Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 17:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: PM1 eller CM8 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Yhde
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 22 Marts 2012 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

Din forstærker vil lyde ok på et par pm1, langt bedre end hvis du købte en billig ht.
Jeg er ikke af samme opfattelse som NitroBlast. Selvfølgelig lyder en 15k stereo forstærker bedre, men ligefrem at sige at elektronikken skal koste det
samme som pm1'erne synes jeg virker lidt holdnings baseret og ikke ret sagligt. NitroBlast har åbenbart hørt et par pm1 med mange forskellige
forstærkere siden han kan udtale sig så sikkert.

En eisa award er nøjagtigt så ligegyldigt som andres holdning.
Til top Vis Yhde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Yhde

haastrup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 Marts 2012 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

Så kom der gang i debatten :)
Eisa award giver jeg heller ikke meget for.
Jeg ved ikke, hvilken pris Onkyo 809 startede på i sin tid, men er den ikke faldet noget?

Så du NitroBlast vil sige, at prisen på mine to fronter skal være lig prisen på forstærkeren?
Jeg skal ikke bruge CD afspiller, da alle mine gamle CD'er (og nye) skal streames til receiveren fra PC.
Har købt Panasonic bdt-110 blueray til film.

Er der i øvrigt ikke mulighed for at supplere med effektforstærker senere, så Onkyo'en dermed kan matche PM1??

haastrup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2012 kl. 23:39 | IP-adresse registreret  

DKsoulman skrev:

Beklager jeg ikke havde læst det hele. Jeg er enig her, en snure rundt forstærker, til de penge, vil ikke give PM1 (eller andre
i den prisklasse) fuld fortjeneste.

Hvad siger du til at supplere med effektforstærker senere?
Jeg synes det er ærgeligt, at der ikke er stereoforstærkere med de funktioner der er på dagens surroundreceivere!
Jeg vil gerne have en samlet løsning til al lyd i stue og køkken, derfor faldt valget på Onkyo 809, som i øvrigt har fået gode
anmeldelser også for stereolyden.
Alle mine CD'er i fuld kvalitet lagt ind på PC, derefter streamet til receiveren og til sidst styret fra min smartphone - det synes
jeg er smart :)

Yhde
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004
Sendt: 23 Marts 2012 kl. 07:44 | IP-adresse registreret  

Som sidste trut i trompeten, ville jeg personligt hellere købe den mindste surroundforstærker med preout til front og en ægte integreret-forstærker, istedet for en effekt.
Nu kender jeg ikke denne onkyo model, men rigtigt mange preout stik er lavet som en fast modstand på den indbyggede forstærker, hvilket kun giver dig mulighed for mere effekt, men sjældent meget bedre lyd.

Min løsning kræver selvfølgelig også en dedikeret cdafspiller.
split stereo og surround i 2, men lav en bro imellem. :)  
Til top Vis Yhde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Yhde

NitroBlast
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 Marts 2012 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

haastrup skrev:
Så du NitroBlast vil sige, at prisen på mine to fronter skal være lig prisen på forstærkeren?

Sådan kan du ikke sætte det op. Men du skal have noget væsentligt bedre grej, for at få det optimale ud af et par PM1'ere. At købe dem pga. designet, og så smide dem på en middelmådig receiver, er IMO helt gak.

haastrup skrev:
Er der i øvrigt ikke mulighed for at supplere med effektforstærker senere, så Onkyo'en dermed kan matche PM1??

Et effekttrin forstærker blot den lyd, der dannes i receiveren, så det vil næppe give dig bedre lyd. Normalt sætter man kun effekttrin på receivere, hvis receiveren ikke kan levere effekt nok til at drive højttalerne tilfredsstillende.

Hvis du er helt vild med lyden og designet på PM1, så er spørgsmålet, om ikke du burde gå udelukkende efter et stereosetup, med en ordentlig stereoforstærker og en fornuftig DAC til streaming? Og er du absolut hooked på surround, så kunne du kigge på en ordentlig receiver som feks. Anthem MRX500, der går for at være helt fantastisk både til surround og stereo.

Hverken stereo-løsningen eller Anthem kan streame via netværk, men der kan du så overveje noget i stil med Logitech Squeezebox Touch, der kan klare opgaven overraskende godt til relativt små penge.

P.S: Hvis du streamer MP3, eller andre lossy-formater, så køb et billigt surround-højttalersæt i Elgiganten i stedet for

WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
Til top Vis NitroBlast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NitroBlast Besøg NitroBlast's Websted

haastrup
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Marts 2012 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

Yhde skrev:
Som sidste trut i trompeten, ville jeg personligt hellere købe den mindste surroundforstærker med preout til
front og en ægte integreret-forstærker, istedet for en effekt.Nu kender jeg ikke denne onkyo model, men rigtigt mange
preout stik er lavet som en fast modstand på den indbyggede forstærker, hvilket kun giver dig mulighed for mere effekt,
men sjældent meget bedre lyd.Min løsning kræver selvfølgelig også en dedikeret cdafspiller.split stereo og surround i 2, men
lav en bro imellem. :)  

Hovedmålet med receiveren er at gøre det hele mere simpelt og få det til at fylde fhv lidt. Så vidt jeg ved, så kan jeg høre
mine CD'er streamet til receiveren fra min pc i FULD KVALITET (derudover internetradio mm).

Jeg tror markedet for CD-afspillere ville falde markant de kommende år (som båndoptagere gjorde i sin tid). Med tiden vil vi
kunne downloade musik i CD kvalitet (kan man vidst allerede nogle få steder).

Alle funktionerne og tilslutningerne hos Onkyo receiveren har jeg desværre ikke fundet ved nogen stereoforstærker, og så
ser jeg bare surround som en ekstra bonus.
Jeg ved godt at stereokvaliteten ikke er den samme i receiveren. Men måske kan jeg opgradere engang, hvis der kommer
penge :)
Fx. til Onkyo 5009 eller Anthem 700 - så skulle stereodelen vist være ganske god - eller noget mindre!!

Hvilke tilslutninger kræver Onkyo'en for at lyden kan forbedres??

Giver du et ekstra trut i trompeten?

NitroBlast
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 Marts 2012 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

haastrup skrev:
Hvilke tilslutninger kræver Onkyo'en for at lyden kan forbedres??

Du kan ikke forbedre lyden med tilslutninger. Og du må ikke forstå det sådan, at Onkyo har dårlig lyd - slet ikke. Jeg har selv Onkyo, og der skal godt nok ske en del, før jeg går over til noget andet.

Men jeg håber da, at jeg engang får råd til Onkyo's high-end produkter i Integra-serien, for dét er rigtig kræs 

WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
Til top Vis NitroBlast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NitroBlast Besøg NitroBlast's Websted

Pzychodad
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2012
Sendt: 15 April 2012 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

Jeg har selv en Onkyo 809, og ville også først have cm8-erne, men da de var udsolgt endte jeg med cm9.

De spiller helt fantastisk og jeg har intet at sætte en finger på.

Som baghøjtalere har jeg fået et sæt m1. Jeg blev advaret omkring at de ville være for små til cm9-erne, men det synes jeg ikke, og konen elsker dem, nok mest pga størrelsen.

Til at begynde med havde vi ingen center, men jeg har lånt en cerwin vega, og det har fået mig overbevist om at det næste bliver en cmc eller en htm61.

Jeg er ikke entusiast, men jeg vil gerne have ordentlig kvalitet, og det synes jeg at jeg har fået.

Jeg ville vælge opsætningen med cm8-erne pga basen.
Til top Vis Pzychodad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pzychodad

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes