| Sendt: 19 Marts 2012 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cesse skrev:
TRX850 skrev:
Jeg tror (desværre), at du på den hårde måde har erfaret, at man ikke skal rode i elektronik, hvis man ikke er 100% sikker
på, hvad man laver. Hvis du har brændt udgangen af i den ene kanal bliver regningen givetvis nærmere de 2000 kr, end de
200 kr, og i værste fald også over 2000 kr... Jeg håber du kan finde en, som kan/vil hjælpe dig med det til billige penge.Fra
din beskrivelse vil jeg gætte på, at du har justeret bias for hurtigt op forstået på den måde, at den rigtige måde at gøre det
på er at justere lidt op, vente til trinnet har stabiliseret sig termisk hvilket ses ved at spændingen ikke ændrer sig mere.
Justere lidt op igen, lade trinnet stabilisere sig osv. Det gør man fordi der er en vis responstid fra man drejer på
biaspotmetret til trinnet har stabiliseret sig. Hvis du bare hurtigt og på én gang justerer op til multimetret viser det rigtige, så
vil strømmen stige langt over det anbefalede og trinnet kan brænde af...Hvordan har du justeret?
|
|
|
Jeg gav den op til den værdig den skulle med det sammen, hvilket kunne tyde på at det gav udslaget, som de fleste skriver
 |
|
|
Så har du selv givet svaret på, hvad der er gået galt for dig - desværre...
|