Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juli 2026 | 07:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Protractor problem på RPM 1.3 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 14 Januar 2012 kl. 01:04 | IP-adresse registreret  

Mastodont skrev:

Jeg har lært at selv "tæt-på" og "præcis" kan være meget forskellig, dvs. brug lidt ekstra tid på at kontrollere at pickup'en nu også sidder HELT rigtigt.

Køb en god og målfast protractor, f.eks. Feickert. Den koster godt nok 1.500 kr., men hvis du forventer at anvende pladespiller ikke kun de næste par år er det faktisk ikke en dum investering - eller kig på en Schön Schablone, den er heller ikke tosset, og noget billigere. Eller bare en anden seriøs protractor, lad være med at forlade dig på din printers præcision, det er småpenge i det lange (hvis det er det) løb - spark gnier-genet ad h...... til.

Jeg har selv en Feickert protractor. Jeg kan ikke høre forskel på om jeg bruger den, eller den protractor Ortofon laver som jeg fik gratis af dem.

Til top Vis sigma6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigma6

Mastodont
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 November 2011
Sendt: 14 Januar 2012 kl. 01:10 | IP-adresse registreret  

sigma6 skrev:
Mastodont skrev:

Jeg har lært at selv "tæt-på" og "præcis" kan være meget forskellig, dvs. brug lidt ekstra tid på at kontrollere at pickup'en nu også sidder HELT rigtigt.

Køb en god og målfast protractor, f.eks. Feickert. Den koster godt nok 1.500 kr., men hvis du forventer at anvende pladespiller ikke kun de næste par år er det faktisk ikke en dum investering - eller kig på en Schön Schablone, den er heller ikke tosset, og noget billigere. Eller bare en anden seriøs protractor, lad være med at forlade dig på din printers præcision, det er småpenge i det lange (hvis det er det) løb - spark gnier-genet ad h...... til.

Jeg har selv en Feickert protractor. Jeg kan ikke høre forskel på om jeg bruger den, eller den protractor Ortofon laver som jeg fik gratis af dem.

Fint nok. Den Ortofon er sikkert også dækket ind under det jeg betegner som "god og målfast protractor", om man så kan få den gratis eller er nødt til at købe den er sådan set ligegyldigt.

Men nu er præcision ikke alt... Jeg har oplevet at med Feickert er det som regel meget hurtigere at ramme rigtigt. Og ja, jeg får procenter af salg af Feickert protractorer...

Til top Vis Mastodont's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastodont

sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003
Sendt: 14 Januar 2012 kl. 03:40 | IP-adresse registreret  

Mastodont skrev:
sigma6 skrev:
Mastodont skrev:

Fint nok. Den Ortofon er sikkert også dækket ind under det jeg betegner som "god og målfast protractor", om man så kan få den gratis eller er nødt til at købe den er sådan set ligegyldigt.

Men nu er præcision ikke alt... Jeg har oplevet at med Feickert er det som regel meget hurtigere at ramme rigtigt. Og ja, jeg får procenter af salg af Feickert protractorer...

Nu tror jeg ikke trådstarter har den store interesse i hvor hurtigt han kan sætte sin pladespiller op. Jeg tror heller ikke det ville afhjælpe det problem han har. Jeg kan med sikkerhed sige, at jeg i 20 år uden Feickert, aldrig har haft prblemer med at indstille min grammofon.

Til top Vis sigma6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigma6

Mastodont
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 November 2011
Sendt: 14 Januar 2012 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

sigma6 skrev:
Mastodont skrev:
Men nu er præcision ikke alt... Jeg har oplevet at med Feickert er det som regel meget hurtigere at ramme rigtigt.

Nu tror jeg ikke trådstarter har den store interesse i hvor hurtigt han kan sætte sin pladespiller op. Jeg tror heller ikke det ville afhjælpe det problem han har. Jeg kan med sikkerhed sige, at jeg i 20 år uden Feickert, aldrig har haft prblemer med at indstille min grammofon.

Fair nok... Jeg nævner bare Feickert som en god model, men gode muligheder, men den er også dyr. Jeg startede dog også med at "nøjes" med de gratis eller billige modeller, men blev hurtigt glad for at have en så nem model som Feickert, selv om jeg ikke særligt ofte piller ved min pickup.

Det var bare et forslag, trådstarter ser selvfølgelig bare bort fra det hvis fokus er på en billig løsning i første omgang, men nu ved han at både Feickert og også Schön Schablone (som dog forudsætter at nålefanen er helt parallel med huset, og at huset har en plan forplade) findes.

Til top Vis Mastodont's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastodont

clauskok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 14 Januar 2012 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke de store bud på løsninger, men vil bare berette, at jeg er ejer af samme pladespiller. Med en Ortofon 2m red (se
setup i linket). Og jeg har aldrig oplevet forvrængninger. End ikke i de indereste spor. Jeg benytter den 2 point protractor som
medfølger pladespilleren.

Hilsen Kokken

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes