Forfatter |
|
Lobo Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 310
|
Sendt: 20 Januar 2012 kl. 00:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det vil jeg gøre, tak.
Jeg skal bare lige udbygge huset med 40 kvm, bygge nye HES eksempelvis Troels Gravesens DTQWT, sælge mine Dynabel osv....
Det bliver nok ikke en realitet desværre.  men det koster ikke drømme. __________________ Hvis det lyder godt - så ER det godt!
|
Til top |
|
|
Sonic Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2010 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 754
|
Sendt: 21 Januar 2012 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej hvad for noget musik lytter du til ?
|
Til top |
|
|
klypstefan Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 636
|
Sendt: 21 Januar 2012 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er så flot den forstærker.
Da jeg var yngre - og på konfirmationsbudget agtig - drømte jeg om den forstærker. Var inde og lytte til den på et sæt B&W et eller andet til omkring 30k stykket, og jeg kan
huske, at jeg godt nok synes det lød godt :)..
Det er vildt hvad du har fået for 3 k. Mener den kostede 12k fra ny, kan det ikke passe?
|
Til top |
|
|
Lobo Forum Bruger

|
Sendt: 21 Januar 2012 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sonic skrev:
Hej hvad for noget musik lytter du til ? |
|
|
Hej Sonic.
Jeg har en ekstrem bred musiksmag, dog med en vis forkærlighed for guitar. (spiller selv).
Så Rock, blues, folk, heavy osv. Gerne noget '80 - '90. Derudover hører jeg lidt jazz i ny og næ og selvfølgelig lidt klassisk.
Dire straits, Fleetwood mac, Eric Clapton, Jarle Bernhoft, Toto, Tina Dickow, John Mayor for blot at nævne noget.
Jeg hører ikke ret meget elektronisk, hip-hop, house osv.
"Akustiske" numre er det jeg nyder mest om aftenen. Eksempelvis Blowers daughter med Damien Rice og den stil. Det lyder helt fabelagtigt. __________________ Hvis det lyder godt - så ER det godt!
|
Til top |
|
|
Lobo Forum Bruger

|
Sendt: 21 Januar 2012 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
klypstefan skrev:
Den er så flot den forstærker.
Da jeg var yngre - og på konfirmationsbudget agtig - drømte jeg om den forstærker. Var inde og lytte til den på et sæt B&W et eller andet til omkring
30k stykket, og jeg kan
huske, at jeg godt nok synes det lød godt :)..
Det er vildt hvad du har fået for 3 k. Mener den kostede 12k fra ny, kan det ikke passe?
|
|
|
Hej klypstefan,
Jeg kender faktisk ikke nyprisen, men både forstærker og cd er velbygget og velspillende.
3K er et rent røverkøb hvis du spørger mig og jeg har lige set forstærkeren alene på DBA til 5K.
Og jeg vil mene at man skal mange gange op i pris for at få tilsvarende i dag.
Jeg ved godt at sættet er 11 år gammelt, men der er super velholdt og helt uden skrammer. Alt virker, ingen knas nogen steder.
Man skal bare huske at køre source direct så sidder lyden lige i skabet __________________ Hvis det lyder godt - så ER det godt!
|
Til top |
|
|
klypstefan Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 636
|
Sendt: 21 Januar 2012 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe ja det har du ret i. denon kan lyde ret så festligt hvis man glemmer den knap :)
|
Til top |
|
|
Mashuro Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
Sendt: 21 Januar 2012 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad mener i egentlig med det?
Er det ikke det samme som hvis alt står på 0? altså kl 12.
Grunden til at jeg spørger er at jeg selv har denne forstærker og man skal faktisk ikke kimse af dens riaa - men den er vist ikke aktuel her?
__________________ Derfor Økologi
|
Til top |
|
|
Sonic Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2010 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 754
|
Sendt: 21 Januar 2012 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lobo skrev:
Sonic skrev:
Hej hvad for noget musik lytter du til ? |
|
|
Hej Sonic.
Jeg har en ekstrem bred musiksmag, dog med en vis forkærlighed for guitar. (spiller selv).
Så Rock, blues, folk, heavy osv. Gerne noget '80 - '90. Derudover hører jeg lidt jazz i ny og næ og selvfølgelig lidt klassisk.
Dire straits, Fleetwood mac, Eric Clapton, Jarle Bernhoft, Toto, Tina Dickow, John Mayor for blot at nævne noget.
Jeg hører ikke ret meget elektronisk, hip-hop, house osv.
"Akustiske" numre er det jeg nyder mest om aftenen. Eksempelvis Blowers daughter med Damien Rice og den stil. Det lyder
helt fabelagtigt. |
|
|
Hej det lyder til vi har nogenlunde samme musik smag jeg er heller ikke til elektronisk musik, det siger mig bare ikke noget
synes det er smagsløst.
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 21 Januar 2012 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mashuro skrev:
Hvad mener i egentlig med det? Er det ikke det samme som hvis alt står på 0? altså kl 12. Grunden til at jeg spørger er at jeg selv har denne forstærker og man skal faktisk ikke kimse af dens riaa - men den er vist ikke aktuel her?
|
|
|
Selvom knapperne står på 0, så ledes signalet igennem tonekredsløbet alligevel, men ændrer dog ikke noget. Når du udkobler kredsløbet helt, skal signalet ikke gennem flere komponenter, men ledes helt uden om. Så undgår man fasefejl og lidt slør i lyden. Nogle producenter har dog lykkedes med at lave tone kontroller, der ikke ødelægger lyden i så mærkbart grad, at de da kan anvendes i en særlig situation med ældre optagelser f.eks. Onkyo er én af dem. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
Lobo Forum Bruger

|
Sendt: 12 Maj 2012 kl. 10:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
En fin gammel Denon Dac 500 er erhvervet... Så nu kan jeg få lyden fra mit tv over anlægget. Den virker upåklageligt og var billig. Desværre er den
ikke i samme finish som resten, men det kan jeg leve med (den er sort). Den har 5 inputs og det er alt rigeligt til mit brug. Jeg bruger den kun i
forbindelse med tv og Ps3. Den er ydstyret med samme burr browns som sidder i min cd afspiller nemlig PCM 1702. Jeg kan ikke høre forskel når jeg
kører cd'en gennem dac'en så her bruger jeg bare cd'ens dac.
Superduper!
Jeg har også fået prøvet forstærkerens riaa og det er faktisk en rigtig god oplevelse. Jeg har ikke selv en pladespiller så jeg måtte låne mig til en. Det
kan da godt være at jeg kunne blive lidt bidt af det  .
Happy listening! __________________ Hvis det lyder godt - så ER det godt!
|
Til top |
|
|
Therock1967 Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2011 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 91
|
Sendt: 12 Juni 2012 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Lobo
Det er et fedt setup du har der 
Jeg har selv Denon PMA-SA 11 Og Denon DCD 2010AE. Den har digi in så jeg kan også streame og bruge den DAC der sidder i Denon2010.
|
Til top |
|
|
Lobo Forum Bruger

|
Sendt: 12 Juli 2012 kl. 09:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der kommet en ny lille gadget til: Advance acoustic WTX-500 bluetooth streamer.
Den sættes direkte i indgangen bag på forstærkeren. Jeg har brugt tuner indgangen da min cd og aux er optaget.
Så skal der blot sættes strøm til den lille så er den klar til brug. Alt i alt max 2 minutter inkl. Udpakning.
Tænd for blutooth på din foretrukne afspiller, den understøtter alle så her er der frit valg. Jeg bruger selv Ipad og Iphone.
Herefter vælger man at linke til AA og så spiller det... Super nemt!
Lyden er ret imponerende og det er skønt at være trådløs.
Hvis man modtager et opkald mens man lytter så fader musikken ned indtil opkaldet er afsluttet. Herefter fader musikken op igen.
I øvrigt kan man bruge volumenkontrollen på sin Iphone til at regulere volumen. Det kan være en fordel hvis man sidder i et tilstødende rum.
Jeg kommer ikke til at skille mig af med min cd, men den lille ny er en god feature når der kommer gæster med playlister på deres egne telefoner mv.
Se mere på Advance acoustic__________________ Hvis det lyder godt - så ER det godt!
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 12 Juli 2012 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bare I ikke kommer op og slås om den, med flere mobiler i aktion.  Ellers er det da dejligt, at være løs på tråden.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|