Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 09:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Strømkabel eller stander, aktive højtaler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mhansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 22 Februar 2012 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

Har lige skimtet tåden igennem, og er ikke lige helt sikker på hvad det er du går efter.

Men hvis jeg var dig ville gå ind hos 4Sound og lytte lidt til de aktive højtalere de har. Jeg selv har købt et sæt Adam A5X til sønnen. Det er en dejlig åben og lækker højtaler. A7X'eren, er endnu bedre, men det var pengepungen ikke til.

Adam A5X højtaleren er en nearfield højtlaer der er beregnet til at man kan lytte til på tæt afstand. Min søns højtalere står på et skrivebord som er ca 130cm bred. Højtalerne står på disse http://www.thomann.de/dk/the_takustik_isopad.htm hvor du med de medfølgende ekstra skumplader kan tippe højtalerne op så lyden rammer dine øre mere direkte.

Har aller nådigst fået lov til at låne dem til mit eget rum som er ca. 20m3. De spiller fint rummet op med en dejlig fyldig stram bas, selvfølgelig uden den aller dybeste bas. Her i direkte sammenligning med et meget meget dyrere anlæg.

Med dit budget ville jeg glemme alt om bedre kabler.

Men lyt ikke til mig, men til dig selv. Du må ud og høre hvad du selv synes bedst om.

Et lille fif når du lytter uden i butikerne. Giv dig god tid. Det der umiddelbart måske lyder bedst lige ved første lyt er måske ikke det der holder i længden. F.eks var bl.a. krk højtalerne dem der havde mest bas da vi lyttede hos 4Sound, og dem der vandt i første omgang. Men efter lidt mere lytten, var Adam højtalerne dem der havde den mest veldefinerede lyd, med rum og fylde (og herhjemme rigelig bas).

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Sendt: 23 Februar 2012 kl. 03:02 | IP-adresse registreret  

mhansen skrev:

Har lige skimtet tåden igennem, og er ikke lige helt sikker på hvad det er du går efter.

Men hvis jeg var dig ville gå ind hos 4Sound og lytte lidt til de aktive højtalere de har. Jeg selv har købt et sæt Adam A5X til sønnen. Det er en dejlig åben og lækker højtaler. A7X'eren, er endnu bedre, men det var pengepungen ikke til.

Adam A5X højtaleren er en nearfield højtlaer der er beregnet til at man kan lytte til på tæt afstand. Min søns højtalere står på et skrivebord som er ca 130cm bred. Højtalerne står på disse http://www.thomann.de/dk/the_takustik_isopad.htm hvor du med de medfølgende ekstra skumplader kan tippe højtalerne op så lyden rammer dine øre mere direkte.

Har aller nådigst fået lov til at låne dem til mit eget rum som er ca. 20m3. De spiller fint rummet op med en dejlig fyldig stram bas, selvfølgelig uden den aller dybeste bas. Her i direkte sammenligning med et meget meget dyrere anlæg.

Med dit budget ville jeg glemme alt om bedre kabler.

Men lyt ikke til mig, men til dig selv. Du må ud og høre hvad du selv synes bedst om.

Et lille fif når du lytter uden i butikerne. Giv dig god tid. Det der umiddelbart måske lyder bedst lige ved første lyt er måske ikke det der holder i længden. F.eks var bl.a. krk højtalerne dem der havde mest bas da vi lyttede hos 4Sound, og dem der vandt i første omgang. Men efter lidt mere lytten, var Adam højtalerne dem der havde den mest veldefinerede lyd, med rum og fylde (og herhjemme rigelig bas).

Bedre lyd (et nyt sæt adam a3 og op efter er for dyrt)

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=93138&T PN=1

Det er kun den gamle version og den er desværre i hvid, har ikke mulighed for at hente den, men den koster kun 2500kr (ved ikke hvad forskellen er på 5 og 5x modellen) http://www.dba.dk/hoejttaler-andet-maerke-adam/id-80994290/

Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin

Jens-B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2009
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 Februar 2012 kl. 11:55 | IP-adresse registreret  

Tag dig ikke af, når folk kommer med meget rigoristiske udtalelser om kabler. Det er kun dine egne ører, der kan afgøre, hvad du synes om. Jeg har fx. haft stor glæde af PSaudios strømkabler fra Artsound og hjemmelavede kabler fra Furutech

http://hificable.dk/produkter/19-powerkabel/168-furutech--fp -314ag-powerkabel/

Det løfter lyden på mit anlæg betragteligt.

mvh

Jens

Til top Vis Jens-B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jens-B

MoWa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 August 2004
Lokalitet: København
Sendt: 23 Februar 2012 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

Jens-B skrev:

Tag dig ikke af, når folk kommer med meget rigoristiske udtalelser om kabler. Det er kun dine egne ører, der kan afgøre, hvad du synes om. Jeg har fx. haft stor glæde af PSaudios strømkabler fra Artsound og hjemmelavede kabler fra Furutech

http://hificable.dk/produkter/19-powerkabel/168-furutech--fp -314ag-powerkabel/

Det løfter lyden på mit anlæg betragteligt.

Lav en blindtest, så vil du forstå hvad jeg skriver - og hvad utallige andre skriver. Jeg er helt overbevist om at du ikke lyver, du tror vitterligt at det løfter lyden. Bor du i København, kommer jeg gerne forbi og udfører en blindtest for dig - hvis du altså tør udfordre din tro. Desværre vil religiøse personer oftest ikke lade deres tro udfordre.

Jeg ser lige, at du bor i Østjylland, det er jo lidt fjernt fra København. Men gør alligevel dig selv den tjeneste at udføre en blindtest - lad være med at spilde penge på hokuspokus.
Til top Vis MoWa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MoWa

Jens-B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2009
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 Februar 2012 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

Som du kan se, bor jeg i Østjylland. Nu findes der jo tilsyneladende mange former for religion. Nu har jeg beskæftiget mig seriøst med hifi i over 30 år, så jeg er ikke helt novice, og jeg har faktisk en ganske fremragende hørelse og har lyttet til forskellige kabler siden midten af 80-erne.

Da vi aldrig bliver enige, skal vi så ikke bare lade tingene være, som de er, før det bliver endnu en mærkværdig og vrissen tråd?

Det, det stadig drejer sig om er, hvad den enkelte selv opfatter som godt. Ikke hvad du og jeg mener og har af "religiøs overbevisning"!

Man kan altid foreslå forskellige løsninger, og så er det op til den enkelte selv at afgøre, hvad han synes, der er godt.

mvh

Jens

Til top Vis Jens-B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jens-B

MoWa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 August 2004
Lokalitet: København
Sendt: 23 Februar 2012 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Jens-B skrev:

Som du kan se, bor jeg i Østjylland. Nu findes der jo tilsyneladende mange former for religion. Nu har jeg beskæftiget mig seriøst med hifi i over 30 år, så jeg er ikke helt novice, og jeg har faktisk en ganske fremragende hørelse og har lyttet til forskellige kabler siden midten af 80-erne.

Da vi aldrig bliver enige, skal vi så ikke bare lade tingene være, som de er, før det bliver endnu en mærkværdig og vrissen tråd?

Det, det stadig drejer sig om er, hvad den enkelte selv opfatter som godt. Ikke hvad du og jeg mener og har af "religiøs overbevisning"!

Man kan altid foreslå forskellige løsninger, og så er det op til den enkelte selv at afgøre, hvad han synes, der er godt.

mvh

Jens

Påvirker det dig slet ikke, når du læser en artikel hvor en hel bunke mennesker, der har præcis samme holdning som du, ikke kan høre forskel på forskellige strømkabler, når der udføres en blindtest?

Jeg forstår udmærket, at man er bange for at måtte ændre sin holdning. Det er en hård omgang - al den skråsikkerhed man har gået rundt med omkring hifi i utallige år, bliver pludselig udfordret. Du kan så enten vælge den sikre måde - gå rundt og hold fast i dine uunderbyggede påstande, eller udfordr dig selv - jeg LOVER at du ikke kan høre forskel.

Jeg vil inderligt opfordre dig til at læse nogle af de artikler der lænkes til på denne side:

http://www.head-fi.org/t/486598/testing-audiophile-claims-an d-myths

Blandt andet kan du finde lænke til denne lidt mindre videnskabelige blindtest, men den viser med al tydelighed hvad det handler om:

http://www.youtube.com/watch?v=YMC10yrHP0U&feature=playe r_embedded
Til top Vis MoWa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MoWa

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes