| Forfatter |
|
dige Lukket konto

Lukket efter egen anmodning fra bruger
Bruger siden: 27 Oktober 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 09 April 2004 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, bare stoppe. SÆlge alt det fine HIFI grej, købe et okay B&O og så er det dét.
Ikke mere bøvl, tudind tanker, ængstelse, penge, ærgelser, lykke, ..?
Der var mange andre hoobies der er sundere for legemet...!
Mvh
Dige
|
| Til top |
|
| |
obi jon kenobi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1197
|
| Sendt: 09 April 2004 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aldrig overvejet at sælge skidtet til fordel for ex b&o, men regner da med at jeg efter næste opgradering kan drosle noget ned for niveaut. Måske lige lidt til lidt kabel, og prøve lidt forskellig afkobling en gang i mellem, bare for at lege. Men tror de store grej indkøb skal have en pause når jeg har fået hentet min nye spille hjem :)
Men, det sagde jeg selvfølgelig også sidste gang jeg købte nyt. Nu er det dog ved at være oppe i en prisklasse hvor der skal mange penge til at forbedre, hvorfor det nok er usandsynligt at udskiftningen kommer til at gå i samme lyntempo som det sidste 3/4 år. (Nye ht, ny forstærker, nye kabler og nu ny cd. Alt sammen på mellem 6-9 måneder. ) __________________
|
| Til top |
|
| |
HenJ Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 692
|
| Sendt: 09 April 2004 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
he he, nej da og nixen bixen, mine forældre har ski hele deres liv 'brugt' b&o, sidst et 'anlæg' med cd og radio til 26 K, og så godt lyder det altså heller ikke....(fjernsynet er derimod rigtigt godt, kan ikke huske huske hvad det hedder men kostede 36 k så vidt jeg husker........men mit Thomson til 13ker da lige så godt.(kan de samme ting))
Har desvære ikke nogen bil, og bliver dykning og faldskærmsudspring ikke lige så dyrt....... __________________ Mvh HenJ
-----------------------------
Lidt rør har man vel altid.
Art Gallery at
http://picasaweb.google.dk/henrikjust/
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
| Sendt: 09 April 2004 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløjsa Dige
Er det langfredagens "pinsler", der har ramt hifi-nerven med et uforskammet hug.?
Og ligefrem udskifte sit elskede setup med et b&o, det er da pinsler der næsten tangerer dagens inferno år tilbage............
Knap du nu en stille kold øl op, eller forkæl sjæl og legeme med en passende Amarone,sæt opløftende musik på spillen, og bliv sendt direkte i hifi-himmelen. Og er man rigtig heldig giver lillemor en hjælpende hånd........................Se det er sundt for både legeme og sjæl, ja det er så
|
| Til top |
|
| |
StudioSound Branchemedlem

StudioSound
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1275
|
| Sendt: 09 April 2004 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
dige skrev:
|
Ja, bare stoppe. SÆlge alt det fine HIFI grej, købe et okay B&O og så er det dét.
Ikke mere bøvl, tudind tanker, ængstelse, penge, ærgelser, lykke, ..?
Mvh
Dige
|
|
|
Det lyder lidt som om at du ikke har fået indfriet dine forventninger til udstyret
Hvis det er tilfældet, så gå systematisk til værk, og find problemet (før det er for sent)
Der er desværre mange der havner i din situation, endeløse dyrt købte opgraderinger, uden den ønskede effekt.
Måske er det bare højttaler placeringen eller en anden simpel ting der bare ikke duer. Så nytter det ikke bare at udskifte komponenter.
Karsten
|
| Til top |
|
| |
donkeyshark Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 09 April 2004 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig med det foregående. Et velspillende, harmonisk og musikalsk anlæg består mindst lige så meget af den rette sammensætning (og opsætning) som af de enkelte komponenter. Det er derfor, at det er vitalt, at de små entusiastbutikker ikke forsvinder. I de gode af dem er der opsamlet en viden, erfaring og derigennem intuition ("næse for det forkerte led"), som ikke kan skrives ned i en håndbog. Derfor kan man som ikke så øvet komme til at spare dyrt ved at gå efter billigste tilbud med dårlig - eller uden vejledning.
__________________ Beware the lollipop of mediocrity - one lick, and you suck forever..
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 09 April 2004 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tanken er ikke kommet endnu  men er da træt af altid at gå og spare sammen til det næste køb.. men tænker da ofte på det kunne være sjovt at sælge det hele for så at prøve noget helt andet..
|
| Til top |
|
| |
Granholm Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 585
|
| Sendt: 09 April 2004 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Velkommen til næste møde i AA (anonyme Audiophile) ;o)
Mvh
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 09 April 2004 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
det lyder som noget kvinden i huset kunne finde på (og har forslået...) __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Gorm Udelukket fra forum

GM Sound
Bruger siden: 20 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1410
|
| Sendt: 10 April 2004 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tænkt på at stoppe, nej jeg sparer bare op til næste køb, det går bare lidt langsomt, i ved hus, bil, kone og børn, det rykker i HiFi budgettet. (Og næste køb er heller ikke B&O)
mvh Gorm
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 10 April 2004 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, man må tage det stille og roligt. En periode overvejede jeg, men så vågnede jeg og tænkte "hvis jeg ikke bruger pengene på hifi, så bruger hun dem på......kvindeting - fandme nej!!"
Så det blev kun ved overvejelserne - heldigvis. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
donkeyshark Forum Bruger

|
| Sendt: 10 April 2004 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
Tanken er ikke kommet endnu men er da træt af altid at gå og spare sammen til det næste køb.. men tænker da ofte på det kunne være sjovt at sælge det hele for så at prøve noget helt andet.. |
|
|
hej igen.
For mig lyder det som én af to muligheder:
Enten spiller dit anlæg ikke. Eller også er du gået død i det forkerte musik. Måske du skulle kigge i musiktråden. Begejstringen fra nogle af inputtene er måske værd at lytte til?
Håber, du kommer dig igen. __________________ Beware the lollipop of mediocrity - one lick, and you suck forever..
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 10 April 2004 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
donkeyshark:
Bare rolig det spiller kanont og musikken begejstrer altid..
med at prøve noget andet mente jeg et helt nyt anlæg, bare for at samle et helt fra bunden igen.. men har betemt mig for at beholde det jeg har nu og så samle et brugt sæt kun til stereo, så er det som at starte forfra og kan vist ik tabe så meget på det når det er brugt
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 10 April 2004 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Je er faktisk i gang med noget i den stil. Jeg har købt et Beosound 3000. Som jeg tidligere har skrevet, så spiller det faktisk fremragende! Prøv evt at kigge i denne tråd: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=2587&KW =beosound Se hvad Gufle skriver nederst på side 1.
Beosound 3000 spiller fremragende, og ikke langt fra væsentlig dyrere HIGH END produkter. Grunden til at folk generelt ikke kan lide lyden fra B&O, skal findes i Deres højtalere. Man kan sige sig selv, at man ikke kan lave en højtaler i et tyndt alu-rør, basere den på nogle billige enheder, og så ellers forsøge at rette ulinariteter med en masse elektroniske filtre. Det skal jo lyde dårligt, og det er egentlig en skam. For selve anlægget spiller sgu godt.
Netop derfor har jeg IKKE købt B&O højtalere. Det har jeg ganske enkelt nedlagt veto imod. Til gengæld har jeg et par SystemAudio 1070 gulvhøjtalere koblet til, gennem en hjemmestrikket 20watt Linsley Hood klasse-A forstærker. Denne kombination lyder forbløffende godt.
Den totale pris er:
Beosound 3000: 13.495,-
SystemAudio 1070 : 7.000,-
Linsley Hood Klasse-A forstærker DIY: Hmm lad os antage en værdi på 3.000,-
Så er det totalt på 23.495,-
Prøv at komme med bud, på noget der kan gøre det væsentlig bedre end denne kombination, til samme pris.
Og prøv så at kigge på det du har samlet. Ser det godt ud?? Ser det godt ud om 10 år?? Gider du eje det om 10 år?? Virker det om 10 år, og er du i modsat fald garanteret at det kan repereres de næste 20 år?? Er det lækkert at betjene. Hvor mange remoter skal du bruge for at betjene det?? Og kan de også betjene dit TV og din video/DVD??
Med mindre man er dybt fanatisk anti-B&O mand, vil man nok ikke kunne svare ja til ret mange af disse spørgsmål. Så hvad med at droppe det der anti-B&O.
Jeg regner med at få mit nye Konica Revio KD420Z digicam fra USA i næste uge. Så skal jeg tage et par billeder af hele herligheden.
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 10 April 2004 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der ingen der har et bud, på noget der kan slå Beosound 3000 af pinden til denne pris???
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 10 April 2004 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit anlæg igennem 10år, slår da både Beosound og 1070 og da til samme pris!!! Man kan faktisk få udmærkede anlæg til en kende under 25000kr. Jeg har selv været på Beomaster/gram 3000/MMC2, Beovox penta, LX4500 TV og VX4500 VHS, men jeg blev skilt FØR jeg blev 30år!!! 
Det eneste beo jeg skal have er en stær!!!
|
| Til top |
|
| |
SES. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1499
|
| Sendt: 10 April 2004 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej tænker ikke på at stoppe med musik - men tænker tit på at stoppe med hifi. Havde faktisk sluttet da jeg fandt ud af at de mega dyre guldæbler ikke spillede musik. Så jeg er igang igen pga fejl - og så et krimi spørgsmål - man får næppe lavet et fejlfrit system, og da man er et menneske på to ben - kan man ikke lade være med at tro på det kan lade gøre. Så man går på den igen.
Mit mål er ikke længere fejlfrit - men noget der er hammergodt og som giver den lytteglæde der altid var - da anlægget var mindre ambisiøst. Og sådan er det!!!!!
Tør ikke regne på hvad der er spildt af hårdt tjente penge på hifi der er ikke kan det basale. Så frustrationer og fihi hører såmænd lidt for ofte sammen.
Men der er faktisk plads til andet end musik på trods af tonvis af musik. Der er musik, og så er der øh musik, og så er der da også musik og så alt det andet musik.

|
| Til top |
|
| |
donkeyshark Forum Bruger

|
| Sendt: 10 April 2004 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan godt følge dig. Har selv et meget dyrere og mere "rigtigt" anlæg end min søn, men forleden var jeg på besøg hos ham og skrev inspireret af aftenen det her (anlægget står nederst):
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=9252&PN =1
Det kan godt få én til at tænke lidt på alle kronerne. Men på den anden side er det god gymnastik for hjerne, sjæl og sanser at have vores hobby.

__________________ Beware the lollipop of mediocrity - one lick, and you suck forever..
|
| Til top |
|
| |
Schriver Lukket konto

Lukket efter egen anmodning
Bruger siden: 14 Marts 2004 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 96
|
| Sendt: 10 April 2004 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Jako Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 71
|
| Sendt: 10 April 2004 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja når jeg engang har fået erhvert mig nogle Helicon 400, og en forstærker (som jeg i øvrigt ikke aner hvad skal være endnu) så regner jeg med at sige stop.
|
| Til top |
|
| |