| Forfatter |
|
hbuus Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 692
|
| Sendt: 26 Januar 2012 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
FreZh, som du kan se af billederne, er der ikke meget plads at give af til at eksperimentere med indretning. Jeg bor på 47 m2 og skal have plads til både spisebord og stole, 3-personers sofa og tv + anlæg i min stue.
Anlægget kan reelt kun stå imellem de to døre, som det gør i dag.
Der er ikke plads til 3-personers sofaen imellem de to døre, og jeg skal bruge sofaen, fordi min kæreste sover på den (vi snorker begge to meget, derfor! )
Mvh
Henrik
PS. Som man kan se, roder jeg aldrig! :)
|
| Til top |
|
| |
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 26 Januar 2012 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes du skal gi' dem nogle uger før du skiller dig af med dem :-) Du skal også huske at træerne ikke vokser ind i himlen.....Det ultimative koster ;-)
Det er jo også rart at du hører forskel på de forskellige indspilninger. Nogle er der meget bas på, andre ikke. På den måde kan du jo gå mere i dybden med musikken og dens form, i stedet for lyden af dit anlæg.
|
| Til top |
|
| |
hbuus Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2012 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
sigma6: Uha, vil du virkelig have, jeg skal lytte til dem i nogle uger! :) Nej, det kan godt ske, du har ret. Jeg skal passe på ikke at handle i panik. Det ved jeg godt.
Du har også ret i, at jeg nu meget bedre kan høre, hvilke indspilninger der har meget bas på og hvilke, der ikke har. Desuden har jeg lagt mærke til, at jeg pludselig bedre kan høre, om en vokal har effekter på af forskellig art, som f.eks. Bonos stemme på U2's Achtung Baby.
Jeg har også opdaget en tambourine i et nummer på Achtung Baby, som jeg aldrig har lagt mærke til før osv. osv.
De har mange gode kvaliteter, de højttalere her, og det bliver ikke nødvendigvis bedre, fordi jeg skifter til nogle nye. Så kan det være, der er noget andet "galt".
Meeenn jeg kan da ikke lade være med at spekulere alligevel :)
|
| Til top |
|
| |
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 26 Januar 2012 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
hbuus skrev:
|
sigma6: Uha, vil du virkelig have, jeg skal lytte til dem i nogle uger! :) Nej, det kan godt ske, du har ret. Jeg skal passe på ikke at handle i panik. Det ved jeg godt.
Du har også ret i, at jeg nu meget bedre kan høre, hvilke indspilninger der har meget bas på og hvilke, der ikke har. Desuden har jeg lagt mærke til, at jeg pludselig bedre kan høre, om en vokal har effekter på af forskellig art, som f.eks. Bonos stemme på U2's Achtung Baby.
Jeg har også opdaget en tambourine i et nummer på Achtung Baby, som jeg aldrig har lagt mærke til før osv. osv.
De har mange gode kvaliteter, de højttalere her, og det bliver ikke nødvendigvis bedre, fordi jeg skifter til nogle nye. Så kan det være, der er noget andet "galt".
Meeenn jeg kan da ikke lade være med at spekulere alligevel :)
|
|
|
Jeg er sikker på du får de samme tanker uanset hvilke højttalere du havde :-)
Der er jo flere har på forum, med vildt dyre anlæg, som skriver om hvor fantastisk og ditten og datten deres anlæg nu lyder. 6 mdr efter er det til salg på kbs ;-)
|
| Til top |
|
| |
FreZh Branchemedlem

Ansat hos Dali
Bruger siden: 07 August 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 550
|
| Sendt: 26 Januar 2012 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
hbuus skrev:
FreZh, som du kan se af billederne, er der ikke meget plads at give af til at eksperimentere med
indretning. Jeg bor på 47 m2 og skal have plads til både spisebord og stole, 3-personers sofa og tv + anlæg i min stue.
Anlægget kan reelt kun stå imellem de to døre, som det gør i dag.
Der er ikke plads til 3-personers sofaen imellem de to døre, og jeg skal bruge sofaen, fordi min kæreste sover på den (vi
snorker begge to meget, derfor! )
Mvh
Henrik
PS. Som man kan se, roder jeg aldrig! :) |
|
|
Prøv når du har tid at stille Cambridge grejet på dit bord og så en højttaler på hver side af bordet og spil på det andet led,
evt. i den anden ende af rummet hvis der er bedre plads. Minimum 25 cm til bagvæggen. Bare hør forskellen, og stil det
tilbage igen på den oprindelige plads. Synes det står meget presset som billedet viser, og det kan jeg ikke forstille mig
levere den rumfornemmelse og det lydbillede de højttalere er i stand til.
Vh
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 26 Januar 2012 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
hbuus
Som der nævnes i et indlæg, så er der stor forskel på lyden på pladerne. Den ene plade har ikke meget dybbas og virker slap i det og den næste plade har en kraftfuld flot bas. Ligesom diskant området. Det ene øjeblik er den fin og udstrakt op efter, det næste øjeblik er det nærmst kun øvre mellemtone, der agerer diskant. Sådan er det over mine højttalere.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Bergizzle Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2010 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 26 Januar 2012 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stakkels dig :)
Jeg har det på præcis samme måde. Lytter, overvejer, lytter igen, overvejer igen. Falder over et godt tilbud, slår hjernen fra og køber, lytter, overvejer, fortryder, bliver glad, fortryder og leder så igen :D
Skal siges jeg også startede på budget, men fandt til sidst ud af at pris i den grad hænger sammen med kvalitet på HiFi. Så nu har jeg brugt en del penge på det, og har ikke fortrudt en dag siden jeg fik de nye højttalere ind ad døren. (over et halvt år siden ;)
Håber du finder ud af det, og som ovenstående siger så flyt lidt rundt og hør om lyden bliver bedre. (det gør det nok ikke, men man må håbe) Der er jo altid andre brugte mærkevarer med god lyd derude.
P.S: Sjovt du ikke kunne lide B&W da de nemlig har den dejlige varme lyd. Nok pga. du ikke gik over CM5, for synes især CM7 og derover lyder super godt.
|
| Til top |
|
| |
hbuus Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2012 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
sigma6 skrev:
|
Jeg er sikker på du får de samme tanker uanset hvilke højttalere du havde :-)
|
|
|
Det siger min kæreste også! Hun er muggen over, at jeg ikke bare kan være tilfreds med de nye højttalere. Men hun indrømmer dog også selv, at hun ikke kan gøre forskel på noget som helst. Hendes pc-højttalere er f.eks. bare de billigste, de havde i Elgiganten  
|
| Til top |
|
| |
hbuus Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2012 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
FreZh skrev:
Prøv når du har tid at stille Cambridge grejet på dit bord og så en højttaler på hver side af bordet og spil på det andet led, evt. i den anden ende af rummet hvis der er bedre plads. Minimum 25 cm til bagvæggen. Bare hør forskellen, og stil det tilbage igen på den oprindelige plads. Synes det står meget presset som billedet viser, og det kan jeg ikke forstille mig levere den rumfornemmelse og det lydbillede de højttalere er i stand til.
|
|
|
Det står absolut lidt presset, det skal jeg være den første til at indrømme. Men jeg synes som sagt, jeg har brug for alle de møbler, der er i rummet, og så må højttalerne "indrette" sig efter det. Og jeg kan ikke forestille mig, at højttalerne ligefrem går hen og ændrer karakter ved at blive flyttet. Akustik kan gøre meget, det ved jeg godt, men højttalerne bliver jo f.eks. ikke mindre lyse i toppen af at blive flyttet, vel.
|
| Til top |
|
| |
hbuus Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2012 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
|
hbuus
Som der nævnes i et indlæg, så er der stor forskel på lyden på pladerne. Den ene plade har ikke meget dybbas og virker slap i det og den næste plade har en kraftfuld flot bas. Ligesom diskant området. Det ene øjeblik er den fin og udstrakt op efter, det næste øjeblik er det nærmst kun øvre mellemtone, der agerer diskant. Sådan er det over mine højttalere. 
|
|
|
Hehe! Ja, det er ved at gå op for mig, at jeg med de her højttalere, får et langt mere detaljeret og korrekt billede af den musik, jeg fodrer dem med i fht. med mit gamle anlæg. Specielt det med bassen har overrasket mig. At der er så stor forskel fra plade til plade, ja bare fra nummer til nummer nogle gange.
|
| Til top |
|
| |
hbuus Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2012 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bergizzle skrev:
Stakkels dig :)
Jeg har det på præcis samme måde. Lytter, overvejer, lytter igen, overvejer igen. Falder over et godt tilbud, slår hjernen fra og køber, lytter, overvejer, fortryder, bliver glad, fortryder og leder så igen :D
Skal siges jeg også startede på budget, men fandt til sidst ud af at pris i den grad hænger sammen med kvalitet på HiFi. Så nu har jeg brugt en del penge på det, og har ikke fortrudt en dag siden jeg fik de nye højttalere ind ad døren. (over et halvt år siden ;)
Håber du finder ud af det, og som ovenstående siger så flyt lidt rundt og hør om lyden bliver bedre. (det gør det nok ikke, men man må håbe) Der er jo altid andre brugte mærkevarer med god lyd derude.
P.S: Sjovt du ikke kunne lide B&W da de nemlig har den dejlige varme lyd. Nok pga. du ikke gik over CM5, for synes især CM7 og derover lyder super godt.
|
|
|
Jeg smiler meget over din kommentar, for det er jo lige præcis bare mig om igen, at høre, hvordan du er/har været.
Mht. B&W så har jeg som sagt kun lyttet til 685, 683 og CM5. Men jeg vil da fluks få arrangeret det sådan med min lokale hifi-klub, at jeg kan komme ned og høre CM8 især, men måske også CM9, som er de modeller, de kører med nu. Hvis det viser sig at være noget, kunne det være lækkert. Har tænkt tanken, om jeg ikke bare skulle købe et sæt 685 med stativer, for de lyder virkelig godt til prisen.
|
| Til top |
|
| |
hbuus Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2012 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, ud for CM9 står der, at den kræver en del plads, for at komme til sin ret. Det er ikke en mulighed her hos mig.
|
| Til top |
|
| |
Jens-B Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 665
|
| Sendt: 27 Januar 2012 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hovsa, jeg synes, jeg så et kradsetræ. Fint træk.
Jeg har et par 685 fastskruet på stativer med et par "skumfiduser" mellem stativ og ht og en sjat sand i stativerne. God lyd og fint perspektiv. Bassen er der, når den skal være der. Hør fx soundtracket fra filmen "Oh Brother, Where Art Thou". Fremragende optagelse med stemmer og akustiske instrumenter. Iøvrigt også en god film. Chain Gang, Bluegrass og blues.
Det ka' jo så være, at du kommer til at holde mere af dine Dalier.
mvh Jens
|
| Til top |
|
| |
hbuus Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Januar 2012 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, der står et kradsetræ + et klatretræ :)
Jeg har solgt Dali'erne - der kommer én og henter dem om et øjeblik.
Nu går jeg og grubler om, hvorvidt jeg skal tage et sæt Rega RS 5 eller B&W 685 + standere.
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 28 Januar 2012 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv noget Harbeth eller Spendor.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 28 Januar 2012 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes du skulle tage de Rega højttalere. De dufter lidt af Snell og Harbeth.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
pnnh Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2010 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 938
|
| Sendt: 28 Januar 2012 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes du også lige skulle gi Focal Chorus 716 en chance.Der skulle være en mulighed for at hififreaks vil levere dem til et prøvelyt.
|
| Til top |
|
| |
klypstefan Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 636
|
| Sendt: 28 Januar 2012 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
måske hænger den kedelige bas sammen med at de fleste højttalere er lavet slanke og med små enheder der skal gå dybt. det giver ufølsomme
enheder med tunge membraner.
kan godt se du ikke har meget plads. men tror nu noget membranareal ville gavne i din stue.
du kunne tage dørene af, så bliver der plads.
lyttede engang til et sæt vincent højttalere. de hav en rigtig lækker bas trods den besledne størrelse.
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2683
|
| Sendt: 28 Januar 2012 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=1886&zoneid=3
Jeg lagde ud med en skive af Katie Melua ”Piece By Piece”, som er en
super god indspilning. Der var så meget hul igennem på Argon’erne, og så
meget luft i lydbilledet, at hårene rejste sig over hele kroppen af bar
begejstring og glæde. Det var simpelthen et dopaminkick af format. Da
det så ligeledes viste sig, at disse små vidunder-højtalere kunne spille
bas med fuldt niveau, så var der ikke et øje tørt. Det var lige før jeg
fik en klump i halsen. På flere punkter er disse små hvide kasser
næsten på niveau med referencen, og på et enkelt punkt endda bedre, til
trods for at de kun koster en fjerdedel.
Ved ikke om du har et sted i nærheden som har sådan et sæt men du snakker selv om et sæt b6w cm 8,cm 9 så de burde ikke være for dyre, vil du have nogen gulvhøjtaler er der de størrer modeller
http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=2174&zoneid=3
|
| Til top |
|
| |
hbuus Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Januar 2012 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for de gode råd.
gasolin: Dine links virker ikke.
Jeg tror, jeg vil prøve et par Rega RS 1 i sort pianolak fra Tapeconnection:
http://www.tapeconnection.dk/Hoejtalere.aspx?id_category=44& amp; amp;product_number=1620540
Hvis de spiller med samme sprudlende livlighed som RS 5'erne, vil det være et super godt køb.
De koster 2.195 kr./stk. + standere.
(Ved nøjere gennemgang af min økonomi kan jeg se, at der ikke er råd til at give 10.000 kr. for højttalere alligevel i denne omgang. Derfor RS1'erne. )
|
| Til top |
|
| |