Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 07:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Vinyl setup del med os andre (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 12
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bevensee
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 23 April 2012 kl. 08:31 | IP-adresse registreret  

Nej, det er da for at forbedre sporingen. Man taper PU'en fast til pladen 

Bevensee
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 April 2012 kl. 08:35 | IP-adresse registreret  

Mugge: Har du hørt Soti's Salome med Birgit Nielson? Dén er min favorit. Men Karajan's er også god.

I øvrigt synes jeg at Karajens bedste operaindspilninger er Carmen (RCA), Butterfly (Decca) og Mestersangerne (EMI). På de tre indspilninger falder han ikke helt i strygergryden, som han ellers somme tider gør...

mugge
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juli 2005
Lokalitet: København
Sendt: 23 April 2012 kl. 09:24 | IP-adresse registreret  

Bevensee skrev:
Mugge: Har du hørt Soti's Salome med Birgit Nielson? Dén er min favorit. Men Karajan's er også god.

I øvrigt synes jeg at Karajens bedste operaindspilninger er Carmen (RCA), Butterfly (Decca) og Mestersangerne (EMI). På de tre indspilninger falder han ikke helt i strygergryden, som han ellers somme tider gør...

Jeg har ikke hørt Soltis Salome, men vil da kigge efter den. Jeg har Schøwandts med Inga Nielsen på cd, og den er ganske god. Jeg har også Karajans mestersangerne og er enig i, at den er god. Hvad Wagner angår er Karajen og Solti mine favoritter. der er selvfølgelig andre, der på enkeltværker har gjort det suverænt. fx Knappertbusch med Parsifal. jeg kan godt se, hvad du mener med karajen og strygergryden, men på især Wagner og Bruckner er det ofte det der skal til.

Til top Vis mugge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mugge

Sonic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2010
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 23 April 2012 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

Så skal jeg i min morgen tale med forhandler om de sidste, detaljer angående pladespiller og højtaler det bliver bare super godt, jeg får net kabler
hele vejen rundt og ny forstærker men næsten magen til den jeg havde i forvejen men forskellen. At den er mere finpudset. Så kommer der riaa som
er klasse bedre end den jeg har nu men den koster også 4 gange mere.

Mere vil jeg ikke afsløre for nu.

Sonic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 24 April 2012 kl. 08:59 | IP-adresse registreret  

Hej om cirka to uger lander det hele her hos mig, får en riaa der koster 4 gange mere end min Thorhauge indtil nu holder jeg det hemmeligt men dog
kan jeg afsløre at min nye riaa bliver uden rør. Det samme gør min forstærker der er sket lidt ændringer samt mine nye højtaler er lidt ala Harbeth i
mellemstor udgave.

Mvh

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 24 April 2012 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

Er godt nok lidt rundforviret over dig og din tråd

Der er ikke hoved eller hale i hvad du skriver. Så vil du A, 5 timer senere så vil du ikke A alligevel, men så er det B. Så har du købt C, derefter så skal du i banken og høre om du kan låne penge til at C????? Hvordan kan man først skrive at det er købt, for derefter at skulle i banken. Forstår det ikke.

Det samme gælder HT... Først så er de bestilt, 5 timer efter så beholder du dem du har.....

Tror du ikke at det mest rigtige var at slå katastrofe bremserne i bund. Tage en dyb vejrtrækning og så lige finde ud af hvad du egenligt vil. For hvad du skriver i denne tråd, så giver det altså ingen mening (for mig)

Nyt udstyr er ALTID dejligt. Men pengene skal være der (ikke lånes) og med mindre man har uanede midler og fejlkøb ikke er en forhindring økonomisk (hvilket det ikke virker som), så er fejlkøb altså dyre. Så et venligt råd, tag den med ro. 

Så for en rundtosse som mig, så kunne det være dejligt med en opsummering af hvad der er købt, for jeg har tabt tråden

Sonic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 25 April 2012 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

Looll kan godt forstå dig det er en lang historie jeg har penge til anlæg men det kommer an på hvad jeg beslutter mig for. Pt er jeg gået i tænke
boksen for at finde ud af hvad der er det helt rigtige valgt har med lidt forsigtighed forhørt mig lidt omkring. Jeg har dog lige fra igår solgt hele mit
anlæg der er ikke noget tilbage fra på mandag da det har give mig nogen kolde cash.

Lencofyn
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidligere schmidt2

Bruger siden: 06 Januar 2009
Lokalitet: Bornholm
Sendt: 26 April 2012 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

Sonic, tror du ikke du har lidt for travlt med at jage specs.?

Sælge hele dynen og starte forfra, det er en temmelig omvæltning.

Er du så sikker på at alt det, som du ikke vil fortælle noget om, er bedre?

Jeg har lært at ved opgradering hen ad vejen opnår jeg en større glæde ved mit udstyr og dets evne til at videreformidle en musikalsk oplevelse.

Men lad os nu se, tomme tønder buldrer mest Ellers sagt på en anden måde, kød på bordet, istedet for luftkasteller. 

Til top Vis Lencofyn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lencofyn

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009
Sendt: 26 April 2012 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

Nogle er arme og ben, andre tager det mere med ro, det må du forstå Lenco.  En glidende udvikling er nok at foretrække i længden, da man derved kender sit grej, og dermed bedre kan høre de opgraderinger man laver.

carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10

Sonic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 27 April 2012 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

Hej jeg jager ikke specification vil bare prøvet noget nyt da trangen er til det, det må i da selv kende til vil prøve noget helt andet. Jeg køber ikke
pladespiller i den her omgang selvom jeg ved at vinyl er klart min favorit lyd medie. Men vil bare se hvad der er på markedet. Og se hvad der er sket
de seneste par år. Men nye større hter kommer på tale da dem jeg har nu er nogle små stander hter.

jøka
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 April 2012 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

Jeg er også noget forvirret. Har fulgt lidt med i tråden men har nu tabt den. Det virker hovedkulds men det er ikke min hovedpine. Troede bare du, Sonic, havde en velfungerende pladespiller hvor du skulle skifte til bedre arm og pickup men nu er det lige pludselig det hele der skal skiftes. På den måde er det svært at kommentere konsstruktivt på noget der ikke er der eller? Jeg mener også helt bestemt det bedste er at have sin egen lydfilosofi og så arbejde ud fra det. Rom blev ikke bygget på en dag som man siger. Selv et hundedyrt anlæg kan lyde rædselsfuldt hvis ikke det er tilpasset hinanden. Med hinanden menes både en selv og anlæggets enkelte dele for ikke at nævne lytterummet som måske er det aller vigtigste element nå det kommer til stykket!! Intet anlæg lyder godt i et firkantet rum med nøgne betonvægge bare for ekstremets synspunkt.

Kan I have en rigtig god weekend i vinylets skær.

Til top Vis jøka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jøka

Sonic
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 27 April 2012 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  

Ja jeg ved det men trængen til at prøve var der bare men skal tale med forhandler i aften så ved jeg noget mere

Jan Post
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004
Sendt: 27 April 2012 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

Jeg har også tabt tråden, men bare du ved hvor du er, så er det jo også lige meget. Held og lykke med dit næste indkob.    
Til top Vis Jan Post's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Post

Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Sendt: 27 April 2012 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

Tråden lukkes efter opfordring fra trådstarter.

Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 12
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes