| Forfatter |
|
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 12 April 2004 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er dog ikke bare lige så´n at lave en cd. afspiller... der er meget der kan gå galt!!
Se blot på LcAudio og deres ZapPlayer CD. ( og her taler jeg af bitter erfaring!!) og LcAudio har jo trodsalt en del resurcer og erfaring samt ikke mindst ekspertise!!!....
At lave en DIY. dac. er nok nemmere end at lave det hele lige fra drev til dac. & analogdel og ikke mindst få det hele til at hænge sammen!!..
Det er nok ikke så lige til som det ser ud!!??..
Men det kan jo nok gøres!?
Hvor godt det bliver i forhold til hvad man så kan få for samme penge færdigt? eller eks. købt brugt og endda ( hvis man absolut vil rode lidt selv ) eks. en gammel DCD3560 som man så opgradere som Kurt & mig har gjort det? det er spørgsmålet!!??
Men har man mod på det?... ser det jo spændende ud!!!!
mvh. __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 12 April 2004 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har LC-audio expertise i CD-afspillere???? 
De kan bygge en clock ind i en og skifte om-amps....jeg kender flere DIY'er der er mere kvalificerede på DET område......
__________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 12 April 2004 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil ikke sige dig imod!! resultatet af deres "forsøg" var jo heller ikke så vellykket!!..
Havde de lanceret den som ren DAC! ( opfølger på Zapdac ) havde den været et hit!.....
mvh. __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 13 April 2004 kl. 00:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
feedback skrev:
|
Jeg tror stadig der er mere fornuft i at bygge med Philips CD-PRO 2.
Her er en test, der kan give et fingerpeg om, hvordan det kan lyde:
http://www.tnt-audio.com/sorgenti/armoniacd1_e.html
Bemærk at lyttetesten er baseret på den indbyggede DAC i PRO 2.
Og så lige en kommentar til den gamle sag:
Hvis Denon 3560 værket er så godt, jamen hvorfor blev det så taget ud af produktion for snart mange år siden? Fordi det var for dyrt at producere? Tja, hvis det virkeligt var så godt, så havde der nok stadig været købere selv om prisen steg og Denon havde nok fortsat med det på salgshylderne.
Men sådan er det ikke gået. Japanerne droppede det og nok ikke uden grund.
Jeg glæder mig meget til at se Peters udgave af Philips CD-PRO 2.
|
|
|
Hælløwdi da fo rden! Tror du virkeligt på, at fordi det er nyt så er det bedre?? Denons løbeværk er såmænd heller ikke droppet, det går igen i S1, men med visse ændringer. PT laver Denon ikke sværvægtere af den kaliber og der har du så forklaringen. Noget helt andet er jo så, at nu skal der spilles SACD og DVDAudio skiver på det samme værk. Fremstillingsprisen på det løbeværk der sidder i 3560 er med 100% garanti langt højere end CDMPRO. Denons er et gearløst værk med hall moter der vejer et par kilo. Phillipsværket har du vel selv set, jeg har lyttet til det adskillige gange og det er bare yt - desværre, for det er faktisk ret pænt. At det bruges af mange eller i hvert tilfælde flere high end maskiner har intet med kvaliteten at gøre, man anvender det man er tvunget til, fordi rygterne går. Du springer jo selv i med begge ben uden at sikre dig fakta - og det er lige det der skal til. Hvis alt nyt var et fremskridt, så skulle det være rigtigt, at den bedst tænkelige amp skal bygges med opamps. Til venlig orientering tror jeg du vil blive klogere om du afprøvede det.
|
| Til top |
|
| |
StudioSound Branchemedlem

StudioSound
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1275
|
| Sendt: 15 April 2004 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
feedback skrev:
|
Man bør nok ikke lade sig afskrække sig af Kubiks fordomme. I stedet bør man tænke på, hvor mange highend producenter der bruger dette philips drev med fremragende resultat.
|
|
|
Jeg vil nu ikke kalde Kurts bedømmelse af CDMPRO for fordomme, det virker som en ret nøjagtig observering af problemerne med netop det drev.
En af mine leverandører har målt CDMPRO i gennem på kryds og tværs med nogle ret overraskende resultater. Utroligt nok ligger drevet lige på grænsen af ikke at kunne læse CD'en, hvilket resulterer i at der bliver korrigeret temmeligt meget, plus flere andre uheldige egenskaber.
Karsten
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 16 April 2004 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Fremme i skoene, men uden dynamik og jordforbindelse. Tillige kønsløst"??? Øh, det er ikke lige sådan jeg mindes lyden af min CD-afspiller; CDM9-Pro (radial-aflæst), 2x TDA1541 og analog 1.ordens noiseshaping. Simpel teknik med OK varer giver den bedste lyd; op i lommen 24-bits kredse!!! 
|
| Til top |
|
| |
feedback Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 79
|
| Sendt: 16 April 2004 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
StudioSound skrev:
feedback skrev:
|
Man bør nok ikke lade sig afskrække sig af Kubiks fordomme. I stedet bør man tænke på, hvor mange highend producenter der bruger dette philips drev med fremragende resultat.
|
|
|
Jeg vil nu ikke kalde Kurts bedømmelse af CDMPRO for fordomme, det virker som en ret nøjagtig observering af problemerne med netop det drev.
En af mine leverandører har målt CDMPRO i gennem på kryds og tværs med nogle ret overraskende resultater. Utroligt nok ligger drevet lige på grænsen af ikke at kunne læse CD'en, hvilket resulterer i at der bliver korrigeret temmeligt meget, plus flere andre uheldige egenskaber.
Karsten
|
|
|
Siger du dermed at det produkt du selv sælger er dårligt.??
Her tænker jeg på Audio Aero:
Capitole CD Player 24/192 : when CD is competing with SACD and DVD-A…
Capitole CD Player 24/192 has been designed with the idea to equal the new digital formats performance. First, we selected the high-end CDPRO2 laser mechanism from Philips for its excellent playback performance, long lifetime, low play noise and long product life cycle. Supported by a specific aluminium suspension, its excellent readability allows to recover a maximum of CD’s data. Then, we included the state-of-the-art in digital processing : our exclusive STARS ® process (Solution for Time Abstraction Re Sampling), a combination of very high speed 192 kHz RE-sampling (a new jitter free clock is created), 24 bit re-quantization and signal enhancement techniques (extraction of “hidden” information from 16 bit data, improvement of dynamic, precision, soundstage and details), developed for Audio Aero by Swiss company Anagram Technologies SA. The core of the system is a 32 bit SHARC DSP which, by performing hundred millions of calculations per second, rebuilds a high precision 24/192kHz signal, independent from the input clock, and keeping total dynamic range in all stages. Then, after a 1024 times up-sampling on demand, D/A conversion is performed at 6.144MHz by a high performance 24 bit / 192 kHz DAC. Analogue output stage features sub-miniature tubes and high precision buffer with built-in high quality volume control for a perfect match between high-tech digital treatment and musicality.
|
| Til top |
|
| |
Peter Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 621
|
| Sendt: 16 April 2004 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
feedback skrev:
StudioSound skrev:
feedback skrev:
|
|
|
|
Karsten
|
|
|
Capitole CD Player 24/192 : when CD is competing with SACD and DVD-A…
Capitole CD Player 24/192 has been designed with the idea to equal the new digital formats performance. First, we selected the high-end CDPRO2 laser mechanism from Philips for its excellent playback performance, long lifetime, low play noise and long product life cycle. Supported by a specific aluminium suspension, its excellent readability allows to recover a maximum of CD’s data. Then, we included the state-of-the-art in digital processing : our exclusive STARS ® process (Solution for Time Abstraction Re Sampling), a combination of very high speed 192 kHz RE-sampling (a new jitter free clock is created), 24 bit re-quantization and signal enhancement techniques (extraction of “hidden” information from 16 bit data, improvement of dynamic, precision, soundstage and details), developed for Audio Aero by Swiss company Anagram Technologies SA. The core of the system is a 32 bit SHARC DSP which, by performing hundred millions of calculations per second, rebuilds a high precision 24/192kHz signal, independent from the input clock, and keeping total dynamic range in all stages. Then, after a 1024 times up-sampling on demand, D/A conversion is performed at 6.144MHz by a high performance 24 bit / 192 kHz DAC. Analogue output stage features sub-miniature tubes and high precision buffer with built-in high quality volume control for a perfect match between high-tech digital treatment and musicality.
|
|
|
ja det ville da være rat med en forklaring 
godt man ikke har købet den hos ham 
ps: det drev fungere perfekt hjemme hos mig. -og hvis det er så dårligt, hvorfor er der så nogen producenter der overhovedet bruger det ? de kunne jo bare snuppe en Sony i stedet !
|
| Til top |
|
| |
feedback Forum Bruger

|
| Sendt: 16 April 2004 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
feedback skrev:
|
Jeg tror stadig der er mere fornuft i at bygge med Philips CD-PRO 2.
Her er en test, der kan give et fingerpeg om, hvordan det kan lyde:
http://www.tnt-audio.com/sorgenti/armoniacd1_e.html
Bemærk at lyttetesten er baseret på den indbyggede DAC i PRO 2.
Og så lige en kommentar til den gamle sag:
Hvis Denon 3560 værket er så godt, jamen hvorfor blev det så taget ud af produktion for snart mange år siden? Fordi det var for dyrt at producere? Tja, hvis det virkeligt var så godt, så havde der nok stadig været købere selv om prisen steg og Denon havde nok fortsat med det på salgshylderne.
Men sådan er det ikke gået. Japanerne droppede det og nok ikke uden grund.
Jeg glæder mig meget til at se Peters udgave af Philips CD-PRO 2.
|
|
|
Hælløwdi da fo rden! Tror du virkeligt på, at fordi det er nyt så er det bedre?? Denons løbeværk er såmænd heller ikke droppet, det går igen i S1, men med visse ændringer. PT laver Denon ikke sværvægtere af den kaliber og der har du så forklaringen. Noget helt andet er jo så, at nu skal der spilles SACD og DVDAudio skiver på det samme værk. Fremstillingsprisen på det løbeværk der sidder i 3560 er med 100% garanti langt højere end CDMPRO. Denons er et gearløst værk med hall moter der vejer et par kilo. Phillipsværket har du vel selv set, jeg har lyttet til det adskillige gange og det er bare yt - desværre, for det er faktisk ret pænt. At det bruges af mange eller i hvert tilfælde flere high end maskiner har intet med kvaliteten at gøre, man anvender det man er tvunget til, fordi rygterne går. Du springer jo selv i med begge ben uden at sikre dig fakta - og det er lige det der skal til. Hvis alt nyt var et fremskridt, så skulle det være rigtigt, at den bedst tænkelige amp skal bygges med opamps. Til venlig orientering tror jeg du vil blive klogere om du afprøvede det.
|
|
|
Smukt skrevet..... Fakta??? Det er jo kun dine selvretfædige fordomme og indtryk, som du prøver at ophæve til den ultimative sandhed.
Men jeg beklager, professor Kurt. Til dine forelæsninger vil jeg desværre være ude for pædagoisk rækkevidde. Først hvis du har taget nogle relevante efteruddanelser, så kan det være at jeg lægger øre til.
Jeg vil da gerne indrømme, hvis jeg tager fejl, men jeg tror desværre ikke, at du, kære Kurt, er i besiddelse af den samme egenskab, som er god til at se verdenen på en frisk og ny måde.
|
| Til top |
|
| |
StudioSound Branchemedlem

StudioSound
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1275
|
| Sendt: 16 April 2004 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
feedback skrev:
|
|
|
|
Nej Capitolen er ikke dårlig, den spiller ganske udmærket og har mange gode egenskaber, drevet i sig selv er bare ikke noget særligt.
Jeg har desuden ikke noget problem med at pege på svage punkter ved egne produkter. Folk skal jo vide hvad det er de køber, især når det er dyre komponenter det drejer sig om. Jeg kan ikke lide at oversælge produkter, så hellere have kunder der føler at de har fået objektiv og saglig rådgivning.
Selv om jeg kun sælger komponenter som jeg selv kan lide, er der jo altid et eller andet kompromis der må tages. Skal det være 100% perfekt, er man nødt til at være der selv
Karsten
|
| Til top |
|
| |
Peter Forum Bruger

|
| Sendt: 16 April 2004 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
StudioSound skrev:
feedback skrev:
|
|
|
|
Nej Capitolen er ikke dårlig, den spiller ganske udmærket og har mange gode egenskaber, drevet i sig selv er bare ikke noget særligt.
Jeg har desuden ikke noget problem med at pege på svage punkter ved egne produkter. Folk skal jo vide hvad det er de køber, især når det er dyre komponenter det drejer sig om. Jeg kan ikke lide at oversælge produkter, så hellere have kunder der føler at de har fået objektiv og saglig rådgivning.
Selv om jeg kun sælger komponenter som jeg selv kan lide, er der jo altid et eller andet kompromis der må tages. Skal det være 100% perfekt, er man nødt til at være der selv
Karsten
|
|
|
hvorfor har de valgt det drev ? hvis det altså er så dårligt 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 April 2004 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
feedback skrev:
|
Smukt skrevet..... Fakta??? Det er jo kun dine selvretfædige fordomme og indtryk, som du prøver at ophæve til den ultimative sandhed.
Men jeg beklager, professor Kurt. Til dine forelæsninger vil jeg desværre være ude for pædagoisk rækkevidde. Først hvis du har taget nogle relevante efteruddanelser, så kan det være at jeg lægger øre til.
Jeg vil da gerne indrømme, hvis jeg tager fejl, men jeg tror desværre ikke, at du, kære Kurt, er i besiddelse af den samme egenskab, som er god til at se verdenen på en frisk og ny måde. |
|
|
Man har da lov at have sin mening, så om du mener dette eller hint er mig ret ligegyldigt. Desværre har jeg dog en kraftig mistanke om, at du overhovedet ikke har prøvet at lytte til omtalte værk fra Denon. Jeg har indtil flere gange lagt øre til Phillips værket også i direkte sammenligning med Denon værket. Hvis jeg ikke havde gjort dette, kune man kalde mig fordomsfuld. Men faktisk mener jeg på det bestemteste, at jeg aldrig afviser ting - bare ud af den blå luft. Jeg har såmænd afprøvet skabninger, der - også i mine øjne - burde være helt perfekte, med særdeles nedslående resultater. Jeg har lavet dusinvis af modifikationer, hvoraf jeg husker 2 som vellykkede. Det kalder jeg da en vis form for selvkritik. At påstå at CDMPROII skulle være velsignelsen til verden, uden at afprøve alternativerne har jeg dog svært ved at se logikken og fordomsfriheden i.
|
| Til top |
|
| |
feedback Forum Bruger

