Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 08:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Hvor udbredt er 24-bit download? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
AdamB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 20 December 2011 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

Maniq skrev:
Tak for svar AdamB! Hvilke andre steder anbefalelsesværdige til download? Må jo tjekke markedet ud og vurdere om det er det værd.

Der er også Linn Records, B&W og highdeftapetransfers.com.

Ellers er der altid piratmarkedet som forsyner folk med det musikindustrien ikke kan finde ud af...

Til top Vis AdamB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AdamB

Maniq
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2011
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 December 2011 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Pirat markedet havde jeg ikke overvejet. Findes der masser der, eller er vi - igen - i det
begrænsede markede?
Til top Vis Maniq's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Maniq

AdamB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 20 December 2011 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Maniq skrev:
Pirat markedet havde jeg ikke overvejet. Findes der masser der, eller er vi - igen - i det
begrænsede markede?

Det er en jungle - meget som bare er 24 bit flac rips af CD'er hvilket jo ikke giver nogen mening. Men også en del vinyl rips. Kort sagt er det desværre også ret begrænset udvalg, da en ordentlig 24 bit lydfil kræver at det er fra en minimum 24 bit master hvilket de færreste har adgang til og at det ikke allerede har fået mast al dynamik ud i masteringen.

Til top Vis AdamB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AdamB

MGTF
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2010
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 21 December 2011 kl. 01:22 | IP-adresse registreret  

Jeg lyttter lige lidt med her, da jeg er nybegynder i computer audio, men spændende er det.

Jeg er også begyndt at bruge lidt computer audio, men finder det vanskeligt at få fat i 24 bit materiale. Jeg bruger iTunes på min MAC og VLC, ligeledes på MAC, til at styre henholdsvis 16 bit og 24 bit. Og helt ærligt.....det er lidt besværligt. Lige pt. ripper jeg via iTunes blot en masse CD`er over på min harddisk og afspiller så herfra via USB til min Musical Fidelity V-dac II. Men 24 bit ville altså være kærkomment materiale. 

Til top Vis MGTF's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGTF

Darwin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2010
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 December 2011 kl. 08:44 | IP-adresse registreret  

Maniq skrev:
Hej alle

Jeg har nu i en stund været inde på hdtracks.com for at se efter noget musik i
højopløste filer, og jeg kunne desværre ikke finde så meget af det jeg lytter til (bl.a. Enya, Madonna, Loreena Mckennitt og
andre). Jeg fandt dog Staind, R.E.M. og Nirvana.
Så jeg tænkte på, hvor udbredt er 24-bit filer egentligt? Skal jeg blot søge andre stedet, eller henvender 24-bit sig mere til
det mindre mainstream forum, for jeg kendte ikke meget mere end 5% af de kunstnere derinde.

Grunden til jeg spørger er, at jeg står og skal vælge imellem Sonos eller Logitech eller en helt tredje, og jeg havde egentligt
udelukket Sonos, da de ikke understøtter 24-bit. Men det er mig komplet ligegyldigt, hvis jeg alligevel ikke kan finde musik
jeg lytter til i højopløste filer.

På forhånd tak!

Jeg har valgt Sonos pga det store udvalg af musik, den er opgraderes med Cullel mod 24/96 det løfter musiken, men det ved du jo ;-)  så synes jeg at betjeningen virker..

men selv om jeg har et godt anlæg så drages man jo af lysten til mere..så mine tanker er omkring en ext DAC .. 

Jeg går meget op i at musiken er behaglig at lytte til..

jeg har SACD afspiller BD afspiller " Pioneer LX91" og pladder dertil  og det er dejligt  men det er bare ikke tit jeg lytter til det musik som findes på de medier

Til top Vis Darwin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Darwin

Kinnaps
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 21 December 2011 kl. 09:36 | IP-adresse registreret  

Jeg havde nok valgt at kaste pengene efter bedre højttalere eller forstærker. Mon ikke de fleste vil kunne opgradere på disse områder.

Til top Vis Kinnaps's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kinnaps

Maniq
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2011
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 December 2011 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

Darwin skrev:

Jeg har valgt Sonos pga det store udvalg af musik, den er opgraderes med Cullel mod 24/96 det løfter musiken, men det
ved du jo ;-)  så synes jeg at betjeningen virker..
men selv om jeg har et godt anlæg så drages man jo af lysten til mere..så mine tanker er omkring en ext DAC .. 
jeg har SACD afspiller BD afspiller " Pioneer LX91" og pladder dertil  og det er dejligt  men det er bare ikke tit jeg lytter til
det musik som findes på de medier

Ja, og nu er det såvidt jeg ved Dr. Gert i Tyskland, man skal henvende sig til, for at få en modificeret Sonos.
Lige nu er det egentligt blot det pengemæssige aspekt jeg ser på. Squeezebox Touch med ekstern lineær PSU koblet til via
ekstern harddisk med usb-udgang, som også skal have en ekstern lineær PSU koblet til for at minimere støj = Ca. 4000DKK.
Kontra Sonos modificeret af Dr. Gert = Ca. 5000DKK uden harddisk. Det er mange penge at betale ekstra, for at det virker
100% hver gang - og så sjældent fejler Squeezebox Touch heller ikke, såvidt jeg har forstået. Men det ville absolut være
rart med en Sonos uden drop outs what so ever.

Kinnaps skrev:

Jeg havde nok valgt at kaste pengene efter bedre højttalere eller forstærker. Mon ikke de fleste vil kunne opgradere på
disse områder.

Tjah. Men det er noget billigere at købe filerne højopløst end at skulle kaste mange yderligere penge i opgraderinger   
Til top Vis Maniq's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Maniq

Darwin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2010
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 December 2011 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

Maniq skrev:
Darwin skrev:

Jeg har valgt Sonos pga det store udvalg af musik, den er opgraderes med Cullel mod 24/96 det løfter musiken, men det
ved du jo ;-)  så synes jeg at betjeningen virker..
jeg har SACD afspiller BD afspiller " Pioneer LX91" og pladder dertil  og det er dejligt  men det er bare ikke tit jeg lytter til
det musik som findes på de medier

Ja, og nu er det såvidt jeg ved Dr. Gert i Tyskland, man skal henvende sig til, for at få en modificeret Sonos.
Lige nu er det egentligt blot det pengemæssige aspekt jeg ser på. Squeezebox Touch med ekstern lineær PSU koblet til via
ekstern harddisk med usb-udgang, som også skal have en ekstern lineær PSU koblet til for at minimere støj = Ca. 4000DKK.
Kontra Sonos modificeret af Dr. Gert = Ca. 5000DKK uden harddisk. Det er mange penge at betale ekstra, for at det virker
100% hver gang - og så sjældent fejler Squeezebox Touch heller ikke, såvidt jeg har forstået. Men det ville absolut være
rart med en Sonos uden drop outs what so ever.

Kinnaps skrev:

Jeg havde nok valgt at kaste pengene efter bedre højttalere eller forstærker. Mon ikke de fleste vil kunne opgradere på
disse områder.

Tjah. Men det er noget billigere at købe filerne højopløst end at skulle kaste mange yderligere penge i opgraderinger   

Husk på du skal også havde udstyret til at formidle de de store filer......24/192  osv

jeg har prøvet på noget locgitec 2.1  som er koblet op på min stadionær   der høre jeg ikke forskel på mp3 og 24/192

Squeezebox Touch/ Sonos ;-)  det er som mor og datter ik noger er til det ene jeg er til moren ;-)

Til top Vis Darwin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Darwin

Sportsguitarist
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 December 2011 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

Du kunne også kigge efter en brugt Linn Sneaky DS...
Til top Vis Sportsguitarist's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sportsguitarist

MGTF
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2010
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 21 December 2011 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

Darwin skrev:

Maniq skrev:
Darwin skrev:
Jeg har valgt Sonos pga det store udvalg af musik, den er opgraderes
med Cullel mod 24/96 det løfter musiken, men det ved du jo ;-)  så synes jeg at betjeningen virker.. men selv om jeg har et
godt anlæg så drages man jo af lysten til mere..så mine tanker er omkring en ext DAC ..  Jeg går meget op i at musiken er
behaglig at lytte til.. jeg har SACD afspiller BD afspiller " Pioneer LX91" og pladder dertil  og det er dejligt  men det er bare
ikke tit jeg lytter til det musik som findes på de medier
Ja, og nu er det såvidt jeg ved Dr. Gert i Tyskland, man
skal henvende sig til, for at få en modificeret Sonos. Lige nu er det egentligt blot det pengemæssige aspekt jeg ser på.
Squeezebox Touch med ekstern lineær PSU koblet til via ekstern harddisk med usb-udgang, som også skal have en ekstern
lineær PSU koblet til for at minimere støj = Ca. 4000DKK. Kontra Sonos modificeret af Dr. Gert = Ca. 5000DKK uden
harddisk. Det er mange penge at betale ekstra, for at det virker 100% hver gang - og så sjældent fejler Squeezebox Touch
heller ikke, såvidt jeg har forstået. Men det ville absolut være rart med en Sonos uden drop outs what so ever.
Kinnaps skrev:
Jeg havde nok valgt at kaste pengene efter bedre
højttalere eller forstærker. Mon ikke de fleste vil kunne opgradere på disse områder.smileys/smiley1.gif">
Tjah. Men det er noget billigere at købe filerne højopløst end at skulle kaste mange
yderligere penge i opgraderinger   

Husk på du skal også havde udstyret til at formidle de de store filer......24/192  osv

jeg har prøvet på noget locgitec 2.1  som er koblet op på min stadionær   der høre jeg ikke forskel på mp3 og 24/192

Squeezebox Touch/ Sonos ;-)  det er som mor og datter ik noger er til det ene jeg er til moren ;-)

Mht. MP3 og 24 bit.....Den opfattelse deler jeg absolut ikke.
Til top Vis MGTF's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGTF

hcba
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005
Lokalitet: København
Sendt: 21 December 2011 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

Det er altid morsomt at læse om emner som dette ... men for at svare på det spørgsmål der oprindelig blev stillet, så tjekker
jeg altid om der er 24 bit format af den musik jeg ønsker at købe ... og hvis det eksisterer så køber jeg det. Indtil videre har
jeg vel små 30 album.

Synspunkt 1
Nu vil jeg ikke rode mig ud i en diskusion om cd mediet fremtid, men mit gæt vil være at i takt med skyen bliver billigere og
billigere ... nettene hurtigere og hurtigere ... afspillere med lager bliver billigere og billigere ... så forsvinder incitamentet til at
komprimere musikken.

Synspunkt 2
Så længe der er et marked for højopløst musik. så længe vil det bliver produceret 24bit musik. Så som forbruger bestemmer
vi jo lidt selv.

:-) hans
Til top Vis hcba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hcba

Kinnaps
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 22 December 2011 kl. 09:49 | IP-adresse registreret  

Om 5-10 år er 24 bit jo ikke godt nok længere. Så skal musik samlingen skiftes ud igen.

Højttalere, forstærkere og måske mest af alt, lytterummet. Det rykker.

Til top Vis Kinnaps's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kinnaps

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes