| Sendt: 29 Februar 2012 kl. 06:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Lencofyn
Har du modtaget din Benz Micro Gold pick up?  |
|
|
Hov jeg har helt glemt at følge op på sagen herinde. Men JA. Den er modtaget og har givet mig vellyd i nogen uger nu. Og jeg må sige at jeg er virkelig overrasket. Det er uhyggeligt som ens ører udvikler sig. Jeg mente jo at min DL-103 var fin til mine ører, men nej. Jeg må bare indse at jeg er trådt ned af den sti som hedder Moving Coil Avenue. Som jeg kunne læse giver Benz'en en bedre instrument adskillelse og et bredere billede. Og jeg ved at man altid skal tage overbegejstrede andmeldelser med et gran salt. Så jeg smed den, efter justering og diverse, på en prøve. Jeg har en Deutche Grammofon indspilning af Grieg's Peer Gynt. Der er næsten hele spektret af udfordringer. Jeg hoppede så hen til den skæring der hedder I bjergkongens hal. Den måde den kommer listende på og bygger sig op til den store fejende finale. Jeg har altid oplevet at den pågældene indspilning lød rodet, som om der var noget galt med de enkelte solisters rytme. Men ak. Det viser sig bare at det råder Benz pickuppen bod på. Det der manglede var bedre instrument adskillelse. Og sørme såå..... Et skridt tættere på lyd nirvana. Aaaahhhhhhhh.
|