Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2026 | 20:41   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: B&O pladespiller med tangential arm (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Max.H
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 August 2011
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 451
Sendt: 21 Februar 2012 kl. 09:51 | IP-adresse registreret  

Jeg har aldrig været rigtig fan af B&O,men har på det seneste været fristet til at prøve en brugt pladespiller med tangential arm og her er det nok lettest af finde en B&O,men hvilken?
Er der nogle modeller der er bedre end andre og ikke mindst er der nogle modeller man skal holde sig langt borte fra ?
Til top Vis Max.H's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Max.H
 
Max.H
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 August 2011
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 451
Sendt: 21 Februar 2012 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

Har tilbud om en Beogram TX2,Pick up MMC5
Er det dumt
Til top Vis Max.H's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Max.H
 
jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 3852
Sendt: 21 Februar 2012 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

Ud fra de oplysninger du giver - kan man ikke svare dig.

 



__________________
-Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
Til top Vis jan_stevns's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jan_stevns Besøg jan_stevns's Websted
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 21 Februar 2012 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

Den synes jeg du skulle nappe. Skulle den have lidt drifts problemer, er der da flere herinde, der kan guide dig videre. Måske er det kun p u'en, der skal friskes lidt op.

Min far har den.



__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
Max.H
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 August 2011
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 451
Sendt: 21 Februar 2012 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:
Den synes jeg du skulle nappe. Skulle den have lidt drifts problemer, er der da flere herinde, der kan guide dig videre. Måske er det kun p u'en, der skal friskes lidt op.


Hvilke pu vil i foreslå og hvor købes de billigst
Til top Vis Max.H's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Max.H
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 21 Februar 2012 kl. 11:43 | IP-adresse registreret  

Vil du nyden den, så tag MMC1 eller MMC2, der lidt billigere. Men du kan vist kun få dem uden for DK og de er noget noget dyere end oprindeligt.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6421
Sendt: 21 Februar 2012 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

allanowhich, helt ærligt........

På nettet kan´du finde varianter af MMC1 og MMC2 til mellem 500 og 800$, medregn told og moms, synes du virkelig, en brugt TX2 er det værd??? uanset om Max.H så fik den gratis???



__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
Max.H
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 August 2011
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 451
Sendt: 21 Februar 2012 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

Boydk skrev:

allanowhich, helt ærligt........

På nettet kan´du finde varianter af MMC1 og MMC2 til mellem 500 og 800$, medregn told og moms, synes du virkelig, en brugt TX2 er det værd??? uanset om Max.H så fik den gratis???



Er tx2 da et dårligt valg ?
Til top Vis Max.H's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Max.H
 
Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2168
Sendt: 21 Februar 2012 kl. 13:18 | IP-adresse registreret  

Jeg havde på et tidspunkt en beogram 3000 tangential, der så ud som ny. Den havde en MMC4 pickup. Og den har givetvis ikke været brugt ret meget. Jeg solgte den for 1000 kr. Og den var ikke svær at komme af med. En TX2 skal koste lidt mindre også fordi pick uppen er den dårligste af B&O's pick upper. De hedder MMC 1 - 5, hvor 1 er bedst. Så sørg for at finde en med en god pick up, for det er her det egentlige problem ligger, for erstatnings PU'er kan være dyre.

Men betjeningskomforten er rigtig god på de tangential pladespillere, og du vil kunne betjene de fleste af dem med B&Os systemremote. TX2 modellen er undtagelsen.

Se: http://www.beoworld.org/prod_details.asp?pid=720

Her kan du finde de forskellige modeller og sammenligne.



__________________
Venlig hilsen
Hermann
Til top Vis Hermann.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hermann.
 
D A O
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Februar 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 2465
Sendt: 21 Februar 2012 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

classic-audio.dk pickup
B&O MMC1 Original Shibata diamant og Alu nålerør     2280.00 DKK     

Husker jeg gav ca 1500 kroner for min MMC1 i slut 80erne
beoworld.org

I Dagens penge ville den nemt kunne koste 4500 kroner, eller ?

Må vel nærmest være perfekt sammen med en BeoGram 8002 ?
beoworld.org



__________________
vh Hans Lund
Til top Vis D A O's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af D A O Besøg D A O's Websted
 
Max.H
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 August 2011
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 451
Sendt: 21 Februar 2012 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

Takker for div indlæg nu har jeg lidt at arbejde videre på
Til top Vis Max.H's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Max.H
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 21 Februar 2012 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

Hej Boydk

Hvorfor skulle en TX-2 ikke kunne bære en MMC1 eller også MMC2 for den sags skyld. Den finere nål holder længere. Jeg skrev også, at de er noget dyrere end de var herhjemme i sin tid. Men det er så op til Max.H om han vil give det den koster. Et valg som MMC4 eller MMC5, som sidder på den nu, er da også fint. Men også disse, er dyrere end da de solgtes herhjemme.

Skal den blot bruges til baggrunds musik, så vælg 5'eren. Skal den bruges til mere seriøs lytning, vil de lidt pebrede 1 og 2 være bedre, da de trods alt giver en del flere detaljer og har bedre bas. Men vi lader det være op til Max.H



__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
Lencofyn
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar
Tidligere schmidt2

Bruger siden: 06 Januar 2009
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Indlæg: 705
Sendt: 21 Februar 2012 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

Det generelt opskruede prisniveau på b&o pickupper
er grunden til at jeg holder mig fra deres produkter.
Ærgeligt nok, for der er nogen fine eksemplarer.

Mindes at have læst om noget adapter halløj, så man på den måde
kunne undgå de hysteriske priser.
Til top Vis Lencofyn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lencofyn
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 21 Februar 2012 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Max.H skrev:
Har tilbud om en Beogram TX2,Pick up MMC5
Er det dumt


Ja, det er dumt! 

Prøv selv at tjekke Nettet for B&O tangentialarmpladespillere, og se at TX2 kun er en bleg afglans af de 'rigtige' modeller. Jeg husker ikke lige alle numrene på de ældre modeller.
Hva' vejer sådan én TX2 mon? 3 kilo? (Bare et gæt!).

Mvh.
Niels


Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1532
Sendt: 21 Februar 2012 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

Skal du have det bedste, skal du have fat i en Beogram 8000 eller 8002.

Beogram TX2 er en "billig" udgave og slet ikke af samme høje standard som 8000/8002. Såvel motor som mekanikken omkring tangentialarmen er i TX2 af en mere simpel konstruktion.

En Beogram 8000 med en MC20CL pickup eller en Beogram 8002 med en MMC1 pickup er stadig en super løsning for afspilning af vinyl



__________________
"What this country needs is a good 5 watt amplifier!" (Paul Klipsch)
Til top Vis erlingt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erlingt
 
j_mil
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Marts 2009
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 206
Sendt: 22 Februar 2012 kl. 01:02 | IP-adresse registreret  

B&O's tangetialer toppede med beogram 8002. De små mmc typer er især 1 er langt de bedste, selv 20CL er lidt trist at lytte til. Der er
dog et stort men, de er ved at være af ældre dato så mit gæt er at det kan være svært at finde et perfekt eksemplar, reservedele kan
heller ikke skaffes mere. Alternativt kan man gå i gang med at modificere en 4002 med et standart hus, men det er jo en anden snak. (En
4002er uhyre mekaniks stabil og elektronisk simpel)
Til top Vis j_mil's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af j_mil
 
Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1221
Sendt: 22 Februar 2012 kl. 09:37 | IP-adresse registreret  

Jeg er enig at Beogram 8002 var noget af det sidste kram inden for tangential B&O pladespillere da mekanisk bliv de efterfølgende mere simpliceret med tiden der sluttede med Beogram 9500.

Enhver Beogram med tangential arm kan stadig reddes med gode resultater hvis man ved hvem der kan servicere den ordentligt og tage ansvaret for at holde den velkørende så den med mangel på reservedele holder ikke! Det er en standard undskyldning specielt fra B&O butikker som benytter andre metoder at servicere på hvilket ikke rigtigt fungerer på de ældre modeller (Ved B&O mere end 5 år gamle).

Medhensyn til pickupper kan Axel i Tyskland redde de fleste for en 700kr. med gode resultater hvilket bakkes op af brugere fra Beoworld.org. Han's MMC4 skulle være bedre end standard B&O versionen.

 

 

Til top Vis Anderz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anderz
 
Max.H
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 August 2011
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 451
Sendt: 22 Februar 2012 kl. 09:56 | IP-adresse registreret  

Takker for alle indlæg.
Jeg har lige takket nej til den tx 2er jeg ellers havde bestemt mig for.Måske jeg bare skulle skrinlægge mine planer om tangential afspiller og holde mig til min Thorens 320 som egentlig også gør det godt
Til top Vis Max.H's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Max.H
 
D A O
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 Februar 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 2465
Sendt: 22 Februar 2012 kl. 10:01 | IP-adresse registreret  

Sælger B&O pladespiller



__________________
vh Hans Lund
Til top Vis D A O's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af D A O Besøg D A O's Websted
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 22 Februar 2012 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

Max.H skrev:
Takker for alle indlæg.
Jeg har lige takket nej til den tx 2er jeg ellers havde bestemt mig for.Måske jeg bare skulle skrinlægge mine planer om tangential afspiller og holde mig til min Thorens 320 som egentlig også gør det godt
Det vil da være synd, at gå af med den dejlige Thorens TD320. Så er du da samtidigt frit stillet med hensyn til valg af pick up. Her er jo meget at vælge i mellem.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes