| Forfatter |
|
2Bak Forum Bruger

Bruger siden: 16 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 21 April 2004 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sven Palvig skrev:
|
Jeg har aldrig oplevet et købeanlæg der kan komme op på mit eget, Duens eller Modifixex`s med hensyn til forståelse af hvad der sker, specielt hvis der er flere der spiller end tre musiker.
Lindolien gør meget for at høre, hvad der sker med efterklangen. F.eks. High Fidelitys Reference plade nr. 19 med Skare Katedral Kor, hvor der er en pauke i højre side. At lytte til den, før og efter påsmøring af lindolie, er forbløffende. Før jeg modificerede klingede lyden næsten bare ud, men nu kommer lydrefleksionerne meget tydeligere frem. Man hører at nu rammer lyden taget, bagvæggen osv.
Det er så nemt at være hånlig, men prøver man selv, nej. Man ved at det ikke kan være rigtigt!
|
|
|
Nu ved jeg ikke, hvem du mener, der er hånlig. Det var i hvert fald ikke meningen, hvis du refererer til mine indlæg i tråden. Blot lidt trækken på smilebåndet ;-) Men jeg er da nysgerrig, og kunne godt tænke mig at få at vide, hvilke komponenters chassis'er det er, der skal smøres med linolie? Er det både forstærker og cd/dvd-afspiller, der skal smøres, eller er det kun den sidste, der skal have turen, for at give dette løft? Og kan vi andre med halvdårlige anlæg og højttalere overhovedet høre nogen forskel bagefter?
Jeg har i øvrigt hørt Modifix' anlæg (dog ikke på det seneste), og ingen tvivl om, at vi her har en mand, som har viljen til at nå den "autentiske lyd". Kompromisløse personer kan findes overalt, også indenfor DIY. Jeg er bare ikke én af dem. Nogle kan blive ved i det uendelige med at finde løsninger på at løse producenternes fejl. Andre, fx mig selv, giver op og stiller sig tilfredse, når de har udført 10% på gør-det-selv-skalaen. Man stopper af flere grunde. Det kan være økonomiske, eller fordi man simpelthen ikke har teknisk indsigt nok til at gå videre...eller fordi man mangler den der kompromisløshed ;-)
mvh Jan
|
| Til top |
|
| |
Sven Palvig Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 805
|
| Sendt: 22 April 2004 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå det var et for stærkt udtryk i farten.
Mine erfaringer med lindolie er gode som bekendt. Jeg er selv startet i det små, og har så prøvet mere og mere.
På www.herlevhifiklub.dk har jeg skrevet meget kort om lindoliens lyksaligheder.
Gå ind under artikler.
Gå ind under klubbladet 1997 - 2003
Se efter formanden skriver om lindolie.
Tidligere har det været omtalt mere grundigt på modifikationer i en gamel tråd på www.hifisentralen.com
Lindolien mindsker påvirkninger fra plastik, jern og aluminium. Tre materialer der ikke er de bedste til hi-fi. __________________ Mvh. Sven
|
| Til top |
|
| |
Peter-AR Udelukket fra forum

Branche medlem
Bruger siden: 08 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 358
|
| Sendt: 22 April 2004 kl. 07:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sven Palvig skrev:
Lindolien mindsker påvirkninger fra plastik, jern og aluminium. Tre materialer der ikke er de bedste til hi-fi.
Og årsagen er at lindolie tiltrækker fugt, hvorfor statisk elektrisitet reduceres kraftigt, men samtidig ødelægger fugten de elektroniske komponenter. Ligeledes kan man nemt lave en værre fedteri med lindolie.
Ja, der findes alternativer til lindolie, med samme virkninger, men som ikke ødelægger komponenterne med fugt.
| Til top |
|
| |
waal Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 559
|
| Sendt: 22 April 2004 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter-AR skrev:
Sven Palvig skrev: Lindolien mindsker påvirkninger fra plastik, jern og aluminium. Tre materialer der ikke er de bedste til hi-fi.
Og årsagen er at lindolie tiltrækker fugt, hvorfor statisk elektrisitet reduceres kraftigt, men samtidig ødelægger fugten de elektroniske komponenter. Ligeledes kan man nemt lave en værre fedteri med lindolie.
Ja, der findes alternativer til lindolie, med samme virkninger, men som ikke ødelægger komponenterne med fugt. _________________ Med venlig hilsen, Peter |
|
|
Linolie tiltrækker IKKE fugt
Hvilke alternativer tænker du på ?
Waal
|
| Til top |
|
| |
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
| Sendt: 22 April 2004 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej man bruger nok ikke linolie som træbeskyttelse,hvis det tiltrækker
fugt .
MVH
|
| Til top |
|
| |
Peter-AR Udelukket fra forum

Branche medlem
Bruger siden: 08 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 358
|
| Sendt: 22 April 2004 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo, linolie tiltrækker faktisk fugt.
Ligeledes ødelægger syren komponenterne
|
| Til top |
|
| |
waal Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 559
|
| Sendt: 22 April 2004 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter-AR skrev:
Jo, linolie tiltrækker faktisk fugt. Ligeledes ødelægger syren komponenterne  |
|
|
Og jeg er halvfætter til kronprinsen
Hr. Røverbaron de Waal
|
| Til top |
|
| |
Duelund Lukket konto

Bruger siden: 04 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1057
|
| Sendt: 23 April 2004 kl. 04:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter-AR skrev:
|
|
Linolsyre og linolensyre er ikke så stærke, at de betyder noget. Det er fedtsyrer, og ved iltning mister de syreegenskaben.
Waals forklaring mht. fugttiltrækning er nok mere korrekt. Er der tørt inde ved metallet, så er der åbent for fugt.
mvh Steen Duelund
|
| Til top |
|
| |
Peter Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 621
|
| Sendt: 23 April 2004 kl. 06:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Duelund skrev:
Peter-AR skrev:
|
|
Linolsyre og linolensyre er ikke så stærke, at de betyder noget. Det er fedtsyrer, og ved iltning mister de syreegenskaben.
Waals forklaring mht. fugttiltrækning er nok mere korrekt. Er der tørt inde ved metallet, så er der åbent for fugt.
mvh Steen Duelund
|
|
|
ok hjemme side hr. Duelund.
især er jeg glad for Disney fonten. Den siger det hele 
|
| Til top |
|
| |