| Forfatter |
|
D A O Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2465
|
| Sendt: 16 Marts 2012 kl. 01:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
>Hvor naiv kan man egentlig tillade sig at være, hvis vi taler om dedikeret hifi-udstyr som ligger mange klasser over
>Bilka og El-gigant niveau?
hej bjsc
sandheden kan siges på mange måder
men ikke altid at det er "otto" normalforbruger der mener at kunne hører det
det er bare en nem måde at sælge noget
og det er faktisk en kunst at sælge sand i Sahara !
__________________ vh Hans Lund
|
| Til top |
|
| |
sunmusic Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1065
|
| Sendt: 16 Marts 2012 kl. 02:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjsc skrev:
Man køber en dyr forforstærker, effekttrin, pladespiller, eksotiske kabler, højtalere mm. Alle dele har deres egen historie om hvorfor de er det bedste der kan købes for penge i stil med historien om rødvinen. Vi er alle overbeviste om at med det udstyr vi har købt er der kælet for alle detaljer fra input til output. Alle komponenter er valgt med største omhu, hvis de ikke er hjemmefabrikerede for at det kan blive godt nok. Og billigt er det bestemt ikke.
Hvorfor er det så vi tror at alle fabrikanterne lige netop har glemt at tænke på at lave en ordentlig strømforsyning der tager højde for de mest basale ting som gælder for det offentlige forsynoingsnet?
Vi har fuld tiltro til at de produkter vi har valgt, er de mest sublime og alligevel vælger vi at tro at vi kan forbedre deres toptunede produkter ved at skifte en 1,2 meter netledning (uden at spekulere over de forudgående 10km) eller indskyde et netfilter, strømrenser eller hvad udstyret nu hedder.
Er det fordi vi ikke har tiltro til de produkter vi køber? At producenterne måske har glemt en detalje i designet i strømforsyningen, som vi med et snuptag og 1,2 meter alternativ netledning eller et netfilterr kan rette op på?
Hvor naiv kan man egentlig tillade sig at være, hvis vi taler om dedikeret hifi-udstyr som ligger mange klasser over Bilka og El-gigant niveau?
|
|
|
Jeg vil rigitg gerne give dig ret, men har nogle oplevelser med forsyningen fra stikkontakten, som overbeviser mig om at det ikke er perfekt. Jeg ved ikke om det kan løses med strømrenser eller skiilletrafo.
Når jeg tænder min støvsuger kan det høres i højttaleren. Det samme sker når jeg tænder og slukker loftlyset i stuen. jeg ved derfor at 220v forsyningen har betydning for lyden hos mig. Hvis en strømrenser kan løse det problem for mig vil jeg gerne smide nogle penge efter en sådan.
Elinstallationerne i min bolig er kun 5 år gamle. det samme gælder for relæ og sikringsboks.
|
| Til top |
|
| |
ZulluZ Udelukket fra forum

Ballademager!
Bruger siden: 20 Januar 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 72
|
| Sendt: 16 Marts 2012 kl. 06:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjsc skrev:
Man køber en dyr forforstærker, effekttrin, pladespiller, eksotiske kabler, højtalere mm. Alle dele har deres egen historie om
hvorfor de er det bedste der kan købes for penge i stil med historien om rødvinen. Vi er alle overbeviste om at med det udstyr
vi har købt er der kælet for alle detaljer fra input til output. Alle komponenter er valgt med største omhu, hvis de ikke er
hjemmefabrikerede for at det kan blive godt nok. Og billigt er det bestemt ikke.
Hvorfor er det så vi tror at alle fabrikanterne lige netop har glemt at tænke på at lave en ordentlig strømforsyning der tager
højde for de mest basale ting som gælder for det offentlige forsynoingsnet?
Vi har fuld tiltro til at de produkter vi har valgt, er de mest sublime og alligevel vælger vi at tro at vi kan forbedre deres
toptunede produkter ved at skifte en 1,2 meter netledning (uden at spekulere over de forudgående 10km) eller indskyde et
netfilter, strømrenser eller hvad udstyret nu hedder.
Er det fordi vi ikke har tiltro til de produkter vi køber? At producenterne måske har glemt en detalje i designet i
strømforsyningen, som vi med et snuptag og 1,2 meter alternativ netledning eller et netfilterr kan rette op på?
Hvor naiv kan man egentlig tillade sig at være, hvis vi taler om dedikeret hifi-udstyr som ligger mange klasser over Bilka og
El-gigant niveau?
|
|
|
Jeg ved ikke helt hvor du vil hen med dette indlæg?
For mig er det en hobby at tweake mit anlæg, jeg synes et det er sjovt at få mit anlæg til at performere bedre.
Og hvis du ikke tror på effekten af bedre strøm og netfilter.
Hvorfor skriver du så ikke i tråden der nettop diskuterer dette emne.
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=93402&PN=1
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 16 Marts 2012 kl. 08:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej bjsc,
Når nu man køber en flot Porshe eller den sidste nye fra Ferrari er det godt nok irriterrende at den kun kan køre på en ren plan motorvej og ikke gør det god i den lokale grusgrav eller bondemandens mark.
Vores dyre hifi får leveret "bondemandens mark" fra nettet, men kører nu altså bedst på en ren størm uden indblanding fra store fabrikker, naboens digitale udstyr og meget andet.
Jeg bor nu tæt på en stor medicinalfabrik og har et varmeværk kun 200 meter væk. Vil bestem ikke undvære min PS Audio power plant.
Iøvrigt ER der forskel på filtre og aktive strøm regneatatorer. Bland de sidste kan tælles PS, Accuphase mfl. Passive filtere kan også virke. Her er f.eks. skiletrafoer, Nordos Thor, Copenahgen Transformers m.fl.
De aktiver "laver" faktisk deres egen helt nye stabile forsyning med korrekt 50 Hz frekvens. Den indgående spænding ensrettes. En stor forstærker leverer så de 50 Hz ud til en trafo der via en form for styring (ofte digital) laver en præcis spænding på 230 Volt / 50 Hz.
Hvordan den omtalte Vincent virker ved jeg ikke, men mon ikke den er aktiv til den pris? __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
ZulluZ Udelukket fra forum

Ballademager!
Bruger siden: 20 Januar 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 72
|
| Sendt: 16 Marts 2012 kl. 08:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vincent filtret er ikke aktivt, det troede jeg også til den pris.
Jeg blev lidt skuffet da jeg hade det hjemme på prøve og fandt ud af det,
men da det gav så meget forbedring i mit system, kunne jeg godt retfærdiggøre prisen.
Xinadax XF-1000ES er jo heller ikke aktivt og det koster næsten det samme.
Også passer Vincent filteret ind sammen med resten af komponenterne, da det har størrelsen 33 dyb, 43 bred og 9 høj.
|
| Til top |
|
| |
bjsc Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2008 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 22
|
| Sendt: 16 Marts 2012 kl. 08:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Janils
Du har sikkert ret mht. Ferrari på en markvej. Bilen er ikke konstrueret til at være optimal på en sådan vej.
Når du derimod sætter dig for at konstruere en fantastisk forstærker, hvor alle detaljer er velovervejede - og du vender
virkelig ALLE detaljer der kan påvirke lyden i dit design - så virker det på mig fuldstændigt underligt og mærkværdigt at du
vælger at designe din strømforsyning så elendig at den ikke kan håndtere de mest almindelige forekommende udfordringer på
forsyningsnettet.
Hvis jeg konstruerede en forstærker ville jeg kæle mindst lige så meget for strømforsyningen som for resten af anlægget.
Kæden er som bekendt ikke stærkere end det svageste led.
Det er derfor jeg er fuld af forundring over at man har så ringe tiltro til designerne af udstyret, at man mener man lige kan
"hjælpe" med et par forbedringer som designeren har "glemt".
Jeg vil være bekymret hvis "hjælpeudstyret" virker - er der så andre dele af designet der heller ikke er lavet godt nok? Har
jeg valgt et dårligt produkt?
__________________ mvh. Bjarne Schulz
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 16 Marts 2012 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mon ikke man hos firmaerne, der udvikler vores dejlige elektronik, benytter en særlig ren strøm/spænding så de målinger, der foretages bliver korrekte. Hos fabrikanten vil udstyret derfor spille optimalt, men når det så senere ender hos en køber, bliver det så udsat for en snavset strøm og spiller ikke som det burde. Derfor er/kan et filter/strømrenser være en god ide. Men det ville da være dejligt, hvis det var indbygget i forvejen. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 16 Marts 2012 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ville være dejlig hvis alt var perfekt fra starten. Reelt forstår jeg udmærket bjac's tankegang, men verden er skruet anderledes sammen.
Hvis en 5.000,- kroners CD eller forstærker bliver 5.000,- kroner dyrere med det optimale netfilter, er der nok andre steder de hellere vil satse. Det samme gælder faktisk også dyrere apparater. Nogle går dog konsekvent til værks og lavere en strøm regenerator i deres produkter - feks. Mark Levinson. Andre anvender batterier og er så helt ude over problemet. NLE har også gjort meget ud af strømforsyningerne og dennes uafhængighed af nettet.
Men ellers kan man jo spørge hvorfor producenter der i forvejen laver high-end produkter også har en sådan "støm-dims" i deres sortiment. Jeg tror det er et spørgsmål og til- og fravalg. Vil du have 10-15% forbedring ved en investering på x-1000 kroner, eller er du udmærket tilfreds og foretrækker at købe musik for pengene. Forbrugerne SKAL (VIL) selv vælge.
Kan ellers nævne en sjov episode nogle år tilbage. En stor hifi-messe i Tyskland. Flere udstilllere måtte fortvilvlet konstatere at hotellets strømforsyning ikke kunne følge med. Spændingen droppede til omkring 180-190 Volt og især digitale apparter nægtede at køre. Hos B&W spillede de videre uden problemer. Alt kørte via store regeneratorer fra Accuphase. De leverede fortsat de ca. 230 Volt der skulle til, helt uafhængie af indgangsspændingen. __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
D A O Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Marts 2012 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor gode er mon de der disel eller benzin generator man kan købe ? nogen der har prøvet ?
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Marts 2012 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Umiddelbart ville jeg tro, at tændstøjen fra motoren vil sendes sammen med strømmen til anlægget.....eller hur?  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
D A O Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Marts 2012 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Umiddelbart ville jeg tro, at tændstøjen fra motoren vil sendes sammen med strømmen til
anlægget.....eller hur?  |
|
|
Det kan der jo være noget om, men så skal der også bare også et filter på der som renser den udgang
|
| Til top |
|
| |
truef Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 408
|
| Sendt: 16 Marts 2012 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Hotmix Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 21 Marts 2012 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der billeder af Vincenten..

Den laves også i sølv.

|
| Til top |
|
| |
Bonde1985 Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 420
|
| Sendt: 21 Marts 2012 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
den ser da fantastisk lækker ud. har du haft den koblet til anlægget? i så fald, kan du så sige lidt om hvordan den opfører sig?
Er den egentlig passiv, eller aktiv?
mvh
Bonde
|
| Til top |
|
| |
Hotmix Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Marts 2012 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Marts 2012 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den bagside kan man ikke "stikke"  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Hotmix Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Marts 2012 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der kommer også et billede med indmaden af den.
|
| Til top |
|
| |
truef Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 408
|
| Sendt: 22 Marts 2012 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Kan man få sådan en vincent med 8 stik?
6 stik er lige i underkanten for mig.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Marts 2012 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb 2 stks så.......
__________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Hotmix Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Marts 2012 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|