| Forfatter |
|
gæst Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 529
|
| Sendt: 25 December 2011 kl. 10:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Manden spørger om en simpel ting, og i svarer konstant uden om. Forhold Jer til emnet.
Til trådstarter: Begrænsningen til 128kbps ved streaming til mobile enheder er Spotifys valg. Det har intet med Apple TV eller SB Touch at gøre,
da begrænsningen ikke ligger i disse. Sidder du med en ATV eller SB Touch, har du mulighed for at få det højeste bitrate til de enheder. Lige pt
er det 320kbps..
Sidder du tilgengæld med mobile enheder som tablets eller smartphones, er du begrænset til 128kbps fra Spotify. Egentlig er det ret logisk.
320kbps og derover vil æde en stor del af båndbredden, og sidder du f.eks i tog er der kun en som bliver generet af det - dig. Du vil hurtig
komme til at lide af "buffer underrun", så snart signalet bare daler en smule. Og husk også dataforbruget ved 320kpbs. Det er ca 8-10mb per
sang!
__________________ Udstyr: lidt af hvert
|
| Til top |
|
| |
jacob steen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 164
|
| Sendt: 25 December 2011 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svaret gæst.
__________________ Mvh. Jacob
|
| Til top |
|
| |
jacob steen Forum Bruger

|
| Sendt: 25 December 2011 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der findes et par "remote-apps" til spotify.
Derved bevarer man bitraten på 320kbps, afspillet på ens HiFi, betjent via smartphone.
Det kræver selvfølgelig en pc/mac stående i nærheden.
|
| Til top |
|
| |
LoudandClear Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 27 Februar 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 963
|
| Sendt: 25 December 2011 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
@gæst
tusind tak for du lige skar igennem det var lige det svar jeg ledte efter!  men vil det sige at hvis jeg køber en SB Touch, og
styrer min spotify direkte fra den (dvs ikke i nogen forbindelse med min iphone) så kan jeg bibeholde de 320 kbps? :)
@jacob steen
mener du en remote så jeg kan styrer min computer via min iphone? :)
MvH LAC
|
| Til top |
|
| |
jacob steen Forum Bruger

|
| Sendt: 25 December 2011 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, jeg har netop lige installeret den (18,-kr.), efter at have fulgt med i tråden her.
Den fungerer umiddelbart ganske udmærket.
Der findes to slags i iTunes Store. Jeg købte den der hedder "Remoteless for Spotify". Der følger et par hjælpeprogrammer med
du samtidig skal installere på din pc/mac.
NB. Det kræver at du i forvejen har installeret "Airfoil" på din pc/mac, hvis du vil have lyd i dit HiFi via din Apple-TV eller
Airport.
|
| Til top |
|
| |
Celziam Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 122
|
| Sendt: 25 December 2011 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spotify har jo lovet en dedikeret Ipad-app inden længe. Så er det store spørgsmål, hvilken bitrate, den vil understøtte. Men selvfølgelig kun aktuelt for
dem, der bruger Ipad.
|
| Til top |
|
| |

Eget ønske!
|
| Sendt: 25 December 2011 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
@jacob steen
men hvilken bitrate er det man får hvis man anvender den gratis version (som jeg har nu)? jeg gider nemlig ikke kyle penge
efter et abonoment hvis jeg alligevel har 320 mbps på nuværende tidspunkt hvor det er gratis og så få den app til iphonen
hvorfra jeg kan styrer min computer? :)
MvH LAC
|
| Til top |
|
| |
jacob steen Forum Bruger

|
| Sendt: 25 December 2011 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
LoudandClear skrev:
@jacob steen
men hvilken bitrate er det man får hvis man anvender den gratis version (som jeg har nu)? jeg gider nemlig ikke kyle penge efter et abonoment hvis jeg alligevel har 320 mbps på nuværende tidspunkt hvor det er gratis og så få den app til iphonen hvorfra jeg kan styrer min computer? :)
MvH LAC  |
|
|
Der vil du så afspille med den bitrate, der nu følger abonnementet.
Dvs. den laveste bitrate med det gratis abonnement.
|
| Til top |
|
| |

Eget ønske!
|
| Sendt: 25 December 2011 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
SÅ støtte jeg på noget selv efter megen tid på google og diverse forums. på spotify's hjemmeside skriver de:
What quality does Spotify stream in?
We use the Ogg Vorbis format for streaming. There are three quality ratings that we use:
q3 (~96 kbps)
q5 (~160 kbps)
q9 (~320 kbps)
Note: not all tracks are currently available in high bitrate.
Desktop: Streams are q5 quality. Premium subscribers can enable higher bit rate streaming at q9 from the preferences
menu.
Mobile: A higher quality q5 is offered, along with a “low bandwidth” option of q3. You can choose separate qualities ratings for
streaming and synching in the More tab of your Spotify mobile app
dette betyder at når man er almindelig gratis bruger, levere de musik i 160 kbps på alle sange.
hvis du har betalt får du dog 320 kbps fra din pc MEN kun 160 og helt ned til 96 kbps hvis du streamer fra din iphone!
KONKLUSSION:
at streame fra iphone giver den samme lydkvalitet som hvis du anvender spotify gratis fra din pc!
|
| Til top |
|
| |
jacob steen Forum Bruger

|
| Sendt: 25 December 2011 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
LoudandClear skrev:
SÅ støtte jeg på noget selv efter megen tid på google og diverse forums. på spotify's hjemmeside skriver de:
What quality does Spotify stream in? We use the Ogg Vorbis format for streaming. There are three quality ratings that we use: q3 (~96 kbps) q5 (~160 kbps) q9 (~320 kbps) Note: not all tracks are currently available in high bitrate.
Desktop: Streams are q5 quality. Premium subscribers can enable higher bit rate streaming at q9 from the preferences menu.
Mobile: A higher quality q5 is offered, along with a “low bandwidth” option of q3. You can choose separate qualities ratings for streaming and synching in the More tab of your Spotify mobile app
dette betyder at når man er almindelig gratis bruger, levere de musik i 160 kbps på alle sange. hvis du har betalt får du dog 320 kbps fra din pc MEN kun 160 og helt ned til 96 kbps hvis du streamer fra din iphone!
KONKLUSSION: at streame fra iphone giver den samme lydkvalitet som hvis du anvender spotify gratis fra din pc!
|
|
|
Ja det er også nogenlunde det "gæst" skriver.
Vi er vel enige om at med "remote-app´en" streamer du fra din pc/mac og IKKE fra din ihPhone! __________________ Mvh. Jacob
|
| Til top |
|
| |

Eget ønske!
|
| Sendt: 25 December 2011 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
@jacob steen
ja det er vi, så det kan faktisk bedst betale sig at få den remote app og så kan jeg styre det hele fra min pc?
er det nødvendigt for mig at have en computerskærm eller er det nok for mig at starte den op? (det er en stationær pc og det
ville være rart hvis det ikke er nødvendigt at starte skærmen op også) :)
MvH LAC
|
| Til top |
|
| |
jacob steen Forum Bruger

|
| Sendt: 25 December 2011 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
LoudandClear:
Fint nok, så er vi enige 
Nej, du skal bare ha din computer tændt. Husk også at have "airfoil aktiveret". __________________ Mvh. Jacob
|
| Til top |
|
| |
strecker Udelukket fra forum

Permanent
Bruger siden: 14 Januar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 552
|
| Sendt: 25 December 2011 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spørgsmålet er så om dem lave bitrate også gælder når man streamer via wifi eller om det kun er når man er på farten og bruger 3G netværk.
|
| Til top |
|
| |

Eget ønske!
|
| Sendt: 25 December 2011 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ strecker
godt spørgsmål! desværre er spotifys hjemmeside et helvede når man har spørgsmål  men jeg vil da tro det er det
samme? desværre
MvH LAC
|
| Til top |
|
| |
El Dueño Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2010 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 52
|
| Sendt: 27 December 2011 kl. 00:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad mon man får gennem Sonos? (Jf. Man skal være premium kunde).
|
| Til top |
|
| |
gæst Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 529
|
| Sendt: 29 December 2011 kl. 10:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
El Dueño skrev:
Hvad mon man får gennem Sonos? (Jf. Man skal være premium kunde).
|
|
|
Som det er skrevet utallige gange efterhånden: Op til 320kbps __________________ Udstyr: lidt af hvert
|
| Til top |
|
| |
chris09 Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2010 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 111
|
| Sendt: 29 December 2011 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har læst flere artikler, der er kritiske over for kvaliteten på Spotify. Flere påpeger at en stor del af materialet er i så ringe en kvalitet, at du ikke får en forbedring i forhold til gratis udgaven.
Da jeg lige søgte online var dette den første artikkel jeg fandt - men der er flere derude.
http://articles.businessinsider.com/2011-07-25/tech/30046520 _1_kbps-quality-songs
Og dette er uafhængigt af kilden vel at mærke (iPhone, PC klient, etc).
Af den årsag har jeg endnu ikke tegnet et abonnoment. 128 bit MP3 er bare ikke en fornøjelse at lytte til :(
|
| Til top |
|
| |