| Forfatter |
|
NitroBlast Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1036
|
| Sendt: 24 Februar 2012 kl. 09:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
strecker skrev:
| Nej, DU trækker ikke kablerne i samme kabel skinne men kunne tænkes at tråd starter gør det..
du generaliserer og siger at skærmet kabler ikke hjælper / gør noget som helst, og det er noget vrøvl..! |
|
|
Har man en receiver til ~2500,- så gør dyre, skærmede strømkabler ingen forskel på den omtalte susen. Skærmede strømkabler vil IMO kun kunne bidrage med en mikro-marginal forbedring (hvis overhovedet) til væsentligt dyrere udstyr end her omtalt.
Så overhovedet at foreslå, at folk skal prøve at poste 500+ i nogle skærmede kabler, er IMO at latterliggøre folk ved at pålægge dem unødvendige udgifter - SPECIELT når det er sådan, at langt de fleste boliger i dette land slet ikke har JORDFORBINDELSE i stikkontakterne, og at disse dyre kabler derfor SLET IKKE KAN BRUGES!
At tænke!  __________________ Mit grej!
WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
|
| Til top |
|
| |
strecker Udelukket fra forum

Permanent
Bruger siden: 14 Januar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 552
|
| Sendt: 24 Februar 2012 kl. 09:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
NitroBlast skrev:
strecker skrev:
| Nej, DU trækker ikke kablerne i samme kabel skinne men kunne tænkes at tråd starter gør det..
du generaliserer og siger at skærmet kabler ikke hjælper / gør noget som helst, og det er noget vrøvl..! |
|
|
Har man en receiver til ~2500,- så gør dyre, skærmede strømkabler ingen forskel på den omtalte susen. Skærmede strømkabler vil IMO kun kunne bidrage med en mikro-marginal forbedring (hvis overhovedet) til væsentligt dyrere udstyr end her omtalt.
Så overhovedet at foreslå, at folk skal prøve at poste 500+ i nogle skærmede kabler, er IMO at latterliggøre folk ved at pålægge dem unødvendige udgifter - SPECIELT når det er sådan, at langt de fleste boliger i dette land slet ikke har JORDFORBINDELSE i stikkontakterne, og at disse dyre kabler derfor SLET IKKE KAN BRUGES!
At tænke! 
|
|
|
endnu en hovedløs generalisering.. 
jeg bor i nybyg med jord i alle kontakter..!
fornuftigt flet skærmet kabler fra f.eks NKT ( nordisk kabel & tråd ) med jord, kan findes for omkring en 200,- mand.!!
men altid noget du indrømmer at der kan være forbedringer, for i dine andre indlæg er der INTET at hente ved at afskærme kabler..
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 24 Februar 2012 kl. 10:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
NitroBlast skrev:
strecker skrev:
|
|
At tænke! 
|
|
|
Det er jo grundstøjen fra forstærkeren som forstærkes fra linieniveau til højttalerudgange.
En mikro-marginal forbedring på linieniveau, kan netop være det der gør at støjen næsten ikke kan høres. Der er jo ingen grund til at gå efter de dyreste skærmede kabler, og man kan jo i første omgang låne et. At sørge for at alle ens apaprater har samme fase, hvor der overføres minimalt til kabinet/stel, så kan man vinde rigtigt meget her, og det uanset pris på apparaterne.
I helt grelle tilfælde, kan man mærke forskellen på kabinettet med fingrene.
|
| Til top |
|
| |
Smutte Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2011 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 24 Februar 2012 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Strecker nu må du lige simulere lidt å...... !  __________________ Hifijunkie
|
| Til top |
|
| |
NitroBlast Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Februar 2012 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen: Ja, er jeg godt klar over det med liniestøj og fase-venderi (du deltog svjh selv i tråden fra sidste år om at vende stikket rigtigt, hvor det blev debatteret).
Min 702'er har fastmonteret strømkabel uden jord (hvilket med stor sikkerhed også gør sig gældende for spørgers Denon AVR-1601 og for øvrigt langt de fleste main-stream AVR'er, DVD'er, Blue-Rays, CDA'er etc.), så muligheden for at skifte til et skærmet kabel er der ganske enkelt slet ikke - så hvorfor overhovedet foreslå skærmede strømkabler? Giver IMO slet ingen mening.. __________________ Mit grej!
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 24 Februar 2012 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der findes også netstik med skærm uden jord. Om de så er særligt effektive er en anden sag, derfor skal man altid prøve den slags før køb. I øvrigt bør man altid holde strøm og signalkabler for sig. De må under ingen omstændingheder løbe parallelt, men må godt krydse.
|
| Til top |
|
| |
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
Bruger siden: 23 September 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1612
|
| Sendt: 26 Februar 2012 kl. 07:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
NitroBlast skrev:
Det er ikke højtalernes skyld! Det er 100% sikkert, at det er receiveren, der er synderen. Jeg vil skyde på, at det er en form
for statisk digital støj.
Min Onkyo TX-SR702 laver præcist samme støj i mine Jamo D365, og det kan høres i hele min stue, når der ikke er andet lyd i højtalerne til at
overdøve suseriet. Problemet er der ikke med mine Jamo E805 og E8CEN.2, og derfor tror jeg, at det skyldes moderne (digital) elektronik kombineret
med gamle højtalere, der er designet til analoge lydkilder. |
|
|
Jamo D365
Dem havde jeg også for mange år siden.. Har du kigget bag bas enheden og set den fine magnet?
|
| Til top |
|
| |
NitroBlast Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Februar 2012 kl. 09:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chromosome skrev:
Jamo D365
Dem havde jeg også for mange år siden.. Har du kigget bag bas enheden og set den fine magnet?  |
|
|
Øh, næh - hvad skulle jeg da se der? Forresten så er de lige røget i kælderen, da jeg er ved at ommøblere stuen, og det bliver med MA RX1'ere + B&W ASW610 sub i stedet for  __________________ Mit grej!
|
| Til top |
|
| |