| Forfatter |
|
Anker E Forum Bruger

Bruger siden: 21 Januar 2010 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 570
|
| Sendt: 13 Marts 2012 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Læs dog hvad trådstarter skriver han er ikke interesseret i alle jeres beskrevne erfaringer - dem har han jo allerede læst
Han efterlyser nogen der med eget udstyr kan vise ham i praksis, at de rent faktisk kan høre forskel i en blindtest.
Følger spændt med i tråden, for at se om nogen tør tage udfordringen op. Det er interessant at iagttage, at forum tilsyneladende er blevet støvsuget for kabelkyndige Københavnere
Personligt har jeg i øvrigt den holdning at et kabel udelukkende har til formål at sende et elektriske signal uændret fra den ene ende til den anden. Hvis signalet ændres så meget at der ligefrem er hørbar forskel, er kablet efter min mening defekt. Hvis jeg vil ændre på lyden, vil jeg hellere købe en forstærker med tonekontroller. (Nu ved jeg godt jeg får verbale tæsk  )
|
| Til top |
|
| |
finlytteren Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
| Sendt: 13 Marts 2012 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
slyd skrev:
Jeg har lige nu prøvet at skifte om på power kabel på min CD ( Oracle cd 2500) og min Pre (BAT VK 30), med et lakrids kabel og et Heavens Gate Red Rocket MkII eller Transparent PowerLink Super frem og tilbage, ingen forskel, men skift på signal kabel mellem min Riaa fra Heavens Gate til feks Isoda ha-08 giver stor forskel på lyden. Jeg må have en god strøm ind fra start???
|
|
|
Måske...
Eller måske er din Oracle afskærmet godt omkring netbrønden - eller på anden måde gjort mindre følsom...
Eller måske er hverken Red Rocket eller Transparent særligt velegnede til cd-spillere.
Jeg har hørt en enkelt BAT pre og den performede meget forskelligt med hhv. Cardas og PS. Så måske forskellen udlignes af BAT'ens følsomhed overfor netkabler?
Hører du heller ingen forskel hvis begge apparater har et lakridskabel? (heller ikke uden conditioner?)
|
| Til top |
|
| |
slyd Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 255
|
| Sendt: 13 Marts 2012 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
men jeg kan ikke lade være , den sidste meter strøm kabel skulle være alfa omega??
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Marts 2012 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
slyd skrev:
men jeg kan ikke lade være , den sidste meter strøm kabel skulle være alfa omega??
|
|
|
Ja eller halvanden... Det tror jeg minimum SR er...
Vi testede faktisk i lørdags hos savklinge, på et gaaaammelt fordelerstik med en tynd lakrids. Og der var stor forskel. Se evt i hans billedtråd, hvis nogen har interesse...
|
| Til top |
|
| |
slyd Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Marts 2012 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er ikke strømkabler der rykker herI må have noget ekstremt dårligt strøm der hvor i bor. Ja jeg kan måske også høre forskel på et net kabel som er 1.0 eller 1,5 m?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Marts 2012 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej det er ikke sikkert DU kan...
|
| Til top |
|
| |
slyd Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Marts 2012 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad er din reference for hvordan det skal lyde????
|
| Til top |
|
| |
Nullergøj Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 422
|
| Sendt: 13 Marts 2012 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
slyd skrev:
det er ikke strømkabler der rykker herI må have noget ekstremt dårligt strøm der hvor i bor. Ja jeg kan måske også høre forskel på et net kabel som er 1.0 eller 1,5 m????? nar
|
|
|
Det er det jeg er inde på hvis du ellers har læst mit indslag.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Marts 2012 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
slyd skrev:
hvad er din reference for hvordan det skal lyde???? |
|
|
Ægte
Troværdigt
Analogt
|
| Til top |
|
| |
Steffen Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 23
|
| Sendt: 13 Marts 2012 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et lille indspark i strømlabeldebatten.
Once you realize that the cables represent the
foundation on which your system’s performance
rests the priorities become clear. Long experience
shows that the most important cable in your system
is the one coming out of the wall. Everything flows
from there.
Dette er et uddrag fra en af de største kabelproducenter. Jeg kan kun tilslutte mig dette efter mange forsøg.
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 13 Marts 2012 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
MoWa skrev:
Halløj!
Jeg ser at troen på at strømkabler har en effekt på lyden, er meget udbredt i dette forum. Jeg er uhyre skeptisk, men udelukker intet.
Nogen beskriver forskellene som enorme, så det må jo være relativt let at finde ud af om det skyldes psykologiske effekter, eller der rent faktisk kan høres forskel.
Er der en af de der mener at strømkabler har en positiv effekt, og har et af disse kabler, kunne det være umådeligt spændende at foretage en test. Jeg stiller gerne op - såfremt vedkommende bor i København - og står for testen.
Er det ikke i alles interesse, at vi finder ud af om der rent faktisk er forskel? Det er selvfølgelig trist, hvis man må erkende at man har taget fejl - uanset om det er undertegnede eller kabelfortaleren der får ret - men det vigtige er vel at finde sandheden?
Hvem er frisk?
|
|
|
HVORFOR vil DU gerne afprøve om ANDRE kan høre forskel på strømkabler? Hvad er den dybere mening (for dig)? Niels
|
| Til top |
|
| |
kanonlyd Udelukket fra forum

Bruger siden: 22 Oktober 2011 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 159
|
| Sendt: 13 Marts 2012 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
finlytteren skrev:
slyd skrev:
| hvad er din reference for hvordan det skal lyde???? |
|
|
Ægte
Troværdigt
Analogt |
|
|
Og det tester du så med Norah Jones come away with me hvor du specielt lægge mærke til bassen, kan ikke lade være grine temmelig højt eller LOL man vist nok siger.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Marts 2012 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tester med Nora også ja. Og ja jeg lytter også efter bassen...
Og jeg tester med alt muligt blandet.
Metallica, AC/DC, Lisa Ekdal, Dire Straits, La Bamba, Pink Floyd, Michael Jackson, Led Zeppelin og meeeget andet...
|
| Til top |
|
| |
kanonlyd Udelukket fra forum

Bruger siden: 22 Oktober 2011 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 159
|
| Sendt: 13 Marts 2012 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen så tror jeg ganske roligt vi kan slette troværdigt og ægte fra din liste.
|
| Til top |
|
| |
MoWa Forum Bruger

Bruger siden: 06 August 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 218
|
|
|
|
Nilau skrev:
MoWa skrev:
Halløj!
Jeg ser at troen på at strømkabler har en effekt på lyden, er meget udbredt i dette forum. Jeg er uhyre skeptisk, men udelukker intet.
Nogen beskriver forskellene som enorme, så det må jo være relativt let at finde ud af om det skyldes psykologiske effekter, eller der rent faktisk kan høres forskel.
Er der en af de der mener at strømkabler har en positiv effekt, og har et af disse kabler, kunne det være umådeligt spændende at foretage en test. Jeg stiller gerne op - såfremt vedkommende bor i København - og står for testen.
Er det ikke i alles interesse, at vi finder ud af om der rent faktisk er forskel? Det er selvfølgelig trist, hvis man må erkende at man har taget fejl - uanset om det er undertegnede eller kabelfortaleren der får ret - men det vigtige er vel at finde sandheden?
Hvem er frisk?
|
|
|
HVORFOR vil DU gerne afprøve om ANDRE kan høre forskel på strømkabler? Hvad er den dybere mening (for dig)?
Niels
|
|
|
Hvis du havde læst hvad jeg skrev, ville du ikke spørge.
|
| Til top |
|
| |
MoWa Forum Bruger

Bruger siden: 06 August 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 218
|
|
|
|
Nullergøj skrev:
Problemet med denne tråd er at i har alle ret. !!
Strømkablers virkning på anlæget er meget afhængig af husets generelle elektriske tilstand og ikke mindst stereo anlægget - så vidt så godt. Jeg har selv haft en MEGET stor skepsis til strømkabler indtil jeg selv fik prøvet det.
Strammere bas og et meget bedre stereo perspektiv. Jeg har efterfølgende købt en Pure power strømrenser. Den nedsætter spændeingen til 36 volt, enretter den og lægger den på 3 stk. 12 volt bly/gele batterier og laver den om til 50 Hz vekselspænding og transformaterer den op til 230 volt igen.
Det resulterer i en endu bedre/ strammere bas og markant bedre stereo perspektiv. Ingen roser uden torne, Gasolin live sådan - for fuld skrue, der mangler den lige det sidste - der skal man lige skifte kabel ellers mangler der lidt af live stemningen. Det er nok på grund af det store strømtræk da jeg kører med en 100 Watt rørslæde.
|
|
|
Dejligt. Og du bor i København. Frisk? :)
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Marts 2012 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
kanonlyd skrev:
| Jamen så tror jeg ganske roligt vi kan slette troværdigt og ægte fra din liste. |
|
|
LOL som man vist siger
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 14 Marts 2012 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
hm_dk skrev:
Hej
Jeg har oplevet stor forbedring, med et Supra Lorad på min Holfi Audis - det er meget tydeligt at høre forskel.
Det afhænger nok meget af ens grej, om der er noget at hente eller ej... |
|
|
Tilykke du har nu fund den rigtig kvadrat kable til dit anlæg, og du har ikke smide formue ud på det (den rigtig vej at gå).
Og hvad har du så fået i forholde til det standart kable der blive leveret med udstyret, en større kvadrat plus nogen betydelig
bedre stik, og det er også alt.
|
| Til top |
|
| |
Mastodont Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 November 2011 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 50
|
| Sendt: 14 Marts 2012 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
kanonlyd skrev:
| Jamen så tror jeg ganske roligt vi kan slette troværdigt og ægte fra din liste. |
|
|
Helt klart... Jeg er enig - "og meeeget andet" er alt for lidt.
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 14 Marts 2012 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
nhj4 skrev:
High End er bare et ord der gøre folk opmærksom på at det er dyrt grej, dyrt grej behøves ikke at lyde godt
forhold til et billiger man ikke kaller High End |
|
|
Der er HIGH-END, så bare er dyt HiFI og så er der ULTRA HIGH-END, så er så dyrt at man ikke spørg om prisen,
for hvis man ikke er ultra rige, kan man god glemme at se og høre på ULTRA HIGH-END du har med sikkerhed ikke råd
til at købe det, selv som brugt kan man også glemme det, så man kan også kalde det for Drømme HiFI, for de fleste
forbliver det en drøm.
Mange HiFI producent producerer også ULTRA HIGH-END HiFI, for at vise at de kan og skal ses som et reklame stunt, da
der tit blive producerer så få enheder, at de tit er udsolgt.
|
| Til top |
|
| |