| Forfatter |
|
hbuus Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 692
|
| Sendt: 03 Februar 2012 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige været i Århus, for at hente Rega RS 5'erne.
Nu er jeg så kommet hjem, og har fået pakket dem op og sat dem til - og jeg er fandme lige ved at eksplodere.
Kraftedme om ikke der er et hak foran på den ene højttaler med en længde på 1 cm.
Det var der ikke, da jeg checkede højttalerne i går, inden jeg sagde ja til at købe dem.
Ellers ville jeg aldrig have købt dem.
Det vil med andre ord sige:
1) Dem i Tapeconnection, der har pakket højttalerne ned, har lavet et hak i den ene højttaler på 1 cm., da de pakkede dem ned
2) Da jeg kommer ned for at hente højttalerne, og for at betale det resterende beløb, der manglede i fht. de 6.000 kr., jeg allerede havde betalt for Epos'erne, får jeg intet at vide om det hak i den ene højttaler
Sælgeren, som jeg må formode, kendte til hakket i højttaleren, eftersom det nok var ham, der pakkede dem ned, siger med andre ord intet til mig om det.
Undskyld mit sprog, men f**k for noget svineri.
Jeg fik godt nok et nedslag i prisen på 1.000 kr., men først efter jeg selv spurgte, om ikke der skulle et nedslag i prisen til, når nu højttaleren havde været en demo-model. Og jeg havde aldrig nogensinde købt de højttalere, hvis jeg havde vidst, at der i mellemtiden fra jeg havde checket dem dagen forinden, var kommet så stort et hak til foran på den ene af dem.
Har ringet til Tapeconnection, hvor jeg fik fat i en af de andre sælgere.
Nu venter jeg så på, at ham, der solgte mig højttalerne, skal ringe mig op.
f**k, hvor er jeg gal.
PS. Må hellere lige tilføje, at jeg selvfølgelig godt ved, at man må forvente lidt mærker efter slitage, når man køber en demo-model. Men det her er fandme noget andet - det er jo et decideret mærke ind i højttaleren, som tilmed er kommet til uden mit vidende.
|
| Til top |
|
| |
NAD-Mand Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1324
|
| Sendt: 03 Februar 2012 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wow du har godt nok ikke været heldig i din søgen efter højttalere.. Der er simpelthen ikke andet for end at de må tage højttalerne tilbage og give dig pengene retur.
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2683
|
| Sendt: 03 Februar 2012 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
NAD-Mand skrev:
| Wow du har godt nok ikke været heldig i din søgen efter højttalere.. Der er simpelthen ikke andet for end at de må tage højttalerne tilbage og give dig pengene retur.
|
|
|
Det er vel ikke det eneste sæt de har/får, så når de nu for et nyt sæt så aflevere de sætte og tager de gamle højtaler med hakket i med.
|
| Til top |
|
| |
Greenduck Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 65
|
| Sendt: 03 Februar 2012 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så uheldig må man da ikke være...!
Ja, når der er tale om udstillings/demomodeller må man formode eller acceptere at der er visse mærker og ridser. Men man må kun formode at skulle acceptere de mærker der er synlige ved købet. Mærker der kommer efterfølgende er ikke en "del" af den oprindelige aftale.
Så det er en ommer fra TC's side. Problemet er bare at det i princippet er ord mod ord.
Jeg håber på det bedste for dit vedkommende!
|
| Til top |
|
| |
hbuus Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Februar 2012 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, nu har jeg snakket med TC.
Vi blev enige om, at jeg lige skal lytte på højttalerne weekenden over, eller hvor lang tid det nu tager for mig, så jeg kan blive 100% sikker på, at det er de højttalere, jeg vil have.
Så får jeg et nyt sæt, og TC kommer herop til mig fra Århus og bytter rundt.
Altså, så jeg ikke skal have bøvl med at fragte dem til posthus osv.
Det er nu da pænt af dem.
Sælgeren vidste ikke, at han var kommet til at lave et hak i den ene højttaler, da han pakkede dem ned.
Han vidste heller ikke, hvordan det kunne være sket.
Men der var heldigvis ingen bøvl. Han sagde, at det nok skulle være ham, der havde lavet hakket, og han beklagede og sagde, at det ikke var med vilje, og at vi selvfølgelig nok skal få det løst.
Så det er fair nok.
Jeg er ikke hidsig mere (!), bare træt.
Det er så møghamrende ærgerligt at komme glad hjem med nye højttalere, og så opdage sådan noget.
Tak for kommentarerne 
|
| Til top |
|
| |
Greenduck Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 65
|
| Sendt: 03 Februar 2012 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
hbuus skrev:
Nå, nu har jeg snakket med TC.
Vi blev enige om, at jeg lige skal lytte på højttalerne weekenden over, eller hvor lang tid det nu tager for mig, så jeg kan blive 100% sikker på, at det er de højttalere, jeg vil have.
Så får jeg et nyt sæt, og TC kommer herop til mig fra Århus og bytter rundt.
Altså, så jeg ikke skal have bøvl med at fragte dem til posthus osv.
Det er nu da pænt af dem.
Sælgeren vidste ikke, at han var kommet til at lave et hak i den ene højttaler, da han pakkede dem ned.
Han vidste heller ikke, hvordan det kunne være sket.
Men der var heldigvis ingen bøvl. Han sagde, at det nok skulle være ham, der havde lavet hakket, og han beklagede og sagde, at det ikke var med vilje, og at vi selvfølgelig nok skal få det løst.
Så det er fair nok.
Jeg er ikke hidsig mere (!), bare træt.
Det er så møghamrende ærgerligt at komme glad hjem med nye højttalere, og så opdage sådan noget.
Tak for kommentarerne  |
|
|
Godt at høre!! Fin og flot service fra TC's side og godt der ikke var noget bøvl.
|
| Til top |
|
| |
NAD-Mand Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1324
|
| Sendt: 03 Februar 2012 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fantastisk service. Håber Du bliver glad for det Rega :-)
|
| Til top |
|
| |
ning Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 534
|
| Sendt: 03 Februar 2012 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke for noget, men måske du skulle have kontaktet Tapeconnection og forklaret problemet inden du hidser dig for meget op. Det er bedre for blodtrykket (og TC's renome`)
__________________ mvh Ning
|
| Til top |
|
| |
hbuus Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Februar 2012 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak :)
ning, det kan du have ret i. Men f**k, hvor var jeg hidsig. Så jeg måtte lige få luft .
Omvendt, nu ender TC jo så med at få god PR, fordi de har behandlet sagen så professionelt.
Så mon ikke TC's ry overlever i bedste stil! Det håber jeg da :)
|
| Til top |
|
| |
wamba Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1260
|
| Sendt: 03 Februar 2012 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men hvad med lyden?!?!?
Spændende spændende tråd ;)
|
| Til top |
|
| |
hbuus Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Februar 2012 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
De lyder i hvert fald bedre mht. tv'ets lyd, end Epos'erne gjorde.
Nu har jeg lige siddet og set TV-Avis og så Nyhederne bagefter, og lyden er mere åben nu. Før var jeg også hele tiden irriteret over, at der ligesom manglede bas, når det var kvinder, der talte, og det problem er der slet ikke nu. Så det er rart nok.
De har også bestået AC/DC-testen, de nye højttalere :) Har godt nok kun lige hørt en håndfuld numre, siden jeg fik højttalerne, men det lader ikke til, at lyden bliver trættende, når der spilles rock. Det gjorde den med Epos'erne.
Så skal det blive spændende, hvordan de nye højttalere klarer klassisk musik. Der synes jeg virkelig, at Epos'erne klarede sig fænomenalt. De var virkelig gode til klassisk. De havde en super kontrol over især det lave område, så celloer f.eks. bare lød skidegodt. Men der må jeg lige vende tilbage, når jeg har fået lyttet noget mere til de her nye højttalere.
Godt at du synes, tråden er spændende, wamba! Jeg havde jo egentlig gerne set, at den lige var blevet 8-9 sider kortere, så jeg allerede havde været glad og godt tilfreds på side 1 eller 2! Hehe!
|
| Til top |
|
| |
Nilef Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2010 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 72
|
| Sendt: 03 Februar 2012 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ser frem til at høre, hvordan de klarer det klassiske musik. Kan du mon sætte et billede ind af de nye højtalere og deres
placering ?
Mvh.
Niels A
|
| Til top |
|
| |
hbuus Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Februar 2012 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak skal du have, Niels.
Jeg skal nok vende tilbage med en rapport :)
Her er foreløbig lidt billeder:

|
| Til top |
|
| |
hbuus Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Februar 2012 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, af en eller anden grund vil den ikke lade mig uploade flere billeder.
Ville ellers have lagt to mere ind, samt et af katten! 
|
| Til top |
|
| |
wamba Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1260
|
| Sendt: 03 Februar 2012 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
De da ret flotte i sort, er det piaano lak eller finer? Haha ja men hvis tråden var kortere var den jo knap så sjov ;)
|
| Til top |
|
| |
hbuus Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Februar 2012 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, de er flotte i sort. Det er ikke pianolak, det er sort ask, står der på kvitteringen.
Jeg er ikke så vild med pianolak, så jeg håber, jeg kan få et sæt af samme slags igen, selv om jeg har fået at vide, de er udgået nu.
Godt at du hygger dig mht. tråden! 
|
| Til top |
|
| |
Nilef Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2010 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 72
|
| Sendt: 03 Februar 2012 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
De ser sgu godt ud i den finish. Fint med port foran når de står tæt ved bagvæg.
Mvh. Niels A
|
| Til top |
|
| |
hbuus Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Februar 2012 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
jacobjron Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 432
|
| Sendt: 03 Februar 2012 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror og håber at du bliver tilfreds med dem. Har hørt dem, dog kun i forbifarten så at sige, og det var en absolut positiv
oplevelse.
Renleff skrev:
De ser sgu godt ud i den finish. Fint med port foran når de står tæt ved bagvæg.
Mvh. Niels A |
|
|
Så vidt jeg har forstået er bas rundstrålende, og derfor er portens placering underordnet, eller har jeg misforstået det?
Derudover så er Rega'erne notorisk lette at placere, da de er glade for bagvæggen.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 03 Februar 2012 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
jacobjron skrev:
Jeg tror og håber at du bliver tilfreds med dem. Har hørt dem, dog kun i forbifarten så at sige, og det var en absolut positiv oplevelse.
Renleff skrev:
Mvh. Niels A |
|
|
Så vidt jeg har forstået er bas rundstrålende, og derfor er portens placering underordnet, eller har jeg misforstået det?
Derudover så er Rega'erne notorisk lette at placere, da de er glade for bagvæggen. |
|
|
Det har tit stor betydning, om porten er bagi eller foran. Men det kommer lidt an på dens afstemning. Der er en meget lang tråd om netop dette her. Man får de færreste problemer med stuen og samspillet, når den sidder foran. Men det kan lade sig gøre med den bagi, hvis afstemningen er til neutrale side, altså uden imponator klang.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |