| Forfatter |
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 07 Januar 2012 kl. 00:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
pof@ skrev:
NAD-Mand skrev:
pof@ skrev:
Nu vil jeg ikke ødelægge den gode stemning, men er det ikke rigtigt at man kan komme til at ligne en importør/forhandler når man køber ind sammen på denne måde? Og så bliver tingene vist lidt kompliceret? Ikke at jeg har styr på den slags...
|
|
|
Jeg har ingen idé. Ellers må en admin sige til hvis dette ikke er i orden, at samle nogle stykker så man kan hente lidt grej fra udlandet :-) Jeg har jo ingen virksomhed i det her, det er ren og skær privat og til privatbrug.
|
|
|
Næ, det er ikke det jeg mener. Jeg mener at sagen kan se ud som om man er importør hvis man er tolder. Og så skal man registreres som firma og sådan noget som jeg ikke har styr på. Om I er nogle stykker som køber ind sammen er da helt fint med mig.
|
|
|
Hvis det er én person der bestiller et mindre antal netkabler, kan det da aldrig komme til at se ud som om det er en 'importør' der bestiller. Heller ikke for en tolder. Naturligvis er sagen anderledes hvis én person bestiller en palle med 500 kabler... Mvh. Niels
|
| Til top |
|
| |
Mastodont Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 November 2011 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 50
|
| Sendt: 07 Januar 2012 kl. 01:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
NAD-Mand skrev:
| Told og Moms kan man komme udenom ganske nemt :-) |
|
|
NAD-Mand skrev:
| Heldigvis skal pakker med skriften "Gift" ikke fortoldes da man jo ikke skal betale for en gave |
|
|
NAD-Mand skrev:
Jeg betaler ikke moms og told for gaver, så det håber jeg heller ikke du gør ;)
|
|
|
En gave er det det er - en gave, noget man ikke betaler for. Hvis nu det første kabel er defekt er det ok at erstatningen er markeret som gave. Men det man har bestilt og betalt for er ikke en gave.
Jeg kører selv den passive finte - jeg tager slaget hvis det kommer. Nogle gange slipper ting igennem, og så er man heldig. Andre gange ryger man i "fælden", sidst endda til dobbelt behandlingsgebyr fordi det ifølge afsender var billigere at sende 2 ting separat i stedet for samlet.
Men jeg be'r aldrig om at der bliver snydt for at jeg kan spare noget som helst - det er uærligt. Man kan synes hvad man vil om moms og alt det der, specielt hvad angår behandlingsgebyret - men sådan er det nu engang. Synes man ikke om det må man jo undlade at handle i lande udenfor EU.
Og kig nu lige på prisen... Hvor meget sparer man ved at be' forhandleren om at snyde? Et kabel til et par hundrede kroner, det er altså ikke mange kroner pr. kabel, specielt hvis man er en håndfuld der bestiller sammen og derved sparer separate behandlingsgebyrer...
Jeg kører også for stærkt engang imellem, og derved "snyder" jeg - men skulle jeg blive stoppet eller blitzet tager jeg straffen, jeg forsøger ikke at snyde med remedier der kan gøre at blitz'en ikke fanger min nummerplade eller andre foranstaltninger der kan undgå at jeg bliver nuppet.
|
| Til top |
|
| |
Nissemanden Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 716
|
| Sendt: 07 Januar 2012 kl. 04:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
I øvrigt gælder gave finten kun op til et vist beløb. Og det er et krav, at hverken afsender eller modtager er et firma.
Post DK's side virker ikke i Kina, men jeg mener at det er 360,- (inkl fragt) der er grænsen for gaver. Herefter skal der betales gebyr + moms (AF MODTAGER) dog mener jeg ikke at tolden kommer på.
Tjek selv factse på deres hjemmeside.
Jeg har sendt en gave (som faktisk var en gave) hjem fra Kina - den blev ikke åbnet af tolderne, men overholdte også reglerne.
Men told og moms diskussionen er jo ligegyldig, da et kabel alene i teorien vil blive fortoldet - så tolden er ikke nogen ekstra udgift. Mens der sparres på fragt og importgebyr.
Ja Told (og moms) er kedeligt, men det er nu engang det der reder/beskytter den Europæiske økonomi - learn to love it!
|
| Til top |
|
| |
Nocebo Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2011 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 62
|
| Sendt: 07 Januar 2012 kl. 09:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er også interesseret - sender pm.
|
| Til top |
|
| |
M.M.M. Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 565
|
| Sendt: 07 Januar 2012 kl. 09:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastodont skrev:
NAD-Mand skrev:
| Told og Moms kan man komme udenom ganske nemt :-) |
|
|
NAD-Mand skrev:
| Heldigvis skal pakker med skriften "Gift" ikke fortoldes da man jo ikke skal betale for en gave |
|
|
NAD-Mand skrev:
Jeg betaler ikke moms og told for gaver, så det håber jeg heller ikke du gør ;)
|
|
|
En gave er det det er - en gave, noget man ikke betaler for. Hvis nu det første kabel er defekt er det ok at erstatningen er markeret som gave. Men det man har bestilt og betalt for er ikke en gave.
Jeg kører selv den passive finte - jeg tager slaget hvis det kommer. Nogle gange slipper ting igennem, og så er man heldig. Andre gange ryger man i "fælden", sidst endda til dobbelt behandlingsgebyr fordi det ifølge afsender var billigere at sende 2 ting separat i stedet for samlet.
Men jeg be'r aldrig om at der bliver snydt for at jeg kan spare noget som helst - det er uærligt. Man kan synes hvad man vil om moms og alt det der, specielt hvad angår behandlingsgebyret - men sådan er det nu engang. Synes man ikke om det må man jo undlade at handle i lande udenfor EU.
Og kig nu lige på prisen... Hvor meget sparer man ved at be' forhandleren om at snyde? Et kabel til et par hundrede kroner, det er altså ikke mange kroner pr. kabel, specielt hvis man er en håndfuld der bestiller sammen og derved sparer separate behandlingsgebyrer...
Jeg kører også for stærkt engang imellem, og derved "snyder" jeg - men skulle jeg blive stoppet eller blitzet tager jeg straffen, jeg forsøger ikke at snyde med remedier der kan gøre at blitz'en ikke fanger min nummerplade eller andre foranstaltninger der kan undgå at jeg bliver nuppet.
|
|
|
Gebyr er surt, -vil altid være det, men snyd bør straffes! Dette burde være opdragelsen 
__________________ Mvh: Martin
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 07 Januar 2012 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
NAD-Mand skrev:
jensen skrev:
NAD-Mand skrev:
PostDK gebyr kommer ikke oven på. Det gjorde det i hvert fald ikke sidst jeg hentede kabler i USA, så det forventer jeg heller ikke her, i og med det hele bestilles til hjemadressen. Told og Moms kan man komme udenom ganske nemt :-)
|
|
|
Meget klogt at skrive at man synder i told og moms.
|
|
|
Jeg betaler ikke moms og told for gaver, så det håber jeg heller ikke du gør ;) Men jeg kan godt forstå at du skal komme med den kommentar, i og med kablerne er så billige i forhold til butikspriserne herhjemme ;)
|
|
|
Hvis du synes det så kan jeg da godt forstå hvorfor dansker virksomheder flytter ud og at de ikke vil give mere i løn hvorfor skulle de det, når de kan sparre ved at flytte ud.
Det samfund vi har, har en pris, derfor man betaler skat told og moms,, hvad vil du sige til at gå 50% ned i løn, hver skal betale for de unges uddannelse de syge....
Jeg handler selv privat på nettet, ikke ret meget men køber altid i dk, og køber jeg udenfor EU så er der det på der skal være, det har jeg det bedst med..
men når det er sagt så er det kabel nok heller ikke mere værd end at lave et selv til 50kr.
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 07 Januar 2012 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
NAD-Mand skrev:
jensen skrev:
NAD-Mand skrev:
PostDK gebyr kommer ikke oven på. Det gjorde det i hvert fald ikke sidst jeg hentede kabler i USA, så det forventer jeg heller ikke her, i og med det hele bestilles til hjemadressen. Told og Moms kan man komme udenom ganske nemt :-)
|
|
|
Meget klogt at skrive at man synder i told og moms.
|
|
|
Jeg betaler ikke moms og told for gaver, så det håber jeg heller ikke du gør ;) Men jeg kan godt forstå at du skal komme med den kommentar, i og med kablerne er så billige i forhold til butikspriserne herhjemme ;)
|
|
|
Hvis du synes det så kan jeg da godt forstå hvorfor dansker virksomheder flytter ud og at de ikke vil give mere i løn hvorfor skulle de det, når de kan sparre ved at flytte ud.
Det samfund vi har, har en pris, derfor man betaler skat told og moms,, hvad vil du sige til at gå 50% ned i løn, hver skal betale for de unges uddannelse de syge....
Jeg handler selv privat på nettet, ikke ret meget men køber altid i dk, og køber jeg udenfor EU så er der det på der skal være, det har jeg det bedst med..
men når det er sagt så er det kabel nok heller ikke mere værd end at lave et selv til 50kr.
|
|
|
Må give Jensen ret her, jeg har selv prøvet nogle af de billige kina strømkabler som findes på ebay, de er flot lavet men lydmessigt er de ikke 5 potter pis værd, et olflex kabel med strømpe på og med Bals stik lyder sku bedere. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 07 Januar 2012 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tænk hvis man satte alt 50% ned. Løn, priser på alt, sådan at købekraften er den samme. Lidt naivt måske, men tænk hvis.......Så kan vi konkurrerer med det meste. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 07 Januar 2012 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes lige, jeg vil bringe NAD-Mand og andre ind i den virkelige verden  . Den med "gift" går ikke længere. Skat er bedøvende ligeglad med det, tværtimod er det næsten en sikker måde at få stoppet sine indkøb fra "udenfor EU" på. Og at fortælle at man snyder i et offentligt forum er efter min mening simpethen for dumt. Skats medarbejdere er alle steder så hvorfor ikke på H4A??? Det eneste du opnår er mere kontrol = ødelæggende for os andre. Skat ta´r stikprøver, så selvfølgelig slipper der noget igennem. Var selv så "uheldig" i første halvår af 2011, at alt hvad jeg købte i Rusland og Kina (omkring 20-25 pakker) blev stoppet hver og en. Sidste halvdel af 2011 blev til gengæld ingen stoppet. Uanset om der står "gift" eller ej, grænsen er 80,- kr. Derover skal der betales 25% i moms op til (tror nok ca. 1100,-), der efter skal der betales told og moms, og der skal også betales moms af fragtprisen. Falder man i, skal Post DK ha´ 160,- incl. moms for at "regne den ud". Eksempel prøvet på egen krop: En ting købt i Kina, totalpris incl. fragt omregnet til Dkr. efter dagens $-kurs = 82,- kr. Moms = 50 øre. For at regne den ud = 160,- kr. Samlet pris = 242,50 kr.  . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
| Sendt: 07 Januar 2012 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror Jensen og andre har ret i at Skat også læser disse sider, og der skal ikke meget fantasi til at de kan tror du vil handle istedet for privat, når der er flere stk. i pakken. Men selv med 30% til moms og told er det da "billigt", så glæd over det. Når det er sagt så tror jeg ligeledes at man får hvad man betaler for, også i Kina/Hong Kong.
|
| Til top |
|
| |
NAD-Mand Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1324
|
| Sendt: 07 Januar 2012 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak, så tror Jeg tror den er feset ind  Emnet omhandler ikke hvad i mener er rigtig og forkert, men om fælleskøb af kabler i udlandet. Bliver man taget så betaler vi da, det har da altid være planen, for jeg og andre som er med i fællesbestillingen skal jo ligesom have vores varer.
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 07 Januar 2012 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
NAD-Mand, prøverde heller ikke at ta´ modet fra dig , mere et hint til, at prisen på forhånd ikke ligger helt fast........ . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
NAD-Mand Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2012 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk skrev:
NAD-Mand, prøverde heller ikke at ta´ modet fra dig , mere et hint til, at prisen på forhånd ikke ligger helt fast........ . |
|
|
Den var skam heller ikke møntet decideret på dig  Det var et fint indlæg du kom med, så er da i hvert fald mulighed for at kunne regne det hele ud hvis vi kommer i tolden :-)
|
| Til top |
|
| |
NAD-Mand Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2012 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
gli- skrev:
Tror Jensen og andre har ret i at Skat også læser disse sider, og der skal ikke meget fantasi til at de kan tror du vil handle istedet for privat, når der er flere stk. i pakken. Men selv med 30% til moms og told er det da "billigt", så glæd over det. Når det er sagt så tror jeg ligeledes at man får hvad man betaler for, også i Kina/Hong Kong. |
|
|
Sjovt Du nævner lige det i sidste linje. Du går vel stadigt og tror de helt dyre high-end produkter ikke bliver produceret i asien?? Eller at vw bliver lavet i tyskland  Nej du, de fleste produkter bliver lavet derovre. Og ved du hvad? Kvaliteten er helt i top ;) Kig for eks på min Advance acoustic Mpp1000, den er lavet af kvinder og børn derover fra. Men den vejer nu alligevel 14 kg og bygget som en kampvogn. Intet tyder på kvantitet. Jo fjernbetjeningen. Vi er ligesom kommet over at ting fra kina er skrammel, der er bare andre der lige skal åbne øjnene også ;)
|
| Til top |
|
| |
zico Forum Bruger

Bruger siden: 27 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 333
|
| Sendt: 07 Januar 2012 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er på. Du har fået en PM
__________________ Det kan ikke undgås, at naboen også er med på en lytter.
|
| Til top |
|
| |
NAD-Mand Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2012 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
zico skrev:
| Jeg er på. Du har fået en PM |
|
|
Hej Zico. Jeg har ikke fået nogen besked fra dig endnu. :-)
|
| Til top |
|
| |
zico Forum Bruger

Bruger siden: 27 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 333
|
| Sendt: 07 Januar 2012 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så skulle den være der.
__________________ Det kan ikke undgås, at naboen også er med på en lytter.
|
| Til top |
|
| |
Mastodont Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 November 2011 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 50
|
| Sendt: 07 Januar 2012 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
NAD-Mand skrev:
| Vi er ligesom kommet over at ting fra kina er skrammel, der er bare andre der lige skal åbne øjnene også ;) |
|
|
Der kan nu stadig være skrammel iblandt Har netop købt en VinylFlat med Groovy Pouch (www.vinylflat.com), hvor Pouch'en, der er lavet i Kina, ikke virkede helt efter hensigten. Kvalitetskontrollen ab fabrik var ikke alt for god - den varmede, men ikke tilstrækkeligt.
Og i dette tilfælde fik jeg faktisk erstatningsvaren, en ny Pouch, tilsendt med markering som gave, og den slap uden problemer igennem fortoldningen - efter at jeg havde betalt told, moms og behandlingsgebyr for den oprindelige forsendelse.
Jeg har også set en forstærker der på afstand så flot ud i sit tykke alu-kabinet - tæt på gabte samlingerne dog noget. Men nu er deres løn-niveau tilsyneladende på vej opad, så Kina-produktion ikke er nær så attraktiv på længere sigt.
|
| Til top |
|
| |
NAD-Mand Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2012 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Indtil videre er der vist interesse fra ;
Zico Vincent. Nocebo
Hvis der er andre der skal være med, så skynd jer. Jeg forventer at tingene bestilles hjem i næste uge. Og der går ca 3 uger fra bestilling til levering.
Så jer der er interesseret kan skrive en Privat besked med det i skal have. Så får i en besked retur med mine kontaktoplysninger + bankoplysninger. Når varerne lander i Danmark hos mig. Vil det bestilte blive pakket om og sendt ud til Jer med post Danmark (80kr forsikret pakke op til 5 kg) (160 kr forsikret pakke fra 10 til 20 kg) Det er også muligt at hente det på min adresse hvis man hellere vil det.
Der tages forbehold for told så når vi alle ved hvad der skal bestilles må vi udregne hvad told og moms vil blive. I første omgang er det kun varens pris + fragten som vi skal betale.
Samtlige mennesker der med i dette fælleskøb vil få løbende oplysninger om pakken.
|
| Til top |
|
| |
NAD-Mand Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2012 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastodont skrev:
NAD-Mand skrev:
| Vi er ligesom kommet over at ting fra kina er skrammel, der er bare andre der lige skal åbne øjnene også ;) |
|
|
Der kan nu stadig være skrammel iblandt Har netop købt en VinylFlat med Groovy Pouch (www.vinylflat.com), hvor Pouch'en, der er lavet i Kina, ikke virkede helt efter hensigten. Kvalitetskontrollen ab fabrik var ikke alt for god - den varmede, men ikke tilstrækkeligt.
Og i dette tilfælde fik jeg faktisk erstatningsvaren, en ny Pouch, tilsendt med markering som gave, og den slap uden problemer igennem fortoldningen - efter at jeg havde betalt told, moms og behandlingsgebyr for den oprindelige forsendelse.
Jeg har også set en forstærker der på afstand så flot ud i sit tykke alu-kabinet - tæt på gabte samlingerne dog noget. Men nu er deres løn-niveau tilsyneladende på vej opad, så Kina-produktion ikke er nær så attraktiv på længere sigt. |
|
|
Der er selvfølgelig varer indimellem som ikke er heeelt up to date  Men jeg tvivler på at disse kabler er i så dårlig kvalitet som mange branchemedlemmer herinde vil vove at påstå
|
| Til top |
|
| |