Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 13:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Fælleskøb fra Hong Kong. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
NAD-Mand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2010
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 07 Januar 2012 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:
NAD-Mand skrev:
dan a. skrev:

NAD-Mand skrev:
Jeg ser gerne at redaktøren snart griber ind og får stoppet for alt Off-topic!

Kan det ikke lade sig gøre, ser jeg gerne tråden bliver lukket med det samme! Og så må folk kontakte mig i en privat-besked hvis de skal have noget med i næste uge.

Det er første og sidste gang jeg opretter en service til andre mennesker her på dette forum. Utroligt som folk ikke kan være bare en smule glade på andres vegne når de har muligheden for at købe noget billigere! Men nej nej så vælter branche folkene ind og siger det ene og det andet er skrammel om kablerne, trods det de ikke aner noget som helst om produktet.
Men det er jo en typisk Dansker man ser i nogle af jer. I KAN bare ikke se glæde i at andre får muligheden for at lave et billigt køb nu hvor i muligvis selv har ofret 1000 kr på et strømkabel som på ingen måde kan retfærdiggøres.

Så i sidste ende er det mig der griner over at have købt et par strømkabler til under en plov, med PRÆCIS de samme stik som de dyre kabler.

Kom ikke og sig jeres high-end kabler bliver laver i bjergene i den fineste luft og og bliver vasket i den fineste regn. Modargumenter mig for hvordan jeres stik skal kunne koste 600 kr mere i forhold til et "no-name" og så kalde det absolut det bedste. De er 100% procent de samme og bliver lavet samme sted. Eneste forskel der bliver klistret Oyaide mærke på.

http://hificable.dk/produkter/22-stroem/73-oyaide-c-079-iec3 20-female/

http://www.ebay.co.uk/itm/Brand-New-P-079E-Gold-Plated-SCHUK O-EU-Power-Plug-C-079-connectors-/280779432632?pt=UK_Computi ng_CablesConnectors_RL&hash=item415fc222b8

Cheers.

Nu taler/skriver jeg på egne vejne og meningen med mine indlæg har ikke til hensigt at skulle støde eller tage glæden fra andre, men nu ligger det sådan at jeg selv har nogle af de kabler fra kine, faktisk har jeg bl.a netop det afbilledet kabel, både i den tynde og den tykke udgave, efter min mening er de kabler ikke mere værd en det du betaler for dem, hvis hensigten er at få lidt godt for øjet så køb endelig, men hvis du forventer at få vellyd for pengene så tror jeg du bliver skuffet, valget er selvfølgelig dit

En sidste ting som jeg ved du ikke har rigtig fat i, du tror givet vis at de oyaide stik er originale, men det er de ikke, jeg har selv nogle af de kopi c-079 stik, men jeg har også et original c-029 og de lyder en del bedere selv om det er entry modellen, et originalt stik har et klistermærke påtrykt som skifter farve alt efter vinklen man betragter det fra, lidt som metal striben i en pengesedel, tvivler stærkt på at dette mærke er på når du modtager kablerne, men måske du skulle læse lidt på Oyaide's hjemmeside http://oyaide.com/ENGLISH/pg661.html

Så det du siger, det er kopi stik til 730 kr som forhandles her i landet er kopi'er? Eller tager jeg fejl her. Og er de samme som dem jeg fandt til 13 dollars for et sæt?

Tak for linket, men nu går jeg ikke op i om det er originalt når det bare er strømkabler :-)
Hvor mange har Du selv købt af de kabler fra Kina? :-)
Hvad får dig til at komme til den konklution ? som jeg læser det så er du overbevist om at bare fordi de ser ens ud så er de lavet samme sted, det er ganske rigtig at måden kontaktfladerne er fræst på er identisk og huset er også ser ud til at være ens, men hvad vi ikke kan se er hvilket matriale selve kontaktfladerne er lavet af, tager du et dansk stik så er det fræst i messing pga. metallets hårhed, det giver et slidstærkt stik, men messig kan fåes i forkellige legeringer nogle har højere leder evne en andre og jeg vil godt æde min gamle hat på at kopi stikkene bare er blevet fræst i et billigt matriale, har efter en hurtig forgylning af kontaktfladerne og så er den hjemme, igen her kan der være forskæld på kvaliteten på forgylningen, men der er jo ikke noget man kan se ud fra et billede, der er gul og der guld

Jeg har selv prøvet 3 forskellige modeller af kina strømkabler, alle med de såkalde oyaide stik, flot udført men det var ikke bedere en standart kablerne, blot anderledes.

Konklusion hvorhenne??? Det var spørgsmål til dig! Men jeg prøver liiige én gang til.
Dem jeg linkede til på den Danske side.... Er De også kopivarer?? (<- Dette er et spørgsmål og ikke en konklusion) Så vidt jeg kan se er de beskrevet ganske nogenlunde som dem jeg har fundet i Kina. 24K guld legering osv.

Hvor mange har Du af de Kinakabler?
Til top Vis NAD-Mand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NAD-Mand

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 07 Januar 2012 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

NAD-Mand skrev:
dan a. skrev:
NAD-Mand skrev:
dan a. skrev:

NAD-Mand skrev:

Kan det ikke lade sig gøre, ser jeg gerne tråden bliver lukket med det samme! Og så må folk kontakte mig i en privat-besked hvis de skal have noget med i næste uge.

Det er første og sidste gang jeg opretter en service til andre mennesker her på dette forum. Utroligt som folk ikke kan være bare en smule glade på andres vegne når de har muligheden for at købe noget billigere! Men nej nej så vælter branche folkene ind og siger det ene og det andet er skrammel om kablerne, trods det de ikke aner noget som helst om produktet.
Men det er jo en typisk Dansker man ser i nogle af jer. I KAN bare ikke se glæde i at andre får muligheden for at lave et billigt køb nu hvor i muligvis selv har ofret 1000 kr på et strømkabel som på ingen måde kan retfærdiggøres.

Så i sidste ende er det mig der griner over at have købt et par strømkabler til under en plov, med PRÆCIS de samme stik som de dyre kabler.

Kom ikke og sig jeres high-end kabler bliver laver i bjergene i den fineste luft og og bliver vasket i den fineste regn. Modargumenter mig for hvordan jeres stik skal kunne koste 600 kr mere i forhold til et "no-name" og så kalde det absolut det bedste. De er 100% procent de samme og bliver lavet samme sted. Eneste forskel der bliver klistret Oyaide mærke på.

http://hificable.dk/produkter/22-stroem/73-oyaide-c-079-iec3 20-female/

http://www.ebay.co.uk/itm/Brand-New-P-079E-Gold-Plated-SCHUK O-EU-Power-Plug-C-079-connectors-/280779432632?pt=UK_Computi ng_CablesConnectors_RL&hash=item415fc222b8

Cheers.

Nu taler/skriver jeg på egne vejne og meningen med mine indlæg har ikke til hensigt at skulle støde eller tage glæden fra andre, men nu ligger det sådan at jeg selv har nogle af de kabler fra kine, faktisk har jeg bl.a netop det afbilledet kabel, både i den tynde og den tykke udgave, efter min mening er de kabler ikke mere værd en det du betaler for dem, hvis hensigten er at få lidt godt for øjet så køb endelig, men hvis du forventer at få vellyd for pengene så tror jeg du bliver skuffet, valget er selvfølgelig dit

En sidste ting som jeg ved du ikke har rigtig fat i, du tror givet vis at de oyaide stik er originale, men det er de ikke, jeg har selv nogle af de kopi c-079 stik, men jeg har også et original c-029 og de lyder en del bedere selv om det er entry modellen, et originalt stik har et klistermærke påtrykt som skifter farve alt efter vinklen man betragter det fra, lidt som metal striben i en pengesedel, tvivler stærkt på at dette mærke er på når du modtager kablerne, men måske du skulle læse lidt på Oyaide's hjemmeside http://oyaide.com/ENGLISH/pg661.html

Så det du siger, det er kopi stik til 730 kr som forhandles her i landet er kopi'er? Eller tager jeg fejl her. Og er de samme som dem jeg fandt til 13 dollars for et sæt?

Tak for linket, men nu går jeg ikke op i om det er originalt når det bare er strømkabler :-)
Hvor mange har Du selv købt af de kabler fra Kina? :-)
Hvad får dig til at komme til den konklution ? som jeg læser det så er du overbevist om at bare fordi de ser ens ud så er de lavet samme sted, det er ganske rigtig at måden kontaktfladerne er fræst på er identisk og huset er også ser ud til at være ens, men hvad vi ikke kan se er hvilket matriale selve kontaktfladerne er lavet af, tager du et dansk stik så er det fræst i messing pga. metallets hårhed, det giver et slidstærkt stik, men messig kan fåes i forkellige legeringer nogle har højere leder evne en andre og jeg vil godt æde min gamle hat på at kopi stikkene bare er blevet fræst i et billigt matriale, har efter en hurtig forgylning af kontaktfladerne og så er den hjemme, igen her kan der være forskæld på kvaliteten på forgylningen, men der er jo ikke noget man kan se ud fra et billede, der er gul og der guld

Jeg har selv prøvet 3 forskellige modeller af kina strømkabler, alle med de såkalde oyaide stik, flot udført men det var ikke bedere en standart kablerne, blot anderledes.

Konklusion hvorhenne??? Det var spørgsmål til dig! Men jeg prøver liiige én gang til.
Dem jeg linkede til på den Danske side.... Er De også kopivarer?? (<- Dette er et spørgsmål og ikke en konklusion) Så vidt jeg kan se er de beskrevet ganske nogenlunde som dem jeg har fundet i Kina. 24K guld legering osv.

Hvor mange har Du af de Kinakabler?
Hificable er forhandler af oyaide produkter, mine c-029 og e-029 stik er skam også købt der, disse stik kom også i metal beholderne og er forsynet med 3d klistermærket, så ser ingen grund til at tro at de ikke er originale. Når jeg samligner dem med C-079 og e-079 købt på ebay for en slik er der en klar lydmessig forskæld, musikker er mere energi holdig med c/e-029.

De 3 varianter jeg har er faktisk 4 kabler, to er ens som bare ligger i en kasse i kælderen, et er solgt og det sidste er fået lov at side på min NAD S400 tuner, da jeg ikke lige gider at offere det et ps audio ac-3 1,5m koster på noget jeg bruger som baggrundsmusik.

NAD-Mand
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Januar 2012 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

Jeg har sendt dig en privat besked :-) 

Mastodont
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 November 2011
Lokalitet: Jylland
Sendt: 07 Januar 2012 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

NAD-Mand skrev:
Mastodont skrev:

NAD-Mand skrev:

NAD-Mand skrev:
Modargumenter mig for hvordan jeres stik skal kunne koste 600 kr mere i forhold til et "no-name"

Det kan godt være at du ikke bryder dig om det du mener er off-topic indlæg, men du har netop åbnet fuldt op for diskussionerne omkring kablernes kvalitet. Der kan vel ikke være tvivl om at der fra nu af er frit slag desangående

Du har ret! Vi kan lige så godt ødelægge tråden endnu mere. Giver Du kage til?

Modtag en virtuel wienerstang

Generelt mener jeg alle afarter af diskussion af en tråds indhold er ok, således også i denne tråd. Jeg synes ikke man kan forbyde at diskutere en tråds emne, uanset retning, så for mig er det fint. Så længe man taler fornuftigt til hinanden synes jeg det er ok.

Til top Vis Mastodont's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastodont

megholm
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Januar 2009
Lokalitet: København
Sendt: 07 Januar 2012 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

Nad-mand, jeg har et "Rolex Submariner" ur liggende, købt med hjem fra østen, ligner det originale på en prik. Skal vi sige
20.000 så er et dit, det er under halv pris? Sindssygt godt tilbud som gør grin med alle danske forhandlere af ROlex og deres
overpriser...

Pakker det gerne ind som en "gift", virker som din foretrukne måde at lave røverkøb på?

NAD-Mand
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Januar 2012 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

Mastodont skrev:
NAD-Mand skrev:
Mastodont skrev:

NAD-Mand skrev:

NAD-Mand skrev:
Modargumenter mig for hvordan jeres stik skal kunne koste 600 kr mere i forhold til et "no-name"

Det kan godt være at du ikke bryder dig om det du mener er off-topic indlæg, men du har netop åbnet fuldt op for diskussionerne omkring kablernes kvalitet. Der kan vel ikke være tvivl om at der fra nu af er frit slag desangående

Du har ret! Vi kan lige så godt ødelægge tråden endnu mere. Giver Du kage til?

Modtag en virtuel wienerstang

Generelt mener jeg alle afarter af diskussion af en tråds indhold er ok, således også i denne tråd. Jeg synes ikke man kan forbyde at diskutere en tråds emne, uanset retning, så for mig er det fint. Så længe man taler fornuftigt til hinanden synes jeg det er ok.

Indimellem er det abre en anelse surt når man prøver at køre en så clean tråd som muligt, men hvis tonen er fin så går det nok
Wienerstang. Åh jeg må vidst ud og finde en morgenkage til morgenkaffen imorgen

Morell
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Neon^

Bruger siden: 28 Februar 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 07 Januar 2012 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

Jeg er klar på at aftage to stk :)

Hvornår bliver der bestilt?

NAD-Mand
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Januar 2012 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

Hej Steffan.

Jeg får lige 2 prøver hjem her midt i næste uge højest sandsynligt Onsdag, så dem vil jeg teste og afprøve på mit setup for at se hvordan kvaliteten og lyden er på dem.

Så jeg udskyder lige at bestille nogle hjem til starten på næste uge igen. Så har jeg lige hele weekenden til at få testen ordentligt igennem.
Så hæng lige ved så giver jeg en tilbagemelding :-)

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 07 Januar 2012 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

NAD-Mand skrev:
Hej Steffan.

Jeg får lige 2 prøver hjem her i starten af næste uge, så dem vil jeg teste og afprøve på mit setup for at se hvordan kvaliteten og lyden er på dem.

Så jeg udskyder lige at bestille nogle hjem til sidst på ugen/starten på næste uge igen.
Så hæng lige ved så giver jeg en tilbagemelding :-)

den må du nok rette til midt næste uge

NAD-Mand
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Januar 2012 kl. 00:13 | IP-adresse registreret  

Det er rettet Dan, og jeg ser frem til at modtage kablerne. Så må jeg se om de gør lidt ved dette setup og give erfaringen videre til andre, som påtænker at købe sådanne kabler :-) 

NAD-Mand
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Januar 2012 kl. 23:57 | IP-adresse registreret  

Så har jeg fået Testet Kablerne lidt.

På mit eget Setup har de givet en ANELSE mere sort baggrund og lyden falder en smule på plads. Dynamikken er som den plejer. Stikkene sidder ikke vanvittigt fast og kablerne er noget mere stive end almindelige strømkabler. De er flotte udført og gør umiddelbart ikke noget negativt ved lyden her. 

Jeg vælger at lade fælleshandlen falde til Jorden. Men skulle i Andre stadigt være interesseret i at købe kablerne, så kan i jo med god vilje slå jer sammen. Kablerne kan købes fra www.diygene.com

Kenn som jeg skrev med i via Mail, er yderst flink og gør gerne pakken Anonym for jer. 

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 13 Januar 2012 kl. 00:15 | IP-adresse registreret  

gli- skrev:
NAD-mand:

Kina producenter er glade for det visuelle, men har ikke helt forstand på det lydmæssige endnu. Men det skal nok komme, de betaler sig til lyd konsulenter.

Man bør holde sig langt væk indtil de har lært det.
Så ka' de lære det!

Mvh.
Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 4
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes