| Forfatter |
|
Greenduck Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 65
|
| Sendt: 26 Januar 2012 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
hbuus skrev:
|
Var det en idé, at prøve at sætte en Musical Fidelity V-Dac II ind i stedet for min cd-afspiller, for at få en mere varm lyd?
Jeg lyttede til en V-Dac engang hos Tapeconnection, og så vidt jeg husker, havde den en varm lyd.
Omvendt lyder min Cambridge 840c cd-afspiller tæskegodt, så den er jeg ked af, at skulle koble ud af systemet.
Tror sgu', det ender med, jeg sælger de Dali'er igen. Suk...
Mvh
Henrik
|
|
|
Hej Henrik
Det er da trist at du regner med at skulle sælge dine højtalere igen. Men er lyden ikke rigtigt, så er det trods alt den rigtige løsning.
Jeg vil ikke mene en DAC er vejen frem, hvertfald ikke for at ændre lyden fra din 840C. Her vil jeg mene at du skal nyde den fantastiske lyd fra forstærker og CD-afspiller og så vælge et højtalersæt som giver den lyd du ønsker. En DAC vil være en god løsning hvis du spiller musik direkte fra computeren eller fra en dårligere CD-afspiller, men den kategori vil jeg ikke mene at 840C falder ind under. Her vil en V-DAC II eller en Bladelius være en mulighed, da den skulle give en lidt varmere lyd. Men igen, vil jeg mene at det er en fordel at have en så ren/neutral kildevej som mulig og derefter lade så få komponenter ændre lyden som muligt. Dette er dog bare min mening.
Hilsen Jakob
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 26 Januar 2012 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er trist det ikke er helt som du håbede på. Så enten er det Dali, der skal ud, eller også skal du have anden forstærker. Bliver det højttalerne, der skal sælges, så har du jo været ude og købe brugt, så vil jeg igen anbefale dig et par Snell. Dem bliver du glad for. Det kunne så være type E4 eller Snell type D. Snell D
Snell type E4
Men det er også kun hvis det ht'erne ,der skal ud. Snellerne vil være fine partere til Cambridge. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
hbuus Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 692
|
| Sendt: 26 Januar 2012 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jacob: Ja, det er træls, men jeg tror også, et nyt sæt højttalere er den eneste løsning, for Cambridge-anlægget er jeg rigtig glad for.
Allan: Nu har jeg brændt nallerne én gang, og det oven i købet med højttalere som jeg hørte i en forretning. Så tør jeg altså ikke gå ud og købe noget nyt udstyr, uden jeg overhovedet har hørt det.
Dem, der skrev til mig, at jeg skulle prøve at låne noget med hjem, før jeg besluttede mig, havde ret. Det må jeg jo konstatere nu. Men det var bare så fristende, når nu jeg kunne se, at der var et par Dali brugt, at slå til.
Mvh
Henrik
|
| Til top |
|
| |
Leska Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2009 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 57
|
| Sendt: 26 Januar 2012 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som en skrev tidligere, så skal du give Focal højtalere en chance ! Hifi-freaks.dk kommer hjem i din egen stue og sætter op med de højtalere du gerne vil høre gratis ! Bedre bliver det ikke.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 26 Januar 2012 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
hbuus
Du skal selvfølgelig ud at lytte til snellerne hos ejeren og det du hører dér vil være ret tæt på det du hører hos dig selv. Kan du lide dem hos sælger, kan du også lide dem, når du får dem hjem. De er ret lette at have med at gøre.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
hbuus Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2012 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Leska: Jeg lider af socialangst og har svært ved, at skulle have fremmede indenfor i mit hjem. Men jeg vil lige give det en ekstra overvejelse, og gå ind på deres hjemmeside og kigge på gulvhøjttalere fra Focal igen.
Allan: Ja, som sagt lider jeg af socialangst og har svært ved at skulle have med fremmede at gøre. At tage i Tapeconnection, som jeg tilmed kendte i forvejen, fordi jeg har været der tidligere, var en stor nok mundfuld for mig. Det er helt håbløst for mig at skulle tage ud og besøge en vildt fremmed. Jeg kan ikke engang tage til Århus og besøge min storebror og hans familie.
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2683
|
| Sendt: 26 Januar 2012 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det har jo før været muligt at låne udstyr til test derhjemme også i hifi klubben (hvis det skulle blive aktuelt)
Hvis nu de ikon ikke lyder godt nok skulle du ikke som minimum have 1x 10" eller 2x 8" bas?
Kunne alternativet til din forstærker ikke være en rørforstærker der er kendetegnet ved at have en varm og fyldig lyd (mere som en god pladespiller end en cd afspiller)
|
| Til top |
|
| |
Leska Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2012 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay hbuus, læst godt tidligere du led af svær social angst. Trode bare du havde lettere ved det, hvis folk kom hjem til dig og du var under kontrollerede forhold.
|
| Til top |
|
| |
hbuus Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2012 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
gasolin: Hvis jeg skal handle i Hifi-klubben igen, skal jeg i hvert fald låne højttalerne med hjem før evt. køb.
Mht. bas så tror jeg, du har ret. Det vil jeg lige holde øje med mht. de gulvhøjttalere, jeg kigger på fremover.
Mht. at skifte forstærker, så er jeg ked af at skulle gøre dette. Jeg er vældig godt tilfreds med Cambridge-anlægget. Så pilen peger snarere på nye højttalere. Også fordi jeg synes, Dali'erne er usædvanlig lyse i toppen. Det ændres jo ikke med en ny forstærker, tænker jeg?
Leska: Tak skal du have. Du har forstået det helt rigtigt: Det er nemmere for mig, at få folk hjem til mig, så jeg er under kontrollerede forhold. Men det er stadigvæk pokkers svært. Det er noget, jeg bare skal have overstået, hvis det er. Noget helt andet er, at jeg har svært ved at skulle bestemme mig. Derfor vil jeg gerne lytte til de forskellige muligheder flere gange, før jeg tager en beslutning. Det kan jeg jo ikke sådan gøre mht. Hifi-freaks' udvalg, eller hvad? De kommer vel ikke flere gange og stiller udstyr op, tænker jeg?
Tak fordi I sådan prøver at hjælpe. Det sætter jeg virkelig pris på!
Mvh
Henrik
|
| Til top |
|
| |
pnnh Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2010 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 938
|
| Sendt: 26 Januar 2012 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
hbuus træls du har det sådan.Håber det bliver bedre med tiden.Ærgeligt med de højtalere.Men prøv Focal Chorus det er en god højtaler til prisen.Har et sæt Focal Chorus 716 som bliver trukket af en Creek Evolution 5350.Det lyder rigtigt godt sammen.Har også et sæt Elac FS247 som lyder endnu bedre.Men de koster en del mere.Kan se hififreaks har sat priserne ned på nogle af deres højtalere.
|
| Til top |
|
| |
Leska Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2012 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved ikke om du kan få dem ud flere gange, men du kan jo browse deres hjemmeside og se hvorfor nogle højtalere du finder intressante og bede dem tage dem med og eventuelt en marantz forstærker som du vil høre også.
Altså hvis du vil høre højtaler fra både 700 og 800 serien, tager de det med. Både guld højtalere og standere.
Men du kan jo eventuelt hører dem af om der er mulighed for flere prøve lytninger, hvis du synes højtalere er noget for dig, men du godt lige vil hører nogle andre mærker også.
|
| Til top |
|
| |
hbuus Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2012 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
pnnh: Tak skal du have. Der er ikke udsigt til, at det skal blive bedre med tiden, desværre. Men jeg har faktisk et sådan nogenlunde udmærket liv til daglig med min kæreste, som selv har psykiske problemer, og derfor forstår mig, min nærmeste familie og et værested for psykisk syge, jeg kommer på. Det er kun, når jeg skal noget "ekstraordinært" som f.eks. ud at købe højttalere, at mine begrænsninger virkelig rammer mig hårdt.
Mht. Hifi-freaks så er der godt nok ingen højttalere med en 10" eller 12" bas i (det er der vist slet ingen af de højttalere, jeg kigger på, der har - så måske skal jeg have en sub igen). Men Mordaunt Short Mezzo 6 til 3.695 kr. /stk. går ned til 38 Hz, kan jeg se på firmaets hjemmeside. Dem gad jeg godt at lytte til.
Focal Chorus 716 V går kun ned til 50 Hz, så det ved jeg ikke, om ikke det bliver alt for bas-let? Det lyder ellers lovende, at du siger, de lyder godt med en Creek-forstærker, pnnh. Også Focal Chorus 726 V går kun til 50 Hz, og det er de eneste to Focal højttalere i min prisklasse, jeg har plads til i min stue. Både Focal Chorus 826V og 816V bliver for brede - de er 28,2 cm. brede, og jeg har max. 24-25 cm.
Ja, det er sgu'tte nemt! :)
Mvh
Henrik
|
| Til top |
|
| |
Jens-B Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 665
|
| Sendt: 26 Januar 2012 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Øpsie Forum Bruger

Bruger siden: 23 December 2010 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 283
|
| Sendt: 26 Januar 2012 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Henrik,
Kom til at tænke på, om du måske er offer for et akustikproblem i din stue, et problem, som din
tidligere sub måske har kompenseret for?
Med de udfordringer, jeg selv har haft, så kunne du måske overveje det? I så fald skal der dog nok
nogle af forummets hårde akustik-drenge på banen. Har selv haft en problematisk kælder uden bas
overhovedet, det eneste det hjalp var at spille modsat.
Ikke at lige præcis det hjælper på dig, men måske noget andet?
Mange hilsner,
Rasmus
|
| Til top |
|
| |
hbuus Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2012 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jens: Det må jeg med skam indrømme, at jeg ikke gjorde :) Jeg lyttede meget koncentreret til et hav af forskellige gulvmodeller i en time, og bagefter var jeg kørt lytte-træt. Var simpelthen ikke i stand til at skulle lytte til flere højttalere, end dem jeg gjorde. Men jeg tænker også, at eftersom den Monitor Audio gulvmodel, jeg lyttede til, gjorde, at musikken lød meget skarp og hidsig, vil det samme så ikke også gøre sig gældende med en anden Monitor Audio højttaler?
|
| Til top |
|
| |
hbuus Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2012 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rasmus: Det vil jeg slet ikke udelukke. Men det underlige er, at jeg hører faktisk bassen ganske tydeligt i Dali'erne, men kun i nogle numre, f.eks. på U2's Achtung Baby. Andre gange synes jeg, at bassen er alt for svag.
Der er flere ting i det, tror jeg. Dels skal jeg vænne mig til lyden af min musik uden sub. Jeg har jo været vant til, at det lyder på én måde, men pludselig er de laveste frekvenser ikke med på samme måde som tidligere, fordi jeg har solgt min sub. - Dels er Dali'erne meget lyse i toppen, hvilket i mine ører giver en ikke-optimal kombination sammen med min Cambridge-forstærker.
Hvad jeg så lige gør ved det, ved jeg ikke helt endnu. Det er svært, synes jeg.
Mvh
Henrik
|
| Til top |
|
| |
FreZh Branchemedlem

Ansat hos Dali
Bruger siden: 07 August 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 550
|
| Sendt: 26 Januar 2012 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Inden du begiver dig ud i at købe nye højttalere igen, så synes jeg du skal prøve at eksperimentere en smule. Hvis det er dit
rums akustiske egenskaber, der er skyld i det lyder så negativt som du oplever det nu, så er det jo ikke sikkert et par nye
højttalere vil kunne gøre det bedre. Det vil du selvfølgelig kunne finde ud af med et par andre højttalere også, men det er nu
nemmere at prøve med det du har først. Ryk det rundt i rummet, giv højttalerne noget mere plads og tænk over at få rummet
så "dødt" som muligt. Det skader ikke at prøve..
|
| Til top |
|
| |
hbuus Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2012 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|