Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2025 | 04:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: DIY Klasse D forstærker 3 til 4000 kr. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
highenden
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 November 2011
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 02 Februar 2012 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

BertelB skrev:
Jeg har selv bygget den forforstærker der sidder foran, den har ingen DC på udgangen, så jeg burde kunne
fjerne de to med den røde ring.

Jepsi

killmyday
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2012
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 03 Februar 2012 kl. 10:17 | IP-adresse registreret  

Ja jeg er stadig overbevist om at 800xe er det rigtige valg især efter at have læst tråden http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=42129&K W=lcaudio&PN=0&TPN=1 hvor den får gode ord med på vejen.

Opbygningen bliver temmelig sikkert som http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=75539&K W=800xe med dobbelt trafo.

Men jeg vil nok lige et smut forbi lcaudio først.
Til top Vis killmyday's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af killmyday Besøg killmyday's Websted

Hevring
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2008
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 04 Februar 2012 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

Hej killmyday.

Jeg kan fortælle at jeg spiller på 800XE modul tilsluttet et par VA Mahler.

Jeg synes det spiller fremragende, velopløst, og med en detaljerigdom jeg ikke tidligere har hørt i prisklassen

At der er lyttere der synes digitale forstærkere lyder "klinisk" forstår jeg ikke, men vi har jo alle vore preferencer.

Jeg har ikke oplevet at 800XE har haft problemer med at trække mine højttalere, der efter sigende skulle være en tung belastning for forstærkeren. Og der bliver ofte "spillet igennem" for noget nær fuld skrue når fruen på slottet er på aftenvagt (langt til naboerne er en fordel der!).

Giv LC en chance, det fortjener den efter min mening, jeg blev positivt overrasket da den kom hjem i stuen her.

Mvh. Henrik

Til top Vis Hevring's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hevring

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 05 Februar 2012 kl. 09:59 | IP-adresse registreret  

Nu du er varm på LCAudios 800XE, har du så kigget på http://www.newclassd.com/index.php?page=1

For det er næste generation, efter Lars Clausen gik solo fra LCAudio.

Har kigget på dem masser af gange og været fristet, men har ikke fået trykket på aftrækkeren og lavet noget af det.

Har selv LCAudio 2.3se og man får rigtigt meget lyd for pengene. Min har nu kørt i over 6 år, og intet ondt at sige herfra.

ZAP4EVER
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 08 Februar 2012 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

killmyday skrev:
Jeg leder efter et DIY byg selv klasse D forstærker (komplet kit) i prisklassen 3 til 4000 kr.- den skal være på minimum 250w være stereo (ikke noget surround eller subwoofer) prisen skal KUN dække selve elektronikken og ikke kabinettet da indpakningen er sekundær for mig.

Jeg har læst en del bruger udtagelser omkring disse klasse D forstærker og er lidt imponeret over disse udtagelser så nu vil jeg altså gerne prøve selv.

Da jeg ikke er 100% bygge ekspert leder jeg som sagt efter komplette kit forstærkermodul,strømforsyning,dc filter,softstart m.m.

Jeg er selvfølig også enormt interesseret i at høre andres erfaring omkring DIY klasse D forstærker.

Jeg høre alt slags musik en del af dette med en dyb bas gang eks. Bar9, Benny Benassi, Claude Vonstroke, Moloko men også oldschool som Kraftwerk og underlig musik som Huun huur tu og selvfølig også JudasPriest, Ironmaiden, MotorHead m.f.

Lyden jeg gerne ville gå efter er en stram kontrolleret dyb bas, nuanceret mellemtone og en diskat der ikke hammer nåle ind i min hjerne.

Skal bygge en forstærker med NC400 moduler (når de ankommer i løbet af en uges tid). Jeg sælger formodentlig min nuv. forstærker opbygget med UCD400 HX moduler og linieær PSU. Prisen bliver rimelig :-)
Send mig en note hvis det har interesse.

vh.

Ole

Til top Vis ZAP4EVER's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ZAP4EVER Besøg ZAP4EVER's Websted

nesdam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 10 Februar 2012 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

daniels skrev:

Nu du er varm på LCAudios 800XE, har du så kigget på http://www.newclassd.com/index.php?page=1

For det er næste generation, efter Lars Clausen gik solo fra LCAudio.

Har kigget på dem masser af gange og været fristet, men har ikke fået trykket på aftrækkeren og lavet noget af det.

Har selv LCAudio 2.3se og man får rigtigt meget lyd for pengene. Min har nu kørt i over 6 år, og intet ondt at sige herfra.

LC Audios 800XE har intet til fælles med de tidligere Zappulse udgaver, og er ikke konstrueret af Lars Clausen. Om det så er godt eller skidt kan jeg ikke sige noget om, da jeg ikke har hørt 800XE.

Til top Vis nesdam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nesdam

killmyday
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Februar 2012 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

Hmm ja så er jeg i tvivl 800xe eller new class d, det jeg har læst om 800xe har ikke været andet end positiv, men når man ser beskrivelsen af ucd400 så virker det også fedt ??
Til top Vis killmyday's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af killmyday Besøg killmyday's Websted

endukender
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Heltny/skruerselv?

Bruger siden: 18 December 2010
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 10 Februar 2012 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

killmyday skrev:
Hmm ja så er jeg i tvivl 800xe eller new class d, det jeg har læst om 800xe har ikke været andet end
positiv, men når man ser beskrivelsen af ucd400 så virker det også fedt ??

Du kan næppe finde et hifi produkt, der ikke er blevet rost. Så det er ingen garanti for at det lyder godt.
Til top Vis endukender's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af endukender

killmyday
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Februar 2012 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

endukender skrev:
killmyday skrev:
Hmm ja så er jeg i tvivl 800xe eller new class d, det jeg har læst om 800xe har ikke været andet end

Du kan næppe finde et hifi produkt, der ikke er blevet rost. Så det er ingen garanti for at det lyder godt.

Du har ret så LCAudio here we come

heltedellen
Lukket konto
Lukket konto

Tak for indsatsen, Nicolai!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 12 Februar 2012 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

kaster snart selv en >DIY zap 2.3 se sammen med rester fra en nikko alpha 230 effekt der er brændt af i udgangen ...passer fint med spænding i den 2x57 volt dc .....meeeen har lige en lille detalje der skal løses med gert som jeg ikke ligedeler her med mindre han da stadig tror jeg skal narres penge ud af ;o) ...detaljer kommer MÅSKE 
Til top Vis heltedellen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heltedellen Besøg heltedellen's Websted

highenden
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 12 Februar 2012 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

endukender skrev:
killmyday skrev:
Hmm ja så er jeg i tvivl 800xe eller new class d, det jeg har læst om 800xe har
ikke været andet end

Efter hvad jeg kan forstå og hører hist og pist, så er 800XE mere korrekt i spillestilen hvor UCD400 måske er mere
musikalsk (måske tilgivende)

Fælles for dem begge er at de er milevidt foran ZapPulse i alle versionerne.
en 2.2SE eller 2.3SE lyder hård, umusikalsk og med en (efter mine ører) en grim betoning i øvre mellemtone.

Jeg har selv haft 2.2SE og 2.3SE og har haft UCD-180 flere gange og en UCD-180 i ST version, lammetæver de 2.2SE og
2,3SE trods noget færre watt (i mine ører)

heltedellen
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 12 Februar 2012 kl. 23:52 | IP-adresse registreret  

highend jeg har via min lyserøde usynlige elefant hørt at netop zappulse er meget følsomme for ESR dvs de skulle blive meget forbedret af en så lav ESR som muligt ....hvilket jo også lyder lidt logisk da den jo tænder impulser fra transistoren en kattens masse gange med fuldt på eller helt af ...kapaciteten skulle ikke være såvigtig som selve hastigheden den bliver leveret ....kan da tage fej og den elefant har det også medat vrøvle hvilket minder mig om at jeg skylder dig en kvajebajer he he 
Til top Vis heltedellen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heltedellen Besøg heltedellen's Websted

highenden
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 12 Februar 2012 kl. 23:56 | IP-adresse registreret  

heltedellen skrev:
highend jeg har via min lyserøde usynlige elefant hørt at netop zappulse er meget følsomme for ESR dvs
de skulle blive meget forbedret af en så lav ESR som muligt ....hvilket jo også lyder lidt logisk da den jo tænder impulser fra
transistoren en kattens masse gange med fuldt på eller helt af ...kapaciteten skulle ikke være såvigtig som selve hastigheden
den bliver leveret ....kan da tage fej og den elefant har det også medat vrøvle hvilket minder mig om at jeg skylder dig en
kvajebajer he he 

Det gælder alle PWM

heltedellen
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 13 Februar 2012 kl. 00:03 | IP-adresse registreret  

high end ja da men nu har jeg kun selv leget med zap 2.3 se

heltedellen
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 13 Februar 2012 kl. 00:14 | IP-adresse registreret  

high end forresten på onsdag kommer køber og henter mine/sine troels gravesen mark 21 og medbringer noget klasse A til at vi kan høre dem på hvis du skulle være nysgerrig efter at høre dem ...ps har masser af kaffe ;o)

highenden
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 13 Februar 2012 kl. 01:12 | IP-adresse registreret  

heltedellen skrev:
high end forresten på onsdag kommer køber og henter mine/sine troels gravesen mark 21 og medbringer
noget klasse A til at vi kan høre dem på hvis du skulle være nysgerrig efter at høre dem ...ps har masser af kaffe ;o)

Ja jo, men nej tak.

6-800 km er langt for selv den bedste kaffe

heltedellen
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 13 Februar 2012 kl. 05:44 | IP-adresse registreret  

he he du har da handsker når du cykler herover ggg

soxen
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 21 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 13 Februar 2012 kl. 08:42 | IP-adresse registreret  

Jeg har spillet på disse i 6 år uden nogen form for problemer de leverer hver gang

Coldamp

Jeg har 2 monoblokke med en konventionel strømforsyning samt en Stereo med SMPS strømforsyning
(I øvrigt til salg)  Dog med er mine med en tidligere udgave af deres moduler BP4078, de nuværende moduler skulle efter signe have forbedret gengivelse

De leverer en fantastisk Switchmode strømforsyning det hele er utroligt enkelt at samle og kvalitet er suveræn.

Modulerne fra Coldamp får samme ros som Hypex, LC m.fl.

Du kan læse meget mere om PWM forstærkere her:
Elliott Sound Products

heltedellen
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 13 Februar 2012 kl. 09:18 | IP-adresse registreret  

soxen yderst spændende ...men hvad står de til de trin der fra coldamp virkede som om man ku få lidt rabat ved at nævne den side han skrev på 

heltedellen
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 13 Februar 2012 kl. 09:29 | IP-adresse registreret  

aha 96 pund for 450 watt modul ....men hvad med told og skat osv hvad ligger det på ??? ...ku faktisk godt bruge en bunke af dem he he 

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes