| Forfatter |
|
heltedellen Lukket konto

Tak for indsatsen, Nicolai!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 859
|
| Sendt: 06 Januar 2012 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
aha lignede en totalpris nu de 5000 kr var adskilt fra k2 med en bunke punktummer ;o)
|
| Til top |
|
| |
Bulletdodger Branchemedlem

KT Radio
Bruger siden: 26 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 374
|
| Sendt: 06 Januar 2012 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
velkommen skrev:
|
det kunne da ellers nemt lade sig gøre altså den ene oven på den anden, men hvem har 2,64m til loftet?
velkommen
|
|
|
Jeg har 2,90m.....
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
| Sendt: 06 Januar 2012 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bulletdodger skrev:
velkommen skrev:
|
det kunne da ellers nemt lade sig gøre altså den ene oven på den anden, men hvem har 2,64m til loftet?
velkommen
|
|
|
Jeg har 2,90m.....
|
|
|
jamen så køb du 4 af dem så er du en af de få der har det, men husk at der skal være to højre og to venstre......
vh velkommen
|
| Til top |
|
| |
jold Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 83
|
| Sendt: 06 Januar 2012 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
minlyd skrev:
|
Tak for forslag.. .. kom endelig indover med flere og gerne billeder.
Han elsker den stramme bas (er det ikke en LE14H) i Jubilee så en hurtig/stram sub ved jeg han vil kunne lide.
Og hvad med effekttrin. Hvor mange watt og model osv ?
Har nogen hørt Array 1500 og hvad gør den så dyr ?
Hej
Jeg har hørt array 1500 nogle gange efterhånden.
Og jeg syntes den er rigtig god. Hvis du kan lide lyden af Jbl 14" vil du elske ARRAY 1500
den lyder meget hen af den. Bare meget mere af det hele. Den er ekstrem hurtig samt den slår som en hest sparker (tror jeg) Og så kan den spille rigtig højt uden at miste lyd karakter.Jeg hørte den sammen med en DD18 da han havde en bekendt der havde sådan en. og den løb hurtiger tør for kræfter end ARRAY .og så havde den en lidt mere kasselyd . så han var ikke i tvivl om at det skulle være den.
mvh. carsten
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
minlyd Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 147
|
| Sendt: 07 Februar 2012 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Han valgte et sæt mere og det lyder godt nok imponerende.
Hvis det nu duede her med billeder så kunne i se det.
De står foreløbig som 2 pyramider.
Som der er nævnt i en tråd så går det galt med nogle ting i lydbilledet og det kan man godt fornemme uden jeg er dygtig nok til at forklare det 
Meeeen hold op hvor er lyden dog blevet stor uden der er spillet højt men bare ved lav til mellem volume lyder det meget bedre end før 
|
| Til top |
|
| |
klypstefan Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 636
|
| Sendt: 07 Februar 2012 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe det er meget sjovt..
Hvad har han af forstærker?
|
| Til top |
|
| |
JBLPro Udelukket fra forum

Tak og farvel!
Bruger siden: 25 April 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 726
|
| Sendt: 07 Februar 2012 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Ja, f.eks sådan én her.
|
|
|
Efter min mening, en af de bedste subs på markedet!  Med en ordentlig forstærker, kommer Array 1500 ikke i nærheden.
Hvis trådstarter anbefaler sin kammerat at købe et par af dem, til sine "pyramider" så bliver det for alvor stor lyd!
|
| Til top |
|
| |
klogesen Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 599
|
| Sendt: 07 Februar 2012 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ret underholdende at eksperimentere med dobbelte sæt af højttalere.
Nu kan det nok være svært at stable JBL 250'ere oven på hinanden, men det er jo lidt det, der er tanken bag visse
meget store højttalere. Bare tænk på de gamle B&W, som egentlig var to sæt 801 stablet op. Det var dem med de
kantede baskabinetter og en meget stor højde. Hed de 800?
Flere andre mærker har noget lignende, især når de er bygget op som d'Appolito, med en central diskant og så
mellemtoner over og under, og basser over og under igen. Dunlavy så sådan ud.
Jeg kender folk, som har gjort det med Dali 40 og Dali 104, og jeg har selv forsøgt med nogen gamle nogen.
Det giver et stort og mere afslappet lydbillede, men nok ikke så præcist hvad angår placering af instrumenter og
perspektiv.
__________________ venlig hilsen Klogesen.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 07 Februar 2012 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
minlyd skrev:
|
Som der er nævnt i en tråd så går det galt med nogle ting i lydbilledet og det kan man godt fornemme uden jeg er dygtig nok til at forklare det 
Meeeen hold op hvor er lyden dog blevet stor uden der er spillet højt men bare ved lav til mellem volume lyder det meget bedre end før 
|
|
|
Ved fasefejl kan man netop opleve at lyden fornemmes større, men også mere upræcis. Hvis der ved lav volumen ændres meget karakter ift. men et sæt, så vil jeg (uden at have hørt to sæt) mene at der er noget galt.
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 07 Februar 2012 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det bliver aldrig helt godt, men kunne man forestille sig at man afmonterede ledningerne til øvre mellemtone og diskant på det sæt der står inderst.
carsten
|
| Til top |
|
| |
minlyd Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Februar 2012 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
klogesen skrev:
Det er ret underholdende at eksperimentere med dobbelte sæt af højttalere.
Nu kan det nok være svært at stable JBL 250'ere oven på hinanden, men det er jo lidt det, der er tanken bag visse meget store højttalere. Bare tænk på de gamle B&W, som egentlig var to sæt 801 stablet op. Det var dem med de kantede baskabinetter og en meget stor højde. Hed de 800?
Flere andre mærker har noget lignende, især når de er bygget op som d'Appolito, med en central diskant og så mellemtoner over og under, og basser over og under igen. Dunlavy så sådan ud.
Jeg kender folk, som har gjort det med Dali 40 og Dali 104, og jeg har selv forsøgt med nogen gamle nogen.
Det giver et stort og mere afslappet lydbillede, men nok ikke så præcist hvad angår placering af instrumenter og perspektiv.
|
|
|
Den hed B&W Matrix 800. Jeg har selv et par 808 som var modellen før "totempælen"
808 er med MTM array... Matrix har vist diskanten over de 2 mellemtoner.
Med 4 Jubilee har han klart opnået den store og afslappede lyd som vi altid godt har kunnet lide 808´erne for og de blir ved til 120db
Nogen der ved hvor højt Jubileen spiller ?
|
| Til top |
|
| |
minlyd Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Februar 2012 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
minlyd skrev:
|
|
|
|
Ved fasefejl kan man netop opleve at lyden fornemmes større, men også mere upræcis. Hvis der ved lav volumen ændres meget karakter ift. men et sæt, så vil jeg (uden at have hørt to sæt) mene at der er noget galt.
Vi prøvede oss at stille dem som 2 bølger der peger indad men så er det selv med vores spæde viden om lyd let at høre at det går galt med billedet og den "store" lydfornemmelse forsvandt også 
Tilbage til 2 pyramider og så kan vi nemt finde evt forsanger i midten igen og den "store" og
behagelige lyd er tilbage igen  |
|
|
|
| Til top |
|
| |
minlyd Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Februar 2012 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
CARS10 skrev:
|
Ja, det bliver aldrig helt godt, men kunne man forestille sig at man afmonterede ledningerne til øvre mellemtone og diskant på det sæt der står inderst.
carsten
|
|
|
Tanken har slået mig men så ville en sub måske være et bedre valg for der er kommet rigtig meget "krop" i mellemtone området og det elsker vi begge 
|
| Til top |
|
| |
minlyd Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Februar 2012 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
klypstefan skrev:
hehe det er meget sjovt..
Hvad har han af forstærker?
|
|
|
Pt nad M3/M5 m van den hul Magnum hybrid.
Ikke spillet højt da alle basser lige har fået nye kanter men lyder fint ved lav styrke.
Han skal naturligvis bruge mere strøm og tanken falder på endnu en M3 men skyd endelig forslag af hvis i synes der er noget bedre til prisen 
|
| Til top |
|
| |