Bruger siden: 23 September 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 40
Sendt: 27 Marts 2012 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
klogesen skrev:
Armen på fotoet er en RB250. Den kan kendes på det store kontralod, som er lavet af et billigere
materiale end
wolfram-loddet på en RB300.
Desuden etableres nåletryk på en RB250 ved at dreje direkte på kontraloddet, hvilket gør at armen ikke er i balance.
Akselen er desuden af plast, hvor loddet på en RB300 sidder på en aksel af metal.
På en RB300 udbalancerer man først armen, og dernæst etableres nåletrykket med et fjedersystem, hvilket har til
følge at armen altid er i balance omkring de vandrette lejer.
Så vidt jeg ved er det også lejerne med finere tolerancer, som bruges i RB300. Alt i alt skulle det jo så gerne give en
bedre lydende arm. Men da man ikke kan købe en Rega med samme base men valgfri arm, skal man selv skifte rundt
for at sammenligne de to arme. Det kender jeg ikke nogen, som har gjort.
Den gamle Acos-Lustre arm var en pæn men ret uinspirerende arm, typisk for sin tid. Der var ikke tænkt meget over
vibrationsmønstre og afledning af energi fra pick-uppen i den tids arme. Rega-armen var en meget stor forbedring.
Tak skal du have klogesen Det er virkelig brugbart info, lige hvad jeg ville vide.
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum