| Forfatter |
|
lAMME Forum Bruger

Bruger siden: 21 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 127
|
| Sendt: 20 Februar 2012 kl. 01:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
gasolin skrev:
System audio plejer ikke være buldrende i bassen måske de har en model der passer dig (er jo også
dansk) |
|
|
Laver de aktive? Er ikke så meget for deres design og det faktum at det massesælges hos Fona, det
ødelægger lidt ånden
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2683
|
| Sendt: 20 Februar 2012 kl. 01:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
lAMME Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Februar 2012 kl. 02:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hele tråden handler jo om at jeg vil skifte over til aktive. Men derfor er jeg da stadig glad for min Holfi. Udskifter bestemt ikke
mine dertilhørende B&Were umiddelbart. Det spiller simpelthen for godt. Men jeg bor rimelig småt, og anlægget kan sagtens få
naboerne til at banke i takt på min dør. så søger noget der ikke larmer så meget, men har en høj kvalitet. Aktive, med mindst
mulig nabostøj men mest muligt af alle andre kvaliteter
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
| Sendt: 20 Februar 2012 kl. 03:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
lAMME skrev:
| Udskifter bestemt ikke
mine dertilhørende B&Were umiddelbart. Det spiller simpelthen for godt. |
|
|
Du kan nu godt regne med, at de Elac spiller noget bedre. Jeg ved ikke med standerhøjttalerne, men med gulvmodellerne følger der nogle "skumfiduser" med til at afstemme basportene. Det har jeg med fordel brugt, når jeg hører musik ud på natten. En anden mulighed kunne være de aktive Elac AM 150, men dem kender jeg personligt intet til.
|
| Til top |
|
| |
kongruens Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 20 Februar 2012 kl. 07:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror næppe du skal regne med at larme mindre, fordi du kører med aktive højttalere...
-Men hvis du vil have en god mulighed for at sammenligne en række forskellige, så har Streamtech, som nogen nævnte tidligere, en del forskellige, aktive højttalere. Jeg ved at de både har AVI, Adam og Elac stående - og vistnok også andet, så måske det ikke var så dårlig en idé, at kontakte dem for et prøvelyt.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
jacob steen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 164
|
| Sendt: 20 Februar 2012 kl. 08:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
lAMME skrev:
gasolin skrev:
System audio plejer ikke være buldrende i bassen måske de har en model der passer dig
(er jo også
dansk) |
|
|
Laver de aktive? Er ikke så meget for deres design og det faktum at det massesælges hos Fona, det
ødelægger lidt ånden  |
|
|
Om det ødelægger "ånden" er vel sekundært, hvis bare de lyder som du kan lide det? __________________ Mvh. Jacob
|
| Til top |
|
| |
jacob steen Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Marts 2012 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej IAMME.
Er du kommet frem til hvad du vil have?
__________________ Mvh. Jacob
|
| Til top |
|
| |
lAMME Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Marts 2012 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jacob
Nej, jeg mangler stadig at høre AVI'erne. Det bliver lyttet som afgører det hele for mig. Gør det næste gang jeg skal besøge
mine forældre i Jylland hvor jeg passerer Odense. Det er mange penge for mig, så bliver nødt til også at tjekke dem ud,
selvom der som sædvanlig har været rigtig god og nyttig respons herinde.
Og må jeg lige give credits for at folk ofte ønsker man følger op på sine topics, det varmer.. Jeg vil smide en update når jeg
har lyttet til AVI :)
|
| Til top |
|
| |
A127 Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 November 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 716
|
| Sendt: 04 Marts 2012 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
lAMME skrev:
Hey
Jeg har længe flirtet med tanken om et par aktive højtalere (let the flame begin ) og har fundet to der har fået meget
opmærksomhed.. AVI's 9ere og Dynaudios 110a. Dynaudios koster nogle tusind mere. Desuden får AVI jo kæmpe hyldestord
med på vejen overalt synes jeg. 110a er dog også rigtig godt anmeldt.
Står den nuværrende konkurrence mellem de to hvad angår aktive for tiden? Eller er det flere spillere. Og har nogen hørt dem
og kan sige et par vise ord ?  |
|
|
Det kommer da virklig an på hvad du skal bruge dem til, og hvad du skal tilslutte dem til - er det til køkkenhøjtalere, under fladskærmen, til at høre vinyl, klassisk eller rock, ny elektronisk genereret musik eller ældre "analog" musik, er kilden en MP3 spille, Spotify, en bærbar ???? .... ??????
|
| Til top |
|
| |
jacob steen Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Marts 2012 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
lAMME skrev:
Hej Jacob
Nej, jeg mangler stadig at høre AVI'erne. Det bliver lyttet som afgører det hele for mig. Gør det næste gang jeg skal besøge mine forældre i Jylland hvor jeg passerer Odense. Det er mange penge for mig, så bliver nødt til også at tjekke dem ud, selvom der som sædvanlig har været rigtig god og nyttig respons herinde.
Og må jeg lige give credits for at folk ofte ønsker man følger op på sine topics, det varmer.. Jeg vil smide en update når jeg har lyttet til AVI :) |
|
|
Hej.
Det er helt ok. Men husk Vassago HiFi kun har åbent fredag og lørdag.
Lidt en skam at udvalget af aktive højttalere ikke er større. Det bliver interessant at se hvad slutresultatet bliver.
__________________ Mvh. Jacob
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2683
|
| Sendt: 05 Marts 2012 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audiocompagniet som ligger ca 7 km fra odense er forhandler af dynaudio så måske du kan lytte til dynaudio der imens du er i odense http://www.audiocompagniet.dk/
|
| Til top |
|
| |