Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 04:14   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Vinyl setup del med os andre (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 12
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 16 April 2012 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

FelixTheDane skrev:
Jeg var engang den lykkelige ejer af en Mørch pladespiller, med UP-4 arm som var den daværende
genistreg fra Mørch.
Ortofon lavede en mm-pickup som passede ind i et rør, så man undgik pickuphuset.
Denne mm-pickup var blandt det bedste mm som kunne opdrives på det tidspunkt, og ekstremt blød, hvilket dog gik flot i
UP-4 armen.
Jeg købte den fra ny, og var lykkelig for den. Håndbygget, justeret, og særdeles velspillende.
CD fik sit indtog, og jeg var skuffet.
Jeg havde en af danmarks første privatejede cd-afspillere, en Sony som blev lånt ud til demonstrationer.. Den havde
serienummeret 000002, (husker dog ikke helt hvor mange nuller).
Den havde jeg fået til låns da man ikke kunne levere den Phillips Cd-100 som jeg havde købt og betalt, og altså måtte vente
på at få leveret.

Allerede dér vidste jeg at det "perfekte" ved cd var alt andet end dét, for sonyen og phillipsen spillede væsentligt forskelligt
fra hinanden, og min pladespiller var da endnu mere vellydende end nogen af de cd-afspillere jeg selv havde haft pt.

Med tiden blev mit anlæg solgt, mine plader lige så.

I dag vil jeg gerne have en god pladespille igen, og går og kigger lidt.
Jeg synes der er langt imellem snapsene, men skal nu nok finde noget rigtigt.
Er lidt varm på en Linn Sondek LP12 som vist stadig laves og udvikles på?
Og overvejer en Mørch DP-6 arm...
Vi får se...

Jeg synes at cd-mediet i dag er udviklet så meget, så man efterhånden kan få en temmelig velspillende afspiller, hvis man
kaster en del penge efter dem.
Tænker på Copland, Marantz og enkelte andre, som laver maskiner der lyder temmelig godt, også i forhold til pladespilleren.

Det jeg synes man får med rillefræseren, er den kæmpe mulighed for at vælge den helt rigtige pickup, arm og værk, for
dermed at få den lækre, men måske ikke altid helt korrekte lyd?
Farvning kan være befordrende...
Eller sagt med andre ord, så kan man få lige den lækre lyd man faktisk får gåsehud af.
Og dynamikken, attacken og transienter er jo anderledes at opleve på en god pladespiller, det er helt sikkert!!!

Jo jeg skal helt sikkert komplimentere mit anlæg med en rigtig god pladespiller.
At finde de gode indspilninger er en anden snak :s

Mvh.

Når så var det min Sony cd-afspillere du havde lånt, da det var den først i Danmark (Bristol Stereo center på strøget, nok
den beste HiFi foretning vi nogle siden har haft her i landet), handlen gik tilbage da jeg vandt en PHILIPS CD200 i en
konkurrence, kort efter at jeg havde købe denne Sony CD afspiller.

Ellers savner jeg min Luxman PD 310 med Ortofon MC200 Concorde på en SME 3009 arm med en Ortofon T20 MC step up, til
en rør Luxman forforstærker, men plan er at på et tidspunk at få en pladspiller der er i samme kvalitet eller bedre en denne,
men nu skal jeg se hvor lange jeg kan nå med DAC og High-resolution musik over computer, det er nemlig svært at finde
den rigtig forforstærker hvor jeg kan få det hele på en gang, (skal nemlig havde HT Ba. input) en god Riaa plus 2 gang tapen
ind og ud, og som også lyder godt.

Håber at denne tråd kan give mig noget inspiration til hvilken vej, jeg skal kikke.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

jøka
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 16 April 2012 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Dejligt at se den entusiasme der er blandt de ret mange der også interesserer sig for de 'gamle' sorte skiver. Jeg har altid holdt fast i dette gamle medie fordi jeg fandt det tåbeligt bare at smide sin gamle vinylsamling ud til fordel for det nye digitale medie der sikkert for mange bare var et spændende højteknologisk apparat der fascinerede ved at bruge en laser til aftastning. Da en kammerat og jeg første gang 1984 var til demonstration med philips gik vi smågrinende derfra. Vi skulle svare på nogle spørgsmål på et stykke papir og jeg tror vi var de eneste ud af en flok på ca. 100 mennesker der ikke fandt lyden særlig god. Kan huske Philips manden var stolt af nærmest at kunne svinge apparatet rundt i luften mens det stadig spillede. Det var egentlig også ret imponerende i sig selv. På den anden side set kunne man også det med en kassette båndoptager. Lyden var skinger og metallisk og slet ikke så naturlig som det vi selv kunne høre på vores 'gamle' afspillere der var henholdsvis en Micro Seiki og en Denon. Der er godt nok løbet meget vand i åen siden da både for det ene og det andet medie i form af bedre aftastere. Jeg er iøvrigt også sikker på digitalmediet skærpede pickup- og pladespiller udviklere til at udvikle endnu bedre for at holde fast. Heldigvis var der mange der gjorde det og der er jo jævnligt fremkommet spændende sager fra denne analog verden. Det er dog gået helt 'bananas' sagt positivt, de senere år med alle disse lækre pickups og pladespillere der ses. Med disse i den bedre ende skal digital mediet virkelig stramme sig an for at følge med. Jeg vil dog også erkende at der var mange der fik bedre lyd end den pladespiller de havde til rådighed ved udskiftning til laser afspilleren. Synd for dem at de aldrig udforskede lidt mere i hvordan en god pladespiller kan lyde. Jeg er stadig forundret over den naturlighed, dynamik, dybde, ægthed, struktur og finesse en god sammensætning af pickup, arm, pladespiller og riaa kan gøre. En af mine seneste nyerhvervelser er Kenny Rogers, The Gambler fra Mobile Fidelity. Super lyd med en meget stille overflade (vinyl kvalitet) der bare igen viser hvilket potentiale der er i dette analogmedie hvis der kæles for detaljerne. Et godt råd til dem som 'famler' lidt i hvilken retnig de skal gå. Hør en god analog kombination, og hvis den er god risikerer du at tabe kæben hvis du kun har hørt noget plastic skrammel før. Det var bare en lille betragtning herfra med et historisk perspektiv. 

Til top Vis jøka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jøka

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 16 April 2012 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

jøka skrev:

Dejligt at se den entusiasme der er blandt de ret mange der også interesserer sig for de 'gamle' sorte
skiver. Jeg har altid holdt fast i dette gamle medie fordi jeg fandt det tåbeligt bare at smide sin gamle vinylsamling ud til
fordel for det nye digitale medie der sikkert for mange bare var et spændende højteknologisk apparat der fascinerede ved at
bruge en laser til aftastning. Da en kammerat og jeg første gang 1984 var til demonstration med philips gik vi smågrinende
derfra. Vi skulle svare på nogle spørgsmål på et stykke papir og jeg tror vi var de eneste ud af en flok på ca. 100
mennesker der ikke fandt lyden særlig god. Kan huske Philips manden var stolt af nærmest at kunne svinge apparatet rundt
i luften mens det stadig spillede. Det var egentlig også ret imponerende i sig selv. På den anden side set kunne man også
det med en kassette båndoptager. Lyden var skinger og metallisk og slet ikke så naturlig som det vi selv kunne høre på
vores 'gamle' afspillere der var henholdsvis en Micro Seiki og en Denon. Der er godt nok løbet meget vand i åen siden da
både for det ene og det andet medie i form af bedre aftastere. Jeg er iøvrigt også sikker på digitalmediet skærpede pickup-
og pladespiller udviklere til at udvikle endnu bedre for at holde fast. Heldigvis var der mange der gjorde det og der er jo
jævnligt fremkommet spændende sager fra denne analog verden. Det er dog gået helt 'bananas' sagt positivt, de senere år
med alle disse lækre pickups og pladespillere der ses. Med disse i den bedre ende skal digital mediet virkelig stramme sig an
for at følge med. Jeg vil dog også erkende at der var mange der fik bedre lyd end den pladespiller de havde til rådighed ved
udskiftning til laser afspilleren. Synd for dem at de aldrig udforskede lidt mere i hvordan en god pladespiller kan lyde. Jeg er
stadig forundret over den naturlighed, dynamik, dybde, ægthed, struktur og finesse en god sammensætning af pickup, arm,
pladespiller og riaa kan gøre. En af mine seneste nyerhvervelser er Kenny Rogers, The Gambler fra Mobile Fidelity. Super
lyd med en meget stille overflade (vinyl kvalitet) der bare igen viser hvilket potentiale der er i dette analogmedie hvis der
kæles for detaljerne. Et godt råd til dem som 'famler' lidt i hvilken retnig de skal gå. Hør en god analog kombination, og hvis
den er god risikerer du at tabe kæben hvis du kun har hørt noget plastic skrammel før. Det var bare en lille betragtning
herfra med et historisk perspektiv. 

Nu vokse træne ikke ind i vinylhimlen, og man skal ikke helt afskrive CD format (hvis man så bare kunne master en CD
korrekt) og en god DAC og noget high-resolutions musik, men der er bare noget med at sidde med en LP i hånden og kunne
nyde lp covers uden at havde den stor lup fremme, og så sætte skive på en flot mekanisk udført pladspille og ud af dette
arbejde komme der noget skønt musik.

Man må hele ikke glemme at meget at det musik der blive udgive på LP er optage digital, og tit også blive udgive i en high-
resolutions udgave, så hvad lyder bedst.

jøka
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 April 2012 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
jøka skrev:

Dejligt at se den entusiasme der er blandt de ret mange der også interesserer sig for de 'gamle' sorte
skiver. Jeg har altid holdt fast i dette gamle medie fordi jeg fandt det tåbeligt bare at smide sin gamle vinylsamling ud til
fordel for det nye digitale medie der sikkert for mange bare var et spændende højteknologisk apparat der fascinerede ved at
bruge en laser til aftastning. Da en kammerat og jeg første gang 1984 var til demonstration med philips gik vi smågrinende
derfra. Vi skulle svare på nogle spørgsmål på et stykke papir og jeg tror vi var de eneste ud af en flok på ca. 100
mennesker der ikke fandt lyden særlig god. Kan huske Philips manden var stolt af nærmest at kunne svinge apparatet rundt
i luften mens det stadig spillede. Det var egentlig også ret imponerende i sig selv. På den anden side set kunne man også
det med en kassette båndoptager. Lyden var skinger og metallisk og slet ikke så naturlig som det vi selv kunne høre på
vores 'gamle' afspillere der var henholdsvis en Micro Seiki og en Denon. Der er godt nok løbet meget vand i åen siden da
både for det ene og det andet medie i form af bedre aftastere. Jeg er iøvrigt også sikker på digitalmediet skærpede pickup-
og pladespiller udviklere til at udvikle endnu bedre for at holde fast. Heldigvis var der mange der gjorde det og der er jo
jævnligt fremkommet spændende sager fra denne analog verden. Det er dog gået helt 'bananas' sagt positivt, de senere år
med alle disse lækre pickups og pladespillere der ses. Med disse i den bedre ende skal digital mediet virkelig stramme sig an
for at følge med. Jeg vil dog også erkende at der var mange der fik bedre lyd end den pladespiller de havde til rådighed ved
udskiftning til laser afspilleren. Synd for dem at de aldrig udforskede lidt mere i hvordan en god pladespiller kan lyde. Jeg er
stadig forundret over den naturlighed, dynamik, dybde, ægthed, struktur og finesse en god sammensætning af pickup, arm,
pladespiller og riaa kan gøre. En af mine seneste nyerhvervelser er Kenny Rogers, The Gambler fra Mobile Fidelity. Super
lyd med en meget stille overflade (vinyl kvalitet) der bare igen viser hvilket potentiale der er i dette analogmedie hvis der
kæles for detaljerne. Et godt råd til dem som 'famler' lidt i hvilken retnig de skal gå. Hør en god analog kombination, og hvis
den er god risikerer du at tabe kæben hvis du kun har hørt noget plastic skrammel før. Det var bare en lille betragtning
herfra med et historisk perspektiv. 

Nu vokse træne ikke ind i vinylhimlen, og man skal ikke helt afskrive CD format (hvis man så bare kunne master en CD
korrekt) og en god DAC og noget high-resolutions musik, men der er bare noget med at sidde med en LP i hånden og kunne
nyde lp covers uden at havde den stor lup fremme, og så sætte skive på en flot mekanisk udført pladspille og ud af dette
arbejde komme der noget skønt musik.

Man må hele ikke glemme at meget at det musik der blive udgive på LP er optage digital, og tit også blive udgive i en high-
resolutions udgave, så hvad lyder bedst.

Du har helt ret. Det var heller ikke for at sige noget ondt om CD/digital mediet. Lytter selv til det og håber også snart at få noget brugbart streaming op at køre. Mit indlæg var også bare for at fortælle hvorfor jeg blev ved vinyl mediet. Du har også ret i at vi næppe nu kan få fat i nye indspilninger uden der er digital involveret et sted i optage kæden og det er vel egentlig godt nok, eller kan være godt nok hvis det er folk der ved hvad de laver og tager højde for den kvalitet der skal ligge i en god produktion også til glæde for os der kan udnytte et fuldt potentiale af en god/super optagelse. Tænker her på den kompression/loudness der desværre alt, alt for tit sker i optagelsen for at nogen mener den så lyder bedre i bilradioen, mp3 afspilleren eller deslige. Skandaløst. Har også mange vinylplader der lyder som at hive en kat i halen. De bliver bare ikke spillet. Et eksempel da Whitbey Houston for nylig døde. Jeg fandt en plade fra 1987 med hende. Nej hvor lød den ringe. Kan egentlig godt være  CD optagelsen lyder bedre. Det vil jeg næsten håbe. Jeg søger efter den mest naturtro lyd og det har jeg som det er nu i min analoge opsætning, og det er derfor også med det jeg lytter mest når det er seriøs lytning som desværre ikke sker så tit grundet andre gøremål.

Sonic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2010
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 16 April 2012 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

Jøka
Hvilken nymodens pladespiller finder du kompetente ? Jeg synes der er så meget derude men har lidt svært ved at tage nogen af dem til 2000 til 3000
kroners penge seriøst det kan sagtens være jeg tager fejl. Pt kører jeg med en go acoustic signature dejlig grammafon. Men synes pickuppen er lidt i
underkanten til sådan et godt værk så har kig på en ny pickup samt arm.

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 16 April 2012 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

Man må hele ikke glmme at LP også kan være hård kompression, for at kunne få plads på LPen til mange og lange nummer, og
disse LP lyder minst lige så ringe som Mp3, dersværre en af min yndlings gruppe nemlig ABBA, her det det umulige at støve en
god digital udgave op, syndes her at LP lød beste (først tryk), også de først CD led også af en for hård kompression, som gjort
at det faktisk ikke lød godt, men det er alså ikke CD media skyld med de folk der sidde bag knapper.

Har snart en del CD i min samling, og her er det som nat og dag med kvalitet af CDer, når man først har hørt en først klasse CD
indspilling på en først klasse CD afspiller, Bl.a. er det let at hørt om indspilninger er analog eller digital, og høre de lag som
musik er indspillet i, plus høre hvor der er lagt kunstig effekt ind m.m. Så ved man havde der kan komme ud af dette format,
og det er ikke så lidt.

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 16 April 2012 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

Sonic skrev:
Jøka
Hvilken nymodens pladespiller finder du kompetente ? Jeg synes der er så meget derude men har lidt svært ved at tage nogen
af dem til 2000 til 3000
kroners penge seriøst det kan sagtens være jeg tager fejl. Pt kører jeg med en go acoustic signature dejlig grammafon. Men
synes pickuppen er lidt i

Det er netop en af gælde ved at bruge en Pladspiller, der er altid noget nyt (så som ny Pick-up, pick-up arm og riaa) man skal
lige prøve for at presse mere lyd kvalitet ud af dyret

Sonic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 April 2012 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

Ja for pokker jeg kan næsten ikke få nok synes det er et godt værk jeg ligger inde med, men arm og puen kunne sgu godt være noget bedre men
kommer tid kommer råd.

finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 17 April 2012 kl. 08:25 | IP-adresse registreret  

Bare kom igang med noget afkobling. Det vil få din PU til at synge - mere end du tror den kan...

Og et godt netkabel vil også hjælpe. Så vent med at udskifte din PU, til du ved hvad den kan!

Til top Vis finlytteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finlytteren

Sonic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 April 2012 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

Hej venter med de ting til det hele er faldet på plads vent til om to tre uger så skal der både afkobling netkabel men min beslutning er taget ny pu
skal ind, kan ikke leve med en billig pu på sådan et godt værk. Med hensyn til resten af setuppet bliver rigtig godt af meget høj kvalitet.

De ting som Finlytter anbefaler har jbeg taget til mig, men bliver det sidste jeg gør til det andet er kommet i hus, for vil ændre noget radikalt her hos
mig min lydfilosofi bliver et pure analog setup hvor det hele bliver lidt oldschool man kan sige lidt retro i det.
Elsker retro stil samt der kommer et sæt hter på en følsomhed på 98 db ved 8 ohm. Med 12 tommer bas og bånd diskant mere vil jeg absolut ikke
afsløre for det skal være 140 procent sikkert før jeg udtaler mig om noget.

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Sendt: 20 April 2012 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

Sad i går og lyttede til Eine kleine Nacht muzziik......og spiste natlægens dyremad til. Mums.

Sonic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 20 April 2012 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

Uha det lyder da lækkert jeg fik hører pink floyd som jeg personligt aldrig bliver træt af, efter par skiver med dem så var jeg grydeklar lol. Jeg glæder
mig til at se hvordan bliver om et par ugers tid her hos et par gode nyk op af vellydens vej.

jøka
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 April 2012 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Sonic skrev:
Jøka
Hvilken nymodens pladespiller finder du kompetente ? Jeg synes der er så meget derude men har lidt svært ved at tage nogen
af dem til 2000 til 3000
kroners penge seriøst det kan sagtens være jeg tager fejl. Pt kører jeg med en go acoustic signature dejlig grammafon. Men
synes pickuppen er lidt i

Det er netop en af gælde ved at bruge en Pladspiller, der er altid noget nyt (så som ny Pick-up, pick-up arm og riaa) man skal
lige prøve for at presse mere lyd kvalitet ud af dyret

Svært at sige hvilke nymodens, for at bruge det udtryk jeg finder kompetente. Jeg kan da se at din pladespiller uden dog at kende præcis hvilken type det er indenfor mærket, ser ret så kompetent ud. Der bør ikke være så meget mere at komme efter når det er selve værket der tales om. Det ser ud til ifølge producentens hjemmeside at de går op i det essentielle, nemlig en robusthed der ser fornuftig ud. Et godt leje uden slør, en god motor, her remtræk, der vel sikkert også har en tilstrækkelig god gangkonstans og en kraftig plint med en fornuftig dimensioneret pladetallerken i et materiale der er tungt nok og samtidig ikke resonerer mere end godt er. Alle ved at en pladetallerken ikke må ringe som en klokke når der slås til den. Man kan vel sige at et værk der ikke opfylder disse basale krav tilfredstillende vil sandsynligvis heller aldrig komme til at lyde ordentlig. I forhold til pengepungen er det nok for vidt at sige man får hvad man betaler for. Der er dog en del der tager for meget for det det i virkeligheden er. Men det er dog tydeligt at se de rigtig gode pladespiller fabrikanter, og også de seriøse der tager sig i kast med diy projekter tænker nøje over de basale kvaliteter der skal til for at få det hele op i en højere sfære. Man skal tænke på at det hele det går ud på er for pickup'en at give den så gode arbejdsforhold som overhovedet muligt så det kun er den mekaniske kontakt selve nålen har med ujævnhederne i rillen der skal opfanges og tranduceres videre, og ikke alt muligt andet uvedkommende der så vil opfanges som støj/farvning. Det er lige præcis det alle arbejder hen imod ihvertfald de seriøse pladespiller fabrikanter. bare se f.eks opbygningen af denne sag :

http://www.continuumaudiolabs.com/caliburn.html

Dyr, ja, men der er helt sikkert tænkt i det ekstreme på alle de ting nævnt ovenfor.

Sonic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 20 April 2012 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

Det er en seriøs pladespiller du linker til, min pladespiller vejer et ond år tung som bare pokker efter dens størrelse ved min pladetallerken vejer 9 kg
så den skulle være stabil. Synes også bunden på den er klippe fast og dejligt at høre på mellemtonen er dejlig sprød og toppen hurtig og luftig.

Sonic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 22 April 2012 kl. 08:33 | IP-adresse registreret  

Her kører der somic youth på pladespilleren, det er godt md vinyl så klager ikke der går noget mere tid da det jeg køber ikke er færdigt endnu men
kan sagtens vente når jeg tænker på hvad der kommer ud af det.

mugge
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juli 2005
Sendt: 22 April 2012 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

Fik klaret mit støjproblem med min vpi-pladespiller ved hjælp ad Gaffa-tape, så idag fik jeg hørt Richards Strauss Salome med Karajan og Hildegaard Behrens og Agnes Baltsa. På  en tysk EMI, men med god dynamik og Karajan var fantatisk til at få den specielle Jugendstil stemning i musikken ud og samtidig fastholde dramaet i Oscar Wildes grumme fortælling, og så sang de to damer fantastisk og de mandlige sangere er også gode. Bagefter skulle der noget andet til. Det blev Chopin valse på DG med Krystian Zimmermann og derefter polonaiser også på DG nu med  Pollini. Jeg glædede mig over at jeg fik anskaffet mig Graham Slee Revelation/Elevator Riia/Head amp. Den kombination kan virkelig noget med klaver, og får min Denon 103 PU til at synes, at den kan noget med klaver. Eftder nogle timer med andre sysler bl.a spille klaver, var det igen tid til musik fra sort vinyl. Noget helt andet nemlig Arcade Fires Suburb
Til top Vis mugge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mugge

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 22 April 2012 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

mugge skrev:
Fik klaret mit støjproblem med min vpi-pladespiller ved hjælp ad Gaffa-tape, så idag fik jeg hørt Richards Strauss Salome med Karajan og Hildegaard Behrens og Agnes Baltsa. På  en tysk EMI, men med god dynamik og Karajan var fantatisk til at få den specielle Jugendstil stemning i musikken ud og samtidig fastholde dramaet i Oscar Wildes grumme fortælling, og så sang de to damer fantastisk og de mandlige sangere er også gode. Bagefter skulle der noget andet til. Det blev Chopin valse på DG med Krystian Zimmermann og derefter polonaiser også på DG nu med  Pollini. Jeg glædede mig over at jeg fik anskaffet mig Graham Slee Revelation/Elevator Riia/Head amp. Den kombination kan virkelig noget med klaver, og får min Denon 103 PU til at synes, at den kan noget med klaver. Eftder nogle timer med andre sysler bl.a spille klaver, var det igen tid til musik fra sort vinyl. Noget helt andet nemlig Arcade Fires Suburb

Er lidt nysgerrig vedr, hvilke problemer man kan klare med gaffa-tape når vi snakker pladespillere?

MVH WRONG

Sonic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 22 April 2012 kl. 23:53 | IP-adresse registreret  

Det lyder da sært med gaffa tape på en pladespiller

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Sendt: 23 April 2012 kl. 01:12 | IP-adresse registreret  

Det er nok for, at holde pick uppen fast på armen.......

mugge
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juli 2005
Sendt: 23 April 2012 kl. 08:28 | IP-adresse registreret  

Nej det er motoren, der larmer. Jeg har opdaget, at når jeg presser på oversiden af plinten, dæmpes støjen meget. Ved at trykke ned og sætte tape mellem kanten og oversiden af plinten kunne jeg slippe af med støjen. Det må så du, indtil jeg får sparet sammen til en ny pladespiller. 
Til top Vis mugge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mugge

<< Forrige Side af 12 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes