| Forfatter |
|
hbuus Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 692
|
| Sendt: 22 Januar 2012 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var ellers smart, at man kan få dem til at komme hjem til én. Jeg ved ikke, om jeg vil gøre det - det vil jeg lige overveje. Tak for tippet i hvert fald, Jacob.
Højttalerne skal stå på hver sin yderkant af en væg, der er 1.40 bred.
Der er et 46" tv i midten, som fylder godt i bredden.
Nu har jeg været ved at måle, og der er reelt kun ca. 25 cm. på venstre side, før der kommer en dørkam/dør. Jeg kan flytte hele arrangementet med tv'et 1-2 centimeter til højre, hvis det skal være, men ikke mere, før lyttepositionen i sofaen overfor bliver skæv. Og sofaen kan ikke rykkes mere til højre, det er der simpelthen ikke plads til.
Dette betyder, at det bliver småkriminelt med Rega RS 5'eren, der er 24,6 cm. bred. Døren til venstre for højttaleren skal jo også kunne åbnes og lukkes uden gener :) Men B&W 683 er kun 19,8 cm. bred, og Dali Ikon 6 MK2 er 18,8 cm. Så de to kan i hvert fald godt være der.
|
| Til top |
|
| |
Sonic Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2010 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 754
|
| Sendt: 22 Januar 2012 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Stander højtaler kan sagtens gå dybt det kommer an på mærket og model, dem jeg har går ned til cirka 38 hz selvfølgelig ikke kælder dybt men
nok til de flestes behøv og musik. Det er en ret misforstået begreb at stander højtaler ikke går dybt det kommer an på hvor meget man vil ofre på
sige højtaler __________________
|
| Til top |
|
| |
hbuus Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Januar 2012 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fik aldrig sagt tak for komplimenten til dig! 
|
| Til top |
|
| |
hbuus Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Januar 2012 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nullergøj skrev:
|
Et par forholdsvis store højtalere kan gøre det godt i et lille rum men ankepunktet er naboerne.
Jeg har kun lidt større stue end dig og efter mange investeringer har jeg fået det på plads så det lyder godt og ikke genere mere end nødvendigt. 
|
|
|
Uha, det lyder ikke rart! Hvad er det for investeringer, du har været nødt til at foretage?
|
| Til top |
|
| |
hbuus Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Januar 2012 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sonic skrev:
Hej Stander højtaler kan sagtens gå dybt det kommer an på mærket og model, dem jeg har går ned til cirka 38 hz selvfølgelig ikke kælder dybt men nok til de flestes behøv og musik. Det er en ret misforstået begreb at stander højtaler ikke går dybt det kommer an på hvor meget man vil ofre på sige højtaler  |
|
|
Det skal nok passe.
Jeg har i hvert fald hørt B&W PM1, og der var fin bas i.
Men jeg har ikke råd til den slags luksus :)
|
| Til top |
|
| |
HIFY Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 234
|
| Sendt: 22 Januar 2012 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv disse brugte Dali her på siden sælger bor i østjylland
Dali Grand Coupe Der er også standere med i prisen
Den model har jeg tit haft lyst til at lytte til.
|
| Til top |
|
| |
hbuus Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Januar 2012 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har netop købt et sæt Dali Ikon 6 MK2 brugt til 6.000 kr. 
|
| Til top |
|
| |
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 22 Januar 2012 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så endte alt godt __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
hbuus Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Januar 2012 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak skal du have! Ja, det gjorde det 
Sælger satte annoncen i Den Blå Avis kl. 22.28, jeg så den 22.33 og ringede med det samme! 
Hvor er jeg bare glad 
|
| Til top |
|
| |
Jens-B Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 665
|
| Sendt: 23 Januar 2012 kl. 08:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har da også været rigtig grundig og tænkt dig om.
Held og lykke med dem.
|
| Til top |
|
| |
Greenduck Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 65
|
| Sendt: 23 Januar 2012 kl. 11:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Held og lykke med dem! Håber du bliver ligeså glad for Cambridge/Dali-kombinationen, som jeg er.
Jakob
|
| Til top |
|
| |
hbuus Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Januar 2012 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak skal I have. 
Håber også, jeg bliver glad for kombo'en Cambridge/Dali.
Næste udfordring bliver, at få højttalerne fragtet fra Lyngby til Randers.
Men det er vi vist ved at have løst nu 
Højttalerne vejer 21,5 kg. hver, så de kan ikke sendes med hverken Post Danmark, GLS ell. andet. Men en lokal fragtmand kan hente og bringe dem for 600 kr. inkl. moms. Det er ikke sååå slemt igen.
|
| Til top |
|
| |
Greenduck Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Januar 2012 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var bestemt ikke slemt...
Husk lige at give en opdatering med hvordan det spiller når du får sat dem op og lyttet til dem i dit eget hjem.
|
| Til top |
|
| |
hbuus Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Januar 2012 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skal jeg nok, Greenduck.
Tak for interessen!
|
| Til top |
|
| |
Casper_LC Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 277
|
| Sendt: 23 Januar 2012 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med dine højtalere... Jeg håber at du bliver rigtig glad for dem...
Jeg ville da også gerne lige have en update når du får det hele stillet op... __________________ Forstærker, Xtz A100D3.
Dac, SilverStone EB01
Højttaler, Infinity delta 70.
|
| Til top |
|
| |
hbuus Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Januar 2012 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak, Casper_LC.
Jeg skal nok vende tilbage med en update, når højttalerne er (forhåbentlig) velankommet, og jeg har fået stillet dem op.
Glæder mig helt vildt! Tog mig selv i at gå og synge AC/DC's "Shoot To Thrill" pga. dette indkøb!! :)
|
| Til top |
|
| |
Sonic Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2010 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 754
|
| Sendt: 23 Januar 2012 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
HIFY skrev:
Prøv disse brugte Dali her på siden sælger bor i østjylland
<SPAN =KSBer>Dali Grand Coupe Der er også standere med i prisen</SPAN>
<SPAN =KSBer>Den model har jeg tit haft lyst til at lytte til.</SPAN> |
|
|
Personligt synes jeg Dali er en røv kedelig højtaler fatter altså ikke i drenge gider bruge penge på dem, enten har i ikke hørt
andre højtaler der er gode ellers kan i bare stille jer tilfreds med middelmådighed, tag feks et sæt Snell de gør de fremragende
på en charmerende vis eller Aether audio de mindste havde jeg på prøve det var bare overfede, ellers er der jo Acoustic force
osv osv men Dali bob bob giver jeg ærlig talt ikke meget for har endda selv haft et sæt for mange år siden. Dem kom jeg
hurtigt af med. Drop nu det hifiklubben noget i har gang i de er langt fra hvad de har været, faktisk er de jo ikke meget bedre
en Fona i dag __________________
|
| Til top |
|
| |
hbuus Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Januar 2012 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sonic skrev:
Personligt synes jeg Dali er en røv kedelig højtaler fatter altså ikke i drenge gider bruge penge på dem, enten har i ikke hørt andre højtaler der er gode ellers kan i bare stille jer tilfreds med middelmådighed, tag feks et sæt Snell de gør de fremragende på en charmerende vis eller Aether audio de mindste havde jeg på prøve det var bare overfede, ellers er der jo Acoustic force osv osv men Dali bob bob giver jeg ærlig talt ikke meget for har endda selv haft et sæt for mange år siden. Dem kom jeg hurtigt af med. Drop nu det hifiklubben noget i har gang i de er langt fra hvad de har været, faktisk er de jo ikke meget bedre en Fona i dag |
|
|
Smag og behag er forskellig, og som du kan se af tråden her, har jeg lyttet til et væld af højttalere.
Det er ikke sådan, at jeg bare har taget det første og det bedste.
I mine ører er den Dali-højttaler, jeg har købt, en dejlig og behagelig højttaler at lytte til.
Du mener så noget andet, formentlig uden overhovedet at have hørt den pågældende højttaler.
Det er jo en ærlig sag, at være forudindtaget - samt en smule nedladende :)
|
| Til top |
|
| |
Greenduck Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Januar 2012 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sonic skrev:
Personligt synes jeg Dali er en røv kedelig højtaler fatter altså ikke i drenge gider bruge penge på dem, enten har i ikke hørt
andre højtaler der er gode ellers kan i bare stille jer tilfreds med middelmådighed, tag feks et sæt Snell de gør de fremragende
på en charmerende vis eller Aether audio de mindste havde jeg på prøve det var bare overfede, ellers er der jo Acoustic force
osv osv men Dali bob bob giver jeg ærlig talt ikke meget for har endda selv haft et sæt for mange år siden. Dem kom jeg
hurtigt af med. Drop nu det hifiklubben noget i har gang i de er langt fra hvad de har været, faktisk er de jo ikke meget bedre
en Fona i dag |
|
|
Det var da en fin og intelligent kommentar at bidrage med, efter at manden har købt højtalere... Hvis du skulle være i tvivl, så husk lige at tilføj en ordentlig mængde sarkasme til det du lige har læst...
|
| Til top |
|
| |
CianDK Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 206
|
| Sendt: 23 Januar 2012 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu sad jeg ellers og glædede mig over en dejlig tråd med masser af ægte "forum-ånd": Man hjælper med erfaringer og tips og
manden gør positiv brug af disse. Resultat: en gladere musiklytter. Men den skulle selvfølgelig lige ødelægges af en kommentar
uden noget konstruktivt fra Hr. Sonic..... Det er jo tilladt at forholde sig passivt og IKKE dele sin mening om alting. Især ikke
EFTER manden har besluttet sig... Iøvrigt, hvorfor er det af betydning hvor højtalerne sælges? Hvis man selv mener at servicen
er god fra Klubben, er der vel ingen ko på isen?
Jeg havde egentlig ikke tænkt mig at "gå ind" i en debat om dette, men synes bare ikke det er god stil, især overfor
trådstarter. Men jeg glæder mig til at høre hvordan de lyder!
|
| Til top |
|
| |