|
| Sendt: 16 April 2004 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
For nogen vil Denon 3560 være velsignelsen til verden, hvis de har afstemt deres iøvrige setup og øre derefter.
For nogen vil CDMPROII være velsignelsen til verden, hvis de har afstemt deres iøvrige setup og øre derefter. 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 April 2004 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
feedback skrev:
|
For nogen vil Denon 3560 være velsignelsen til verden, hvis de har afstemt deres iøvrige setup og øre derefter.
For nogen vil CDMPROII være velsignelsen til verden, hvis de har afstemt deres iøvrige setup og øre derefter. 
|
|
|
Hertil er forskelen for radikal og stor. Det svarer simpelthen til at sammenligne biksemad med biksemad Det ved enhver, at det kan man jo ikke.
|
| Til top |
|
| |
Peter Forum Bruger

|
| Sendt: 16 April 2004 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
feedback skrev:
|
|
|
|
ja, bare alle så på den på den måde. så var det nok letter at være hifi4all !
men nogen har åbenbart en eller anden trang til at påtvinge andre med deres tro og overbevisninger. men det er da heldigvis mest deres problem
-jeg har jo ikke ondt i R. over at Kurt kører Denon GIT
så hvorfor han har det over jeg kører PH HDI er mig en gåde 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 April 2004 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter skrev:
|
ja, bare alle så på den på den måde. så var det nok letter at være hifi4all !
men nogen har åbenbart en eller anden trang til at påtvinge andre med deres tro og overbevisninger. men det er da heldigvis mest deres problem
-jeg har jo ikke ondt i R. over at Kurt kører Denon GIT
så hvorfor han har det over jeg kører PH HDI er mig en gåde  |
|
|
Så er der vist noget du har misforstået! Jeg har overhovedet ikke ondt i nummeren. Du må sågar bruge en tregears Tomos som løbeværk for min skyld. Men Ph CDMPROII er afprøvet og den er ikke in pga lyden, hvilket der er så meget der ikke er, prøv selv. I øvrigt hedder jeg slet ikke Kurt, men "Kurt von der Vergaser und Auspuff Kubik" - ret sexet ikke?
|
| Til top |
|
| |
neist Lukket konto

Dobbeltprofil: Tubeless
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 179
|
| Sendt: 16 April 2004 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt
Hvad er det for en afspiller har hørt med CDPRO2?
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Skorpio Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 Februar 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 470
|
| Sendt: 16 April 2004 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rent ud af posen, StudioSound, jeg løfter på hatten. Objektiv og sagligt, selv om du nærmest blev svinet til....respekt!! 
Til de andre der åbenbart har Filipensen i bagdelen, slap da lige af....Kurt mener at det er et dårligt drev, nogle er enige og i vil så se eksamensbeviser....helt ærligt, magen til fordomsfuldhed skal man da lede efter i statsadministrationen 
Hvorfor er "Peter" glad for at han ikke har købt hans drev hos StudioSound?? Tror han mon det bliver bedre af det? . Nej, fortrængning og fortigelser skaber bare mismod.....
|
| Til top |
|
| |
Skorpio Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 Februar 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 470
|
| Sendt: 16 April 2004 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Interessant tema med hensyn til "lyd" af drev.....bortset fra jitter er jo også selvfølgelig hvor meget der korrigeres....tak for oplysningen
|
| Til top |
|
| |
LGrau Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 2201
|
| Sendt: 16 April 2004 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skorpio skrev:
Interessant tema med hensyn til "lyd" af drev.....bortset fra jitter er jo også selvfølgelig hvor meget der korrigeres....tak for oplysningen  |
|
|
Ja det var interessant, jeg var ellers sikker på at der ikke blev korrigeret, hvis cd'en var i god stand..
Selv det billigste computer drev klarer cd'erne uden datafejl, så at det skulle være problem ved audiodrev, undrede mig lidt.. Men det skal da lige undersøges. __________________ Mvh Lennart
Nyt DIY system under opbygning...
|
| Til top |
|
| |