| Forfatter |
|
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 14 Marts 2012 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kendte slet ikke http://www.hifishark.com/
Den er da lidt smart, og den fandt da faktisk også h4a/ksb... smart! Tak for linket
__________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
megholm Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Januar 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 517
|
| Sendt: 14 Marts 2012 kl. 10:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
finlytteren skrev:
D A O skrev:
Personligt vil jeg mene at en afskrivning på 20-25 % / år ikke er helt ved siden af,
men hvad mener I? |
|
|
Jeg mener at så vil jeg til at kigge efter 4-5 år gammelt grej! 
Typisk synes jeg grej falder mere end biler. Mange biler kan stadig sælges til omkring 50% af nyprisen, når de er 4-5 år
gamle. Men indenfor hifi er der ofte tale om betydeligt større afskrivninger.
Det er selvfølgelig ikke helt sammenligneligt, da der på nyt hifi ofte bliver givet %-vise rabatter i en størrelsesorden, det
(desværre) ikke er muligt på nye biler.
Ofte ser man hifi som kun er 1-3 år gammelt og tilbydes til under det halve af nyprisen. Godt for dem, der køber brugt,
men skidt for dem, der køber fra nyt...
|
|
|
Siger måske også lidt om nypriserne i DK at de falder så meget, ofte har folk vel fået en eller anden form for rabat og derfor
er det reelle tab ikke så stort som det synes. __________________ You aint nobody without a naim!
|
| Til top |
|
| |
gask Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 268
|
| Sendt: 14 Marts 2012 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
megholm skrev:
finlytteren skrev:
D A O skrev:
Personligt vil jeg mene at en afskrivning på 20-25 % / år ikke
er helt ved siden af,
men hvad mener I? |
|
|
Typisk synes jeg grej falder mere end biler. Mange biler kan stadig sælges til omkring 50% af nyprisen, når de er 4-5 år
gamle. Men indenfor hifi er der ofte tale om betydeligt større afskrivninger.
Det er selvfølgelig ikke helt sammenligneligt, da der på nyt hifi ofte bliver givet %-vise rabatter i en størrelsesorden, det
(desværre) ikke er muligt på nye biler.
Ofte ser man hifi som kun er 1-3 år gammelt og tilbydes til under det halve af nyprisen. Godt for dem, der køber brugt,
men skidt for dem, der køber fra nyt...
|
|
|
Siger måske også lidt om nypriserne i DK at de falder så meget, ofte har folk vel fået en eller anden form for rabat og derfor
er det reelle tab ikke så stort som det synes. |
|
|
Spot on. Nypriserne er ofte fiktive, således at produkterne bæres ud af butikken med dobbelt afskrivning. Først afskrivning i
forhold til den vejledende pris, et begreb der stadig bruges i stor stil, og derefter den almindelige 10-20% for blot at være
båret ud over dørtærsklen. I virkeligheden burde "vejledende priser" i de flestes tilfælde kaldes for det de er, nemlig
"prisforslag".
|
| Til top |
|
| |
Sonic Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2010 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 754
|
| Sendt: 14 Marts 2012 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ekstra kómisik med dem som har gammelt mark levinson udstyr ogforlanger 20 k for det gamle l**t tænk over skal det til service og lign der er
annonce ksb med 23.5 ml til himmel pris total en joke med den pris
|
| Til top |
|
| |
Sonic Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2010 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 754
|
| Sendt: 14 Marts 2012 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=216056 total en joke med den pris
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 15 Marts 2012 kl. 09:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan ikke se dit link men ML er vel et af de mærker der altid har haft ret gode brugtpriser.
Oftest synes jeg ny det er køberne der er langt ude i hampen: Hvad jeg ikke er blevet skambudt og tilbudt gennem tiderne (tja,
og senest med min VPI).....
.... men ok der er en anden diskussion __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
| Sendt: 15 Marts 2012 kl. 09:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
|
En Kenwood L-07D kostede i Lydkilden 13000kr i 80-83.

|
|
|
Jeg er selv ejer af en kenwood L 07D, og har to bekendte der også ejer en hver, min har endda en ekstra arm (micro 505 mk III) og fandt den i 1990 på gulvet ved heddengangne KT-radio i odense godt støvet stå på gulvet, og fik den handlet af til 4000dkr dog uden micro arm som jeg har monteret senere.....den blir aldrig solgt.......
jeg har siden 2003 set to stk på ksb herinde, en for to år siden ca, til 38000dkr, og for ca 3 mdr siden til 15000dkr som en af mine venner fik fat på....
men jeg synes også noget af det ældre er alt for dyrt derinde på ksb...det er trods alt brugt mange år, og hvad med reservedele????
vh velkommen
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 15 Marts 2012 kl. 10:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
finlytteren skrev:
D A O skrev:
Personligt vil jeg mene at en afskrivning på 20-25 % / år ikke er helt ved siden af, men hvad mener I?
|
|
|
Typisk synes jeg grej falder mere end biler. Mange biler kan stadig sælges til omkring 50% af nyprisen, når de er 4-5 år gamle. Men indenfor hifi er der ofte tale om betydeligt større afskrivninger.
Det er selvfølgelig ikke helt sammenligneligt, da der på nyt hifi ofte bliver givet %-vise rabatter i en størrelsesorden, det (desværre) ikke er muligt på nye biler.
Ofte ser man hifi som kun er 1-3 år gammelt og tilbydes til under det halve af nyprisen. Godt for dem, der køber brugt, men skidt for dem, der køber fra nyt...
|
|
|
Det synes jeg ikke, sælger det meste jeg får ind i andre lande og har aftaler med andre shops der tager mit brugte, lidt synd for der går meget godt brugt udstyr ud af dk og noget af det finder man ikke igen.
|
| Til top |
|
| |
knaldhætten Branchemedlem

DacapoAudio.com
Bruger siden: 23 Marts 2011 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 375
|
| Sendt: 30 Marts 2012 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mercury skrev:
Man kigger på nettets brugtannoncer, eksempelvis med hifishark.dk som søgemaskine og så kontakter man sælger med
de alternativer man har til at handle med netop ham og så er det op til sælger at vælge at justere sit forslag til en reel
pris begge er enige om.
|
|
|
Det er nu hifishark.com
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 30 Marts 2012 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
knaldhætten skrev:
Mercury skrev:
Man kigger på nettets brugtannoncer, eksempelvis med hifishark.dk som søgemaskine og så kontakter man sælger med
de alternativer man har til at handle med netop ham og så er det op til sælger at vælge at justere sit forslag til en reel
pris begge er enige om.
|
|
|
Det er nu hifishark.com |
|
|
Nåh ja :O) har lagt den ind som shortcut, så jeg tænker ikke lige over .dk eller .com.
|
| Til top |
|
| |