| Forfatter |
|
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 15 Februar 2012 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
For at komme tilbage til spm. Så laver Thorens også nogle gode pladespillere idag. Denne koster mellem 4 og 5k og er en Thorens 295 mk 4.

Og den er ihvertfald pænere end både en Rega og en technics (alle modeller inkluderet for begge firmaer.)
Personligt ville jeg kræve minimum halvautomatisk drift, manuelle pladespillere er så ringe betjeningsmæssigt, at de ihvertfald her hos mig aldrig kan konkurrere med hverken min fine Denon DP 47f, eller min Denon 1450 CD afspiller. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 15 Februar 2012 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
hermann
Og denne her  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 15 Februar 2012 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Marskal Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 196
|
| Sendt: 15 Februar 2012 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Arrr CARS hvis der skal til at deles præmier ud for usmagelige indlæg vil jeg da mene at der er mere oplagte kandidater at nominere
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Februar 2012 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha, jeg skal ikke lægge mig ud med REGA folket, meeen, "gamle højttalere og diskotek pladespiller" den holder vist ikke helt i denne betydning, som det er skrevet.
carsten
|
| Til top |
|
| |
Major Tom Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 66
|
| Sendt: 15 Februar 2012 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
CARS10 skrev:
Medlyd skrev:
Hej Jeg tror nu heller ikke, at der kommer megen dybbas ud af de der JBL`er. Der
kommer sikkert meget bas, men dyb hmm... faktisk tror jeg at der kommer
dybere bas ud af Pro Ac`erne. Fiat Ritmo blev kåret som årets bil, da den for nu mere end 20 år siden kom frem, uden at jeg
af den grund er fristet til, at bytte min nye bil ud med en Ritmo. Jeg ser intet "reference" i det anlæg A127 er i besiddelse af,
jeg ser en mere end 30 år gammel transistorforstærker, et par gamle højttalere og en diskotekspladespiller og fred med det,
men hvordan Porsche får sneget sig ind i historien forstår jeg ikke javascript:AddSmileyIcon('smileys/smiley2.gif">') smileys/smiley2.gif"> |
|
|
Usmagligt indlæg, Hr.Branchemedlem.
carsten |
|
|
Hvor i består det usmagelige?
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Februar 2012 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Indlæget er nedladende over for grej, der har vist sine kvaliteter gennem årtier.
carsten
|
| Til top |
|
| |
Major Tom Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 66
|
| Sendt: 15 Februar 2012 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
CARS10 skrev:
Indlæget er nedladende over for grej, der har vist sine kvaliteter gennem årtier.
carsten |
|
|
Hmnn.. Vedkommende som får svar på tiltale har vist ikke vist sig mindre nedladende, så det er vel ok.
Eller der er måske forbud mod i dette forum at have en vis skepsis mod dogmatiske indlæg som mere eller mindre minder om
cut and paste fra de respektive firmaers salgsmateriale?
|
| Til top |
|
| |
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 16 Februar 2012 kl. 01:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
CARS10 skrev:
Medlyd skrev:
Hej
Jeg tror nu heller ikke, at der kommer megen dybbas ud af de der JBL`er. Der kommer sikkert meget bas, men dyb hmm...
faktisk tror jeg at der kommer dybere bas ud af Pro Ac`erne.
Fiat Ritmo blev kåret som årets bil, da den for nu mere end 20 år siden kom frem, uden at jeg af den grund er fristet til, at bytte min nye bil ud med en Ritmo.
Jeg ser intet "reference" i det anlæg A127 er i besiddelse af, jeg ser en mere end 30 år gammel transistorforstærker, et par gamle højttalere og en diskotekspladespiller og fred med det, men hvordan Porsche får sneget sig ind i historien forstår jeg ikke javascript:AddSmileyIcon(' ')
 |
|
|
Usmagligt indlæg, Hr.Branchemedlem.
carsten
|
|
|
Manden har da ret!
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 16 Februar 2012 kl. 08:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ret og ret ...............
Nu er 2 af tingene jo rent faktisk noget der har formået at "sætte en norm" - så at sige man ikke ser en reference i bemeldte stumper, er de klart en mening man har lov til at have, men den er lidt fejlplaceret.
Vi kan jo se om Rega pladespillere om føje år, har fået nær den samme status som kvalitet ? det må tiden vise __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
Fralle Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2010 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 30
|
| Sendt: 16 Februar 2012 kl. 09:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
CARS10 skrev:
|
Uha, jeg skal ikke lægge mig ud med REGA folket, meeen, "gamle højttalere og diskotek pladespiller" den holder vist ikke helt i denne betydning, som det er skrevet.
carsten
|
|
|
Og hvorfor er den slags udtalelser værre end at fable om "uduelige spånplader med "kinesermotorer" og "1 værelses højttalere", der jo slet ikke kan producere god lyd"?
Den der demagogiske fundamentalistisk prædikende tilgang til tingene er altså ikke synderligt klædeligt for dette forum. Hvor underholdende det end måtte være ;-)
Den her tråd er jo fuldstændig skredet af sporet Dog hatten af for Hermann, der forsøger at bringe et relevant indlæg. Og tænk sig.. han foreslår faktisk en NY (og ret flot) grammofon!!! Tænk sig, ligefrem at svare specifikt på trådstarters spørgsmål...
|
| Til top |
|
| |
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 16 Februar 2012 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
jan_stevns skrev:
|
Ret og ret ...............
Nu er 2 af tingene jo rent faktisk noget der har formået at "sætte en norm" - så at sige man ikke ser en reference i bemeldte stumper, er de klart en mening man har lov til at have, men den er lidt fejlplaceret.
Vi kan jo se om Rega pladespillere om føje år, har fået nær den samme status som kvalitet ? det må tiden vise
|
|
|
Jeg tror da der er blevet solgt ligeså meger rega, i dk, som jbl de senere år.
|
| Til top |
|
| |
Medlyd Branchemedlem

Medlyd
Bruger siden: 26 August 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 683
|
| Sendt: 16 Februar 2012 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Det er rigtigt, man bør ikke skrive som jeg gjorde, men troede oprigtigt, at det var jargon`en. Vi kan da godt tage den helt fra
bunden og lidt mere teknisk korrekt, men det er nok heller ikke det trådstarter efterspørger, så....
Kære trådstarter, en god idè ville være, at besøge de forretninger der har pladespillere stående til demo. Se på dem, hør på
dem og tag så din egen beslutning. Alle har deres kæpheste og nogle rider dem, så det ryger, derfor, da det er dig selv der skal
leve med beslutningen, må du ud på stepperne medbringende dine ører.
__________________ Venligst
Bent Sejbæk
"musik er sjovere..."
|
| Til top |
|
| |
A127 Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 November 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 716
|
| Sendt: 17 Februar 2012 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlyd skrev:
Hej
Det er rigtigt, man bør ikke skrive som jeg gjorde, men troede oprigtigt, at det var jargon`en. Vi kan da godt tage den helt fra
bunden og lidt mere teknisk korrekt, men det er nok heller ikke det trådstarter efterspørger, så....
Kære trådstarter, en god idè ville være, at besøge de forretninger der har pladespillere stående til demo. Se på dem, hør på
dem og tag så din egen beslutning. Alle har deres kæpheste og nogle rider dem, så det ryger, derfor, da det er dig selv der skal
leve med beslutningen, må du ud på stepperne medbringende dine ører.
|
|
|
Jo, fornuftigt at besøge butikker, men også at tænke lidt selv. Det afhænger helt af hvad man søger; et husalter, brugskunst, er selve spillen en hobby, har man en gammel forkærlighed for noget bestemt - hvis ikke, og musikken og vinylen er det der prioroteres, er der ikke så meget pjat og pjank.
|
| Til top |
|
| |
Medlyd Branchemedlem

Medlyd
Bruger siden: 26 August 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 683
|
| Sendt: 17 Februar 2012 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Forhåbenlig tænker trådstarter selvom han går ind i en butik, forhåbenlig ved han, hvad han søger og forhåbenlig vælger han
det rigtige...
__________________ Venligst
Bent Sejbæk
"musik er sjovere..."
|
| Til top |
|
| |
A127 Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 November 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 716
|
| Sendt: 05 Marts 2012 kl. 00:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlyd skrev:
Hej
Forhåbenlig tænker trådstarter selvom han går ind i en butik, forhåbenlig ved han, hvad han søger og forhåbenlig vælger han
det rigtige... |
|
|
Nej - normalt når man vil begynde med vinyl, er første step ikke at gå ind i en butik og høre på salgsgas - men at checke om ens anlæg er parat til vinyl. Alle disse "ekspertindlæg" er primært fra brugere uden opsætning til at drage fordel af vinyl, de kunne ligesågodt tilslutte deres MP3 spille. Første step er at opstille nogle passende "refence" HT, eksempelvis køb ( eller lån ) et par L100 Century i dba og sammenlign med det man har, kan man ikke høre forskel, fint fortsæt, kan man, er første punkt at få nogle ordentlige HT, inden man overhovedet spekulerer på vinyl eller PU til 3.000. Penge til et par ordentlige HT kan vise sig at være bedre givet ud end vinyl. ( Disse L100 kan derefter sælges for det man selv gav for dem, eller man vælger at beholde dem ).
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Marts 2012 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad endte det med Hammerhans.
carsten
|
| Til top |
|
| |
MSG1979 Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 646
|
| Sendt: 31 Marts 2012 kl. 01:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Endnu en pinlig tråd fra folk fra hifi4all, som straks flytter sig fra emnet og ender i en diskussion mellem folk der har sit
favoritgrej og ikke kan se hvorfor andet grej ikke også skulle kunne være godt.
Kan sq godt forstå han længe har trukket sig. Det er der vist ikke noget at sige til. 6 sider med ævl og bævl med enkelte
sporadiske indlæg som er brugbare i forhold til emnet...Intet under at manden på 2 år kun har 11 indlæg, hvis det her er
hans erfaring med brug af forummet...
Ja hak I bare på mig, men jesus mand.. Tag jer dog sammen...!
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6422
|
| Sendt: 31 Marts 2012 kl. 09:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
MSG1979  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |