| Forfatter |
|
obi jon kenobi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1197
|
| Sendt: 09 April 2004 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal (som den opmærksomme læser har bemærket) købe ny cd. Men en af dem jeg skal kigge på, står hos en fyr som ikke har noget anlæg at spille på. Og da skidtet står i Århus kan jeg ikke bare lige tage frem og tilbage. Jeg skal altså være sikker på den virker inden jeg tager hjem.
Hvad gør man så?
Kan man nøjes med ex. en lille hovedtelefonforstærker og et par hovedtelefoner. Jeg skal jo bare lige høre at den spiller i begge kanaler og sådan. Eller har i nogle gode tips og tricks?
MVH Obi. __________________
|
| Til top |
|
| |
jack Udelukket fra forum

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 492
|
| Sendt: 09 April 2004 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen det var da sådan, jeg købte min nye brugte cd, prøvede den af ved hjælp af et paR høretelefoner. Kan ikke se, det er noget problem.
__________________ I am always right, unless I´m wrong.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 April 2004 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Næ. Eneste problem er at jeg så skal ud og låne en hovedtelefonforstærker et eller andet sted. Så hvis der nu var en anden, lidt smartere, og mere handy måde, ville det være fedt.
Kan dog ikke lige forestille mig hvad det skulle være, så derfor spørger jeg her. __________________
|
| Til top |
|
| |
MaltheK Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 864
|
| Sendt: 09 April 2004 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man skal sgu også stole på folk, men selvfølgelig ikke for hver en pris. Ikke alle jyder er kreilere, selvom der ER mange
/m
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 09 April 2004 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er nu ikke fordi jeg ikke stoler på manden. Der er bare langt fra København til Århus hvis den nu ikke virker når jeg kommer hjem.
Desuden vil det netop i tilfælde af at den ikke virker når jeg kommer hjem, være rart at vide om den virkede inden jeg slæbte den igennem den offentlige trafiks "gear-kvaser". HT i KBH kan hurtigt dræbe en fint-følende cd afspiller. __________________
|
| Til top |
|
| |
Fournais Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 846
|
| Sendt: 10 April 2004 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tag til Århus, køb en creek hovedtelefonforstærker hos Tapeconnection, prøv CD-afspilleren af, returner creek'en og få dine penge tilbage. __________________ "If music is the fruit of love, give me access."
William H. Shakespeare.
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
Jako Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 71
|
| Sendt: 10 April 2004 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fournais skrev:
|
Tag til Århus, køb en creek hovedtelefonforstærker hos Tapeconnection, prøv CD-afspilleren af, returner creek'en og få dine penge tilbage.
|
|
|
Det ville i mine øjne være noget svineri at gøre, sorry.
Jeg arbejder selv i en forretning... og det er lige netop sådan noget der, der kan hidse mig op. Jeg kan sagtens se pointen i det. Men det kan ligesom bare ikke gøre det.
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
| Sendt: 11 April 2004 kl. 00:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
obi jon kenobi skrev:
Næ. Eneste problem er at jeg så skal ud og låne en hovedtelefonforstærker et eller andet sted. Så hvis der nu var en anden, lidt smartere, og mere handy måde, ville det være fedt.
Kan dog ikke lige forestille mig hvad det skulle være, så derfor spørger jeg her. |
|
|
Poor mans hovedtelefonforstærker:
Et stk kabel - 2 x RCA til minijack (stereo) + et stk laptop der kan tage lyd på indgangen.
Hvis du er rigtig rå slæber du et par computerhøjttalere med, men ellers vil du kunne afgøre om den spiller ved at bruge de indbyggede højttalere.
Det er ikke testet, men jeg vil vædde på at det virker godt nok til at finde ud af om den kan spille.
/vilmann
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 April 2004 kl. 00:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan man ikke køre cd'en direkte i et par PC højtalere? Det ville være det nemmeste.
Bryder mig ikke om at skulle låne fra/snyde en eller anden butik. Så har jeg selv en forstærker jeg kan tage med hvis det skal være. Den er ikke stor, men stor nok til at jeg hellere er fri for at tage den med.
MVH Obi. __________________
|
| Til top |
|
| |
Fournais Forum Bruger

|
| Sendt: 11 April 2004 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan godt være du synes det er noget svineri, og det er også grunden til at Hifi-klubben har valgt at fjerne returretten, men jeg mener nu godt det kan retfærdiggøres. De har flere gange tilbudt mig at tage et produkt med hjem til demo i 14 dage hvor efter jeg bare skulle komme tilbage med det og få mine penge tilbage! Så HAR jeg jo altså købt produktet og risikerer at miste mine penge i mellemtiden hvis de går ned og hjem. Okay, den sidste linie var vist et sidespor. Jeg kan i øvrigt sagtens se det fra din vinkel og er bestemt ikke ude på at snyde nogen! TC er den mest ærlige og fair Hifi butik jeg er stødt på, og jeg har efterhånden også smidt nogle penge der...
__________________ "If music is the fruit of love, give me access."
William H. Shakespeare.
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 11 April 2004 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo lidt hul i hovedet mht. til deres returret: Man går ned og bruger et par timer i butikken, finder ud af hvad det højst sandsynligt er man gerne vil have, men for at være sikker på returretten går man hjem og bestiller det over deres netbutik, og vupti nu har man 14 dages returret.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Fournais Forum Bruger

|
| Sendt: 11 April 2004 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er for åndssvagt det system. Jeg troede faktisk at de også havde fjernet returretten over nettet. Hvorfor mon de ikke har det? __________________ "If music is the fruit of love, give me access."
William H. Shakespeare.
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

|
| Sendt: 11 April 2004 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan de ikke, ifølge købeloven har du 14 dages returret ved fjernsalg.
|
| Til top |
|
| |
Fournais Forum Bruger

|
| Sendt: 11 April 2004 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay. En sælger sagde at de har valgt at fjerne den fordi der havde været nogle episoder med folk der havde købt et anlæg til over 50k, brugt det til at spille højt til en fest for så at komme med det den følgende mandag. Jeg kan ikke forestille mig det er sket ret mange gange... Og et anlæg der har spillet højt til en fest er vel ikke mindre værd end alle mulige andre anlæg de får ind pga. returret (forudsat anlægget ikke er spillet helt i stykker, men så modtager de det vel ikke  ) __________________ "If music is the fruit of love, give me access."
William H. Shakespeare.
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
Jako Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 71
|
| Sendt: 11 April 2004 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Netop det der efter min mening er sagens kerne... Når folk fx har lånt en vare kan man ikke sælge den som værende ny (eller jo det kan man godt men risici for at der er sket noget er usandsynligt meget større)... og ergo på den måde taber man penge
|
| Til top |
|
| |
Fournais Forum Bruger

|
| Sendt: 11 April 2004 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad gør en butik med sådan en vare? Sælger den som demo-vare? __________________ "If music is the fruit of love, give me access."
William H. Shakespeare.
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

|
| Sendt: 11 April 2004 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep, eller hvis man ikke kan se den har været brugt/åbnet tror jeg mange sælger den som ny igen.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 12 April 2004 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv arbejdet i hifi klubben og problemet var desværre temmeligt stort. Der hvor jeg arbejdede lavede vi blot individuelle låneaftaler i stedet, så i praksis har det blot betydet at man kan sortere lidt.
Det var iøvrigt slet ikke dette emnet gik ud på.
til obi jon kenobi
Du skal blot købe en adapter med stereo hun-minijack - to gange hun phono. Jeg vil tro den koster under 30 kr. Med denne adapter kan du tilkoble et sæt PC højttalere.
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 12 April 2004 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Husk at medbringe en cd som er svær at læse, men som du ved virker fint.
Hvis det er en Denon S10 (som du har snakket om), ved jeg de kan have problemer med Sheryl Crows nye opsamling... ved ikke hvorfor
Ellers en der er godt ridset/beskidt, men som virker upåklageligt. Fejllæsning på sådan en kan være første tegn på at den trænger til rensning.
Held og lykke! __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 April 2004 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan det ikke lige så godt være tegn på atdet er følsom mekanik???
Takker. __________________
|
| Til top |
|
| |