|
Hej Frank,
Har forsøgt at nærstudere dine fotos, men der mangler nogle detaljer, førend jeg kan afgøre, om du arbejder med tilstrækkelig stor præcision.
Hvis jeg fx ser på dit foto af din p.u. og din centerspindel, hvor du måler overhang på SK protractoren, så har jeg altså meget svært ved at se din nålefane (cantilever) og din nål/diamant. Det ser ud som om, dit overhang er meget tæt på 18 mm, hvis jeg gætter mig til, hvor jeg tror din nålespids sidder. Men fotovinklen kan snyde - det ser også ud som om din arm/p.u. absolut ikke er parallel med pladetallerkenen og det skal den være for at få en korrekt aflæsning
Vi taler jo i størrelsesordenen om, at få milimeter forkert den ene vej og få milimeter forkert den anden vej kan summe op i en relativt set kæmpe fejljustering.
Da jeg for efterhånden nogen tid siden justerede min Music Maker Mk. III på min Mørch DP-6 med Feickerten, så ramte jeg et overhang på 18 mm i første hug. For den gode ordens skyld tjekkede jeg justeringen i går aftes ... og jeg har intet at klage over. Justeringen er spot-on.
Jeg kan - som sagt - ud fra dine fotos og din beskrivelse ikke forklare, om eller hvad du i givet fald gør galt.
Har du ikke mulighed for at alliere dig med en analog-/vinylnørd i dit lokalområde, der er vant til at justere pladespillere/tonearme/p.u.'er? Han - og måske i meget sjældne og heldige (?) tilfælde hun - vil sikkert kunne hjælpe.
Fortsat god lyttelyst!
|