Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 09:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Høj frekvens i højtalerne?! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Denims
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 Januar 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 28 Januar 2012 kl. 16:20 | IP-adresse registreret  

Hjælp hjælp hjælp !!!

Jeg har lige købt et sæt Matin Logan Spire i Kt-radio på Vesterbrogade.

Da jeg kommer hjem med dem, konstaterer jeg hurtigt at der er en vedvarende høj-frekvent tone i højtalerne.

Jeg har forsøgt at slukke alt andet end forstærkeren i mit rack, så eventuelt støj fra andre produkter er elimineret.

Det skal også siges at det er nr 2 forstærker i rækken jeg forsøger mig med, med præcis det samme resultat.

Jeg har også sørget for at der ikke er andre produkter der er sat til gruppen, igen uden held.

I kt mener de at de måske kan være mit strøm der er noget galt med. Er der nogen der har erfaring med dette, eller har et

bud på hvad det kan være? Jeg har lyst til at ligge mig på gulvet og græde, jeg kan slet ikke nyde mine nye højtalere, som

har kostet en rimelig sjat penge!!!!
Til top Vis Denims's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Denims

Robert GS
Branchemedlem
Branchemedlem
Ground Sound

Bruger siden: 15 Marts 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 28 Januar 2012 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

Hvilken forstærker?
Det lyder som noget selvsving i forstærker?
Kan den tåle den induktive belastning fra transformer / panel samt den lave impedans i den høje ende af frekvensområdet?

Mvh. Robert GS
Til top Vis Robert GS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Robert GS Besøg Robert GS's Websted

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Sendt: 28 Januar 2012 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

det er da et træls problem, jeg købte for ca 3 år siden en audio analouge pre amp, og den hylede vildt tit når jeg tændte op for systemmet, faktisk ret ofte.....så pludselig her i dec blev den en 8-10 db svagere i højre kanal....så måtte den ind til rep.

der blev så skiftet samlige lytter, samt nogen chips men den måtte ind tre gange før alle fejl var væk, men så pludselig begyndte den igen med det hylen...men det lagde sig altid til ro efter en ca 40 sek.

så nu har jeg købt en ny pre og der er det væk, det har nu ikke været der endnu efter den 1/2 uge den har været koblet op.

så satte jeg bellini over på et andet anlæg, og her har det hylen ikke været........endnu!!!!! så man kunne fristes til at tro det er din opkobling mellem to apperater der er galt, ikke du gør noget galt, men at de ikke vil arbejde sammen......så kommer det hylen!!!!

det har jeg tiltro til det er her ved mig...det er et rigtig træls problem........

vh velkommen

Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen

Freak!
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 28 Januar 2012 kl. 16:54 | IP-adresse registreret  

Før du går splitter det hele ad for 10 gang skal du lige prøve at støvsuge panelerne. Det er meget vel et støvkorn der har sat sig fast og laver en lille kortslutning i panelet.

Stil støvsugeren på mindst muligt sug og kom igang:)

Prøv det, koster langt mindre end skift af pre;)

- Nordost
- Supra
Til top Vis Freak!'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Freak! Besøg Freak!'s Websted

Denims
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 Januar 2012 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

Den første forstærker jeg prøvede med, var min Naim Supernait. Jeg har efterfølgende lånt en Hegel H70, ingen forskel.

Der er sluttet en Naim Unitiserve til Supernaiten/Hegel. Men selvom jeg slukker alt på nær højtalerne og forstærkeren, står de

stadig og hyler selvom der ikke er signal på.

Der er ingen i KT eller hos Interceptor (Importøren) der har oplevet det før, så det er ret mærkeligt.

Jeg har også forsøgt at slutte det til med jordforbindelse og uden jordforbindelse.

Dk11706
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 Januar 2012 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

Hej,

Pænt surt, har du jord på alle de strømkabler du bruger, eller endnu bedre har du et netstøjsfilter du kan prøve at sætte imellem.

Til top Vis Dk11706's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dk11706

Denims
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 Januar 2012 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

Jeg har en Supra strømskinne med netstøjfilter.

Jeg har lige støvsuget panelerne, men kan faktisk ikke vurdere om det er forsvundet, eftersom den tone nu forfølger mig
overalt. Måske kan jeg i morgen høre om det har gjort en forskel.

Tak til jer alle fordi i gider at bruge jeres tid på det, det er pænt af jer.....

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Sendt: 28 Januar 2012 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

Det kunne da også være udefra kommende indstråling på dine elektrostater. Dette kunne påvirke elektronikken til at give denne højfrekvente lyd. Kabler kan ligge uheldigt og opsamle støj. Dine højttalere er jo i grunden en meget stor "kondensator".

Denims
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 Januar 2012 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:
Det kunne da også være udefra kommende indstråling på dine elektrostater. Dette kunne påvirke
elektronikken til at give denne højfrekvente lyd. Kabler kan ligge uheldigt og opsamle støj. Dine højttalere er jo i grunden en
meget stor "kondensator".

Jeg har tænkt tanken, og har adskilt kablerne mere ad for at se om det havde en effekt. Mine kabler okay skærmet, det er et
par Nordöst Magus.

Flemming
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2005
Sendt: 28 Januar 2012 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

Prøv lige at koble dine forstærkerer fra og kortslut højttaler terminalerne på Martin'erne. Som Allanowich nævner kan grejet i
elektrostaterne faktisk være skurk her!

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 29 Januar 2012 kl. 01:14 | IP-adresse registreret  

Denims skrev:
Hjælp hjælp hjælp !!!

Da jeg kommer hjem med dem, konstaterer jeg hurtigt at der er en vedvarende høj-frekvent tone i højtalerne.

Jeg har forsøgt at slukke alt andet end forstærkeren i mit rack, så eventuelt støj fra andre produkter er elimineret.

Det skal også siges at det er nr 2 forstærker i rækken jeg forsøger mig med, med præcis det samme resultat.

Jeg har også sørget for at der ikke er andre produkter der er sat til gruppen, igen uden held.

I kt mener de at de måske kan være mit strøm der er noget galt med. Er der nogen der har erfaring med dette, eller har et

bud på hvad det kan være? Jeg har lyst til at ligge mig på gulvet og græde, jeg kan slet ikke nyde mine nye højtalere, som

Jeg har aldrig hørt om et sådan problem med ML-højttalere.

Kommer støjen i begge højttalere?

Kommer støjen når der slet ikke er tilsluttet noget til højttalerne?

Er støjen konstant i styrke?

Er det hele tiden samme tone du hører?

Hvor kraftig er tonen?

At du har haft problemet med to forstærkere er mystisk. Faktisk så mystisk, at jeg tvivler på at det har noget med forstærkerne at gøre.

Kunne det tænkes, at du har et eller andet i nærheden der udstråler noget som påvirker højttalerne? (Selvom jeg aldrig har hørt om at det er sket på ML).

Kan du spille musik på højttalerne samtidig med, at støjen er til stede?

Er der kortsluttet noget på højttalerstikkene? Bøjler el.lign?

Lyttede du til højttalerne hos KT-Radio?

Har du snakket med KT-Radio om afhjælpning af problemet?

Jeg er dog overbevist om at du har gjort noget galt et sted. Det er sikkert helt banalt.

Mvh.
Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

highenden
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 November 2011
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 29 Januar 2012 kl. 01:23 | IP-adresse registreret  

Denims skrev:
Hjælp hjælp hjælp !!!

Har du f.eks tv, tv-tuner, video, satellitreceiver eller lignende sat til forstærkeren ?

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 29 Januar 2012 kl. 01:23 | IP-adresse registreret  

Freak! skrev:

Før du går splitter det hele ad for 10 gang skal du lige prøve at støvsuge panelerne. Det er meget vel et støvkorn der har sat sig fast og laver en lille kortslutning i panelet.

Stil støvsugeren på mindst muligt sug og kom igang:)

Prøv det, koster langt mindre end skift af pre;)

Brug kraftigt sug ved rengøring. Og gerne en industristøvsuger med lidt styrke.
Nej, det er ikke en spøg.

Mvh.
Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Denims
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 29 Januar 2012 kl. 10:11 | IP-adresse registreret  

Hej Alle.

Jeg støvsugede mine paneler igår. Jeg kan ikke helt konstatere om det er forsvundet, men det er ihvertfald reduceret.

Jeg har den her tone konstant hængende i ørerne, og har læst mig til at den kan blive hængende i adskillige dage efter.

Jeg har været udsat for denne tone i 10 dage, så det tager måske lidt tid før den forsvinder igen. Jeg har haft flere hjemme

for at lytte, men jeg har været den eneste der har kunnet høre den, den har en meget høj frekvens.

Jeg lyttede til højtalerne i KT, der bemærkede jeg ikke noget. Jeg skulle have dem hjem på et prøvelyt, så de blev ikke

pakket i original emballage, de blev leveret med tæpper over panelerne. Måske der har været noget skidt i tæpperne

som har sat sig i panelerne?

Det er fedt at man på kort tid kan få ekspert-hjælp, tak til jer alle. Jeg giver lige en status her i morgen om det er

forsvundet.

Go` søndag til alle :-)

Freak!
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2007
Sendt: 29 Januar 2012 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

Denims,

det undrer mig lidt at ingen du talte med gav dig "støvsuge rådet".

Jeg er nu på min fjerde elektrostat, alle fra ML, og de har alle i perioder haft højfrekvent støj der kunne afhjælpes af en støvsugning. Har sågar hørt om ML ejere der støvsuger hver uge.

Jeg vil næsten lægge hovedet på blokken hvis ikke dit problem er blevet løst af denne behandling.

PS: Husk begge sider af panelet:)

- Nordost
- Supra
Til top Vis Freak!'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Freak! Besøg Freak!'s Websted

Denims
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 06 Februar 2012 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

Jeg var nede i KT Radio og nævnte at i her på Hifi4all foreslog at jeg støvsugede panelerne. De undrede sig dog meget over
at de selv havde overset at foreslå dette, da de selvfølgelig kender til det fif.

Jeg har fået støvsuget mine højtalere. Jeg har opdaget at det er min Naim Supernait der er kilden til støjen. Jeg har nu
sluttet et sæt B&W m1, med et helt tredje sæt kabler til min Supernait, og det er samme historie, der en meget høj frekvent
tone i højtalerne. Jeg har forsøgt mig med at have
forstærkeren tændt uden der er nogen kilder der er sluttet til, og tonen er der stadig konstant i højtalerene, hver gang jeg
trykker på Mute knappen så forsvinder tonen.

Nogen der har et bud på hvad det kan være ?
Jeg har fået et bud på det fra KT Radio Kt, som har en teori om at det kan være mit strøm som skaber denne høje tone.

Jeg har forsøgt mig med at koble mit system til lysnettet både med og uden jording på kablerne, men uden det gjorde en
forskel.

Strand
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. mr nash

Bruger siden: 13 September 2008
Lokalitet: Jylland
Sendt: 06 Februar 2012 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

Så må næste trin jo være at du prøver at tilslutte din forstærker ved en ven eller ved kt radio.
Til top Vis Strand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Strand

Dk11706
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Februar 2012 kl. 09:21 | IP-adresse registreret  

Denims skrev:
Jeg var nede i KT Radio og nævnte at i her på Hifi4all foreslog at jeg støvsugede panelerne. De undrede sig dog meget over
at de selv havde overset at foreslå dette, da de selvfølgelig kender til det fif.

Jeg har fået støvsuget mine højtalere. Jeg har opdaget at det er min Naim Supernait der er kilden til støjen. Jeg har nu
sluttet et sæt B&W m1, med et helt tredje sæt kabler til min Supernait, og det er samme historie, der en meget høj frekvent
tone i højtalerne. Jeg har forsøgt mig med at have
forstærkeren tændt uden der er nogen kilder der er sluttet til, og tonen er der stadig konstant i højtalerene, hver gang jeg
trykker på Mute knappen så forsvinder tonen.

Nogen der har et bud på hvad det kan være ?
Jeg har fået et bud på det fra KT Radio Kt, som har en teori om at det kan være mit strøm som skaber denne høje tone.

Jeg har forsøgt mig med at koble mit system til lysnettet både med og uden jording på kablerne, men uden det gjorde en
forskel.

I mine øjne så lyder det som en defekt strømforsyning i din naim. Nu ved jeg ikke hvor du har købt din naim, men kan du ikke låne en anden hos forhandleren. Snak evt. med Boris inde hos hifi-forum, han har naim og er rimelig sikker på at han godt kan låne dig en anden supernait (hvis han har en).

Dk11706
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Februar 2012 kl. 09:26 | IP-adresse registreret  

Nå ja, kom da lige til at tænke på at Naim kun virker med naim højttalerkabler ifølge dem selv, det er helt seriøst men tror nu ikke at det passer, men sæt nu det gjorde.......

Marskal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2010
Sendt: 07 Februar 2012 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

En integreret naim forstærker som supernait kan sagtens anvende andre høsttalerkabler end naim's egne Jeg bruger selv Chord mellem min nait xs og proac, og højttalerne er tyste som graven. Deres effektforstærkere er vist lidt mere kritiske mht. kabler, som skal ligge inden for en given spænding eller noget i den dur (er ikke ingeniør). 
Til top Vis Marskal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Marskal

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes