Forfatter |
|
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
Sendt: 09 April 2004 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der forhåbenligt 2 stk terminaler på subben; ellers vil venstre/højre kanal blive blandet, når begge kabler samles i eet terminalsæt, eller hur???
|
Til top |
|
|
Coolzone Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 246
|
Sendt: 09 April 2004 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
kig på hans billeder tidligere i tråden
|
Til top |
|
|
Pink-Bear Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 557
|
Sendt: 09 April 2004 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg køber et kabel mere imorgen. Sker der noget ved jeg imidlertid spiller musik med den opstilling jeg har nu? Altså kun et kabel? Jeg spiller ikke for højt eller specielt overbelastende.
Hvilken effekt vil det give at købe et kabel mere? Den bliver vel ikke kraftigere af det? Fra high input til enheden er der to kabler. Og det er faktisk kun det ene der bliver brugt, nu hvor der kun er connected det ene sted.
|
Til top |
|
|
Kim F. Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1618
|
Sendt: 09 April 2004 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da jeg havde bygget en passiv sub, lå forskellen mellem 1 eller 2 kabler i følsomheden på subben. Med 2 kabler kunne forstærkeren få subben til at spille højere, vel egentlig logisk nok..
At enheden bevæger sig meget, gør vel egentlig ikke noget. Så længe det bare lyder ok, og intet er ved at sprænge, samt dine ører selvfølgelig kan holde til det, kan jeg ikke se nogle problemer der..
|
Til top |
|
|
Kim F. Forum Bruger

|
Sendt: 09 April 2004 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pink-Bear skrev:
Jeg køber et kabel mere imorgen. Sker der noget ved jeg imidlertid spiller musik med den opstilling jeg har nu? Altså kun et kabel? Jeg spiller ikke for højt eller specielt overbelastende.
Hvilken effekt vil det give at købe et kabel mere? Den bliver vel ikke kraftigere af det? Fra high input til enheden er der to kabler. Og det er faktisk kun det ene der bliver brugt, nu hvor der kun er connected det ene sted.
|
|
|
Pudsigt. Se mit ovenstående indlæg.. 
|
Til top |
|
|
Coolzone Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 246
|
Sendt: 09 April 2004 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
du får kun bas signal fra EN kanal nu men fra begge kanaler når du køber et mere
|
Til top |
|
|
Pink-Bear Forum Bruger

|
Sendt: 09 April 2004 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja ok. Havde jeg ikke lige set ... Men det lyder da fint.
Er bekymret over det med sub'en, fordi:
Subwooferen har følgende specs:
200 watt rms/300 watt max
Forstærkerens specs:
400 watt rms/ 800 watt max
|
Til top |
|
|
Kim F. Forum Bruger

|
Sendt: 09 April 2004 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du nøjes med at lytte med dine ører, så kan du aldrig gå helt galt i byen..
|
Til top |
|
|
Pink-Bear Forum Bruger

|
Sendt: 09 April 2004 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim F. skrev:
Hvis du nøjes med at lytte med dine ører, så kan du aldrig gå helt galt i byen.. |
|
|
Det er ikke så meget det med at gå galt i byen. Man kan jo let synes det lyder godt, men ikke godt nok... Kender du det? Så bliver der skruet "lidt" mere op og ***BAAANG***. Så hænger enheden ikke i ophænget, men på væggen  
|
Til top |
|
|
Kim F. Forum Bruger

|
Sendt: 09 April 2004 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pink-Bear skrev:
Kim F. skrev:
Hvis du nøjes med at lytte med dine ører, så kan du aldrig gå helt galt i byen.. |
|
|
Det er ikke så meget det med at gå galt i byen. Man kan jo let synes det lyder godt, men ikke godt nok... Kender du det? Så bliver der skruet "lidt" mere op og ***BAAANG***. Så hænger enheden ikke i ophænget, men på væggen  
|
|
|
Det er præcis det jeg mener. Hvis du bare husker at sætte fornuften før iveren, så kan det aldrig gå helt galt med højtalerne.
Selvom det kan være svært! 
|
Til top |
|
|