| Forfatter |
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 09 Februar 2012 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil lige sige til debatten om remdrev, at jeg købte min Thorens TD321 i 84' og den har ikke fået ny rem endnu eller anden rep. Har kørt uden problemer.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 09 Februar 2012 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kuritsu skrev:
Anyways så var min pointe også mere rettet mod "SL1200 statements"
mvh Kris
|
|
|
Hvad er så din pointe overfor alle de andre DD maskiner som Denon DP47F og lignende rariteter ?
Hvert sytem har sine fordele og bagdele - der er ikke en vinder nogen steder __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
rush Udelukket fra forum

Thomas! :-(
Bruger siden: 26 September 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 153
|
| Sendt: 09 Februar 2012 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Monstro det er sværere og dyrere at lave en "lydløs" direkte dreven plov end med remtræk!
Jeg har selv haft en EMT 948 og en SP 10 de var dælme goe.
Så solgte jeg alt + vinyl for 3. gang. Nu er jeg så startet helt fra scratsh med en remtrukket Yamaha PF-1000, men jeg vil da
gerne have en DD igen på et tidspunkt. Ærgerligt, at SL-1200 er steget nærmest til det dobbelte!
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 09 Februar 2012 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
rush.
Der er en SP10 i den blå, til 11.000- ville det ikke kunne friste dig.
carsten
|
| Til top |
|
| |
hewi Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2010 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 168
|
| Sendt: 09 Februar 2012 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
rush skrev:
Monstro det er sværere og dyrere at lave en "lydløs" direkte dreven plov end med remtræk!
Jeg har selv haft en EMT 948 og en SP 10 de var dælme goe.
Så solgte jeg alt + vinyl for 3. gang. Nu er jeg så startet helt fra scratsh med en remtrukket Yamaha PF-1000, men jeg vil da
gerne have en DD igen på et tidspunkt. Ærgerligt, at SL-1200 er steget nærmest til det dobbelte! |
|
|
Hej Hvor ser i at den er steget til det dobbelte ? sl1210 kan jo ikke købes fra ny mere ? ihvertfald ikke mk2. Mv.h.
|
| Til top |
|
| |
A127 Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 November 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 716
|
| Sendt: 09 Februar 2012 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
SL-1200 fås stadig fra ny, men sikkert ikke længe. www.idealo.de , søg på sl-1200. http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/79070.ht ml
Prisen i 2008 på 450 euro var latterlig lav, 3.000 euro ville nok være en mere korrekt pris.
Som Carsten skriver - en brugt SL-1300 MKII til 450 kr, der er ikke så meget at tænke over, men afsted.
En brugt velholdt SL-1200 anvendt privat til 2-3.000, holder livet ud plus dine børne børns.
"Statement" ja naturligvis - men en statement der bygger på godt 40 år med vinyl.
Ikke at glemme check listen over features for den optimale spille:
- Udskifteligt head sheel - DD - Periskop lys til om aftenen - Støvlåg der bliver stående i alle positioner - Dæmpet plinth med masse - Armbase der kan hæves og sænkes dynamisk - Antiscate der holder indstillingen ( ingen fiskesnørre) - Momentan skift fra 33 til 45 - Momentan start/stop - Stort set vedligeholdsfri og uopslidelig - Kvalitet - Automatisk retur - Specs på wow & flutter - Egnet til der spilles højt + tramp - Pris og tilgængelighed på spareparts - Upgrades og base som audiophile spille - Kompakt - Fornuftig pris
|
| Til top |
|
| |
A127 Udelukket fra forum

|
| Sendt: 10 Februar 2012 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kuritsu skrev:
Stop et øjeblik.
Ingen seriøse pladespiller konstruktører bruger "direct drive" de bruger remtrukket.
Det er der mange gode forklaringer på én af dem er hér http://www.turntablebasics.co/advice.html
og hér
http://ffden-2.phys.uaf.edu/211_fall2002.web.dir/thomas_chap man/DIRECT%20VS%20BELT.htm
wow and flutter og vibrationer. Jeg orker ikke en lang diskusion men dette er faktum!
Vedr topic:
Project Debut III med AT-95 til 2895,- er den mest vindene pladespiller i prilejet
Kris
|
|
|
Hejsa Kris, Der er mange wannaknows, som baserer deres "viden" på hvad andre skriver, istedet for at bidrage med egne erfaringer. Det er ikke nok at se billeder og læse Regatråde. Mht dit første link, har du ikke læst godt nok, eller nok - det andet link gidder jeg ikke bruge min tid på at læse. Dengang vinyl var på toppen og nogle år efter forsøgte mange med DD, få lykkedes at tøjle teknologien, Technics var én af dem - mange af de øvrige store brugte Technichs teknologi på licens. Det er ikke kun DD, men hele "pakken" der skal bedømmes. Mht kolde specs har en SL-1200 ihf Wikipedia wow flutter på 0.01%. De spånpladespille der produceres idag ( Project xxx, Rega xxx etc ) har typisk ikke opgivet specs, de er for ringe - er der opgivet specs, kan du regne med det er på en udvalgt model - den kinesiske motorer anvendt kan sikkert performe til en vis grad fra ny, men efter kort tid er lejer etc slidt, og specs ligger på linje med en badevægt. Første link skriver: Direct
drive turntables have the advantage of a quick-start system. You can
turn the motor off or hold the platter still with your left hand, put
the needle down where you want and quickly get back up to speed.
Putting the needle down with the platter sitting still allows greater
accuracy and confidfence, and minimizes damage to the record and needle,
as well as the harsh noise associated with unstable needle drop.
However, to allow quick startup, most direct drive turntables have
unusually light platters, allowing greater resonant feedback. They can
also transmit more noise from the motor and bearing. Speed can be more
unstable, causing greater wow and flutter. A notable exception is the
Technics/Panasonic SL1100 and 1200 series turntables. They are
particularly heavy, stable and quiet, as direct drive tables go. The
SL1200 series is the club DJ's number one choice, and is also perfectly
acceptable for audiophile playback (with an "audiophile" cartridge, not a
club DJ cartridge). Belt drive turntables, on the other hand, force
users to put the needle down with the platter spinning, which requires
patience and skill, or a cueing mechanism that drops smoothly.
|
| Til top |
|
| |
hewi Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2010 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 168
|
| Sendt: 10 Februar 2012 kl. 01:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu får hammerhans jo nok ikke en NY god pladespiller ud af det her technichs++99 ævl :-) han må jo prøve sig frem og drage sine egne erfaringer. M.v.h.
|
| Til top |
|
| |
Kemil Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2011 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 28
|
| Sendt: 10 Februar 2012 kl. 01:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
hewi skrev:
Nu får hammerhans jo nok ikke en NY god pladespiller ud af det her technichs++99 ævl :-) han må jo prøve sig frem og drage sine egne erfaringer. M.v.h.
|
|
|
Enig.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Labcoil Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2010 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 28
|
| Sendt: 10 Februar 2012 kl. 07:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
men underholdende er det - hver gang.
|
| Til top |
|
| |
A127 Udelukket fra forum

|
| Sendt: 10 Februar 2012 kl. 09:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nyt er jo ikke ensbetydende med det er værd at eje, eller et udtryk for kvalitet - og jo altid underholdende når "eksperterne" udbreder deres "viden". Bor man på Færøerne er det vigtigt det ikke går i tykker i tide og utide.
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6422
|
| Sendt: 10 Februar 2012 kl. 09:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
A127, hvorfor det??? Lyder som om, du tror at Færøerne er et u-land???? De er akkurat ligeså meget med på noderne som vi er, og skulle du ha´ tilsendt reservedele fra det store udland, er det vist ligemeget, om de skal sendes til København eller Torshavn  . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
A127 Udelukket fra forum

|
| Sendt: 10 Februar 2012 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Boydk mf - hør nu her -  - trådstarter beder om råd i prisen 3-4.000 OG 4-7.000. Trådstarter skriver han vil købe på nette, det læses som han ikke bor i nærheden af butikker/værksteder hvor han kan få udskiftet en kinesisk motor. Diskussionen her gik ud på at det ikke var nødvendigt at købe fra ny er det en kvalitetsspille.
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6422
|
| Sendt: 10 Februar 2012 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, godt ord igen, syntes bare din forklaringslogik lød lidt ude i skoven  . Uanset hvor man bor er det vel en fordel, at det ikke går i stykker i tide og utide  . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
Fralle Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2010 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 30
|
| Sendt: 10 Februar 2012 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
A127 skrev:
@Boydk mf - hør nu her - - trådstarter beder om råd i prisen 3-4.000 OG 4-7.000.
Trådstarter skriver han vil købe på nette, det læses som han ikke bor i nærheden af butikker/værksteder hvor han kan få udskiftet en kinesisk motor. Diskussionen her gik ud på at det ikke var nødvendigt at købe fra ny er det en kvalitetsspille.
|
|
|
Hvad er det for en kinesisk motor, du snakker om? Ligger Holland i Kina?
|
| Til top |
|
| |
Marskal Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 196
|
| Sendt: 10 Februar 2012 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
A127 skrev: Ikke at glemme check listen over features for den optimale spille:- Udskifteligt head sheel- DD- Periskop lys til om aftenen- Støvlåg der bliver stående i alle positioner- Dæmpet plinth med masse- Armbase der kan hæves og sænkes dynamisk- Antiscate der holder indstillingen ( ingen fiskesnørre)- Momentan skift fra 33 til 45- Momentan start/stop- Stort set vedligeholdsfri og uopslidelig- Kvalitet- Automatisk retur- Specs på wow & flutter- Egnet til der spilles højt + tramp- Pris og tilgængelighed på spareparts- Upgrades og base som audiophile spille- Kompakt- Fornuftig pris -----------------------------
Min tjekliste over den ultimative spille: - Mest mulig musikalitet for pengene - Lyd før features
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 10 Februar 2012 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu vi er ved den Technics SL-1200/ll, vil jeg lige vise denne gold udgave igen. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 10 Februar 2012 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syntes ikke at den ser godt ud i gold udgaven. Lidt smagsløst og for meget bling og glimmer, men det er selvfølgelig en smags sag.
carsten
|
| Til top |
|
| |
A127 Udelukket fra forum

|
| Sendt: 11 Februar 2012 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig carsten, lidt for meget glimmer - det er iøvrigt ikke en MK2, men en senere model.
|
| Til top |
|
| |
A127 Udelukket fra forum

|
| Sendt: 11 Februar 2012 kl. 00:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Marskal skrev:
Min tjekliste over den ultimative spille:
- Mest mulig musikalitet for pengene - Lyd før features
|
|
|
Jo - men der er også en undergrænse, folks profil fortæller meget. Mange tror de har toppen stående, men når det kommer til sammenligning blegner solen. Alt er relativt. En af vennerne har i mange år rost sine Tannoy HT ( 6" bass og computerberegnet kabinet ), men da de blev stillet op ved siden af L100A blegnede solen - halvdelen af musikken var simplethen væk. Som sagt alt er relativt - mange tror de synger som en stjerne i X-faktor og skal vinde, alt er relativt - de kan ikke selv høre det. ........
|
| Til top |
|
| |