| Forfatter |
|
A127 Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 November 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 716
|
| Sendt: 13 Marts 2012 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
BertelB skrev:
| A127, det er sjovt du hænger fast i L100A selv om der objektivt set er lavet bedre højttalere. |
|
|
Indtil videre har jeg ikke har mødt bedre til en pris a 1-2.000 stykket, hvorfor skifte noget ud der performer rigeligt - men mon ikke det bliver nogle smarte indmuret elektrostatiske "grills" med et par center wuffere til den tid  Når vinylen ryger, ryger det analoge også, inkl Marantzen. Eller lad os sige det kommer i kælderen til en fjern fremtid
|
| Til top |
|
| |
boyscoutdk Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 343
|
| Sendt: 13 Marts 2012 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er imponeret over dette forum. Positivt ment. 
Jeg spurgte om hvad jeg skulle kigge efter hvis jeg ville købe en brugt pladespiller. Det har så medført en lille debat om rem eller DD. Men jeg er faktisk ikke helt blevet klog. det ser på eller anden måde ud som om jeg må ud at lytte og danne mig et indtryk af rem eller DD. Problemet er måske at jeg nok ikke kan høre forskellen med mit simple setup.
Forslaget med Denonen er interessant. Det er jo automatisk. Lige som min gamle Beogram 1500 fra 1980 var det. Men det er ikke et krav og havde faktisk ikke tænkt over før det blev nævnt her.
__________________ Træsider? - Ja tak
|
| Til top |
|
| |
BertelB Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 10 Marts 2011 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 657
|
| Sendt: 13 Marts 2012 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man kikker på dba.dk er der rigtig mange pladespillere til salg. Priserne svinger rigtig meget, fra få hundrede til mange tusinde. Der er ikke nødvendigvis nogen sammenhæng mellem pris og kvalitet, det er tydeligt at der er rigtig meget hype om enkelte mærker. Du skal selvfølgelig beslutte hvor meget automatik du vil have, men mange af dem har slet ingen automatik, simpelthen fordi der har været en udbredt opfattelse om at automatik i sig selv gjorde pladespilleren dårligere. Jeg faldt bla. over denne Sony til 300, med ortofon pick-up, det må siges at være billigt: http://www.dba.dk/pladespiller-sony-stereo/id-81355221/
Denne med sme-arm ser også tiltalende ud, den er dog over budgettet: http://www.dba.dk/pladespiller-era-mk6-su-v/id-81289979/Denne Dual ville jeg også overveje: http://www.dba.dk/pladespiller-dual-cs-505-3/id-81279521/
|
| Til top |
|
| |
A127 Udelukket fra forum

|
| Sendt: 14 Marts 2012 kl. 00:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har set lidt i service manualen på denne Sony, ikke sikkert det er en DD i den rigtige forstand ( pladetallerken er rotor på "motoren", der er ingen motor ), men måske en el-motor der driver direkte uden rem - ser meget komplex ud, meget der kan gå i stykker og være slidt som brugt - bedøm selv. http://freeservicemanuals.info/servicemanuals/download/Sony/ ps-333.pdfDer blev som omtalt lavet en del DD i sin tid, med meget svingende resultat - Technics kan jeg stå indefor, sammen med ca 3 millioner andre brugere gennem nu 34 år. @boyscoutdk Mht DD er det måske ikke så meget pga "lyden" i første omgang, men en sikker start. Her et eksempel på DD, øverste billede er stator på "motoren" med en række grønne spoler, denne del er boltet fast i spillen og bevæger sig ikke. Nederst, pladetallerknen vendt om, som er rotor i "motoren" - en magnetring ( inderst ) udgør denne rotor. Rillerne yderst er til strobe hastighedsmålingen. En uhyre enkel løsning mekanisk set, det kræver ikke en ingeniør at se der ingen sliddele er bortset fra den aksel tallerknen hviler på. Jeg synes ikke dette design fremgår af manualen på Sony PS-333   http://www.soundfountain.com/amb/sp10page.html
|
| Til top |
|
| |
BertelB Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 14 Marts 2012 kl. 00:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tog mest den Sony med på listen som et eksempel på at man kan få en ok pladespiller til få penge, alene pick-up'en er mindst den halve pris værd. Den har aldrig været et high-end spiller, men det kan man heller ikke forvente til den pris.
Det er forholdsvis enkelt at vurdere om en pladespiller er direkte defekt, en simpel lyttetest afslører meget.
|
| Til top |
|
| |
A127 Udelukket fra forum

|
| Sendt: 14 Marts 2012 kl. 00:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er helt forstået - nogen gange er der mange gode til salg på dba, idag er der ikke meget af interesse, måske om nogle dage.
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 14 Marts 2012 kl. 01:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
boyscoutdk skrev:
|
Jeg er imponeret over dette forum. Positivt ment. 
Jeg spurgte om hvad jeg skulle kigge efter hvis jeg ville købe en brugt pladespiller. Det har så medført en lille debat om rem eller DD.
|
|
|
Boyscout......... Ohhhh, you´ve aint seen nothing yet   __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
hewi Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2010 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 168
|
| Sendt: 14 Marts 2012 kl. 01:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Få afløb her http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=93398&P N=1 med venlig hilsen hewi
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 14 Marts 2012 kl. 03:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
En død god uopslidelig pladespiller med remdrev som kan fås til billig penge er den storsælgende (anno c.1974) Pioneer PL-12D
Den er min back-up pladespiller og den er altid klar til at vikariere for mine andre når de serviceres
Den spiller ubekymret - den er nem at bruge - har en arm som passer til de fleste pickupper når man ser bort fra de aller
blødeste og aller stiveste
Den har tilmed en markering ind pladetalerken så man kan justere overhang på pickuppen uden at skulle have den ind over
centertappen for at måle
Den har værken hørbart rummer eller wow of flütter og remme er qva den var så udbredt nemme og billige at få som
reservedel
Den skal have en dråbe olie hvert andet år og en ny rem hvert 5
Dette er ikke et debat indlæg om driv system - men blot en anbefaling af en bilig trofast slider som giver valuta for pengene.
Håber du finder en rigtig god pladespiller der giver dig mange gode vinyloplevelser
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
boyscoutdk Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Marts 2012 kl. 09:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for input. Jeg er nu igang med sondere terrænet. Jeg vender tilbage når jeg kommet i hus med pladespiller  __________________ Træsider? - Ja tak
|
| Til top |
|
| |
A127 Udelukket fra forum

|
| Sendt: 14 Marts 2012 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Den er min back-up pladespiller og den er altid klar til at vikariere for mine andre når de serviceresEr enig i det absolut er en god idé med mindst én reserve spille i dette tilfælde
|
| Til top |
|
| |
HIFY Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 234
|
| Sendt: 14 Marts 2012 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Luxman har også lavet nogle kanon gode maskiner.
|
| Til top |
|
| |
BertelB Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 14 Marts 2012 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Lencofyn Forum Bruger

Tidligere schmidt2
Bruger siden: 06 Januar 2009 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 705
|
| Sendt: 14 Marts 2012 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Endnu en tråd der skal trækkes med kampen om herredømmet...  Hvis du har mod på at have det sjovt med din hobby er det en masse at gå igang med for små penge. Glem alt om high end og rem vs. dd. Jeg har haft mange sjove oplevelser med gamle micro seikier der stort set ikke koster noget, de kan findes på lossepladsen feks. Og både deres gamle dd og rem drevne er sjove musikalske gramofoner. Jeg må dog tildels give A127 ret. Et godt driftsikkert valg er SL1200, hvis den vel og mærke ikke har været misbrugt på et diskotek. Jeg har den kun stående standby fordi jeg har opgraderet mit setup. Kig evt. efter en Lenco L75 og smid en ortofon M2 pickup efter den. Evt. M2 red. Så er du oppe på dit budget og du har en grammofon du nemt kan opgradere hvis du får de lyster.
|
| Til top |
|
| |
boyscoutdk Forum Bruger

|
| Sendt: 09 April 2012 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg købt en pladspiller. En Beogram 1500. Den virker umiddelbart men har endnu ikke afprøvet den på mit eget anlæg, da jeg mangler en RIAA. Jeg gav 60kr for den i den lokale genbrugsforretning i Store Heddinge. Nu vil gå på jagt efter en brugt RIAA.
__________________ Træsider? - Ja tak
|
| Til top |
|
| |
Kasper/Lolland Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2010 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 112
|
| Sendt: 09 April 2012 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
| Sendt: 09 April 2012 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den her og du bliver rigtig glad :O)
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=217851
|
| Til top |
|
| |
Kemil Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2011 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 28
|
| Sendt: 09 April 2012 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Uha, jeg tror altså ikke at du kommer under de 599,- for den NAD riaa som Kasper foreslår - selv på brugtmarkedet. Der er jo også Cambridge 540P Riaa'en til samme pris. Den som Mercury foreslår er, undskyld ;-) , overkill til din B&O. Men jeg ved jo ikke om du vil opgradere i fremtiden.
Held og lykke med din nye B&O pladespiller 
|
| Til top |
|
| |