| Forfatter |
|
Flemming Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1283
|
| Sendt: 25 Januar 2012 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
gasolin skrev:
B&W har aldrig lavet så vidt jeg ved højtaler med 15" bas kun subwoofer med 15" basHer en klasikker fra
B&W som fik 13 da den blev testet i hifi & elektronik for ca 20 år side (mindes den have en meget lav impedans ved et smal
område og at basse var voldsom fremhævet mums, ca 6 db under 100-
150hz)http://www.stereophile.com/floorloudspeakers/506/index .html
|
|
|
Nå, men de kalder den 801 Nautilus m. 15"
Aaargh så lige at de var fundet __________________ Rør med følelse og horn i panden :-)
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
| Sendt: 25 Januar 2012 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
CPH-R skrev:
|
Nu ved jeg at du specifikt vil høre om B&W og JBL..!?
Men jeg tillader mig at komme med et alternativ, som jeg syntes du bør høre, før du beslutter dig..!
Og det er Zingali Client name. jeg har selv prøvet af få gang i det, for år tilbage. Men desværre syntes jeg at reklamens magt (også indenfor high-end) stor.
De står hos AV-Centrum i Farum, og hver gang jeg kommer forbi..! bliver jeg kun bekræftet i at den gode Zingali, kan noget med lyd som ingen andre.
Jeg siger ikke at du vil kunne lide dem, men syntes du bør køre forbi og lægge deres spillemåde i baghovedet, når du sammenliner med B&W og JBL.
Og før nogen bider hovedet af mig (og mit reklame fremstød) vil jeg sige at jeg intet har med AV-Centrum eller Zingali salg at gøre, men syntes helt fra hjertet at det er blandt de 3 bedste højttaler jeg har hørt i mit liv i branchen.

Peter
|
|
|
åhhh ja dem havde jeg helt glemt, så ku du jo passende høre dem og de k2 9500 samme sted, var jo også ved av centrum jeg havde set dem to typer.....
vh velkommen
|
| Til top |
|
| |
Apexx512 Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 303
|
|
|
|
gasolin skrev:
Trådopretter køb nogen vintage jbl og så måske nogen Mcintosh forstærker lyder altså bare p***e godt i
videoerne også selv om jeg ikke har noget high end musik anlæg.
|
|
|
Jeg synes macintosh er underpowered.
|
| Til top |
|
| |
Puristen Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2011 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 5
|
|
|
|
Okay - jeg må bakke CPH-R op i det med Zingali´erne hos AV- Centrum. De er f...me også musikalske- ja de kan vel næsten være afhængighedsskabende
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2683
|
| Sendt: 25 Januar 2012 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
velkommen skrev:
Apexx512 skrev:
velkommen
Du kunne altså ikke lide dem overhovedet?
Hvordan var lyden da?? |
|
|
jo jeg er endda ret vild med jbl, men bryder mig ikke så meget om deres nyere basser og drivere, jeg er mere vild med deres ældre ting, hvor de brugte alnico magneter....... kører selv med en del ældre jbl driver og diskanter......
men efter min mening så var den lidt ældre k2 9500 med to 14" le1400h og 2451 driver meget bedre end de nye k2, der står sådan et sæt ved jjteknik i farum tror jeg det ligger til 68000 er det sat ned i fornylig......i sort pianolak......prøv at lyt på dem.
vh velkommen |
|
|
alnico magnter, hold da kæft de store, de fylder jo mere end 2x 50" fladskærme(hvis man ser bort fra dybden) http://www.youtube.com/watch?v=9BiSu0LDH04&feature=relat ed
|
| Til top |
|
| |
Apexx512 Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2012 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
danniair23 skrev:
Hey jeg har selv en 800 Diomond bio og det spiller MAX :) Men jeg har hørt den nye dali der kommer
skulle være helt suveren også.
|
|
|
Jeg har et mindre tillidproblem med dali. Hvis man ser på deres fabrikker er de ikke i klasse med B&W, jeg har også hørt om
dali der bogstaveligt talt er gået fra hinanden pga. sollys m.m.
|
| Til top |
|
| |
eag1 Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 August 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 25 Januar 2012 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er problemet vel sådan set løst.
Et billede af JBL på din pc-skærm og så musik ud af dine pc-højttalere.
Når du så fortryder dine JBL finder du bare et billede af B&W højttalerne, så køre musikken igen.
Der kan forekomme sarkasme i ovenstående indlæg :-)
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2012 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Apexx512 skrev:
gasolin skrev:
Trådopretter køb nogen vintage jbl og så måske nogen Mcintosh forstærker lyder altså bare p***e godt i
|
|
|
Jeg synes macintosh er underpowered. |
|
|
Lydmæssigt eller effekt mæssigt med med en følsomhed på ca 90 db (jbl k2 9900 ca 93 db) er 200watt pr kanal rigeligt
|
| Til top |
|
| |
danniair23 Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 193
|
| Sendt: 25 Januar 2012 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Apexx512 skrev:
danniair23 skrev:
Hey jeg har selv en 800 Diomond bio og det spiller MAX :) Men jeg har hørt den nye dali der kommer
skulle være helt suveren også.
|
|
|
Jeg har et mindre tillidproblem med dali. Hvis man ser på deres fabrikker er de ikke i klasse med B&W, jeg har også hørt om
dali der bogstaveligt talt er gået fra hinanden pga. sollys m.m. |
|
|
Okay lyder vildt :) Men mine 802 diomond lyder rigtig godt i stereo også __________________ Jeg kan ikke engang lide og se film!
|
| Til top |
|
| |
Apexx512 Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2012 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
gasolin skrev:
Apexx512 skrev:
gasolin skrev:
Trådopretter køb nogen vintage jbl og så måske nogen Mcintosh forstærker lyder altså
bare p***e godt i
|
|
|
|
|
Lydmæssigt eller effekt mæssigt med med en følsomhed på ca 90 db (jbl k2
9900 ca 93 db) er 200watt pr kanal rigeligt |
|
|
Jeg hørte den store integrerede i ktradio fornyeligt, og den var meget underpowered, jeg har også læst det samme på nettet.
Vil heller ikke punge ud med det helt store til forstærkeren i første omgang...
|
| Til top |
|
| |
Apexx512 Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2012 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man får meget hurtigt kyndige svar herinde. Det virker lidt som om valget mellem 800D og KS 9900 er en no-brainer, med
forbehold for prisen selvfølgelig. K2 9900 bliver vel mit valg så.
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2012 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
KEF moun lig mærke til i vidoen(ingen musik i videoen) de bruger også mcintosh forstærker
http://www.youtube.com/watch?v=8yGC3XK0ksI
Med lyd men desværre ikke så godt optaget, der kan man se at de er fra 2007 så mon ikke de kan fås brugt selv om der kun findes 100 sæt i verden
http://www.youtube.com/watch?v=KjxEwtuBmAI&feature=relat ed
|
| Til top |
|
| |
Apexx512 Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2012 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
gasolin skrev:
KEF moun lig mærke til i vidoen(ingen musik i videoen) de bruger også mcintosh forstærker
http://www.youtube.com/watch?v=8yGC3XK0ksIMed lyd men desværre ikke så godt optaget, der kan man se at de er fra 2007
så mon ikke de kan fås brugt selv om der kun findes 100 sæt i verden http://www.youtube.com/watch?
v=KjxEwtuBmAI&feature=relat ed |
|
|
Jeg kan nok ikke finde budget til det, specielt heller ikke når man kigger på hvad der skal trække dem.
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2012 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Apexx512 skrev:
gasolin skrev:
Apexx512 skrev:
gasolin skrev:
Trådopretter køb nogen vintage jbl og så måske nogen Mcintosh forstærker lyder altså
bare p***e godt i
|
|
|
|
|
|
|
Jeg hørte den store integrerede i ktradio fornyeligt, og den var meget underpowered, jeg har også læst det samme på nettet.
Vil heller ikke punge ud med det helt store til forstærkeren i første omgang... |
|
|
Du kan ikke forvente at købe højtaler til f.eks 80.000 kr pr stk eller sæt og så nøjes med mindre end sådan en fætter http://www.tapeconnection.dk/Hifi.aspx?id_category=2&pro duct_number=3302416 ...........er der effekt nok fra forstærkeren ;-)
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
| Sendt: 25 Januar 2012 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
gasolin skrev:
velkommen skrev:
Apexx512 skrev:
velkommen
Du kunne altså ikke lide dem overhovedet?
Hvordan var lyden da?? |
|
|
jo jeg er endda ret vild med jbl, men bryder mig ikke så meget om deres nyere basser og drivere, jeg er mere vild med deres ældre ting, hvor de brugte alnico magneter....... kører selv med en del ældre jbl driver og diskanter......
men efter min mening så var den lidt ældre k2 9500 med to 14" le1400h og 2451 driver meget bedre end de nye k2, der står sådan et sæt ved jjteknik i farum tror jeg det ligger til 68000 er det sat ned i fornylig......i sort pianolak......prøv at lyt på dem.
vh velkommen
|
|
|
alnico magnter, hold da kæft de store, de fylder jo mere end 2x 50" fladskærme(hvis man ser bort fra dybden) http://www.youtube.com/watch?v=9BiSu0LDH04&feature=relat ed
|
|
|
ja men de rykker!!!!!!!
vh velkommen
|
| Til top |
|
| |
Digital_Thor Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1689
|
| Sendt: 25 Januar 2012 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Problemet" med B&W 801D, den med 15". Er at den er delt ved 350hz. Og det sætter sine krav til forstærkeren. Der skal noget saft til
at sparke en 15" afsted. i hvert fald det som jeg har læst flere steder i seriøse anmeldelser. Giver du den til gengæld en meget
strømstærk forstærker. Så skulle det virke ganske fint. Man skal bare lige ha' det med i baghovedet, når man kigger på denne model.
Der er også ktradio.dk på vesterbrogade. De har da nogle ganske fine muligheder i den prisklasse du kigger på. Du kan jo finde
meget forskelligt. Hvad med en fuldt aktiv HT, fra f.eks meridian:
http://ktradio.dk/product_detail.asp?id=2788
Meridian var vist de første til at lave fuldt aktive højttalere tilbage i 1992. Og de skulle vist gør det ganske udemærket.
Og du spare effekttrin - det er jo indbygget.
De har vist også modeller med indbygget pre-amp. ligesom f.eks Beolab 5. Så du kun behøver f.eks en Touch, Sonos eller lignende. o
så er du kørende.
Med dit valg af højttalere... så gætter jeg på at du ikke er den store rør-mand. Så hvad med Room-perfect, eller andre aktive
løsninger, hvor du kan tilpasse anlægget til rummet?? Det løser mange problemer i de fleste lytterum.
Er selv blevet voldsomt glad for denne her:
http://groundsound.com/dcn28.php
Med de penge du er villig til at lægge ud. Der kan du nå langt. Men en kæde er altså ikke stærkere end det svageste led
|
| Til top |
|
| |
Morell Forum Bruger

Tidl. Neon^
Bruger siden: 28 Februar 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 25 Januar 2012 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syntes det ville være utroligt relevant at vide hvad grej de kommer til at skulle spille med?
Jeg har personligt haft super fede erfaringer med både JBL K2´erne og B&W`erne. Men det kommer jo 100% an på hva
"sound" du er til. Der er kun én ting at gøre, og det er ud og høre grejerne, gerne med flere forskellige forstærkere og kilder
på hver.
__________________ Livet er som en barneskjorte - kort og beskidt
|
| Til top |
|
| |
Apexx512 Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2012 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
gasolin skrev:
Apexx512 skrev:
gasolin skrev:
Apexx512 skrev:
gasolin skrev:
Trådopretter køb nogen vintage jbl og så måske nogen Mcintosh forstærker lyder
altså
bare p***e godt i
|
|
|
|
|
|
|
Jeg hørte den store integrerede i ktradio fornyeligt, og den var meget underpowered, jeg har også læst det samme på
nettet.
Vil heller ikke punge ud med det helt store til forstærkeren i første omgang... |
|
|
Du kan ikke forvente at købe højtaler
til f.eks 80.000 kr pr stk eller sæt og så nøjes med mindre end sådan en fætter http://www.tapeconnection.dk/Hifi.aspx?
id_category=2&pro duct_number=3302416 ...........er der effekt nok fra forstærkeren ;-) |
|
|
Du linker til en side med integrede forstærkere til 10-20k..hvad mener du med mindre end sådan en fætter?
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2012 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Apexx512 skrev:
gasolin skrev:
Apexx512 skrev:
gasolin skrev:
Apexx512 skrev:
gasolin skrev:
Trådopretter køb nogen vintage jbl og så måske nogen Mcintosh forstærker lyder
altså
bare p***e godt i
|
|
|
|
|
|
|
Jeg hørte den store integrerede i ktradio fornyeligt, og den var meget underpowered, jeg har også læst det samme på
nettet.
|
|
Du kan ikke forvente at købe højtaler
til f.eks 80.000 kr pr stk eller sæt og så nøjes med mindre end sådan en fætter http://www.tapeconnection.dk/Hifi.aspx?
id_category=2&pro duct_number=3302416 ...........er der effekt nok fra forstærkeren ;-) |
|
|
Du linker til en side med integrede forstærkere til 10-20k..hvad mener du med mindre end sådan en fætter? |
|
|
Her er det rigtige link http://www.tapeconnection.dk/Hifi.aspx?id_category=2&pro %20duct_number=3302416&product_number=3302416
|
| Til top |
|
| |
Apexx512 Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2012 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Digital_Thor skrev:
"Problemet" med B&W 801D, den med 15". Er at den er delt ved 350hz. Og det sætter sine krav til
forstærkeren. Der skal noget saft til
at sparke en 15" afsted. i hvert fald det som jeg har læst flere steder i seriøse anmeldelser. Giver du den til gengæld en
meget
strømstærk forstærker. Så skulle det virke ganske fint. Man skal bare lige ha' det med i baghovedet, når man kigger på
denne model.
Der er også ktradio.dk på vesterbrogade. De har da nogle ganske fine muligheder i den prisklasse du kigger på. Du kan jo
finde
meget forskelligt. Hvad med en fuldt aktiv HT, fra f.eks meridian:
http://ktradio.dk/product_detail.asp?id=2788
Meridian var vist de første til at lave fuldt aktive højttalere tilbage i 1992. Og de skulle vist gør det ganske udemærket.
Og du spare effekttrin - det er jo indbygget.
De har vist også modeller med indbygget pre-amp. ligesom f.eks Beolab 5. Så du kun behøver f.eks en Touch, Sonos eller
lignende. o
så er du kørende.
Med dit valg af højttalere... så gætter jeg på at du ikke er den store rør-mand. Så hvad med Room-perfect, eller andre
aktive
løsninger, hvor du kan tilpasse anlægget til rummet?? Det løser mange problemer i de fleste lytterum.
Er selv blevet voldsomt glad for denne her:
http://groundsound.com/dcn28.php
Med de penge du er villig til at lægge ud. Der kan du nå langt. Men en kæde er altså ikke stærkere end det svageste led
|
|
|
De meridian så jeg på tilbud til ½ pris, nedsat fra 100k/sæt. Ved ikke lige om det var dem, men det er nu ikke lige det jeg
efterspørger i topic.
|
| Til top |
|
| |