| Forfatter |
|
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2440
|
| Sendt: 06 Marts 2012 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mon det har været moderatorens oprindelige hensigt at lægge serverplads til gode tricks og ideer til, hvordan man kan omgå skatte/moms/told- reglerne?
Vh Freddy
|
| Til top |
|
| |
Mrhviid Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 214
|
| Sendt: 07 Marts 2012 kl. 06:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
fredmarantz skrev:
Mon det har været moderatorens oprindelige hensigt at lægge serverplads til gode tricks og ideer til, hvordan man kan omgå skatte/moms/told- reglerne?
Vh Freddy
|
|
|
Enig. Sikke et par samfundsigler... Jeg bryder mig ikke om hvad jeg læser i denne tråd!
|
| Til top |
|
| |
gask Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 268
|
| Sendt: 07 Marts 2012 kl. 08:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mon ikke dem der har alle de gode forslag, også stiller sig pænt op bagerst i køen når fællesskabet levere serviceydelser.
|
| Til top |
|
| |
Kasper/Lolland Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2010 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 112
|
| Sendt: 07 Marts 2012 kl. 09:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det var mig - og så må i kalde mig en forhærdet kriminel, hvis i vil - ville jeg selv køre til Norge og hente udstyret, og så enten nappe en Norsk/Svensk grænse og sejle tilbage til Danmark fra Sverige. Skulle jeg sejle hjem fra Norge, ville jeg ikke selv dreje ind til tolderen frivilligt.
Når man snakker privat køb af brugte varer, har jeg ikke den store told-lyst!
Ser det dybest set ikke som noget der er værre, end at køre til grænsebutikkerne for at spare dansk moms og fedtafgift! Beklager, hvis jeg har stødt nogle finere følelser! __________________ De bedste hilsner
Kasper
|
| Til top |
|
| |
MadsC Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 128
|
| Sendt: 07 Marts 2012 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mrhviid skrev:
fredmarantz skrev:
Vh Freddy
|
|
|
Enig. Sikke et par samfundsigler... Jeg bryder mig ikke om hvad jeg læser i denne tråd! 
|
|
|
Håber ikke det er mig du hentyder til.
Synes jeg stiller nogle konkrete spørgsmål, til hvordan håndtering/ afhentning eller fragt foregår bedst. Jeg er ikke intraseret i at grej for mange penge bliver skadet eller håndteres forkert.
At der så er nogle der har andre ideer til hvordan det skal foregå må jo være op til dem.
|
| Til top |
|
| |
MadsC Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 128
|
| Sendt: 07 Marts 2012 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
fredmarantz skrev:
MadsC skrev:
| Hvem bestemmer så hvad jeg har givet for den brugte vare, når det kommer til udregning. Der er jo en del forskel på at have givet 3000kr og så feks. 30tkr. |
|
|
Det kunne være en god idé at lade sælger udfærdige en kvittering for din betaling af varerne, så du har dokumentation for, hvor meget du har betalt. Jeg forstod, at der var tale om tre selvstændige apparater - så måske kunne det være fint, at man kunne se, hvad hvert enkelt apparat kostede dig.
Vh Freddy
|
|
|
Lige præsis..det havde jeg også i tankerne..så burde der ikke være noget at komme efter.
|
| Til top |
|
| |
Cesse Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 324
|
| Sendt: 07 Marts 2012 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
MadsC skrev:
fredmarantz skrev:
MadsC skrev:
Hvem bestemmer så hvad jeg har givet for den brugte vare, når
det kommer til udregning. Der er jo en del forskel på at have givet 3000kr og så feks. 30tkr. |
|
|
Det kunne være en god
idé at lade sælger udfærdige en kvittering for din betaling af varerne, så du har dokumentation for, hvor meget du har betalt.
Jeg forstod, at der var tale om tre selvstændige apparater - så måske kunne det være fint, at man kunne se, hvad hvert enkelt
apparat kostede dig.VhFreddy |
|
|
Lige præsis..det havde jeg også i tankerne..så burde der ikke være noget at komme efter.
|
|
|
Så kan du også altid få sælger til at skrive en mindre pris på kvitteringen
Den skal nok bare ikke være urealistisk lav __________________ Hilsen Cesse ;)
Nakamichi og DIY
|
| Til top |
|
| |