Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juli 2026 | 13:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Ny god pladespiller, max 3000-4000 kr. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Michael_D
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2011
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 13 Februar 2012 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

Boydk: "Synes personligt ikke dine indlæg kan bruges til noget som helst for en trådstarter, der søger hjælp til brugt "grammo", men underholdende, det er det s´gu!!!!"

Jeg har også fuldt lidt med på sidelinien - ovenstående citat illustrerer vel meget godt, hvor meget "ged", der er gået i denne tråd - det var da vist en NY pladespiller, trådstarter (kan I huske ham??) bad om råd til , og det er da snart det eneste han ikke har fået.

Det ser ud til, at der kun eksisterer et enkelt firma, der laver pladespillere af værdi - Technics.

Jeg må jo ud og høre den - min Clearaudio har jeg åbenbart udelukkende, fordi jeg ikke ved bedre

OBS; Der kan være anvendt ironi i dette indlæg

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 Februar 2012 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

Ups....., tak for "dunket", brugt rettet til ny!!!

OBS; Der kan være anvendt ironi i dette indlæg, det var da ellers ikke til at få øje på.

Michael_D
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2011
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 13 Februar 2012 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

Lige et forsøg på at følge op på den oprindelige tråd: NY pladespiller - der kan købes via nettet (Activ HIFI eller AV-Connection):

Med udgangspunkt i min egen Clearudio (der godt nok er væsentligt dyrere!) kan jeg anbefale at kigge lidt på Cleaudio Emotion - lidt afhængigt af pick-up koster den 6500-8500 kr.

Jeg har hørt den meget kortvarigt hos min lokale HIFI-pusher og har et positivt indtryk af den. Den har ligeledes fået meget positiv omtale "rundt omkring".

Jeg ved ikke, om der er andre der kan supplere med lidt mere indgående kendskab til denne model?

A127
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 November 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 Februar 2012 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

Trådstarter ville ha input til en ny pladespiller - ny fordi han har prøvet for meget  nyt-brugt. Diskussionen gik på at selv en ny er for ringe, bedre at købe noget der fundamentalt har kvalitet og substans, brugt som nyt.

@Boy, tak for dine  meget velargumenterede og oplysende indlæg. Også du har et af de nye 1-værelses tårne ser jeg - hvorfor ikke få nogle ordentlige højttalere, til mindre penge, hvor du kan høre hele musikken - 14" bass plus 14" slave samt 3 vejs, istedet for 6" 2-vejs der alligevel ikke kan ret meget - typisk pris  5 - 8.000 kr:

Til sammenligning en typisk 1-værelses HT, 2-vejs. Den røde pil for at finde den på billedet. Var egentlig ret overrakset, havde udfra fabrikantens billede forventet den ca dobbelte størrelse. Ingen kan naturlivis forvente at høre noget fornuftigt Hi-Fi på HT af denne størrelse, uanset fabrikat - selv JBL. Alt over en MP3 afspiller vil i denne forbindelse være overkill.

Alt er relativt.
Til top Vis A127's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af A127

A127
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 13 Februar 2012 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

Kan anbefales, inden man tonser ud og køber - check markedet for hvad der kan fås fra dengang Hi-Fi var på toppen. Bedre lyd, bedre pris, bedre alt, et køb for livet.

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Sendt: 13 Februar 2012 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

15" slave.

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10

A127
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 13 Februar 2012 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

15" slave, jo det kan jeg godt se nu   ,  var engang i markedet for et par 220 som supplement til L100A, til et surround, men er pt i lidt varmere og lidt trængere lokaliter. Men mener der er en model med kandtophæng i pap og "tjære" der holder næsten evigt - de med gummiophæng har det med at smuldre.Utroligt hvad man kan få for små penge. L100 Century / L100A / 43xx har en passende størrelse - JBL L25 som jeg havde for nu godt 35 år siden var også rigtig gode, men diskanten gik for let.

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Februar 2012 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

Jajaja, men jeg mente at slaven er 15" og ikke 14"  

carsten

A127
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 13 Februar 2012 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

Jo jo altid hvid bass ( 14" ), slaven er 15", var det ikke det jeg mente 

A127
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 13 Februar 2012 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

L100A med hvid 12" bass: Købt i dba for 3.000 kr. sættet. ( Rødt logo L100A, sort logo L100 Century ). L100A var den sidste, med forbedret delefilter. Laid Back´s plader er indspillet med L100A, Sunshine Regga, Baker Man osv. Laid Back´s studie ( oma ) bruger stadig L100A.

j_mil
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2009
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 14 Februar 2012 kl. 00:22 | IP-adresse registreret  

At L100 var meget brugt i studier er ikke ensbetydende med de lyder korrekt, mere at de var overalt så producerne der rejste fra studie til
studie havde den samme reference,der var også næsten også altid et sæt Auratone som lød af h.t. som hifihøjtaler. Jeg foretrækker til en-
hver tid mere moderne højtalerkonstruktioner som er istand til at give noget rumligt perspektiv og rent faktisk kan spille dybbas når det
er tilstede. (Og ja jeg har en del vintage hifiudstyr stående at sammenligne med)
Til top Vis j_mil's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af j_mil

A127
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 14 Februar 2012 kl. 00:46 | IP-adresse registreret  

j_mil skrev:
At L100 var meget brugt i studier er ikke ensbetydende med de lyder korrekt, mere at de var overalt så producerne der rejste fra studie til
studie havde den samme reference,der var også næsten også altid et sæt Auratone som lød af h.t. som hifihøjtaler. Jeg foretrækker til en-
hver tid mere moderne højtalerkonstruktioner som er istand til at give noget rumligt perspektiv og rent faktisk kan spille dybbas når det
er tilstede. (Og ja jeg har en del vintage hifiudstyr stående at sammenligne med)

Nej naturligvis ikke - selvom denne serie blev kåret som årtiets HT dengang. Men ikke desto mindre anvendte de fleste studier L100/L100A/34XX - dvs rigtig mange af dine plader er mixet med en sådan HT. Forstår du hvad det betyder ?

Sammenlignes med dagens 1-værelses HT er diskussionen som at sammenligne en sæbekasse bil med en Porche - det giver ingen mening.

Ikke fordi denne serie HT ( eller JBL ) er/var verdens navle - der blev lavet mange gode HT dengang, men JBL står som den professionelle HT der også havde modeller til konsumer og som den fabrikant der mest har præget HT markedet i tiderne. Står man i 2012 og skal købe til vinyl, mener jeg det er oplagt at se på ikonerne fra dengang - Marantz, Technics, Sansui, Luxman, Pioneer, JBL, plus en række andre for ikke at støde nogen. Se på toppen af poppen dengang.

JBL´s HT have dengang meget høj virkningsgrad, kva man ville ind i de mindre biografer hvor forstærkerne var "underperforming", dvs man udviklede HT der kunne drives af små forstærkere, høj virkningsgrad. Men søg på nettet vedr da Hi-Fi var på toppen, og en ny verden åbnes. Guld kan opsamles på dba og loppemarkeder til en klatskilling.

Din sidste bemærkning om "dybbas" - jo jeg har også hørt svada og sælgerhistorier fra fabrikanter og deres sælgere om computer-beregnet kabinetter etc, 6" bass HT der på magisk vis ophæver fysiske love - men jeg kan garantere naboerne véd om du kan levere "dybbass"

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Februar 2012 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

Hammerhans.

Nu har du chancen for at erhverve dig en virkelig god pladespiller. Der er to stk. SL1100 til salg i den blå for 6.000-kr. Den ene med SME arm, og den anden med original arm. Hvis du køber dem og sælger den med den originale arm, har du gjort en rigtig god handel, og samtidig fået en pladespiller der bliver svært at overgå til til de penge.  

carsten

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Februar 2012 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

A127.

Lad nu være med at blande højttalere ind i denne tråd, folk bliver bare p***e sure  

carsten

MSG1979
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2007
Lokalitet: Fyn
Sendt: 14 Februar 2012 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

Er de de her SL1200 der skulle være oppe i 1000euro?

http://www.ebay.de/itm/Technics-SL-1200-1210-MK2-Turntable-/ 330684198583?
pt=Plattenspieler&hash=item4cfe506eb7#ht_750wt_932

http://www.ebay.de/itm/Technics-SL-1200-MK2-MKII-Turntable-P lattenspieler-/130645917491?
pt=Plattenspieler&hash=item1e6b1a7f33#ht_3675wt_1164
Til top Vis MSG1979's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MSG1979

A127
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 14 Februar 2012 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

MSG1979 skrev:
Er de de her SL1200 der skulle være oppe i 1000euro?

http://www.ebay.de/itm/Technics-SL-1200-1210-MK2-Turntable-/ 330684198583?
pt=Plattenspieler&hash=item4cfe506eb7#ht_750wt_932

http://www.ebay.de/itm/Technics-SL-1200-MK2-MKII-Turntable-P lattenspieler-/130645917491?
pt=Plattenspieler&hash=item1e6b1a7f33#ht_3675wt_1164

Ja, og ovenikøbet velholdte så vidt jeg kan se. Man kunne være heldig at det er en privat der vil lege DJ. Generelt undgå de der er brugt professionelt, smidt ind og ud af en bil dagligt. Har man lidt tålmodighed kan en god-som-ny findes for under 2.000. DJ Concord PU udskiftes til en Hi-Fi type, som eksempelvis AT-120E som er glimrende til prisen.

@Carsten - en vigtig pointe om det man påtænker er overkill, og udfra hvilken reference der tales - hvad er "godt" afhænger fuldt ud af hvilken reference man bruger. Mine indlæg var for at pointere forskellen i reference.

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Februar 2012 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

A127.

Den sidste sætning forstod jeg ikke, kunne du uddybe.  

carsten

Marskal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2010
Sendt: 14 Februar 2012 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

a127 mine "1 værelses HT"er et bevidst valg baseret på mine lyd præferencer og det musik jeg hører. Jeg ville aldrig finde dine højttalere og deres lyd tiltalende da jeg har andre præferencer end dig.

Der kan vist ikke være så meget mere at snakke om Dit korstog er desuden ved at udfolde sig lidt off topic.
Til top Vis Marskal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Marskal

Medlyd
Branchemedlem
Branchemedlem

Medlyd

Bruger siden: 26 August 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 15 Februar 2012 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg tror nu heller ikke, at der kommer megen dybbas ud af de der JBL`er. Der kommer sikkert meget bas, men dyb hmm...
   faktisk tror jeg at der kommer dybere bas ud af Pro Ac`erne.   

Fiat Ritmo blev kåret som årets bil, da den for nu mere end 20 år siden kom frem, uden at jeg af den grund er fristet til, at
bytte min nye bil ud med en Ritmo.

Jeg ser intet "reference" i det anlæg A127 er i besiddelse af, jeg ser en mere end 30 år gammel transistorforstærker, et par
gamle højttalere og en diskotekspladespiller og fred med det, men hvordan Porsche får sneget sig ind i historien forstår jeg
ikke javascript:AddSmileyIcon('')

Til top Vis Medlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlyd

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Sendt: 15 Februar 2012 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

Hvad er der galt med reto Hifi, mene at noget at det beste HiFi der produceret er fra 80'ne
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes