! Også mange penge, ja, men jeg var i forvejen ude i at være villig til at bruge +/- 9000 DKK, så længe lyden overgår hvad en Squeezebox Touch kan levere. Jeg har heller ingen ekstern DAC, den DAC jeg bruger ligger i min Arcam AVR 400.
|
|
|
Mine (korte) oplevelser med Olive er ikke gode.. Sløve menuer og ustabil app til iPhone.. Dette kan selvfølgelig skyldes netværket i butikken, men jeg var bestemt ikke imponeret, til trods for at jeg egentlig troede det var et fedt produkt.. Men som sagt - det er bestemt ikke noget jeg har gennemtestet.. Førstegangsindtrykket var bare ikke godt.. //Allan
|
| Til top |
|
| |
callesoroe Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 760
|
| Sendt: 13 December 2011 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Maniq skrev:
Hej alle
Nu har jeg læst lidt rundt omkring Squeezebox Touch og Sonos, og jeg kan ikke lade vær med at bemærke de indbyrdes begrænsninger. Sonos modtager ikke højopløsningsfiler på 24 bit, og der går en lang debat om modifikationer til denne (tidligere Cullen, og nu er det hovedsageligt en tysker, der modificerer). Dog får det stor ros for brugervenlighed. Begrænsninger fortsætter i Logitech Squeezebox Touch, hvor det anbefales med en lineær PSU, en masse indstillinger skal slås fra for at den ikke bliver overophedet med informationer for i stedet at arbejde med det vigtige: lyden. Den støtter dog 24 bit, som jeg ser som den store fordel, da det for mig er et must.
Så jeg har to spørgsmål:
1) findes der ikke et alternativ, hvor brugervenligheden er som Sonos, der understøttes 24 bit, og der er bedre PSU og andre elementer, som ikke holder streaming udstyret begrænset?
2) hvis nej til ovenstående, kan Sonos og Logitech squeezebox modificeres til at have minimale begrænsninger, og hvilket prisleje skal man vente at spendere oveni?
På forhånd tak! |
|
|
Så er der jo Transporteren...... Et helt igennem fremragende produkt. Men den er jo desværre udgået, og dem der har en vil jo ikke af med dem.....
Med en Transporter behøver man ingen anden DAC, da den er fremragende den der sidder i Transporteren.
I USA kan man vist få en SE udgave af Transporteren uden den avancerede magnet knap på fronten. Den er pænere med sølvknappen men man bruger den jo ikke alligevel. Transporter SE koster vist 1000$ mod 2000 for den tidligere model. Lyden er den samme. __________________ Callesoroe
|
| Til top |
|
| |
Maniq Forum Bruger

|
| Sendt: 13 December 2011 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ Alland, tak det vil jeg da helt sikkert have i baghovedet.
@ callesoroe, jeg har fundet den på Logitechs egen hjemmeside, hvor prisen godt nok er i Dollars og netop SE udgaven. Har du erfaringer med den kontra Touch og hvad den kan, som Touch ikke kan?
|
| Til top |
|
| |
callesoroe Forum Bruger

|
| Sendt: 13 December 2011 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Maniq skrev:
@ Alland, tak det vil jeg da helt sikkert have i baghovedet.
@ callesoroe, jeg har fundet den på Logitechs egen hjemmeside, hvor prisen godt nok er i Dollars og netop SE udgaven. Har du erfaringer med den kontra Touch og hvad den kan, som Touch ikke kan?
|
|
|
Transporteren er konstrureret som et highend produkt. Byggekvalitet og finish er langt over en Touch.
Misforstå mig ikke. Touch er et glimrende produkt til prisen, men hvis du vil have superlyd så skal der en ekstern DAC til.
Det behøves ikke med Transportern idet DAC'en her lyder super godt. Jeg blev faktisk overrasket over at den lyder bedre end DAC'en i min Tact RCS 2.2X. Så jeg bruger Tact som forforstærker+room correction, og kører så digitalt loop i Transporteren og spiller så med DAC i Transporteren. Lyder fantastisk. Og så elsker jeg designet at Transporteren.. :)
Du har ved Transporteren også mulighed for balanceret XLR drift. Kan man heller ikke med en Touch. __________________ Callesoroe
|
| Til top |
|
| |
Maniq Forum Bruger

|
| Sendt: 14 December 2011 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
callesoroe skrev:
|
Misforstå mig ikke. Touch er et glimrende produkt til prisen, men hvis du vil have superlyd så skal der en ekstern DAC til. |
|
|
Jeg har en DAC i min receiver Arcam AVR 400. Hvis jeg samtidig kombinerer med en ekstern lineær PSU (eller de opgraderinger mbull linker til), bør en Touch så ikke kunne spille op med Transporter? Alle de småjusteringer ligger, såvidt jeg kan se, i en Olive 03HD Music Server. Jeg bør købe Squeezebox Touch med de små opgraderinger hertil og få sammenlignet direkte med Olive 03HD og høre om Olive 03HD lever op til den ekstra pris.
|
| Til top |
|
| |
Alland Forum Bruger

|
| Sendt: 14 December 2011 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så vidt jeg er orienteret, så virker Transporteren (i server henseende) som alle de andre Squeezebox-modeller, der ligger før Touchen. Dvs at man altså ikke kan sætte en HDD direkte til, men er nødt til at have en computer eller NAS stående tændt et sted. Ikke nødvendigvis en ulempe, men alligevel vigtigt at have med..
//Allan
|
| Til top |
|
| |
Maniq Forum Bruger

|
| Sendt: 14 December 2011 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alland skrev:
Så vidt jeg er orienteret, så virker Transporteren (i server henseende) som alle de andre Squeezebox-
modeller, der ligger før Touchen. Dvs at man altså ikke kan sætte en HDD direkte til, men er nødt til at have en computer eller
NAS stående tændt et sted. Ikke nødvendigvis en ulempe, men alligevel vigtigt at have med..//Allan |
|
|
Strider det ikke mod hvad thuekay siger?
thuekay skrev:
Squeezebox Touch er ikke så svært at have med at gøre igen. Lidt en primadonna, men bang for the buck!
Den skal fodres fra en harddisk med ekstern psu direkte i usb indgangen. Denne hdd må kun indeholde musikfilerne, uden alt
for store albumbilleder.
Derefter skal både Touch og HDD forsynes med lineære psu'er.
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Alland Forum Bruger

|
| Sendt: 14 December 2011 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Maniq skrev:
Alland skrev:
Så vidt jeg er orienteret, så virker Transporteren (i server henseende) som alle de andre Squeezebox-
modeller, der ligger før Touchen. Dvs at man altså ikke kan sætte en HDD direkte til, men er nødt til at have en computer eller
NAS stående tændt et sted. Ikke nødvendigvis en ulempe, men alligevel vigtigt at have med..//Allan |
|
|
Strider det ikke mod hvad thuekay siger?
thuekay skrev:
Squeezebox Touch er ikke så svært at have med at gøre igen. Lidt en primadonna, men bang for the buck!
Den skal fodres fra en harddisk med ekstern psu direkte i usb indgangen. Denne hdd må kun indeholde musikfilerne, uden alt
for store albumbilleder.
Derefter skal både Touch og HDD forsynes med lineære psu'er.
|
|
|
|
|
|
Nix, fordi jeg skriver om Transporteren, Thuekay skriver om Touch'en
|
| Til top |
|
| |
Maniq Forum Bruger

|
| Sendt: 14 December 2011 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alland skrev:
Nix, fordi jeg skriver om Transporteren, Thuekay skriver om Touch'en  |
|
|
Perfekt!
|
| Til top |
|
| |
panos Lukket konto

Eget valg!
Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1345
|
| Sendt: 14 December 2011 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der findes en del løsninger på markedet, jeg har dog ikke set noget med touch'ens brugervenlighed. Og hvis man tager support med for f.x. spotify osv er der ikke mange der kan være med.
Så kommer det med lyden... out of the box, synes jeg ikke den er til at holde ud i længere perioder ad gangen.
så skal der en god psu til. ikke bare en linær, jeg har prøvet en masse og det er en del at hente der også, afh. hvad det er for en. Så en god dac.
men hvis man skal have det sidste med, skal touchen også moddes... og ikke kun softmods..:) __________________ moddet marantz sa15
touch m. internt skærm samt panos bat. psu
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
|
| Til top |
|
| |
Maniq Forum Bruger

|
| Sendt: 14 December 2011 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
panos skrev:
| men hvis man skal have det sidste med, skal touchen også moddes... og ikke kun softmods..:) |
|
|
Du må meget gerne komme med egne anbefalinger med gode tiltag og hvilket prisleje det ligger i! Så længe det er i lys af
forbedring af lyden samt at sørge for at Touchen ikke holder lytteoplevelsen tilbage med diverse begrænsninger, så er jeg villig
til at betale ekstra.
|
| Til top |
|
| |
panos Lukket konto

Eget valg!
Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1345
|
| Sendt: 14 December 2011 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
:) lige for at ikke blive misforstået.... jeg laver ikke sådan noget kommericelt... Jeg har lavet min og to til mine venner. Men blot til info, jo... hvis man skal have clocken med (jeg synes selv at det giver lidt men ikke nok til de priser de to clocks koster) og alt de andre småting, med skærming af komponenter og stik, internt psu osv kommer man godt nok op til den forkert side af hvad touchen koster. Og så er det altid den risiko at man kan futte den af... Så kom ikke igang med mindre du ved hvad du laver.
Når det er sagt, når alt er på plads, får man en sublimt system. Jeg vil sige at den kommer i nærheden af min meget kraftig moddet marantz sacd15....(moddet fordi den ikke var til at holde ud) ...
jeg har desværre aldrig haft finger i en transponder, det ville være sjøvt at lege med, men også der, hvis man kigger på nettet skal der laves en masse om. __________________ moddet marantz sa15
touch m. internt skærm samt panos bat. psu
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
|
| Til top |
|
| |
Maniq Forum Bruger

|
| Sendt: 14 December 2011 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alt sådan noget, kan jeg på ingen måde selv rode med. Ingen der kender til nogen, som gør?
|
| Til top |
|
| |
Moke Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2010 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 217
|
| Sendt: 15 December 2011 kl. 00:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså, med fare for at gentage mig selv: Min SQueezebox Touch, der er professionelt opgraderet af Audio Upgrades i england og forsynet med en Panos-batteristrømforsyning, software mods og et SPDIf-kabel i den potente ende, når ikke mon PC med Halide USB>SPDIF kablet til sokkeholderne, selvom den samlede pris nærmer sig en faktor 10 mere...
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
| Sendt: 15 December 2011 kl. 00:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man er lidt computerfiks kan man bygge sig en musikafspiller med Linux og MPD. MPD er sådan set bare en afspiller med en defineret grænseflade, så der er masser af klienter.
MPD afspiller 24bit flac - selvfølgelig under forudsætning af at hardwaren understøtter det.
Har man alligevel en Linux kørende altid er det oplagt at spille den vej.
Jeg har MPD på en lille EEE Box der bruger omkring 17 watt. Lydkortet er et Trends UD10 og DAC'en en ældre Micromega.
Det spiller ganske fint, og ligeså godt som min Squeezebox. Og det er nemmere at holde ved lige. Og er kravene højere, kan man jo skifte lydkort og DAC.
Der findes masser af muligheder for at styre MPD. Alt lige fra linuxkommandoer til funky browserbaserede AJAX ting og Og selvfølgelig også lidt Apps til Android.
Her er et par screenshots:
Ulempen er selvfølgelig at man skal vide en del om Linux for at få det til at spille. Til gengæld kan man bygge sin egen netradiostation og streame musik over ADSL-linien til hvor man nu befinder sig.
Spotify og den slags rod må man finde en anden måde at afspille. Jeg har dog en fornemmelse af at man kan et eller andet med last.fm, men jeg har ikke kigget på det.
Hvis det skal være lidt nemmere, kan en Mac Mini nok løse det hvis ellers man kan holde iTunes ud, men så er prisen ikke så sjov mere.
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
callesoroe Forum Bruger

|
| Sendt: 15 December 2011 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Maniq skrev:
Jeg har en DAC i min receiver Arcam AVR 400. Hvis jeg samtidig kombinerer med en ekstern lineær PSU (eller de opgraderinger mbull linker til), bør en Touch så ikke kunne spille op med Transporter?
|
|
|
Har ikke hørt Arcam AVR 400 men jeg har ikke hørt nogle combi AVR forstærkere, der kan være
med når det gælder ren stereo. Nu kommer det jo også an på, hvad der ellers er koblet til. __________________ Callesoroe
|
| Til top |
|
| |