Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 19:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Dynaudio Focus110A vs. AVI ADM vs... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 09 Februar 2012 kl. 01:04 | IP-adresse registreret  

Hvad vil det så lige sige du har af budget? (for højtalerne)

kigger du nærmere på f.eks et sæt fra dynaudio eller dem fra yamaha så har de en LF regulering så bassen kan dæmpes vis hvis de f.eks skal stå i et hjørne.
Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin

lAMME
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Maj 2008
Lokalitet: København
Sendt: 09 Februar 2012 kl. 01:13 | IP-adresse registreret  

Det afhænger jo lidt af hvad der er bedst. Men dynaudio koster 14000 sættet og det er helt klart grænsen . Hvis de er markant
bedre end 4sounds monitors i prisklassen og AVIerne så vil jeg dog gerne give det..

Så godt man kunne regulere bagpå 110erne, men ved ikke lige om jeg har øre for indstille dem ordentligt..
Til top Vis lAMME's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lAMME Besøg lAMME's Websted

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Februar 2012 kl. 01:41 | IP-adresse registreret  

lAMME skrev:
Det afhænger jo lidt af hvad der er bedst. Men dynaudio koster 14000 sættet og det er helt klart grænsen . Hvis de er markant
bedre end 4sounds monitors i prisklassen og AVIerne så vil jeg dog gerne give det..

Så godt man kunne regulere bagpå 110erne, men ved ikke lige om jeg har øre for indstille dem ordentligt..

Det ofte kun noget med -2 -4 db

Hvad med sådan et sæt http://dk.harmankardon.com/harman-kardon-produkter-detail-dk /gla-55.html  de skal nok vække opsigt.

Der var ikke kt radios udstilling sidste år og tror ikke at de havde dem i 2010 til udstillingen, så jeg har ikke hørt dem irl. http://www.youtube.com/watch?v=G8GxIEl07PA&feature=relat ed

Så er der jo også råd til sådan et flot sæt  http://www.nettomusic.dk/shop/focal-solo-6-13981p.html (god pris hos 4sound koster de ca 6500kr pr stk incl fragt og hos thomann.de koster de ca 7400kr pr stk)

Lige speciel detalje køber højtaler hos 4sound er der 14 dages returret, også selv om du ikke køber dem på nettet.

megholm
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Januar 2009
Sendt: 09 Februar 2012 kl. 10:01 | IP-adresse registreret  

At købe højttalere til 14K og så skære bassen væk i Itunes giver ingen mening. Hvis du, dit rum eller dine naboer, ikke kan lide
bas, synes jeg hellere du skal købe nogle mindre højttalere i en rigtig god kvalitet. Så får du fordelene ved en højttaler hvor
der virkelig er en lækker mellemtone og diskant, og slipper for alle de unoder som et filter i Itunes kan introducere.

hbuus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 09 Februar 2012 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

Jeg har hørt Dynaudio Focus 110, altså de passive højttalere.

De skal stå pænt langt ude fra bagvæggen, for ikke at bassen skal blive alt for dominerende.

Der er virkelig meget bas i.

megholm har en pointe i, at det vil være bedre, at gå efter et sæt højttalere med lidt mindre bas i, hvis du tror, bassen kan blive et problem.

Mvh
Henrik

Til top Vis hbuus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hbuus

lAMME
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Februar 2012 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

Jamen det er lige præcis det jeg søger .. Troede bare slet ikke der var meget bas i den lille focus 110.. Suggestions?
Til top Vis lAMME's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lAMME Besøg lAMME's Websted

lAMME
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Februar 2012 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

hbuus skrev:

Jeg har hørt Dynaudio Focus 110, altså de passive højttalere.

De skal stå pænt langt ude fra bagvæggen, for ikke at bassen skal blive alt for dominerende.

Der er virkelig meget bas i.

megholm har en pointe i, at det vil være bedre, at gå efter et sæt højttalere med lidt mindre bas i, hvis du tror, bassen kan
blive et problem.

MvhHenrik

Det er meget relevant info for mig det du siger der, så jeg takker og bukker. 14 kilo for et sæt er nemlig meget hvis man skal
beskære i dem for at spille.. Alternativer er meget velkomne..

lAMME
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Februar 2012 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

gasolin skrev:

lAMME skrev:
Det afhænger jo lidt af hvad der er bedst. Men dynaudio koster 14000 sættet og det er helt klart grænsen .
Hvis de er markant

Det ofte
kun noget med -2 -4 dbHvad med sådan et sæt 55.html"> http://dk.harmankardon.com/harman-kardon-produkter-detail-dk /gla-55.html  de skal nok vække opsigt.Der
var ikke kt radios udstilling sidste år og tror ikke at de havde dem i 2010 til udstillingen, så jeg har ikke hørt dem irl.
http://www.youtube.com/watch?
v=G8GxIEl07PA&feature=relat ed
Så er der jo også råd til sådan et flot sæt solo-6-13981p.html"> http://www.nettomusic.dk/shop/focal-solo-6-13981p.html (god pris hos 4sound koster de ca 6500kr
pr stk incl fragt og hos thomann.de koster de ca 7400kr pr stk)13981p.html">Lige speciel detalje køber højtaler hos 4sound er der 14 dages returret, også selv om du ikke køber dem
på nettet.

Haha, det var alligevel et futuristisk bud.. Selvom de er fede, så er det nok udelukket da jeg søger noget i en bedre klasse. Og
helst med træfinish... Men det ville da helt klart være et bud hvis jeg en dag stod og manglede et par gode PC højtalere for det
lader til de godt kan spille alligvel.
   Ligeledes er jeg nok heller ikke så glad for at købe studiemonitors. bliver konstant advaret om hvor flade de er i lyden :/.
Tager jeg virkelig fejl?

jacob steen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2007
Sendt: 10 Februar 2012 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

Helt sikkert spændende med den nye XEO-serie. Lov mig nu at lytte til både 110A, XEO3 og ikke mindst AVI ADM9!

Jeg har personligt ikke lagt ører til XEO (endnu), men ser meget frem til det.

Mht. bas, så er AVI meget anomyme. De går vist til 60 hZ -6dB

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Sendt: 10 Februar 2012 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

Der er også Event the Opal, men kan ikke huske om de er aktive.

megholm
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 10 Februar 2012 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

Studiemonitors er IKKE flade i lyden, de har bare heller ikke en indbygget "louudness" effekt, men eftersom du søger en
højttaler uden for meget bund, er det jo netop heller ikke det du er ude efter. Men tillad mig lige at forslå noget udenfor trådens
foreslag:

Køb en god brugt forstærker med tonekontroller og et sæt passive højttalere som spiller godt. Brug tonekontrollen når du føler
der er for meget bas til dine naboer. Udbuddet af passive højttalere er SÅ meget større end aktive, og en ordentlig bygget
forstærker vil kunne fjerne noget af bassen uden at ødelægge resten af lydbilledet. Et hurtigt foreslag til forstærker kunne
være en Cambridge Audio eller en Rotel, men der er mange andre. Højttalere kunne være Epos, Heybrook eller sågar
Dynaudio, pas dog på med at få matchet forstærkeren og højttaleren godt.

Sonic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2010
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 10 Februar 2012 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

Hej har hørt de Dynaudio focus 110A de spiller virkelig godt til prisen jeg ville klart købe dem hvis jeg skulle kune have dac og Mac til at spille med
dem så svære er de heller ikke med hensyn til placering af dem.
Til top Vis Sonic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sonic

jacob steen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Februar 2012 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

Hva´så IAMME!

Noget nyt i sagen?

kongruens
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2006
Sendt: 18 Februar 2012 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

Jeg tror, det er folk, der er vant til at høre musik på Cerwin Vega med loudness-funktionen slået til, der mener at monitors lyder fladt. Monitors er lavet til at spille neutralt, netop fordi det er arbejdsredskaber...

Hvis du vil have lydkvalitet pr. krone er monitors et rigtigt godt bud. Jeg har selv arbejdet med små Genelec-monitors og må sige, at der skal ledes både længe og i højere prisklasser, for at finde hifi-højttalere, der kan hamle op med dem.

Mvh.

Til top Vis kongruens's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kongruens

megholm
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 19 Februar 2012 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

kongruens skrev:

Jeg tror, det er folk, der er vant til at høre musik på Cerwin Vega med loudness-funktionen slået til,
der mener at monitors lyder fladt. Monitors er lavet til at spille neutralt, netop fordi det er arbejdsredskaber...

Hvis du vil have lydkvalitet pr. krone er monitors et rigtigt godt bud. Jeg har selv arbejdet med små Genelec-monitors og
må sige, at der skal ledes både længe og i højere prisklasser, for at finde hifi-højttalere, der kan hamle op med dem.

Mvh.

Enig, de er fantastiske til prisen.

lAMME
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Februar 2012 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

jacob steen skrev:
Hva´så IAMME!

Noget nyt i sagen?

Hej jacob... Beklager manglende respons, var åbenbart kommet til at trykke på det forkerte link i mailen så troede den var
død.. Jeg kan se AViernes basenhed er ligeså stor som mine nuværende, og dem skal jeg jo skære i med equalizeren, så det
er nok ikke så god en idé.

Vil du sige dynaudio 110a er de tusind mere værd en AVi? Synes virkelig dynaudioerne spiller godt, og bedre end de Adam
og KRK monitors jeg har hørt. Har dog ikke sammenlignet dem i prisklassen. Desuden skal det jo fungere i min bolig så de
skal helst ikke se for tekniske og studie-agtige ud. Monitors bliver også udstyret med nogle rimelig heftige woofers virker
det til. Kan det ikke lade sig gøre at få det store flotte, opløste, klare perspektiv og klang med 5 tomer enheder?

megholm: jeg har en rigtig dejlig Holfi som jeg holder rigtig meget af, både som forstærker men også som møbel. His jeg
skal have passive bliver de trukket af den, og så må jeg jo købe nogle mindre buldrende højtalere

jacob steen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Februar 2012 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

Hej IAMME.

Jeg ved ikke om det er nødvendigt for dig at skære nedad til, jeg kan blot konstatere at AVI 9.1 er meget "bassvage", men
utroligt præcise og korrekte i bassen.

Jeg har desværre ikke nået at lytte til Dynaudios aktive serier, men ville gerne.

Men vil da anbefale dig også at lytte til AVI´erne, med mindre du har forelsket dig i Dynaudio?
De kan med retfærdighed sammenlignes med HiFi-systemer, til mindst 5 gange deres egenpris.

Prøv at tage kontakt til Streamtech i Herlev, de kan sikkert give dig en demonstration.

God jagt.

alanaaberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2008
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 19 Februar 2012 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv været på jagt efter et par aktive højtalere, i et stykke tid. Mit valg blev Dynaudioerne.
De er blevet valgt på grund af deres store soundstage, "3d effekt". Deres klare diskant og neutrale lyd som falder meget i min
smag.
Til top Vis alanaaberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af alanaaberg

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Februar 2012 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

System audio plejer ikke være buldrende i bassen måske de har en model der passer dig (er jo også dansk)

lAMME
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Februar 2012 kl. 01:40 | IP-adresse registreret  

alanaaberg skrev:
Jeg har selv været på jagt efter et par aktive højtalere, i et stykke tid. Mit valg blev Dynaudioerne.
De er blevet valgt på grund af deres store soundstage, "3d effekt". Deres klare diskant og neutrale lyd som falder meget i min
smag.

Hel Alan.. Reel erfaring er jo den allerbedste hjælp. Hvis du gider skrive lidt om hvordan de fungerer i et almindeligt boligmiljø,
specielt med bas, og hvordan de er at lytte til i flere timer ad gangen ville jeg danse af glæde

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes