| Forfatter |
|
highenden Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 November 2011 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 598
|
| Sendt: 29 December 2011 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
heltedellen skrev:
første tegning viste 4 spændinger dvs ikke 4 alligevel da han kortsluttede punkt 2 og 4 hvis du deler
op i 1-2-3-4-5 ...3 skulle ha været nul ...men han havde forbundet 2 og 4 hvilket jo kortslutter den spænding der måtte gå
mellem 2-3 samt 3-4
|
|
|
Hjælp der kommer ild
Nej mon ikke bare jeg skulle bruge 2 trafoer og 4 ensrettere for ellers kommer der 4 spændinger som ikke er der alligevel,
som måske bliver til 4 batterier, som kan kortsluttes
__________________ Basti@live.dk
|
| Til top |
|
| |
heltedellen Lukket konto

Tak for indsatsen, Nicolai!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 859
|
| Sendt: 29 December 2011 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
han havde lavet det som 2 seperate forsyninger til kanal 1 og kanal 2 men havde fejlagtigt koblet 0 volt fra de 2 seperate forsyninger sammen ....mener slet ikke han kan det faktisk da begge trin forbinder 0 internt feks når de mødes på forforstærkeren ...hvilket jo gir en kortslutning da hans 2 nulpunkter er midten af 2 seperate forsyninger og ikke midten af 1 forsyning
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 December 2011 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk skrev:
Har haft det samme problem med en hjemmebygget rørpre, jeg lavede engang til en "kompis". Den
brummede ikke overhovedet på noget af mit udstyr, men på hans Denon POA-4400, var der konstant brum, som du
beskriver. Fandt til sidst ud af, at det måtte være et impedans-tilpasningsproblem. Løsning: 2 stk. 820 ohms modstande
tværs over udgangsbøsningerne på rørpre´en = brum væk. Det svarer til, at du prøver at sætte en 820 ohm over signal på
begge phonostik på din sidste tegning. Det er billigt at prøve, og det kunne være sjovt, om det virkede hos dig også .
|
|
|
Den prøves i aften / morgen
Skriver resultatet til dig
Tak for hjælp i denne tråd.
Denne tråd kan godt lukkes __________________ Basti@live.dk
|
| Til top |
|
| |
heltedellen Lukket konto

|
| Sendt: 29 December 2011 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
din sidste tegning er faktisk rigtig ...men den første var bestemt ikke rigtig og kan du ikke se det skal du fanme ikke automatisk gå ud fra at det er fordi jeg ikke ved hvad jeg snakker om ....tak ...ved netop godt hvad jeg snakker om og har så også både erfaring og uddannelse til at bakke dette op ....første tegning ER en kortslutning
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 December 2011 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
heltedellen skrev:
din sidste tegning er faktisk rigtig ...men den første var bestemt ikke rigtig og kan du ikke se det skal du
fanme ikke automatisk gå ud fra at det er fordi jeg ikke ved hvad jeg snakker om ....tak ...ved netop godt hvad jeg snakker om
og har så også både erfaring og uddannelse til at bakke dette op ....første tegning ER en kortslutning
|
|
|
Slaaap nu helt af.
Jeg kan ikke se kortslutningen og det spillede nu også, bare med lidt brum.
Alle versionerne har spillet og med godt og vel samme brum. __________________ Basti@live.dk
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 December 2011 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
heltedellen skrev:
han havde lavet det som 2 seperate forsyninger til kanal 1 og kanal 2 men havde fejlagtigt koblet 0
volt fra de 2 seperate forsyninger sammen ....mener slet ikke han kan det faktisk da begge trin forbinder 0 internt feks når
de mødes på forforstærkeren ...hvilket jo gir en kortslutning da hans 2 nulpunkter er midten af 2 seperate forsyninger og
ikke midten af 1 forsyning
|
|
|
Skal det ene trin så hente nulpunktet fra det andet trin gennem signalkablerne ?
Man kan da ikke undlade et nulpunkt fra forsygningen på det ene trin
Der skal PLUS - NUL - MINUS til hver trin og hvordan vil du gøre det med EN trafo, hvis man - som du skriver, IKKE må
koble de to NUL
sammen __________________ Basti@live.dk
|
| Til top |
|
| |
heltedellen Lukket konto

|
| Sendt: 29 December 2011 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
(1)25v(2)25v(3)25v(4)25v(5) ...sådan ser spæningen ud efter ensretterne på lytterne ...men punkt 2 og 4 er samlet og laver en kortslutning ...kan du se det nu ss
|
| Til top |
|
| |
heltedellen Lukket konto

|
| Sendt: 29 December 2011 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg siger at den første forsyning er helt forkert da den skaber 5 punkter med spænding imellem hvilkety umuliggør et fælles 0 punkt ...forstår du hvad jeg mener ...jeg forklarer hvad der er galt ...ikke hvad der er rigtigt ...netop så du kan se fejlen ...men dit sidste forslag altså tegningen er helt rigtig ...også selvom du ikke tror på at de 2 extra ledninger fra trafo er 0 volt og skal sammen med primær nul for stabilitet
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 December 2011 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
heltedellen skrev:
(1)25v(2)25v(3)25v(4)25v(5) ...sådan ser spæningen ud efter ensretterne på lytterne ...men punkt 2 og
4 er samlet og laver en kortslutning ...kan du se det nu ss
|
|
|
Ej hold nu op - der er ingen kortslutning - det er en parallelkobling eller seriekobling alt efter hvilken tegning du mener.
Ellers var der nok røget en sikring, kommet lidt røg eller lignende
|
| Til top |
|
| |
heltedellen Lukket konto

|
| Sendt: 29 December 2011 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
første forsyning laver plus 0 minus plus 0 minus ...ved at koble de 2 0 punkter sammen kortslutter du da de har 50 volt imellem sig
|
| Til top |
|
| |
heltedellen Lukket konto

|
| Sendt: 29 December 2011 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok jeg gir op ...knald du det sammen som du har lyst ....brummet kom sikkert fra noget helt andet end kortslutning
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 December 2011 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
heltedellen skrev:
jeg siger at den første forsyning er helt forkert da den skaber 5 punkter med spænding imellem
hvilkety umuliggør et fælles 0 punkt ...forstår du hvad jeg mener ...jeg forklarer hvad der er galt ...ikke hvad der er rigtigt
...netop så du kan se fejlen ...men dit sidste forslag altså tegningen er helt rigtig ...også selvom du ikke tror på at de 2 extra
ledninger fra trafo er 0 volt og skal sammen med primær nul for stabilitet
|
|
|
Hold nu op ikke.
De 4 ledninger der kommer ud af trafoen er 2 x 26 Vac eller 1 x 52 Vac - jeg ved godt at de 2 af ledningerne vil blive
midtpunkt ved seriekobling (hvis man vælger de 2 rigtige).
Ved også godt at det så kan betragtes som TRE ledere da de 2 af dem er fælles som nulpunkt __________________ Basti@live.dk
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 December 2011 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
heltedellen skrev:
ok jeg gir op ...knald du det sammen som du har lyst ....brummet kom sikkert fra noget helt andet end
kortslutning
|
|
|
Tak __________________ Basti@live.dk
|
| Til top |
|
| |
heltedellen Lukket konto

|
| Sendt: 29 December 2011 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
tsk tsk det får man ud af at hjælpe folk ....hvorfor overhovedet spørge om hjælp hvis det skulle være rigtigt ??
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 December 2011 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
heltedellen skrev:
tsk tsk det får man ud af at hjælpe folk ....hvorfor overhovedet spørge om hjælp hvis det skulle være
rigtigt ??
|
|
|
Kan vi ikke stoppe her ?
Du kan få 5 punkter og kortslutninger osv ud af noget der står og spiller lige PT, bare med en smule brum.
Du vil åbentbart pille nulpunktet væk fra det ene trin og lade det trækkes gennem signalkablerne.
Den slags ideer tør jeg slet ikke __________________ Basti@live.dk
|
| Til top |
|
| |
heltedellen Lukket konto

|
| Sendt: 29 December 2011 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
lav det nu som på sidste tegning ...har sagt 4 gange nu at den er den rigtige ...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 December 2011 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
sorry fejlindlæg
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 December 2011 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
heltedellen skrev:
lav det nu som på sidste tegning ...har sagt 4 gange nu at den er den rigtige ...
|
|
|
Du må mene 2. sidste tegning
Og det er sådan det er lavet nu, men med brum - det ville du ha opdaget hvis du læste tråden som jeg bad dig om.
Thomas Sillesen, Jan Stevns, Boyedk, JBLfan, Hans Mortensen, Nesdam og D A O kan ikke se kortslutninger og jeg kan heller
ikke og det spiller, men med lidt brum.
Læs lige tråden forfra hvis du gerne vil hjælpe mere __________________ Basti@live.dk
|
| Til top |
|
| |
heltedellen Lukket konto

|
| Sendt: 29 December 2011 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
lad os nu helt hypotetisk sige at jeg har ret i at du ved første forsøg lavede en kortslutning ...ku man så i sin vildeste fantasi forestille sig at et eller flere komponeter så har taget skade ??
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 December 2011 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
heltedellen skrev:
lad os nu helt hypotetisk sige at jeg har ret i at du ved første forsøg lavede en kortslutning ...ku man så i
sin vildeste fantasi forestille sig at et eller flere komponeter så har taget skade ??
|
|
|
Jeg er ked af det, men jeg hopper altså dine indlæg over __________________ Basti@live.dk
|
| Til top |
|
| |